تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۴۵۴۶
در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

امام جمعه دهدشت: بانک‌ها جوانان توانمند و کاربلد را خسته می‌کنند

۱
امام جمعه دهدشت: بانک‌ها جوانان توانمند و کاربلد را خسته می‌کنند
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: در بانک‌ها این‌قدر که ضمانت می‌گیرند جوان تولیدکننده پر انرژی، توانمند، عالم و کاربلد را خسته می‌کنند، دولت محترم باید یک کار جهادی انقلابی و یک جراحی مزمن اقتصادی نسبت به مسئله بانک‌ها انجام دهد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دهدشت به دهه آخر ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: به عهدهایی که در شب قدر با خدای رحمان بستیم پایبند باشیم.
وی خاطرنشان کرد: از ماه رمضان خارج می‌شویم؛ اما از معنویت، خضوع و خشوع آن خارج نشویم. وحدانی فر به تشریح دو نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام پرداخت و گفت: حجاب حکم مسلم شرعی و قانون است که نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد.
وی تفکر برخی از صورتی نماها مبنی بر اینکه در مسئله حجاب سخت نگیرید را یادآور شد و گفت: این از بی‌غیرتی مردان جامعه است.
وحدانی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به رعایت قانون در خصوص مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: آن‌هایی هم که معتقد به شرع نیستند باید قانون را رعایت کنند، در این مسئله دخالت سیاسی بیگانگان واضح بود.
وی با اشاره به تلاش دشمن‌روی مسئله حجاب، گفت: به خیال باطل خودش می‌تواند وضع را به قبل از انقلاب برگرداند؛ اما موفق نخواهند شد و بانوان این کشور اهل‌حلال و حرام هستند و نسبت به مسائل اعتقادی اهتمام دارند.
وحدانی‌فر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مسئله حجاب از مسئولان راضی نیست، گفت: از ما هم راضی نیست، چرا که ما هم نسبت به این مسئله بی‌توجه هستیم.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد کشور در این دیدار اشاره کرد و با استناد بر این بیان که قریب به ۸ هزار بنگاه تولیدی راه‌اندازی شده اما تا بر سفره مردم نیاز و مردم آن را لمس نکنند این موفقیت ندارد، گفت: دولت محترم کارهای ارزشمند و زیر ساختی در مسئله اقتصاد انجام داده است.
حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه کشور ما در ده سال گذشته رشد اقتصادی نداشته است، افزود: دولت دوراه داشت یا باید پول پاشی می‌کرد یا زیر ساخت‌های اقتصادی را تقویت می‌کرد که راه دوم را انتخاب کرد و همه سختی‌ها را به جان خرید چرا که آینده کشور مهم است. علی‌رغم تأیید فعالیت‌های دولت محترم رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که فعالیت‌های حوزه اقتصادی باید روزافزون شود.
حجت‌الاسلام وحدانی فر خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواهید شاخص‌های اقتصادی کشور و جهش تولید تقویت شود فکری به حال بانک‌ها در این کشور کنید.
وی با بیان اینکه بانک‌های بنگاه‌دار و معامله‌گر باعث رشد تولید نمی‌شوند؛ بلکه مشکلات اقتصادی متعدد برای کشور ایجاد می‌کنند، افزود: اگر دست بانک‌ها از این اقتصاد ناسالم و بیمار بیرون بیاید جهش تولید و اقتصاد ما درست خواهد شد.
امام جمعه دهدشت: بانک‌ها جوانان توانمند و کاربلد را خسته می‌کنند
خطیب جمعه دهدشت رویه بانک‌ها را غلط عنوان کرد و افزود: در بانک‌ها این‌قدر که ضمانت می‌گیرند جوان تولیدکننده پر انرژی، توانمند، عالم و کاربلد را خسته می‌کنند، دولت محترم باید یک کار جهادی انقلابی و یک جراحی مزمن اقتصادی نسبت به مسئله بانک‌ها انجام دهد.
وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرک‌های صنعتی نیمه‌جان هستند، گفت: راهکارش این است که به جوانان اعتماد شود، تسهیلات بلندمدت داده شود، ضمانت‌ها کم شود و دست بانک‌ها از جیب مردم در بیاید. حجت‌الاسلام وحدانی فر از روز قدس به‌عنوان روز دنیای اسلام، نماد صف‌بندی عدل در مقابل ظلم، احیاگر توحید الهی و فریاد ایستادگی و مقابله با استکبار جهانی نام برد.
وی ابراز داشت: امام راحل ما با غده سرطانی خواندن رژیم غاصب صهیونیستی این تفکر را احیا کرد و برای اینکه باید ایستادگی کرد.
وحدانی فر با بیان اینکه امسال روز قدس متفاوت‌تر سنوات گذشته است، گفت: چرا که در غزه در سرزمین‌های اشغالی رژیم کودک کش اسرائیل این‌همه انسان بی‌گناه را کشت و اخیراً در حمله به کنسولگری ایران در دمشق سرداران سپاه سرافراز ما به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه آیا ما صحنه را خالی می‌کنیم؟ افزود: جمهوری اسلامی ایران از آرمان قدس نه از فلسطین و نه از حمایت از غزه دست بر می‌دارد؛ بلکه به لطف خدای رحمان در همین روزهای آتی پاسخی قاطع کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1