تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۴۰۰۳۸۶
گزارش تصویری

از انتقاد شدید خانم مدیرکل تا هشدار فرماندار گچساران به مدیران

۰
کبنا ؛  نشست کارگروه  اشتغال، اشتغال فراگیر روستایی و عشایری با حضور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندارمدیران شهرستانی، بخشدار مرکزی و دهیاران در سالن گنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در این نشست اظهار کرد: هر جا که سخن از کار شود ناخودآگاه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اذهان نقش می‌بندد.
پروانه نیک مرام افزود: اگر همه نهادها و مسوولان تلاش کنند دیگر  نرخ بیکاری در این استان نگران کننده نخواهد بود.
نیکمرام عنوان کرد:  در نیمه دوم سال گذشته  ابلاغ اعتباری  از سوی توسعه صندوق ملی به کل کشور  ارائه شد که سهم استان ما  در بحث اشتغال روستایی و عشایری مبلغ ۲۱۴ میلیارد تومان بودکه نرخ سود این تسهیلات کمتر از ۶ درصد است.
وی با بیان اینکه جامعه هدف ما اشتغال روستایی و عشایری است، گفت: در بحث مشاغل فراگیر جامعه هدف هم شهر و هم روستا را شامل می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هدف از ایجاد اشتغال فراگیر سه هدف را دنبال می‌کند، ابراز کرد:  اولین هدف ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل بیکار،  جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و  سومین هدف حفظ و صیانت از نیروی کار اشتغال موجود است.
وی  درادامه با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده برای  ایجاد اشتغال و اشتغال فراگیر عنوان کرد: برای دریافت این تسهیلات  و معرفی طرح تا پایان تیرماه سالجاری  فرصت باقی مانده است.
 نیک‌مرام  اذعان کرد: در بحث اشتغال فراگیر برای شهرستان گچساران تعداد ۸۱ طرح  برای گچساران با اعتباری به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان  و با اشتغالزایی ۷۴۴ نفر به تصویب رسیده است.
وی افزود: اگر این طرح‌ها و این اعتبار جذب بشود می‌توان  در بحث اشتغال که امروز یک آمار نگران کننده است را تا حد امکان مرتفع نماید.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه با انتقاد از مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: از ۳۳ میلیارد تومان که به تصویب رسیده است   تنها ۴۵۰ هزار تومان  در یک طرح و سه طرح که دو طرح با اعتباری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و یک طرح دیگر با اعتباری به مبلغ ۱۲ میلیون تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید تسهیلات پرداخت شد.
نیک مرام  ادامه داد: برای دریافت تسهیلات چهار بانک عامل در نظر گرفته شد که متاسفانه  از سوی شهرستان گچساران اقدامی برای دریافت این تسهیلات صورت نگرفته است.
وی  تصریح کرد: هر شهرستانی که سهمیه اشتغال خود را جذب نکند به شهرستان دیگر  این اعتبارات تخصیص داده می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه من به عنوان کارشناس حاضر نیستم که یک درصد این اعتبارات  شهرستان گچساران حتی به محرومترین نقاط این استان تخصیص  داده بشود،  اظهار کرد: اما متاسفانه  کم کاری دستگاه‌های اجرایی این شهرستان  در جذب اعتبارات نمایان است.
 وی اذعان کرد: در حال حاضر تعداد ۵۴ طرح در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باقی مانده است  که شامل طرح‌های ریز هستند.
 نیکمرام خاطرنشان کرد: این آمار نگران کننده‌ای است برای شهرستان گچساران که ۸۱ طرح  با اعتباری به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان برجا مانده است.
 
 نیک‌مرام  بیان کرد: این طرح‌ها وقت طلایی دارند و تا پایان تیرماه فرصت زیادی باقی نمانده است.
وی با انتقاد از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان که چرا پرونده‌ها را که برای دریافت تسهیلات ارسال می‌کنند را رصد  نکردند، گفت:  در شهرستان گچساران  یک طرح ۱۰ میلیارد تومانی  کارخانه روغن کشی وجود دارد که متاسفانه دستگاه اجرایی همکاری نکرده است.
 نیکمرام با بیان اینکه این طرح جز طرح‌های پایدار است، عنوان کرد:  برای یک طرح در گچساران مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و برای  چهار طرح  گردشگری  هر کدام  تا  سقف مبلغ ۳ میلیارد تومان تصویب شده است اما آیا دستگاه‌های اجرایی  با این طرح‌ها همکاری دارند.
 
