تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۰۸۴۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

رفتار «بی‌ رحمانه» با منابع طبیعی در منطقه فیروزآباد بویراحمد (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛«منابع طبیعی و محیط زیست از تنوع و گستردگی زیادی در جهان برخور دارند. این منابع عظیم در صورتی می‌توانند به عنوان یک عامل مهم توسعه اقتصادی به شمار روند که استفاده بهینه و مناسب از منابع فوق به عمل آید. در صورت عدم استفاده بهینه و کارا این امکان وجود دارد که بخش انرژی به عنوان یک بخش نامتعادل و ناسازگار با سایر بخش‌های اقتصادی در آید و موجب رشد سرطانی برخی بخشها گردیده و نهایتاً باعث عدم تعادل اقتصادی گردد. آن چه اهمیت بسیار دارد، ضرورت صیانت و بهره برداری دقیق وهمگام با توسعه پایدار این مواهب خدادادی می‌باشد.»
اما متأسفانه در سایه غفلت و ناآگاهی از ارزش منحصراً به فرد منابع طبیعی بعضی بی‌رحمانه به جان این مواهب الهی افتاده اند و هر کس به هر طریقی قصد تخریب این عرصه‌های ملی را دارند که باید با آنها به صورت ویژه بر خورد جدی و قانونی شود. در جاده «چیتاب بویراحمد» به سمت روستای فیروز آباد افرادی با نهایت سنگدلی زباله‌های عفونی، ساختمانی، شهری و روستایی (آشغال‌های خانگی) را در منطقه بکر و زیبای این منطقه رها کرده‌اند.
وجود این زباله‌ها و نفوذ آب‌های ناشی از زباله‌ها حتی رنگ زمین را تغییر داده و چهره اراضی ملی را به شدت نازیبا و مرگ پوشش گیاهی آن منطقه را رقم زده است. بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار کبنا آتش زدن ناصحیح این زباله‌ها بیش از هر چیز دیگری منابع طبیعی و محیط زیست را به خطر انداخته است.
به گزارش کبنا، در جاده روستای «فیروزآباد بویراحمد»، نیز به شیوه کاملاً نادرست زباله‌ها را تخلیه کرده‌اند به طوریکه عبور خودروها بر روی این آشغال‌های خانگی منظره‌ی زننده‌ای را به وجود آورده و بوی تعفن هر رهگذری را اذیت می‌کند که توجه ویژه مسوولان مربوطه به این منطقه ضرورت دارد.
به گزارش کبنا، قطع بعضی درختان بلوط در این منطقه توسط سودجویان نیز قابل روئت بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از این مطالب نذارید لطفا
منابع طبیعی از خواب بیدار میشه طفلی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم آیا این هم حوادث غیر مترقبه است؟یا سهل انگاری مدیران ،آقای استاندار مدیران علمی نیست نمیتوانند همه وظایف خودشونو بصورت موازی و به طور اصولی پیش ببرند بنابراین باید یا جنابعالی یا مردمی که فقط صدایشان به شما میرسد موضوع را تذکر بدن آنوقت هم مدیر فقط در صدد حل و جوابگویی به تذکرات است در همین زمان در محدوده اختیاراتش مجددا در اقر توجه به یک مبحث خاص مشکل پیش میاد لذا میطلبه مدیران تحصیلات تخصصی و از دانشگاهها بزرگ داشته باشن کهرحداقل صد تا مقاله داخلی و خارجی را خونده باشن
ح ع ا
Iran, Islamic Republic of
هرچند این وضعیت فراتر از فیروزآباد است! و متاسفانه رسانه های ما هرچه آماده به دست شان برسد انتشار می دهند!! اما هر مردم و منطقه ای که قدر آب و هوا و طبیعتش را نداند لیاقتش دشت و کوهستان بی آب و علف است!!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1