تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۴۹۲۷۵۳
کبنا گزارش می‌دهد

مرگ پدر و دختری در کمربندی محور یاسوج؛ نمادی از ضعف و ناکارآمدی در وزارت راه و شهرسازی / خانم فرزانه صادق به داد کهگیلویه و بویراحمد برسید، اینجا کسی ککش نمی‌گزد

۱۶
۳
مرگ پدر و دختری در کمربندی محور یاسوج؛ نمادی از ضعف و ناکارآمدی در وزارت راه و شهرسازی / خانم فرزانه صادق به داد کهگیلویه و بویراحمد برسید، اینجا کسی ککش نمی‌گزد
کبنا ؛روز گذشته برخورد شدید سمند با پراید در محور کمربندی منجر به مرگ دختر و پدری و مصدوم‌شدن 5 نفر شد. محور کمربندی یاسوج که به دلیل حادثه‌خیز بودن به «کمربندی مرگ» شهرت یافته، یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌آید. متأسفانه، تصادفات متعدد و جان‌باختن افراد زیادی در این مسیر، ضرورت توجه جدی مسئولان را به بهبود وضعیت این جاده دوچندان کرده است. تنها در سال ۱۴۰۲، 20 درصد از تصادفات این استان در همین محور رخ داده است.
به گزارش کبنا، محور کمربندی یاسوج، به دلیل تعداد بالای تصادفات و جان‌باختن خانواده‌ها، یکی از محورهای پرحادثه و مرگ‌آور استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. سوءمدیریت، عدم تخصیص بودجه کافی، و سال‌ها بی‌توجهی مسئولان در وزارت راه و شهرسازی از عوامل اصلی باقی‌ماندن این شرایط خطرناک هستند. علی‌رغم وعده‌های متعدد، این جاده همچنان به‌دلیل نبود ایمنی و توجه کافی، جان عزیزان بسیاری را گرفته و به کابوسی برای مردم منطقه تبدیل شده است.
مردم و فعالان اجتماعی بارها نسبت به این وضعیت اعتراض کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد اقدامات لازم برای ایمن‌سازی این جاده به‌درستی انجام نمی‌شود، و انگار که جان مردم برای برخی از تصمیم‌گیران اهمیتی ندارد.
وضعیت ناایمن این جاده را به یک «بمب ساعتی» تبدیل کرده که هر لحظه می‌تواند فاجعه‌ای را رقم بزند. این محور پرحادثه که از بی‌توجهی و سوءمدیریت مسئولان رنج می‌برد، سال‌هاست که به محلی برای وعده‌های توخالی تبدیل شده است.  این وضعیت، نتیجه عدم اجرای تعهدات و نادیده گرفتن اولویت‌های مردم توسط مدیران است. علی‌رغم اعتراضات و هشدارهای مکرر، کمربندی یاسوج همچنان در معرض خطرات جدی قرار دارد و بی‌توجهی به این جاده‌ی حادثه‌خیز، هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌های بسیاری تحمیل کرده است.
برای جلوگیری از تکرار تراژدی‌های غم‌انگیز در این محور، نیاز فوری به تخصیص اعتبار کافی و مدیریت کارآمد وجود دارد. بهبود وضعیت این جاده با اقدامات سریع و مؤثر می‌تواند از وقوع حوادث ناگوار بیشتر جلوگیری کند. اگر این مسائل حل نشود، احتمالاً باید همچنان شاهد حوادث دردناک و از دست دادن جان‌های عزیز در این جاده باشیم.
وزارت راه و شهرسازی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونت عمرانی، مسئولیت مستقیم در تأمین ایمنی و تخصیص اعتبار برای این پروژه را برعهده دارند. با
این حال، مشکلات بودجه‌ای و عدم تخصیص منابع کافی به این جاده باعث شده‌اند که وعده‌ها و طرح‌های ایمنی جاده‌ای به‌درستی اجرا نشود. همین مسئله، جان بسیاری از رانندگان و مسافران را در این مسیر به خطر انداخته است.
تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی نتوانند به طور مؤثر و کافی منابع مالی و مدیریتی لازم را به این پروژه اختصاص دهند، این کمربندی همچنان به عنوان جاده‌ای حادثه‌خیز باقی خواهد ماند و مردم این منطقه با خطرات جدی روبه‌رو خواهند بود.
کمربندی یاسوج، که به‌دلیل تصادفات مکرر و مرگبار به "مجمع المصائب" شهرت یافته، به نمادی از ضعف و ناکارآمدی در وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است. شرایط اسفبار این محور، روحانیون و مردم را وادار کرده تا در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، وضعیت بحرانی آن را مورد اعتراض قرار دهند.
