تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۰۵۹۹۸
در دیدار فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد با دانشجویان دانشگاه‌های استان مطرح شد

شکوه دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان در امور دانشگاه‌ها / احتمال حادثه‌ ناگوار در خوابگاه‌ها

۲
کبنا ؛شب گذشته جمعی از دانشجویان خواهر و برادر استان در دیداری تخصصی با فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد، مطالبات و انتظارات دانشجویان و مردم را در سطوح دانشگاهی و استانی بیان کردند.
در این نشست دانشجویان ضمن تقدیر و تشکر از اقدام فرماندهی محترم سپاه فتح جهت استجابت خواسته‌ی دانشجویان برای حضور در جمع آحاد دانشگاهی، از عدم پاسخگویی مسئولان استانی به دعوت های دانشجویان برای حضور در دانشگاه ها گلایه کردند.
نمایندگان دانشجویان یک به یک مطالبات و مشکلات دانشگاه خود را بیان کردند که از مهمترین این مشکلات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
- مشکل فرسوده و از رده خارج بودن وسایل ایاب و ذهاب دانشگاه پیام نور یاسوج؛ نماینده دانشجویی دانشگاه پیام نور با تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه دانشگاه علوم تحقیقات گفت: مطمئن باشید اگر فکری به حال وسایل نقلیه دانشگاه پیام نور یاسوج نشود، حادثه بعدی در استان ما و در دانشگاه پیام نور اتفاق خواهد افتاد.
- نماینده دانشگاه علوم پزشکی با ابراز دلخوری از حواشی پیش آمده در افتتاح بیمارستان شهید جلیل گفت: چطور می شود بیمارستانی که بیشتر بخش های آن هنوز تکمیل و تجهیز نشده افتتاح شد و مذموم تر آنکه به جای اینکه مسئولان ما وزیر بهداشت را بیاورند تا پاسخگوی مطالبات مردم و دانشجویان باشد، با برپایی جشن و پایکوبی و هزینه های سرسام آور تبلیغاتی در سطح شهر به مردم محروم استان دهن کجی کنند.
 یکی از مسائلی که در طول سال های گذشته دانشجویان و رئیس دانشگاه را کلافه کرده است دخالت اشخاص بیرون از دانشگاه بالأخص نمایندگان استان در تصمیمات دانشگاه علوم پزشکی است. و به جای آنکه تشکل های دانشجویی و رئیس دانشگاه بتواند توجه خود را معطوف به امور داخلی کند باید هر روز با درخواست ها و فشارهای بیرونی مقابله و مواجه شود.
 -مشکل فرسوده بودن خوابگاه پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان یاسوج: نماینده دانشجویان پردیس کوثر با گلایه از بی توجهی مسئولان استان و همچنین عدم توجه دکتر خنفیر ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور به نامه های دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه خوابگاه خواهران در وضعیت اسفناکی است به گونه ای که در زلزله های سال قبل دیوار های ساختمان ترک برداشتند و دانشگاه مجبور به اسکان دانشجویان به محل دیگری شد.
اما امسال بدون در نظر گرفتن اقدامات ایمنی دانشجویان را در این خوابگاه اسکان داده اند، در صورتی که ماهی نیست که دو یا سه زلزله در یاسوج اتفاق نیفتد. دانشجویان ما به جای اینکه به فکر تحصیل و دانش باشند باید با هر زلزله تا چند روز از ترس، شب و روز آرامش نداشته باشند.
وی تأکید کرد: اگر خدایی ناکرده حادثه ای رخ دهد، چه کسی پاسخگوی خانواده های دانشجویان است؟ ابراز تأسف چه دردی از خانواده دانشجویان دوا خواهد؟ دانشجویان دانشگاه به دلیل شرایط رفاهی و خوابگاهی اقدام به اعتراض زدند، اما جواب مسئولان استانی چه بود؟
پس از این اقدام مسئولان دانشگاه متأسفانه با دانشجویان برخورد شایسته ای نداشته اند، و حتی برخی از دانشجویان را به کمیته انضباطی برده و تهدید به لغو استخدام و گرفتن تعهد کردند، آیا این در شأن دانشجو و معلمان آینده ما است؟
-دانشجویان دانشگاه دولتی یاسوج با اعتراض به اهمال مسئولان دانشگاه نسبت به تعهدات خود بیان داشتند: چطور می شود که سر در دانشگاه با هزینه چند صد میلیون تومانی ظرف سه ماه ساخته می شود اما مقبره شهدای گمنام دانشگاه با گذشت 7 سال همچنان اقدامی جهت ساخت آن صورت نگرفته است؟
وی اذعان داشت: با کوچکترین تغییر در شرایط جوی استان شاهد قطعی برق و آب خوابگاه‌های بزرگ‌ترین دانشگاه استان هستیم.
سایر دانشگاه ها نیز مطالبات خود را در این جلسه بیان داشتند و خواستار پیگیری و توجه به مطالبات به حق دانشجویان شدند.
