تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۹۰۶۰۹
کبنا بررسی کرد؛

کمربندی یاسوج اصفهان روزانه کشته می‌دهد / دو فوتی در کمتر از 10 ساعت / تا کی باید در جاده‌ها جان داد تا مسئولین به فکر بیفتند؟ / تکمیل محور یاسوج اصفهان باید اولویت نخست جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد باشد

۳
۱
کمربندی یاسوج اصفهان روزانه کشته می‌دهد / دو فوتی در کمتر از 10 ساعت / تا کی باید در جاده‌ها جان داد تا مسئولین به فکر بیفتند؟ / تکمیل محور یاسوج اصفهان باید اولویت نخست جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد باشد
کبنا ؛کمربندی یاسوج اصفهان روزانه کشته و مصدوم می‌دهد تا جایی که کمتر از 10 ساعت شاهد دو فوتی بودیم. اما با این‌حال نه اعتباری برای این محور جذب می‌شود و نه فکری برای توسعه و چهاربانده شدن آن شده است.
به گزارش کبنا، آمار تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد بسیار نگران کننده است. چهارشنبه یک نفر و پنج‌شنبه نیز یک نفر دیگر بر اثر حادثه رانندگی جان باختند. بر اساس گزارش مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، در ۷۲ ساعت گذشته ۱۴۴ سانحه رانندگی گزارش شده است. جالب اینجاست که از این تعداد، ۱۰۰ حادثه با ۱۳۲ مصدوم مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است.
محور بابامیدان_یاسوج_سمیرم به ویژه در کمربندی یاسوج، شاهد تصادفات متعدد و حادثه‌خیزی هستیم؛ به گونه‌ای که این کمربندی را حادثه‌خیزترین جاده استان نام نهاده‌اند.
محور یاسوج سمیرم روزانه تصادف و مصدوم می‌دهد. در همین هفته گذشته تصادفات این محور منجر به فوت پنج نفر شده است. در کمتر از 10 ساعت دو نفر در همین محور بر اثر تصادف فوت کردند. سرعت مرگ رانندگان و سرنشیان به کمتر از نیم‌روز رسیده و این زنگ خطری برای شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی است.
بهسازی این جاده نیازمند عزمی جدی نه تنها در استان بلکه در سطح عالی کشوری و مدیران استانی است. همه باید ورود کنند تا اعتبار لازم برای این محور جذب شود. تکمیل این محور باید به اولویت‌های ضروری و فوری راه و شهرسازی تبدیل شود. حتی اگر لازم باشد پروژه‌ای به تعویق افتد، باید تأخیر در این پروژه صورت نگیرد. هر 10 ساعت جان یک نفر در این جاده به خطر می‌افتد. مگر چیزی مهمتر از جان افراد نیز وجود دارد؟
این محور باید چهاربانده شود. علائم راهنمایی و رانندگی آن نیز به طور کاملا باید تکمیل شود. روشنایی آن نیز اصلاً قابل قبول نیست. رانندگان در دل شب باید با ترس و وحشت رانندگی کنند؛ گویی در تونل وحشت قرار دارند و هر لحظه باید منتظر حادثه‌ای باشند.
نه تنها این محور بلکه اغلب جاده‌های استان در بسیاری موارد فاقد تابلوهای کافی هستند و علائم راهنمایی و رانندگی به اندازه مورد نیاز در این جاده‌ها وجود ندارد؛ به همین خاطر رانندگان دچار سردرگمی و ابهام می‌شوند و نمی‌توانند به درستی و راحتی در این جاده‌ها رانندگی کنند. واضح است که کمبود علائم و تابلوها می‌تواند خسارت‌های بسیاری به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، همین جاده‌ها به اندازه کافی ایمن نیستند. جنس آسفالت مرغوب نیست و موجب لغزش ماشین‌ها می‌شوند. بسیاری از این جاده‌ها دهه‌های گذشته طراحی و اجرا شده‌اند و در طول زمان یا روکش نشده‌ و یا به درستی تعمیر نشده‌اند.
از سوی دیگر همین جاده‌ها نیز توسعه نیافته‌اند. این جاده‌ها کفاف جمعیت استان را نمی‌دهند. جاده‌ها برای جمعیتی بسیار کمتر طراحی شده‌اند. از سوی دیگر، تعداد مسافرین و ورودی و خروجی به استان در طول این سال‌ها افزایش چشمگیری داشته، اما جاده‌ها همسو با این تغییرات توسعه و گسترش نیافته‌اند.
تعداد خودروهایی که روی این جاده‌ها عبور و مرور می‌کنند همچون گذشته نیست. اما مهمتر از همه این‌که تمام بار مسافرت‌ها روی همین جاده‌های ناایمن است. کهگیلویه و بویراحمد فاقد راه آبی، راه‌آهن و فرودگاهی به اندازه کافی است. از یک سو چشم امیدی به راه آهن نیست و از سوی دیگر، فرودگاه یاسوج هفته‌ یا دو هفته‌ای یک بار پرواز دارد.
بنابراین بار اصلی رفت و آمدها روی همین جاده‌هاست؛ جاده پاتاوه دهدشت بعد از سه دهه در حالی افتتاح شد که ارزش اولیه آن به کلی از بین رفت و حالا تبدیل به یک جاده بسیار معمولی شده است. این داستان تنها به همین محور محدود نمی‌شود و اغلب جاده‌های استان به همین وضعیت دچار هستند.
متأسفانه اعتبار کافی برای تکمیل پروژه‌های راه وجود ندارد؛ گویا عزمی نیز برای جذب اعتبارات وجود ندارد؛ نه از جانب مدیرکل راه و شهرسازی و نه از طرف رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد دغدغه و فعالیتی دیده نمی‌شود. معلوم نیست چند نفر دیگر باید جان بدهند تا مسئولین به فکر تکمیل محور به ویژه کمربندی یاسوج اصفهان بیفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
سازمان برنامه اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد برای کمربندی گرفته ام‌بعدا فهمیدیم‌که محض است
باوی
United States
راهنمایی و رانندگی گچساران چه اصلا نظارتی بر خیابانهای گچساران در ساعت 20 تا 24 شب ندارد.هر چی راننده مست و شوتی و خلافکار شبها در کارکنان و سه راهی و پانصد دستگاه کورس میگذارند هیچکس جریمه نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
جاده های استان فاقد کیفیت فنی لازم و ضروری هستند.
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1