از عوامل مهم در عدم پیشرفت پروژه، می‌توان به ناکافی بودن یا عدم دسترسی به اعتبارات مالی اشاره کرد. علیرغم ادعای تأمین بودجه کافی، روند اجرای پروژه نشان می‌دهد که یا اعتبارها به‌طور کامل تخصیص نیافته یا مشکلات مدیریتی و اجرایی موجب شده این منابع به‌درستی صرف نشوند. مدیریت ناکارآمد و ضعف در هماهنگی میان دست‌اندرکاران، وزارت راه و شهرسازی، و دستگاه‌های دولتی نیز از دلایل اصلی است که این کمربندی همچنان به نقطه‌ای پرخطر برای رانندگان و خانواده‌ها تبدیل شده است.
بهبود وضعیت این محور مستلزم پایش دقیق عملکرد دست‌اندرکاران، نظارت شفاف بر تخصیص اعتبارات، و پیگیری مؤثر مسئولان برای اتمام پروژه است. اگر این اقدامات صورت نگیرد، کمربندی یاسوج همچنان به‌عنوان جاده‌ای پرتصادف و ناایمن باقی خواهد ماند و جان مردم همچنان در خطر خواهد بود.
یکی از اصلی‌ترین مشکلات، تأمین نشدن اعتبار کافی و به‌موقع است. با اینکه وعده‌های مختلفی درباره تأمین بودجه داده شده، در عمل منابع مالی به طور کامل و پیوسته به این پروژه اختصاص نیافته‌اند. این موضوع باعث شده که پیمانکار نتواند به‌موقع و طبق برنامه، اقدامات لازم را پیش ببرد.
مرگ پدر و دختری در کمربندی محور یاسوج؛ نمادی از ضعف و ناکارآمدی در وزارت راه و شهرسازی / خانم فرزانه صادق به داد کهگیلویه و بویراحمد برسید، اینجا کسی ککش نمی‌گزد
مدیریت ناکارآمد و عدم نظارت کافی از سوی وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادهای مرتبط باعث شده تا دست‌اندرکاران نتواند به‌خوبی برنامه‌های خود را اجرا کند. نبود یک ساختار نظارتی قوی برای ارزیابی و پیگیری پیشرفت پروژه موجب شده که حتی با وجود وعده‌های مکرر، کارها به کندی پیش برود.
در برخی مواقع، تغییر اولویت‌ها و عدم
پایبندی به برنامه‌ریزی‌های اولیه، مسیر پروژه را با وقفه‌های طولانی مواجه کرده است. برخی پروژه‌ها به‌دلیل تمرکز بیشتر بر سایر محورهای کشور، از اولویت خارج شده و در نتیجه زمان تکمیل آن‌ها به تعویق افتاده است.
در برخی موارد، محدودیت‌های تجهیزاتی و چالش‌های پیمانکاری نیز موجب کندی پروژه شده است. هرگونه کمبود در منابع فنی و تجهیزات لازم برای اجرا، عملیات پروژه را متوقف یا به تعویق انداخته است.
بعضی مشکلات اداری و بروکراسی پیچیده نیز روند تخصیص بودجه و پیشبرد پروژه را به تأخیر انداخته‌اند. این موانع اداری، زمان‌بندی‌های پیش‌بینی‌شده را تحت‌تأثیر قرار داده و باعث شده که پروژه به سرعت و کیفیت مطلوب پیش نرود.
نتیجه همه این عوامل، تکمیل نشدن این جاده حیاتی و حادثه‌خیز است. اگر این مشکلات برطرف نشوند، این جاده همچنان به‌عنوان نقطه‌ای پرخطر برای مردم باقی خواهد ماند و حوادث ناگواری را به دنبال خواهد داشت.
محبوبه هادوی‌نژاد، خبرنگار صدا و سیما به تصادف روز گذشته کمربندی یاسوج واکنش نشان داد و نوشت: دیروز حوالی ساعت دوازده محور کمربندی یاسوج اصفهان نزدیک امام زاده مختار(ع) یاسوج متاسفانه سه خودرو بهم برخورد میکنن 2نفر که پدر و دختر بودند در دم می‌میرند و پنج نفر هم مصدوم اینکه من این پست را گذاشتم حقی هست که برگردنمه حقی که تا الان هیچ مسئولی نتونسته آن را را ادا کند. من هفت بار از این مسیر گزارش تهیه کردم؛ اما فقط وعده‌های تو خالی و پوچ متولیان از جمله راه و شهرسازی و استانداری روشنیدم، دلم سوخت امروز برای خانمی که دستش بین درب پراید این شگفتی ایرانی و بعضی از متولیانی که نام انسان رو نمیشد روشون گذاشت دلم سوخت، برای خانواده‌ای که حالا یه دختر دیگشون هم توی کماست. جالبه بعد از 17 سال خبرنگاری امروز زانویم سست کرد و برای تهیه گزارش و قدرت ضبط را نداشتم.
اما اینکه سرعت بالاست، باشد. اینکه پراید قاتل جان ایرانی‌ها در محورهای پرحادثه است، باشد؛ اما اینکه کمربندی که تنها 10 کیلومتر است و هر سال وعده تو خالی داده می‌شود، چه؟ من هنوز بیدارم و حتی توان خواب رفتن ندارم، نمی‌دانم آنهایی که وعده می‌دهند و کاری برای ساماندهی این محور نمی‌کنند، چگونه خواب می‌روند.
 