سرهنگ خرم‌دل ضمن خیر مقدم به دانشجویان و پوزش از برگزاری جلسه در وقت استراحت دانشجویان به خصوص دانشجویان خوابگاهی گفت: وظیفه‌ی همه‌ی ما مسئولان از مدیران ارشد استانی و خود بنده گرفته تا فرمانده پایگاه در وهله اول خدمت رسانی به مردم و دوم پاسخگویی به مطالبات آنان است.
وی تأکید کرد: از همین جا اعلام می‌کنم که این آمادگی را داریم که هر ماه جلسه ای با نمایندگان دانشجویان داشته باشم و پاسخگوی مطالبات آنان باشیم، همان طور که بقیه مدیران و مسئولان نیز باید به مطالبات به حق دانشجویان و مردم پاسخ دهند و از دعوت آنان شانه خالی نکنند.
فرماندهی سپاه فتح ابراز داشت: یکی از رویکردهای اساسی ما تعامل با آحاد دانشگاهی و دانشجویی است و انشالله علاوه بر جلسات منظم با دانشجویان، با رؤسای دانشگاهی نیز جلسات هم اندیشی و هم پوشانی برگزار خواهیم کرد.
 همچنین دانشجویان مطالبات خود از نهادهای انقلابی را بازگو کردند و سؤالات خود را به نوبت از فرمانده سپاه فتح پرسیدند.
سرهنگ خرم‌دل فرماندهی محترم سپاه فتح نیز پاسخ های لازم را در زمینه اقدامات سپاه به صورت تفکیکی به عرض دانشجویان رساندند، و برنامه ریزی هایی که سپاه استان در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، آسیب های اجتماعی، مواد مخدر و ... در دست اجرا دارد را اطلاع رسانی کردند.
فرمانده سپاه فتح تأکید داشتند: هفته آینده جلسه ای با اصحاب رسانه خواهند داشت و اقدام به رسانه ای کردن برنامه های انجام شده و اقدامات پیش روی در خدمت رسانی به مردم شریف استان خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بفرمائید اون موقع که آقای ارژنگ در دانشگاه .ا درست کرده بود کجا بودید........
جلالی
Iran, Islamic Republic of
باسلام وعرض احترام خدمت دانشجویان عزیز وجناب سرهنگ خرمدل؛فرماندهی محترم سپاه استان؛بنده هم یکی از ایثارگران دفاع مقدس به نوبه خودم ازشرکت مرتب شما درجلسات مختلف استانی، جهت مساعدت در رفع مشکلات مردم منطقه تشکر وقدردانی مینمایم؛ خدابه شماتوفیق دهد؛ تقاضایی ازشمادارم ؛ پرونده بیش از300نفراز ایثارگران عزیزدفاع مقدس که مراحل بررسی ومعاینات اولیه برای احرازجانبازی راگذراندند و منتظر کمیسیون عالی پزشکی سپاه می باشند باگذشت بیش ازیکسال هنوز در بخش ایثارگران وکمیسیون بهداری سپاه راکد مانده است؛ لذاباتوجه به اینکه بسیاری از این عزیزان واقعا"مشکل بیماری دارنند؛ مستدعی است عنایت فرمائیدبه این مورد هم رسیدگی نموده واقدام لازم رابعمل آورید.
عبداله
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم دانشجویان دانشگاه پیام نور شرکت کننده در این جلسه بهتر بود به دانشگاه مراجعه میکرد و وضعیت سرویسهای ایاب و ذهاب رو جویا می شد و بعد به اظهار نظر می پرداخت.سوای از اینکه سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج مینی بوس می باشد ولی کلیه مینی بوسها دارای معاینه فنی یکساله بوده و از وضعیت ظاهری مناسبی برخوردار می باشند.از طرفی بهتر بود ایشان به این مساله اشاره میکردند که متاسفانه دستگاههای متولی نظیر اتوبوسرانی تا کنون جهت رفع مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان این مرکز دانشگاهی که عموما از قشر محروم شهرستان می باشند هیچگونه همکاری با دانشگاه نداشته اند.
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا احسنت به این دانشجوهای انقلابی ...من هم یک انقلابیم و خواستم از خواهران و برادران بسیجی و انقلابی بخوام تا به حال انتقاد کردید چرا در برخی دانشگاه ها انجمن اسلامی یک دفتر دارد و خواهر و برادر باهم در یک اتاق فعالیت تشکیلاتی میکنن...ما بسیجی ها که قائل به عدم مختلط بودن دانشگاه خواهران و برادران بودیم...الان تصاحب 3اتاق 4اتاق فضا را بر دیگر خواهران و برادران دینی خود تنگ تر میکنیم...من بسیجیم...اما ناراحت از نادیده گرفتن این نکات ظریف و آسیب ساز از طرف خواهران و برادران انقلابی...دفتر فرهنگ های مختلط...چطور ما که بسیجی م دم از خدا و پیغمبر میزنیم و بر خود اعتماد داریم نمی توانیم با جنس مخالف در یک اتاق سالها فعالیت داشته باشیم. ...اما بقیه..نظرم رو بزارید وگرنه نمی بخشمتون
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1