تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۹۰۵۸۴
کبنا بررسی کرد

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نه نهادی فرهنگی و آموزشی، بلکه نهادی سیاسی است / دستان سیاسیون از این نهاد فرهنگی کوتاه نمی‌شود / بهرامی و روشنفکر دو روی یک سکه هستند؟

۲۱
۲
آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نه نهادی فرهنگی و آموزشی، بلکه نهادی سیاسی است / دستان سیاسیون از این نهاد فرهنگی کوتاه نمی‌شود / بهرامی و روشنفکر دو روی یک سکه هستند؟
کبنا ؛در حالی که انتظار می‌رفت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از چنگال مناسبات سیاسی رهایی یابد، اما با شیوه مدیریت جمالی، همان تعاملات سیاسی ادامه دارد که نمود آن در جلسه معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش بویراحمد به‌روشنی قابل مشاهده بود.
به گزارش کبنا، آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیش از آن‌که نهادی آموزشی و فرهنگی باشد، پایگاهی سیاسی و محل توزیع و تقسیم قدرت است. در دوره رئیس پیشین، نقش سیاسی این نهاد شدت گرفت و تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است. حسنعلی عزت‌خواه همان اوایل خدمتش به رؤسای ادارات گفته بود من شما را سیاسی انتخاب کردم اما سیاسی عمل نکنید. زمانی که فردی نه بر اساس شایستگی بلکه مبتنی بر تعاملات سیاسی در جایگاهی منصوب می‌شود، نمی‌توان انتظار رفتاری غیرسیاسی از او داشت. عزت‌خواه انتظارات درستی از جایگاه‌های نادرست نداشت. نمی‌توان منافعی که بر اثر این عزل و نصب‌ها شکل می‌گیرد را نادیده گرفت. همین مناسبات بود که در سال پایانی حضور عزتخواه در آموزش و پرورش، موجب اختلالات گسترده در این نهاد شد. تغییرات وسیعی که با هدف اثرگذاری در نتیجه انتخابات شکل گرفت. به هر حال عزت‌خواه رفت و جمالی جای او را گرفت. اما نتایجی که از آن شیوه مدیریتی به جا ماند خود را در شاخص‌های آموزشی نشان می‌دهد. معدل زیر ۱۰ و عدم کسب رتبه‌های برتر کنکوری در سطح کشور همگی نتیجه سیاسی شدن آموزش و پرورش است.
هر چند خود جمالی ادعا می‌کرد سیاسی عمل نمی‌کند. اما او نیز پا جای پای عزت‌خواه گذاشته است. تعاملاتی که عزتخواه با روشنفکر داشت حالا نیز ادامه دارد فقط جای عزت‌خواه با جمالی و روشنفکر با بهرامی عوض شده است.
دیروز جلسه معارفه رؤسای پیشین و جدید آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد که حاوی نکات بسیار ارزشمندی در خصوص مدیریت سیاسی و تعاملاتی جمالی و ادامه روند عزتخواه است. به‌طور کلی وقتی که یک جریان سیاسی دولت را به دست می‌گیرد طبیعی است که مدیران  همسو با خود را منصوب کند. اما مسأله اینجاست که تغییر رئیس آموزش و پرورش بویراحمد نه بر اساس سیاست‌های دولت، بلکه با نظر مثبت نماینده مجلس صورت گرفت. حتی در آن جلسه رئیس جدید می‌گفت از نماینده عملگرا و علمی بویراحمد تشکر می‌کنم. مجری برنامه چنان با شور و اشتیاق از عملکرد بهرامی دفاع می‌کرد که مخاطبان گمان می‌کردند نه در جلسه معارفه، بلکه در ستاد انتخاباتی حضور یافته‌اند. 