امید می‌رود فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی به موضوع کمربندی یاسوج ورود کند؛ چرا که برخی از مسئولان متولی کهگیلویه و بویراحمد کک‌شان نمی‌گزد که چه اتفاقی می‌‌‌افتد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استان محروم مظلوم
Netherlands
مرذم بد رانندگی میکنن، ساده ترین قوانین رعایت نمیکنن چه ربطی به دولت داره، تو همین یاسوج خراب شده ببین چطوری رانندگی میکنن، بعد هی مطلب الکی بزن
Netherlands
رانندگی بلد نیستن عرض خیابوناشون بشه ۱۰۰ متر بازم تصادف میکنن
Iran, Islamic Republic of
این تصادف چه ربطی به فرزانه صادق داره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه جون این انسانها برای هیچ کس ارزشی ندارد کی باید این کمر بندی به سرانجام برسد کی باید این پراید از بازار کلا جمع شود مسئولین باید جوابگوی این خانواده‌ها باشد
آروین
Iran, Islamic Republic of
مگه استان ما مدیر هم داره؟؟؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نمیتونه دوخط توییت درست و حسابی نگارش کنه
کارمند راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
کمبود اعتبار بهانه است، کمربندی بخشی از محور بابامیدان، یاسوج ،سمیرم است که از یک موافقتنامه اعتبار دریافت میکند ، اگر مشکل اعتبار بود چرا راه و شهرسازی در این محور پروژه جدید تعریف می کند، دوازده درصد آمار فوتی های تصادف استان در این ده کیلومتر است، آیا نباید اول این ده کیلومتر احداث میشد بعد سراغ بقیه مسیر می رفتند؟؟ بله الان که اینهمه پروژه تعریف شده متاسفانه دچار کمبود اعتبار شدیم و هیچ پروژه ای در این محور فعال نیست ..
Iran, Islamic Republic of
سلام استان نه صاحب دارد و مدیر و مسئول دلسوزی،همگی زیرآب زن و برای پست ومقام فقط رشوه و تبانی و کت وشلوار همراه نمایندگان مجلس
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام به مدت 15 الی 20سال کل مدیران کل و شهرداران وروسای را از نیروهای غیر بومی بذارن.هرکسی هم که میتونه مدیریت کنه بومی باشه بره خارج استان مدیریت کنه. بخدا توی این 15 سال کلا سیستم بهتری پیدا میکنه مدیریت این استان
شهروند .
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار و ادارا راه باید جواب بدهند و کاسبط سنک شکن و تعدیل و تاخیر و زد وبند ...........وگرنه نه باید این جاده را مسدود کنند .....
علی
Iran, Islamic Republic of
ترب منه ای گپلت نی کبنا حیف آدمل که رهتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مهم این هست که وزیر و رئیس جمهور هم از پله هواپیما قشنگ میره بالا
دنا
Iran, Islamic Republic of
الکی مسولین استانی و کشوری را زیر سوال نبرید
مردم بد رانندگی میکنند
Iran, Islamic Republic of
این کمربندی مگه چقد کار دارد خدا لعنتتان کند
قطره ایی در مقابل اقیانوس از بودجه کلان شهرهای مثل شیراز هست
Iran, Islamic Republic of
احتمالا کمر بندی یاسوج را می خواهند ریلی کنند و قطار ازش عبور کنه .
خدایا این مسئولین عزیز را از ما مگیر ، چقدر به فکر ما مردم هستند .
ماموریت سخت آقای دبیرکل؛ گروسی در تهران به دنبال چیست؟

ماموریت سخت آقای دبیرکل؛ گروسی در تهران به دنبال چیست؟

«رافائل گروسی مدتی قبل در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس به صراحت این نکته را مطرح کرد ...
خشونت خانگی؛ باید سکوت زنان شکسته شود

خشونت خانگی؛ باید سکوت زنان شکسته شود

خشونت علیه زنان مشکلی عمومی و فراگیر است. سکوت زنان و بردباری آنها در برابر خشونت نه ...
ترامپ و مسئله ایران

ترامپ و مسئله ایران

سابقه دولت ترامپ نشان‌دهنده رویکردی تهاجمی و حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل است؛ اما تحولات ...
1