تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۱۷۳۰۴
در سفر «رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور» به گچساران چه گذشت؟

از کلاه «قشقایی» بر سر نوبخت تا صحبت‌های پرکنایه «شعبانی» (+تصاویر)

۲
کبنا ؛آیین افتتاح و کلنگ زنی چند طرح در گچساران به مناسبت ایام دهه فجر با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی کشور و معاون رئیس جمهور، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزارشد.
نوبخت در ابتدای ورود در فرودگاه مورد استقبال گرم جمعی از قشقایی های گچساران قرار گرفت.
قشقایی ها به خاطر انتخاب "علی سلحشوری" رئیس جدید برنامه و بودجه استان ( که از ترک زبانان قشقایی شیراز می باشد) از نوبخت با دسته گل تشکر و قدردانی کردند و معاون رئیس جمهور نیز کلاه مخصوص قشقایی ها را بر سر گذاشت.
در ادامه یکهزار و دویستمین خانه قدیمی واقع در بافت فرسوده شهر دوگنبدان در آئینی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه بهره برداری شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری از این واحد مسکونی گفت: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات،رادک،لبنان،مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.
حسین کلانتری  افزود: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره، ۶۰میلیون ریال تسهیلات بانکی بلاعوض و کمک هایی مانند تخریب رایگان بازسازی و نوسازی شده است.
وی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
وی بیان کرد: هم اکنون ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین  از افزایش تسهیلات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان خبر داد.
غلامرضا تاجگردون افزود: در حال حاضر میزان تسهیلات بلاعوض نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۶۵۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض نیز ۱۱۰ میلیون ریال است.
وی تاکید کرد: امسال یکهزار و ۱۳۴ میلیارد ریال برای نوسازی  یکهزار و ۸۶۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافته است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده که بر اساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.
وی بیان کرد: از این میزان اعتبارات ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و مابقی بصورت تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح های بازآفرینی شهری شامل فرهنگ سرا و مجتمع های تجاری از دیگر برنامه هایی است که در کنار نوسازی واحدهای مسکونی برای بهبود زندگی ساکن این مناطق اجرا شده است.
وی بیان کرد: بازگشایی رینگ معابر به عرض ۲۰ متر و طول یکهزارو ۶۰۰ متر از کیامرثی تا محله سادات هم اکنون  اجرا شده که امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح از جمله طراحی بدنه و جداره سازی در نظر گرفته شده است.
تاجگردون اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۱۹۳ خانه در مسیر عملیاتی این طرح  خریداری شد.
پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان وجود دارد.
وی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح  تاکنون نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق داشته است.
 
در ادامه بخشی از بزرگراه بابامیدان - گچساران - بهبهان به طول 11 کیلومتر متر رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر راه و شهرسازی، هیات همراه و دیگر مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.
 در این آیین، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محور بابامیدان- گچساران - بهبهان به طول 145 کیلومتر در دامنه رشته کوههای زاگرس قرار گرفته که شاهراه ارتباطی پنج استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و خوزستان است و به همین دلیل، ارتقاء ظرفیت و کیفیت این محور و حجم بالای ترافیک عبوری در این مسیر به عنوان بخشی از کریدور شرق به غربی، ضروری  است.
خادمی افزود: یکی از محورهای کریدور شرقی و غربی که مطرح است کریدوری که از استان سیستان بلوچستان - فارس به سمت کهگیلویه و بویراحمد به سمت خوزستان است.
معاون وزیر راه با بیان اینکه این کریدور با جمعیت 10 میلیون پوشش ترافیکی از محورهای پرتردد است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن مناطق گردشگری و قرار گرفتن در کنار بنادر جنوبی و قرار گرفتن در شاهراه استان‌های همجوار از تردد وسایل نقلیه بسیاری  برخوردار است.
خادمی با اشاره به اینکه 540 کیلومتر بزرگراه در قالب 3 طرح در استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در حال اجراست، افزود: امسال اعتباری تخصیص یافته برای اجرای این طرح 120 میلیارد تومان برای 3 استان است.
 وی با بیان اینکه از 540 کیلومتر بزرگراه تاکنون بیش از 400 کیلومتر اجرایی شده است، گفت: 140 کیلومتر باقی مانده  از پیشرفت فیزیکی 50درصدی برخوردار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح قطعه سوم بزرگراه گچساران - بهبهان به طول 11 کیلومتر عنوان کرد: این پروژه با اعتباری به مبلغ 360 میلیارد ریال اجرایی شده است.
خادمی تصریح کرد: برای تبدیل این محور به بزرگراه کل مسیر به 4 قطعه تقسیم شده است که قطعه سوم آن محور به طول 40 کیلومتر است که در گذشته 25 کیلومتر آن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امروز هم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 11 کیلومتر دیگر در این مسیر هستیم.
 معاون وزیر راه عنوان کرد: در این پروژه 610 هزار متر مکعب خاکبرداری، 180 هزار متر مکعب خاکریزی 38 هزار متر مکعب اساس، 32 زار تن اسفالت، 18.5هزار متر مکعب بتن ریزی و 150 هزار کیلو گرم آرماتور بندی انجام گرفته است.
وی اظهار کرد:  پنج کیلومتر باقی مانده از این بزرگراه که بر روی پل است تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
خادمی تصریح کرد: با بهره برداری از این محور موجب افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات، افزایش  ظرفیت مسیر، کاهش مصرف سوخت وسائط نقلیه، افزایش رونق اقتصادی وکاهش زمان سفر می‌شود.
 معاون وزیر راه تصریح کرد: در حال حاضر بزرگراه  بابامیدان - استان فارس از روند خوبی برخوردار است.
خادمی با بیان اینکه تمامی بزرگراه ها  در سطح کشور از روند خوبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شاهراه، استان های همجوار را به یکدیگر متصل کرده است.
حواشی جالب این آیین:
حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه بازهم حواشی خاص خودش را داشت و اینبار نیز رسول شعبانی،جانباز گچسارانی در آیین بهره برداری از یک واحد مقاوم سازی شده بافت فرسوده در خصوص مشکلاتش مبنی بر عدم تبدیل وضعیت شغلی اش خطاب به نوبخت، گفت: شما دولتمردان به ما دروغ می گویید! پس حداقل با لبخندتان ما را به باد تمسخر نگیرید.
وی در ادامه افزود:ظلمی که به ما شده به یزید هم نشده! که نوبخت در پاسخ گفت: مگر به یزید هم ظلم شده؟ که رسول شعبانی در جواب معاون رئیس جمهور گفت: ظلمی که دولت شما به ما کرده ما را نیز گیج کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

