تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۰۹۱۰۱
در گفت‌وگو کبنا با مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین جزئیات از مفقود شدن پسر بچه 3 ساله در منطقه مهریان یاسوج / جستجو ادامه دارد / لزوم پلمپ مکان‌های تفریحی فاقد استانداردهای ایمنی

۰
کبنا ؛پسر بچه‌ی سه ساله‌ای در منطقه مهریان گم شد و هنوز هیچ اثری از او نیست، جستجوی نیروهای آتش‌نشانی، هلال‌احمر، سپاه و نیروهای مردمی برای یافتن این پسربچه ادامه دارد. نیروهای امدادی از دیروز تاکنون چندین بار از حدفاصل رودخانه مهریان تا روستای جدول غوره را جستجو کرده‌ایم اما هیچ اثری از پسربچه ناپدید شده به دست نیامده است.
در پی افتادن و غرق شدن یک کودک ۴ ساله در رودخانه تفریحی تنگ مهریان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دقایقی پیش با وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگوی تلفنی انجام دادیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
محمدی‌تبار می‌گوید: «از جمعه شب (6 اردیبهشت ماه 98) ساعت ۲۱: ۰۴ یکی از بستگان خانواده حادثه دیده تماس گرفتند و حادثه را بعد از حدود ۴ ساعت به بنده اطلاع دادند.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: بلافاصله با هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، تیم‌های امداد و نجات شهرداری یاسوج تماس گرفتم. تیم‌های امداد و نجات هلال احمر و شهرداری از روز گذشته عصر (جمعه 6 اردیبهشت ماه 98) تا الان در محل حادثه حضور داشته و فعال هستند. صبح‌گاه شنبه ساعت ۱ بامداد از بخش خصوصی فنس گرفتند و پایین رودخانه مهریان به سمت رودخانه بشار را تور و سیم نصب کردند.
فرمانداری بویراحمد به عنوان رئیس شورای هماهنگی شهرستان بویراحمد پیگیری‌های لازم را دارند.
محمدی تبار در ادامه گفت: رودخانه بشار که سابقه بلعیدن و قربانی کردن، ده‌ها انسان را در طول سالیان گذشته دارد سه ویژگی خاص؛ یک) سرعت حرکت آب بسیار بالاست بعلت شیب تند، دوم) دمای آب در حد صفر و بسیار سرد است چون از آب شدن برف‌ها و چشمه‌های مناطق سردسیری منشأ می‌گیرد. و سوم) عمق آب در هر متر از بستر رودخانه از ۲۰ سانتی متر تا ۲ و نیم متر متفاوت است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیریت بحران، ستادی است و کار هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد اما بنده هر کاری از دستم بربیایید وظیفه انسانی و اخلاقی دارم که پیگیری و تلاش کنم و حضور میدانی داشته باشم. امروز در جمع خانواده حادثه دیده حضور یافتیم و بسیار متأثر شدم. مجموعه نیروهای دولتی و نهاد های انقلابی (فرمانداری، بسیج، هلال احمر، آتش نشانی شهرداری و ....) همه تلاش خود را برای یافتن این طفل معصوم ادامه خواهند داد. دعا کنیم هر چه زودتر پیدا بشود تا حداقل خانواده ش بیشتر از این زجر نکشد.
محمدی تبار ادامه داد: فردا یک تیم ۱۵ نفرا از هیأت کوهنوردی استان وارد عملیات خواهند شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: برای جلوگیری از حوادث مشابه از دادستانی استان درخواست می‌کنم که طرح‌های گردشگری و سفره خانه‌ها و تالارهایی فاقد مجوز و فاقد استانداردهای ایمنی سازی محوطه‌ها و کلاً آنها که در حریم رودخانه‌ها هستند، پلمپ گردند تا شاهد تکرار این مصائب نشویم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1