تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۴۹۰۸۰۱
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد:

شهبازی: ابر چالش کهگیلویه و بویراحمد آسیب‌های اجتماعی است/ وقتی زیرساخت فرهنگی نداریم کودکان و نوجوانان به سمت کافه‌ها کشیده می‌شوند/ استان ما نیازمند مدیر دغدغه‌مند فرهنگی است/ بعضی زوجین ما مهارت تربیت فرزند را ندارند

۳
۱
شهبازی: ابر چالش کهگیلویه و بویراحمد آسیب‌های اجتماعی است
کبنا ؛مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین چالش کانون زیرساخت‌های فرهنگی است که این موارد حلقه‌های مفقوده مهمی هستند.
سلیمان شهبازی پور در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز افزود: در استان زیرساخت متناسب با دنیای روز کودک نداریم. با نگاه سنتی پدر و مادر در دنیای مدرن امروز کار را نمی‌توانیم جلو ببریم.
وی تأکید کرد: هم اینک هیچ سینمای کودک و نوجوان نمی‌بینید. هیچ پارک اختصاصی برای کودکان و یا کتابخانه مختص برای آن‌ها وجود ندارد وقتی این زیرساخت‌ها وجود نداشته باشد کودک و نوجوان به سمت کافه‌ها کشیده می‌شوند.
شهبازی گفت: زیرساخت‌های کانون در استان خیلی قوی نیستند به‌گونه‌ای که طرحی داریم که تکمیل آن ۱۲ سال طول کشیده است.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ باید دغدغه فرهنگ داشته باشند. استان ما نیازمند مدیر دغدغه‌مند فرهنگی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حلقه مفقوده اصلی هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی است که این مهم وجود ندارد. بهزیستی و ارشاد و سایر دستگاه‌ها هر کدام راه خود را می‌روند و موازی‌کاری وجود دارد. آسیب‌های اجتماعی ابر مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه بوی مرگ کودکان و نوجوان از خیابان‌های شهر می‌آید، افزود: تنظیم یک سند راهبردی لازمه استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی است و تقسیم کار باید اتفاق بیفتد. چشم‌انداز و برنامه مدونی نداریم.
شهبازی پور: از نقش مهم خانواده غفلت کرده‌ایم و اگر حال خانواده خوب باشد حال کودک و نوجوان هم خوب است.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابعادی را که باید به آن بپردازیم بحث خانواده است. اگر گفتمان در خانواده به وجود بیاید کودک و نوجوان زندگی بهتری خواهند داشت و به سمت آسیب‌ها کشیده نخواهند شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید محتوای فرهنگی مناسب برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها تولید کنند؛ اما در استان ضعف وجود دارد.                                           
شهبازی بیان کرد: باید از خود بپرسیم چه فضایی در خانواده ایجاد شده که کودک و نوجوان به سمت فضای مجازی کشیده می‌شوند. دلیل پناه‌بردن کودک و نوجوان به فضای مجازی اضطراب است.
وی افزود: به‌جای فرزندآوری باید اول والد پروی شود و از آسیب‌ها پیشگیری شود. خانواده‌ها آمادگی لازم برای تربیت فرزند ندارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار زیربنایی در کشور کم انجام شده است. نمودار آسیب‌های اجتماعی را در ۱۰ سال گذشته بررسی کنیم نگران‌کننده است.
شهبازی افزود: اصل جوانی جمعیت اصل قابل‌قبول در تمام دنیا است. اما فرزندپروری به‌تنهایی نمی‌تواند موضوع را رفع کند. باید به مسائل فرهنگی و سواد زندگی خانواده‌ها باید توجه شود. مهارت‌آموزی ما بسیار پایین است و زوجین ما مهارت ندارند.
کانون در سطح کشور ۲ سند راهبردی تدوین کرده که کتاب کار کانون و خانواده است و دیگری شورای نوجوان تشکیل شده است.
نوجوانی دوره استقلال‌طلبی و هویت‌یابی است و دوره‌ای حساس است. نوجوان نیاز به محتوا دارد.

وی عنوان کرد: در استان هفت کتابخانه سیار داریم که باید در شعاع ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر را پوشش دهند. تماشاخانه سیار امسال ۲۰ روز را در حاشیه شهر، پیوست کوچ عشایر و کنگره شهدا فعالیت داشتند.

کار فرهنگی رنج زیاد دارد. در مراکز خصوصی برای خانواده‌ها کلاس رایگان برگزار می‌کنیم.
شورای خانواده داریم و این اقدام برای اولین‌بار به خانواده‌ها ارائه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما منبع درآمد خاصی نداریم. اما قرار است چهار سینمای کودک و نوجوان برای استان‌ در شهرهای گچساران لنده یاسوج راه‌اندازی شود که در درآمدزایی مؤثر خواهد بود. همچنین در شهرهای دهدشت و باشت کانون زبان ایجاد خواهد شد.
ایجاد زیرساخت، جذب خیرین و جذب منابع دولتی در درآمدزایی مؤثر است.
تنها دستگاه تخصصی حوزه کودک و نوجوان هستیم.
وی ادامه داد: طرح کانون و مدرسه را در ایام مدرسه داریم که از روز اول مهر تا پایان سال برنامه داریم و مدارس را برای بازدید دعوت می‌کنیم و این کانون تعطیلی ندارد.
شهبازی تأکید کرد: مهم‌ترین برنامه جشنواره استانی قصه‌گویی است که کودک، نوجوان، خانواده‌ها و سایر افراد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
یکی از رسالت‌های کانون پرورش فکری استعدادیابی است و جشنواره‌ای متعدد برگزار می‌کنیم تا افراد توانمند شناسایی شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صادق
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر جوان و خوش فکر
Iran, Islamic Republic of
ک سی یقش
بویراحمد
Germany
ایشون که طرفدار جلیلی بود، به زودی باید غزل خداحافظی را بخواند.
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1