تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۵۹۰۱۷
نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربیت اسلامی؛

پاسخ عزت‌خواه به این سوال: دلیل عدم موفقیت آموزش و پرورش در تربیت اسلامی چیست؟

۲
۰
پاسخ عزت‌خواه به این سوال: دلیل عدم موفقیت آموزش و پرورش در تربیت اسلامی چیست؟
کبنا ؛نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی صبح یکشنبه( 7 اسفند ماه 1401) در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.
حسنعلی عزت‌خواه_مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست ضمن اهمیت امور تربیتی، اظهار داشت: دانش‌آموز امروزی ایثارگر است و معلم و آموزگار باید الگوی مناسب برای دانش‌آموز باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه تربیت کسب کردنی نیست بلکه کشف کردنی است. فهمیدنی نیست که با توضیح و تفسیر متوجه شود بلکه باید تجربه کند، گفت: اگر علم همراه تهذیب و تربیت نباشد علم به کارمان نمی‌آید.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با قدردانی از مربیان پرورشی، افزود: مربیان تربیتی سربازان ملتند و سربازان باید تربیت را همیشه و همه‌جا برای دانش‌آموز بخواهند. 
 وی در ادامه به برنامه آموزش‌وپرورش‌ در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی پرداخت و گفت: هفته امور تربیتی از هشت اسفند تا پانزده اسفند است که در این هفته در تمام مدارس و ادارات آموزش و پرورش  برنامه‌های تربیتی دارند. 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نمود خوبی در دهه فجر داشت و اکنون نیز در هفته تربیت قصد داریم همانند دهه فجر برنامه‌های خوبی اجرا شود، ادامه داد: زیارت گلزار شهدا در یاسوج و دیگر مناطق استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، برنامه جامع در همه نقاط استان در شهرستان دنا و  بویراحمد، شنبه‌های تفسیری با ایده آقای مصباح به مدت پانزده حداکثر بیست دقیقه، تفسیر قرآن که از شنبه آینده در مدارس کلید خواهد خورد. 
وی اضافه کرد: برنامه‌های  شهرستان بویراحمد در امامزاده شاه قاسم(ع)، دهدشت بر سر مزار آیت الله میراحمد تقوی و طولیان بر سر مزار آیت‌الله سید علی اصغر حسینی برگزار می‌شود؛ زیرا که  علما پایه گذار تربیت اسلامی بودند و اکنون جا دارد ارزش آنها را بدانیم. همچنین پیاده روی به سمت شهدای گمنام، تجلیل از فعالان حوزه تربیتی و... از دیگر برنامه‌های این هفته است.
عزت‌خواه در پایان گفت: در ۱۳شهرستان برنامه‌های تربیتی در مدارس انجام خواهد شد، حتی مدارس تک دانش‌آموزی.
شهرام قشقایی_ سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه این نشست، گفت:  در روزشماری که از سوی وزارت مشخص شده نقش همه معلمان و مربیان آشکار است. مربی نقش اثرگذاری در تربیت دانش‌آموز دارد و ما جامعه هزار نفری تمام تلاش خود را در راستای تربیت فرزندان خود به کار می‌گیریم. تا  دانش‌آموزان در حال و آینده در تراز فرهنگ اسلامی باشند. ما در سطح استان متناسب با روزشمار وزارت خانه فعالیت می‌کنیم، علاوه بر این دیدار با خانواده موفق در تربیت فرزندان و تجلیل از آنها نیز در دستور کار قرار دارد.
در پایان این نشست از حاضرین در جلسه خواستند تا سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح نمایند. چهار نفر از حاضرین در این نشست سوالاتی را مطرح کردند و گفتند: چرا معاون پرورشی استان انتخاب نشد؟ دلیل عدم موفقیت در تربیت اسلامی چیست؟ و در زمینه تلفیق هنر و اسلام چه کارهایی انجام شده است؟ تربیت مهم است یا آموزش؟

 عزت‌خواه در پاسخ به این سوالات گفت: اجازه دهید سوال اول را بی‌پاسخ بگذاریم، اما در پاسخ سوال دوم ما ناموفق نبودیم. در بحث اعتراضات اخیر، حمله دشمن و تمرکز دشمن بر مدارس بود؛ اما در مدارس ما کمترین فعالیتی انجام گرفت. خواستند هویت را کم رنگ کنند و هویت و باور را از ما بگیرند، اما موفق نشدند. 
وی افزود: دهه فجر را با مشارکت دانش‌آموزان به بهترین نحو برگزار کردیم و مجری همه برنامه‌های ایام دهه فجر،خود دانش‌آموزان ما بودند و در واقع می‌خواستیم به آنها نقش داده باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت‌های هنری در مدارس ما رونق خوبی داشت به طوریکه در مدارس با آموزش خطاطی، تئاتر، سرود و... سیمای مدرسه را به یک مدرسه تربیتی و هنری تبدیل کرده است. 
وی گفت: با منابع طبیعی قرارداد بستیم که بوستانی تحت عنوان بوستان آموزش وپرورش احداث شود که ما بتوانیم درخت بکاریم و از درخت ها مراقبت کنیم. 
عزت‌خواه تاکید کرد: آموزش همیشه باید همراه باید تربیت باشد، همان طور که در سند تحول بنیادین آمده آموزش و تربیت به همراه هم آمده است.
 حجت‌الاسلام مصباح_ امام جمعه سی‌سخت_ در ادامه این نشست، ضمن تبریک هفته امور تربیتی به همه مخاطبان تربیتی، مربیان مدیران و جامعه دانش‌آموزی، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک محیط فرهنگ ساز اهمیت بسیاری دارد. حساس‌ترین مقطع تربیتی دبستان است. به فرموده امام تربیت باید قرآنی باشد تراز آن اهداف و رسالت انبیا باشد. در آموزش و پرورش فعالیت‌های خوبی در دولت انقلابی صورت گرفت، نگرش و گفتمان دولت کار را برای تربیت اسلامی آسان می‌کند. رویکرد ما در قرآن و عترت با توجه به سند تحول که یک اقدام تربیتی بزرگی بود و بر مبنای این سند و آموزه‌های دینی سعی می‌کینم فعالیت‌های اسلامی و قرآنی را افزایش دهیم و فضای تربیتی ایجاد کنیم.
امام جمعه سی‌سخت گفت: با فعالیت حضور خود دانش‌آموزان.  زیرساخت تربیتی را فراهم کنیم و در این زمینه آموزش و پرورش موفقیت خوبی کسب کرده و این نویدی برای حوزه تربیتی استان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت اموزش و پرورش که این چند نفر براش تصمیم می‌گیرند
Iran, Islamic Republic of
این جلسات پوس پیاز ارزش ندارند.
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1