تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۴۲۰۴۱۹
کبنا گزارش می‌دهد

بازدید «روشنفکر» از مرکز ژنتیک و اصلاح ماهیان سرد آبی دشتروم

۰
کبنا ؛«مهدی روشنفکر» منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در بازدید از مرکز ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی واقع در دشتروم حضور واز دستاوردهای این مرکز بازدید و در جریان مشکلات این مرکز قرار گرفت.
به گزارش کبنا، روشنفکر ذر این بازدید گفت: با همکاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان، مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج را به دوران اوج و شکوفایی خود باز می‌گردانیم.
طی این بازدید دکتر صلاحی اردکانی ریاست مرکز تحقیقات ضمن بیان اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر و برنامه‌های آتی در جهت توسعه این مرکز تحقیقاتی و اجرای طرح ملی اصلاح نژاد ماهی قزل آلا، ابراز امیدواری نمود که با همکاری مسئولین اجرایی، برنامه‌های مدنظر این مرکز از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل گردد.
ایشان در ادامه بیان نمودند، اصلی‌ترین و مهمترین فعالیت این مرکز اجرای طرح ملی اصلاح نژاد ماهی قزل آلا می‌باشد، که در حال حاضر زیرساخت‌های لازم این طرح با هزینه تقریبی ۴۰ میلیارد ریال توسط موسسه تحقیقاتی علوم شیلات کشور و پیشرفت فیزیکی ۳۰% در حال اجرا می‌باشد.
درادامه روشنفکر ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مرکز تحقیقاتی، بیان نمودند که با هماهنگی  استاندار محترم و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، ضمن بررسی سند طرح ملی اصلاح نژاد ماهی قزل آلا نسبت به رفع موانع و مشکلات و تأمین اعتبارات لازم اقدام خواهیم نمود
 ضمناً روشنفکر  از ایستگاه تحقیقات چم خانی یاسوج و پروژه پرواربندی گوسفند و پایلوت گیاهان دارویی این  مرکز بازدید به عمل آوردند.
کشاورز رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش اجمالی از  پروژه‌ها و فعالیتهای این مرکز در زمینه معرفی ارقام مختلف گندم، جو، حبوبات و دانه‌ای روغنی ارائه نمودند. ایشان به معرفی اولین رقم ماش علوفه‌ای طلوع که برای اولین در ایران توسط این مرکز معرفی شده اشاره نمود.
در ادامه دکتر کشاورز به اجرای پایلوت ۱۰۰ گونه گیاهان دارویی، که در سفر دبیر ستاد گیاهان دارویی به استان تصویب و در این ایستگاه اجرا گردید و اشاره نمودند، که این  طرح ضمن حفظ منابع ژنتیکی می‌تواند در حفظ و حراست از گونه‌های نادر گیاهان دارویی کمک شایانی نماید و همچنین باعث اهلی نمودن این گیاهان و ترویج آن بین کشاورزان و اصلاح الگوی کشت و در نهایت باعث افزایش عملکرد در واحد سطح شود.
همچنین در این ایستگاه هسته‌های اولیه گندم، جو و حبوبات تولید و بین کشاورزان استان و سایر کشاورزان هم اقلیم توزیع می‌شود.
  همچنین برای اولین با در سطح ۱۵ هکتار ذرت هیبرید که یک محصول فناورانه است در این ایستگاه تولید و بذر آن در اختیار دولت قرار می‌گیرد.  بذر این محصول قبلاً از خارج کشور وارد شده ولی طی چند سال اخیر من الجمله این استان تولید می‌شود.
در ادامه روشنفکر ضمن تشکر از رییس و مجموعه این مرکز که اهمیت زیادی به بخش کشاورزی و کمک به کشاورزان قائل هستند و  بیان اینکه یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک به معیشت مردم است و مراکز تحقیقاتی می‌تواند، این سیاست را به خوبی اجرا کند و باعث افزایش جهش تولید در کشور شود.
در پایان‌ایشان قول مساعد دادند که جاده دسترسی به ایستگاه چم خانی یاسوج و آسفالت آن  و موضوع گاز رسانی را در دستور کار قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر شیلات
Iran, Islamic Republic of
قارون رتیته سی ماهی نه سی بازدید!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا رفته بود ماهی بخره
محمد
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی حاجی،،،
اما ی سوال اون یکی حاجی کلا ب تاریخ پیوسته ظاهرآ؟؟
زود رفتی گلم.......
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره
شاه زند
Iran, Islamic Republic of
فعلا فقط و فقط بازدید و عکس های یادگاری....!!!
اشتباه روشنفکر این است که هنوز نماینده نشده میره ملاقات مدیران ارشد کشور
این بازدیدهای غیر رسمی باعت کاهش قدرت چانه زنی ایشان خواهد شد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
هر چی فک ایکنم نماینده بیین وت نیا.
hamed pishbahar
Iran, Islamic Republic of
قیمت رشد و عظمت، مسئولیت پذیری است. و این نوع تلاش و پای کار بودن که دکتر روشنفکر در این مدت کوتاه از خویش نشان داده، حس مسئولیت پذیری می باشد که استان و شهرستانهای تابعه را به سمت و سوی پویایی، شادابی، عظمت، رشد و شکوفایی سوق می دهد. آرزوی سلامتی و موفقیت برای دکتر روشنفکر و مسئولین صدیق و خدوم به مردم را از خالق یکتا و منان خواستاریم. ان شاءالله
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1