کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

توضیحات تکمیلی دادستان یاسوج در خصوص تشکیل پرونده قضایی برای فرزند استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد

29 شهريور 1403 ساعت 1:39

دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تشکیل پرونده کیفری برای معافیت سربازی فرزند استاندار سابق استان توضیحات تکمیلی داد.


دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تشکیل پرونده کیفری برای معافیت سربازی فرزند استاندار سابق استان توضیحات تکمیلی داد.
سید وحید موسویان شامگاه (چهارشنبه 28 شهریورماه 1403) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راجع به شخص استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ پرونده‌ای تشکیل ندادیم و این پرونده قضایی در خصوص معافیت سربازی فرزند استاندار است و آن هم در خصوص ارتکاب جرائم احتمالی بوده که ممکن است توسط عوامل ذی مدخل در تایید معافیت صورت گرفته باشد.
وی با بیان اینکه در این پرونده به مانند همه پرونده‌های از این نوع به دنبال شفاف سازی در خصوص هرگونه اعمال نفوذ هستیم، تصریح کرد: بعد از بیانیه ناجا در خصوص موضوع معافیت سربازی فرزند استاندار سابق مردم قانع نشدند. به دنبال این هستیم که آیا عوامل اجرایی که عمدتاً پزشکان هستند، می‌توانند در آن دخیل باشند، منشأ کار قانونی بوده یا خیر تا اینکه افکار عمومی قانع شود و به منظور برگشت اعتماد عمومی و حفظ سلامت جامعه تحقیقاتی را آغاز کنیم.
دادستان یاسوج تأکید کرد: احساس می‌شود که مردم قانع نشده‌اند، دستگاه قضا وظیفه خود می‌داند که به منظور اعتماد عمومی به این مسئله ورود کند و اگر صحت داشته باشد، صحت آن را ما اعلام می‌کنیم که اعتماد به جامعه برگردد. ورود دستگاه قضا الزاماً به منظور اینکه جرمی اتفاق افتاده نیست، ما تحقیقات کیفری در خصوص این موضوع را شروع کردیم که در منشأ کار صحت آن بررسی شود.
وی افزود: هدف ما از پی گیری پرونده برگشت اعتماد عمومی به جامعه است و هنگامی که می‌بینیم با بیانیه فراجا باز هم افکار عمومی قانع نشده است موضوع را مورد پیگیری قرار داده‌ایم و اصولاً همانگونه که اعلام کردیم هیچگونه پرونده‌ای هم برای استاندار تشکیل نشده است؛ بلکه در خصوص موضوع معافیت سربازی فرزند استاندار سابق است. نتیجه تحقیقات هم اگر نشان دهد که جرمی اتفاق نیفتاده، خیلی هم بهتر و اعتماد عمومی بر می‌گردد و اگر هم بحث مجرمانه‌ای داشت، طبق روال قانونی دنبال خواهد شد.
وی تأکید کرد: این تحقیقات 17 شهریورماه 1403 تحقیقات آغاز شده و ما بر اساس قانون این پرونده را تشکیل دادیم و این پرونده هیچ ربطی به شخص استاندار سابق ندارد؛ بلکه موضوع معافیت سربازی فرزند استاندار سابق است و ما فعلاً در حال بررسی تحقیقات هستیم.
 


کد مطلب: 490800

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490800/توضیحات-تکمیلی-دادستان-یاسوج-خصوص-تشکیل-پرونده-قضایی-فرزند-استاندار-سابق-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1