 وی با بیان اینکه آیا دستگاه‌های اجرایی از چنین طرح‌های که موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شوند غافل شده‌اند، گفت: چرا دستگاه‌های اجرایی سکوت کرده‌اند.
  نیک مرام در ادامه با بیان اینکه در شهرهای کوچک این استان  تا سقف ۲ میلیارد تومان طرح‌ها به تصویب  و جذب داشته‌ایم، عنوان کرد: اما متاسفانه در شهرستان گچساران هیچ اتفاق  رخ نداده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه با اشاره به فرماندار گچساران که دستگاه‌های اجرایی نه تنها در دریافت تسهیلات اشتغال بلکه در زمینه کاروزی که  سهم شهرستان گچساران ۶۲۰ نفر بوده است، ابراز کرد: در این زمینه  تنها ۱۳ نفر به عنوان کاروز جذب شده‌اند و هیچ اتفاق خاصی از ابتدای سال گذشته تا کنون در شهرستان گچساران نیفتاده است.
وی افزود: در زمینه کارآموزی که دبیری آن سازمان فنی و حرفه‌است،  در زمینه کارورزی و  اشتغال فراگیر روستایی و عشایری شهرستان گچساران آخرین سهم را  در استان دارد.
نیک‌مرام با بیان اینکه این آمارها برای شهرستان گچساران نگران کننده است، عنوان کرد: از این فرصت کم باقی مانده در جذب اعتبارات سعی و تلاش کنید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد افزود:  تمام اقدامات بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان صفر است.
 وی  ادامه داد: اقدامات تمام بانک‌های عامل و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این پرونده‌ها حاضر است.
نیک‌مرام با بیان اینکه هم اکنون طرح‌های ریزی  برای دریافت تسهیلات ارسال شده است  که در هفته گذشته  در سامانه کارا به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر طرح‌های ریز کنار گذاشته شده است.
وی ادامه داد: به دو دلیل این پرونده‌ها کنار گذاشته شد یکی به دلیل بیشترین پرداختی که صورت گرفته برای طرح‌های ریزی است که از سوی دستگاه‌های اجرایی  فرستاده شده است.
نیک‌مرام عنوان کرد: این طرح‌های ریز نمی‌تواند موجب اشتغالزایی  پایدار در این شهرستان شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد  خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال فراگیر  تا سقف ۵ میلیارد تومان می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم و بیش از این مبلغ برای دریافت تسهیلات بیشتر این طرح به تهران فرستاده می‌شود.
 نیک‌مرام  افزود:  اگر چنین طرح‌های در شهرستان گچساران وجود دارد و می‌تواند اشتغالزایی به وجود بیاورد  این پرونده‌ها را می‌توان به استان و در کمیته به تصویب برسد.
 وی افزود: این آمارها برای شهرستان گچساران یک آمار نگران کننده است و شما مشاهده کنید که شهرستان گچساران در کجای جدول قرار گرفته است.
نیکمرام در پایان عنوان کرد: هدف ما پول پاشی نیست بلکه ایجاد اشتغال  پایدار در شهرستان نفت خیز گچساران که آمار نگران کننده بیکار دارد، می‌باشد.
  فرماندار گچساران در ادامه این نشست با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در  طرح اشتغال و  اشتغال فراگیر روستایی  و عشایری اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی در جهت بررسی پرونده‌های اشتغال فراگیر روستایی و عشایری بررسی کند و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.
عبدالرحیم رحیمی با انتقاد از روسای ادارت عنوان کرد: بارها تکرار کرده‌ام اگر رئیس اداره  بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر  بیکار باشد  این به آن معنا است که  در آن اداره  کم‌کاری وجود دارد.
رحیمی با اشاره به کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در شهرستان عنوان کرد: باید به استاندار بگوییم که من با کارمندهای فرمانداری که ۱۵ نفر هستند می‌توانیم از این مشکلات را مرتفع نماییم و دیگر نیازی به دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان نداریم.
وی  تصریح کرد: اگر در هر مسئله‌ای من ورود کنم و آن مشکل را مستقیماً حل نمایم پس  دیگر نباید نامی از دستگاه‌های متولی آورد.
 وی افزود: دیگر متقاضیان به فرمانداری گچساران مراجعه کنند  و فرمانداری گچساران پاسخگو باشد.
رحیمی اضافه کرد: بیش از چهار ماه است که دستگاه‌های اجرایی را برای جذب این اعتبارات التماس می‌کنیم اما متاسفانه آن‌ها کار به جایی پیش نبردند.
فرماندار در پایان تاکید کرد: به‌زودی تکلیف مدیران کم کار مشخص خواهد شد و کسی که نمی‌توانم به مردم خدمت کند باید کنار گذاشته شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست دیرین
Iran, Islamic Republic of
ریشه ی تمام مشکلات . میباشد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
دراین شهر فقط اقوام نزیک مسولین ولیدرهای سیاسی سرکار میروند بقیه مردم به . دارند .... این .که تا کنون هیچ عمل کردی نداشته است .. سکار خانم نیک مرام خودتان درجریان هستید که اداره شهرستان از جریان اشتغال غافل است .. یعنی . ندارد وکسی را به اداره یت شرکتی معرفی نماید... وبا صحنه سازی دوباره خود را ..
حسنی
Iran, Islamic Republic of
خانم مدیرکل رییس اداره کار ک. نیست.. همه دست همون اقایی هست که. داده و لیدرهای سیاسی... که دیگه افراد سن بالای اقارب و فامیلهای خود را هم در ادارات مشغول بکار کرده اند تو این شهر اداره ای بنام .وجود ندارد .... بعضی مردم این شهر به علت فقر بقول آقای امام جمعه نون را هم از نانوایی قرض میگیرند.... نمیدانم عدالت کجا رفته یکی کل خانواده اش شاغل هست ویکی باید نون قرض بگیرد... عدالت ... شما را به شهید همین ماه عزیز قسم میدهم اگر بخواهی این کامنت را پخش نکنی..
Iran, Islamic Republic of
مقصر خانم‌مدیر کل هست جون راهبری درست می خواد
Iran, Islamic Republic of
خانه ار پای ب. هست اداره کل تعاون کار و بقیه ادارات .
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خانم مدیرکل گل گفتی واقعا مدیران دستگاههای اجرایی وخواب تشریف دارن بانکها هم که ماشااله هرچه لیسانس الهیاته رئیسشون هستن.فرماندار عزیز شما بیدار باش بده.
دروغ سنج
Iran, Islamic Republic of
جذب اشتغال.د بهانه ای شده.به مامریت بروند و.........جناب استاندار خروجی این جلسات فقط برای . همیشه همراهش خوبه وسلام😅😁😦😥
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1