آموزش و پرورش نهادی علمی، آموزشی و فرهنگی است، اما متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد کاملا سمت و سوی سیاسی یافته است. مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه دیروز گفت که با بهرامی دیدار داشته و او گفته بین خودت و خدایت ببین چه کسی شایسته است او را منصوب کن. اما در این وسط روشن نیست که نماینده مجلس دقیقا چکاره است که باید نظر بدهد و دخالت کند؟ وظیفه نماینده نظارت بر اجرای قانون است نه دخالت در عزل و نصب‌ها. ایوب رضایی رئیس جدید آموزش و پرورش بویراحمد خود به عبارات مختلف تأکید می‌کرد که وابسته به بهرامی است. به این صورت است که سیاست به آموزش و پرورش تزریق شده است. رئیس آموزش و پرورش گچساران نیز از نزدیکان غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت است. حالا حتما باید منتظر بمانیم که موحد نماینده کهگیلویه نیز سهم خود را از آموزش و پرورش بگیرد.
وزارت آموزش و پرورش
اخیرا در جلسه شورای آموزش و پرورش یکی از حاضران در جلسه با انتقاد از سیاسی‌شدن آموزش و پرورش گفت: فرهنگ باید میزبان سیاست باشد، نه سیاست میزبان فرهنگ. او در انتقاد به وضعیت مدارس می‌گفت: برخی از مدارس استان جای اجنه است نه دانش‌آموز. روشن است که بخش زیادی از این ناکارآمدی مربوط به رویکرد سیاسی مدیران آموزش و پرورش و دخالت نمایندگان و سیاسیون است.
دخالت نمایندگان در آموزش و پرورش در گذشته نیز وجود داشته، اما حالا بسیار فراگیرتر شده است. مهم‌تر از همه این‌که تاکنون هیچ‌وقت شاخص‌های آموزشی به اندازه امروز افت نکرده است. کهگیلویه و بویراحمد استانی است که زمانی رتبه یک کنکور را کسب کرده است. اما حالا نه تنها هیچ رتبه برتری نداشته بلکه معدل دیپلم نیز در همه رشته‌ها به زیر ۱۰ رسیده است و این به معنای فاجعه آموزشی برای استان است.
روزی همین نمایندگان استان کنونی به نمایندگان پیشین انتقاد می‌کردند که نباید در عزل و نصب‌ها و امور اجرایی دخالت کرد. اما حالا خود پا جای پای آن‌ها گذاشته‌اند. گویا بستر کهگیلویه و بویراحمد اقتضا می‌کند نمایندگان به وظیفه اصلی خود قانع نبوده و در سایر امور نیز دخالت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا توی دوره نمایندگان قبل کلا آموزش وپرورش سیاسی وجناحی محض برخورد میکرد حتی خانه های سرایه داری را هم میدادند به افرادی که شناسنامه دراختیار آتها برای رای دادن قرار میدادند و کلیه مدیران مدارس از خودسان وخیلی ضعیف بودند و چه کارهایی که نکردند
Iran, Islamic Republic of
اگر نماینده نیروی خوب معرفی کند اشکالی ندارد بالاخره این وضعیت همیشه مرسوم بوده و هست نماینده باید نیروی خوب معرفی کند آقای دکتر رضایی آدم خوبی است
Iran, Islamic Republic of
ب نظر شما چه موقع باید مدیر اموزش و پرورش بویراحمد کنار می رفت!؟چهار سال دیگه خوبه؟
تغییر و تحول در اموزش و پرورش هیچ تاثیری در بازگشایی مدارس نداشته و ندارد؟ فقط کاسبی برای عده ای است ک حافظ قدرت هستن و کمبود در راس بودن را دارند
همین پریروز قبل از تودیع و معارفه سبد سبد برای مدیرانی که اموزش و پرورش را در این چند سال ب خاک سیاه نشاند ابلاغ صادر شده !
انتظار می رود مدیر جدید دست ب یک کار بزرگ بزند و اجازه هنرنمایی بیشتر به مدیران بی کیفیت با بهانه بازگشایی مدارس ندهد و در این هفته انقلابی برای مدیران باشد تا بتواند مهر را با مدیرانی شایسته و پیام اور مهربانی وایجاد انگیزه اغاز نماید ک بتواند تحول ایجاد نماید
من
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم بهرامی روی روشنفکر سفید میکنه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با تیمش زیرساخت آموزش و پرورش را نابود کردند
Iran, Islamic Republic of
سوال ربع قرن یا هم‌نیم قرن:
الان ک ایوب رضایی ریس آموزش پرورش شد دیگه آموزش وپرورش از قیومت وطایفه گرایی خارج شد؟
ها الان دیگه ثابت شد همش تقصیر روشنفکر بودو الان عدالت اجرا شد؟
چه کشف بزرگی شد!
