تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۴۱۹۷۸۱
در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس استاندار با رئیس جمهور؛

اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای پایان رعایت پروتکل ها و غلبه بر بیماری کرونا تلقی نشود

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی و استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند و آغاز فعالیت پلکانی برخی صنوف و فعالیت های اقتصادی به هیچ وجه به مثابه کنترل و یا غلبه بر بیماری کرونا نیست و چنانچه مردم و بازاریان رعایت مسایل و اصول  بهداشتی و پروتکل های مورد نظر نظام سلامت را عمل نکنند بدون شک باید منتظر بروز فاجعه و آمار خیره کننده مبتلایان باشیم.
حسین کلانتری افزود: رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند در حقیقت ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است. مردم به همان میزان که در طرح فاصله گذاری اجتماعی با نهایت همکاری و رعایت اصول بهداشتی همراه و همگام مسئولان بودند در این مرحله نیز همچنان همراه و یاری گر متولیان امر باشند.
کلانتری ابراز کرد: همچنان در مرحله مدیریت و تلاش برای تثبیت روند بیماری هستیم. موفقیت و پیروزی و غلبه بر این ویروس به میزان همکاری و  همراهی مردم گره خورده است.
همچنان بیماریابی فعال و غربالگری گسترده از سیاست های پیش روست
استان کهگیلویه وبویراحمد همواره یکی از اولویت های اساسی خود را علاوه بر اجرای سیاست ها و راهبردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا و اجرای طرح های کنترلی و مقابله ای بر انجام بیماری یابی فعال و غربالگری گسترده متمرکز کرده است.
کلانتری تصریح کرد: تاکید و رویکرد ستاد مدیریت کرونا در استان باید بر همین روند یعنی بیماریابی فعال، انجام بیشتر تست های آزمایشگاهی و غربالگری مرتب و منظم و توام با راستی آزمایی مداوم استوار باشد.
وی افزود: اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع به مردم و افکار عمومی از اولویت‌هاست. همچنان اطلاع رسانی شفاف ، دقیق و به موقع آمار مبتلایان از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و کادر بهداشت و درمان مورد تاکید است. صنوف دارای مجوز فعالیت تنها با دریافت کد بهداشتی اجازه فعالیت دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی صنوف که مجوز فعالیتشان از طریق ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام شده تنها با دریافت کد بهداشتی و نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت اجازه فعالیت دارند.
کلانتری اظهار کرد: نظارت دقیق و مستمر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و متولیان امور بهداشتی و همچنین صنعت،معدن و تجارت برای فعالیت صنوف دارای مجوز با هدف رعایت مسایل و اصول بهداشتی و شاخص های ارایه شده از سوی نظام سلامت مورد تاکید است.
وی گفت: تلاش برای افزایش نمونه گیری و تست در آزمایشگاه ویروس شناسی استان
با راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس کرونا در استان، مراحل تست گیری در گستره وسیع تری باید انجام گیرد و در آینده نزدیک باید این نمونه گیری ها با به ۱۰۰ مورد در روز برسد.
وی بیان کرد: چنانچه افرادی که ناقل بیماری هستند شرایطی برای قرنطینه در خانه داشته باشند باید در خانه قرنطینه شوند و از رها شدن در اجتماع و تردد آنها جلوگیری شود. در صورت رعایت نکردن این افراد برابر مقررات با آنان برخورد می‌شود.
کلانتری در ادامه گفت: افراد ناقل بیماری که شرایط نگهداری در خانه را نداشته باشند، در نقاهتگاه های در نظر گرفته شده تحت درمان قرار می گیرند. چنانچه افرادی شناسایی شوند که تست آنها مثبت و ناقل باشند، اما از درمان شدن سرباز می زنند اجبارا قرنطینه می شوند.
مراقبت های فردی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا
کلانتری تصریح کرد: مراقبت های فردی ،رعایت پروتکل های بهداشتی ،توجه به هشدارها و توصیه های متخصصان و کارشناسان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند بهترین راه حل قطع زنجیره انتقال ویروس و ریشه کنی آن است.
وی بیان کرد: موفقیت اجرای طرح فاصله ‌گذاری هوشمند نیز مبتنی بر رعایت اصول از سوی صاحبان طرح های تولیدی، کسب و کار و کسبه و در نهایت همراهی ،تعامل و همکاری همه مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1