میشون
Iran, Islamic Republic of
ما گول نمیخوریم اینایی هم ک زنگ زدی اوردیشون فرودگاه
بهروز
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگه نماینده شماها بیاد بالا.
وارتان
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه چه خوابی سی قشقایی دیده که کلاه سر نوبخت نهاده
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون شما تو و این ۸سال واسه قشقایی چه کردید که حالا دوباره شروع . .ما میگیم هر کس بجز شما
جعفر
Iran, Islamic Republic of
عملکرد برخی/و در راس اونها. واقعا سوال برانگیز هست.از یه طرف تو بحث انتخاب نماینده میگن ترک و لر برای ما مطرح نیست و از طرف دیگه تا مسئولیت میگیره فورا کلاه ترکی می زارن میرن اونجا.خیلی این کارشون تابلو هست و به یه کمدی شبیه شده
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفس تاجگردون که کلاه و سر نوبخت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهارسال ترکها را فراموش کرده بودی الان میخوای با یه کلاه ترکی ؛ حقا که آموزش دیدی
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
باید گفت. ملت توسط نوبخت
مسلم حسامی پور
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبریک ایام الله دهه فجر،وقدردانی از رولت مردان ونمایندگان محترم حوزه گچساران وبویراحمد،به خاطرخدمت رسانی به مردم دراین شرایط حساس تحریم،،،وگلایه دارم چراباآنکه شهرستان دنا" بخش پاتاوه"سیسخت وخونگاه ، زلزله خیزترین منطقه استان اند،شرایط تنفس ۳ساله بازپرداخت اقساط،تخریب وخاکبرداری رایگان وتخفیف صدورپروانه،دربازسازی بافت های فرسوده دراین مناطق اعمال نگردیده است
شرکت نفتی
Iran, Islamic Republic of
بنازم به اقای شعبانی که قسمتی از مشکلات نیروهای شرکتی را بازگو کرد. تاجگردون بیشتر که نماینده مردم باشد و از حق مردم دفاع کند حامی دولت و در راستای اهداف دولت و در یک کلمه دولتمرد است . در طی چند سال من طرحی ندیدم که به کام مردم باشد. اقای تاجگردون شو تبلیغاتی چهار سال پیش با وزیر کار دیدیم حافظه پرسنل رسمی شرکت از جمله جنابعالی که در مجلس فرمودید کسی که سی سال حقوق خوب میگیره چرا باید پاداش بازنشستگی خوب باید بگیره و با این کار پاداش را تا چند صد میلیون کم کردید که بتونی صندوقی که خود و اقایون سهامدارش هستی پر بشه در یک کلام غلام حنات دیگه پیش مردم رنگی نداره
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1