پس بویراحمد سفلی فقط باید رای بدهند ودر صف بایستن و رای بدهند تا مدیران از نظر شما بویراحمد بالایی ها از طوایف علیایی ها باشد؟؟
وای چه کشف بزرگی شده است !!
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
جمالی خودش نماینده موحد هست
Iran, Islamic Republic of
سیاه نمایی نکنید .آموزش و پرورش خیلی هم خوبه
Iran, Islamic Republic of
نقدی کاملا منطقی...
سیاسیون که عموما بر اساس ناشایست سالاری انتخاب میشوند اموزش و پرورش را در استان ما بیچاره کردند...
اخه ستاد انتخابات کاندیدها چه از اموزش و پروش میدانند که تصمیم گیرنده هستند؟
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
هیچ نهادی به اندازه اموزش و پرورش سیاست زده نیست اونقدر سیاست زده شده که حتی در قضیه استخدامی ها هم کاملا حق خوری و سیاسی کار میکنن و طایفه گرایی و و قوم خویشی را به صورت فجبهی گسترش دادن و متاسفانه هیچ نهادی هم پیگیر این قضیه ها نیست.
Iran, Islamic Republic of
حالا شما چه گیری دادی به آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
جمالی همین تیپ بهرامینشونت میدن ماسفلی هتیی هتبدبخت وصادقیم
وکیل اتفاقی
Iran, Islamic Republic of
کمائی تنهاجای که دیدم جانب داری نکردی اینحابود البته امیدوارم خواهی فرش قرمز برای تیم تاج گردون پهن کنی
Iran, Islamic Republic of
خدا می‌داند که //آبروی آموزش و پرورش استان را لگد مال کرد کاری بر سر آموزش و پرورش آورد که تا بیست سال جبران نخواهد شد
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
دوستان هرکس این پیام را می خواند به جمالی بگه که وقتی قبول کردی که بروید برای معارفه داستار ورضایی در حیاط اداره بودم به خدا قسم شخص موفرفری و رنگ موهاش تقریبا سفید بود گفت اخ قربون زور برم اگه زور بهش نمیگفتیم قبول نمیکرد وهمون شخص داشت می گفت / باید بترسونیمش ..من یک ارباب رجوع بودم وای به حال بچه های ما
Iran, Islamic Republic of
ای مردم تورا خدا روشنفکر چکارتون کرده وللله پشیمون میشید این خط این نشون
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم نهادهای امنیتی که اینا را تایید می کنند نداریم یا ضعیف شدن
نداریم به واقعیت نزدیک تر است
Iran, Islamic Republic of
اولین تغییر باید خود جمالی باشد کسی به صورت آشکار در میتینگ انتخاباتی جلیلی پای سخنرانی نبویان نشست
Iran, Islamic Republic of
همین جمالی گزارش تخلفات درحوزه امتحانات تهایی باشت که گوشی دراختیار فرزند ..مدیر آموزش وپرورش .ودیگر اقوام قرار میدادند وتمام امتحانات خودشان را ازروی گوشی نوشتند که گزارش به اداره کل ووزارت هم رسید چرا اقدامی نکرد
Pakistan
هر چه باشد بهتر از روشنفکر است که اتوبوسی نیروی بی تجربه قومی قبیله ای وارد آموزش و پرورش کرد و آموزش و پرورش را به نابودی کشاند این ها باید برگردند به همان جایی که از آن جا آمدند
احمد
Iran, Islamic Republic of
بخدا رضایی را آقای گرجی زاده و بهرامی و اصلاح طلبان انتخاب کردند کاملا سیاسی است وگرنه رضایی هیچ برنامه ای ندارد بجز،،،،، آقای بهرام خیلی بهتره و مردمی تر بود کلاه سر بهرامی رفت با انتخاب رضایی ریزش آرا دارد
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1