کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربیت اسلامی؛

پاسخ عزت‌خواه به این سوال: دلیل عدم موفقیت آموزش و پرورش در تربیت اسلامی چیست؟

7 اسفند 1401 ساعت 15:56

نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی صبح یکشنبه(1401/12/07) در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.


نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی صبح یکشنبه( 7 اسفند ماه 1401) در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.
حسنعلی عزت‌خواه_مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست ضمن اهمیت امور تربیتی، اظهار داشت: دانش‌آموز امروزی ایثارگر است و معلم و آموزگار باید الگوی مناسب برای دانش‌آموز باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه تربیت کسب کردنی نیست بلکه کشف کردنی است. فهمیدنی نیست که با توضیح و تفسیر متوجه شود بلکه باید تجربه کند، گفت: اگر علم همراه تهذیب و تربیت نباشد علم به کارمان نمی‌آید.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با قدردانی از مربیان پرورشی، افزود: مربیان تربیتی سربازان ملتند و سربازان باید تربیت را همیشه و همه‌جا برای دانش‌آموز بخواهند. 
 وی در ادامه به برنامه آموزش‌وپرورش‌ در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی پرداخت و گفت: هفته امور تربیتی از هشت اسفند تا پانزده اسفند است که در این هفته در تمام مدارس و ادارات آموزش و پرورش  برنامه‌های تربیتی دارند. 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نمود خوبی در دهه فجر داشت و اکنون نیز در هفته تربیت قصد داریم همانند دهه فجر برنامه‌های خوبی اجرا شود، ادامه داد: زیارت گلزار شهدا در یاسوج و دیگر مناطق استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، برنامه جامع در همه نقاط استان در شهرستان دنا و  بویراحمد، شنبه‌های تفسیری با ایده آقای مصباح به مدت پانزده حداکثر بیست دقیقه، تفسیر قرآن که از شنبه آینده در مدارس کلید خواهد خورد. 
وی اضافه کرد: برنامه‌های  شهرستان بویراحمد در امامزاده شاه قاسم(ع)، دهدشت بر سر مزار آیت الله میراحمد تقوی و طولیان بر سر مزار آیت‌الله سید علی اصغر حسینی برگزار می‌شود؛ زیرا که  علما پایه گذار تربیت اسلامی بودند و اکنون جا دارد ارزش آنها را بدانیم. همچنین پیاده روی به سمت شهدای گمنام، تجلیل از فعالان حوزه تربیتی و... از دیگر برنامه‌های این هفته است.
عزت‌خواه در پایان گفت: در ۱۳شهرستان برنامه‌های تربیتی در مدارس انجام خواهد شد، حتی مدارس تک دانش‌آموزی.
شهرام قشقایی_ سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه این نشست، گفت:  در روزشماری که از سوی وزارت مشخص شده نقش همه معلمان و مربیان آشکار است. مربی نقش اثرگذاری در تربیت دانش‌آموز دارد و ما جامعه هزار نفری تمام تلاش خود را در راستای تربیت فرزندان خود به کار می‌گیریم. تا  دانش‌آموزان در حال و آینده در تراز فرهنگ اسلامی باشند. ما در سطح استان متناسب با روزشمار وزارت خانه فعالیت می‌کنیم، علاوه بر این دیدار با خانواده موفق در تربیت فرزندان و تجلیل از آنها نیز در دستور کار قرار دارد.
در پایان این نشست از حاضرین در جلسه خواستند تا سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح نمایند. چهار نفر از حاضرین در این نشست سوالاتی را مطرح کردند و گفتند: چرا معاون پرورشی استان انتخاب نشد؟ دلیل عدم موفقیت در تربیت اسلامی چیست؟ و در زمینه تلفیق هنر و اسلام چه کارهایی انجام شده است؟ تربیت مهم است یا آموزش؟

 عزت‌خواه در پاسخ به این سوالات گفت: اجازه دهید سوال اول را بی‌پاسخ بگذاریم، اما در پاسخ سوال دوم ما ناموفق نبودیم. در بحث اعتراضات اخیر، حمله دشمن و تمرکز دشمن بر مدارس بود؛ اما در مدارس ما کمترین فعالیتی انجام گرفت. خواستند هویت را کم رنگ کنند و هویت و باور را از ما بگیرند، اما موفق نشدند. 
وی افزود: دهه فجر را با مشارکت دانش‌آموزان به بهترین نحو برگزار کردیم و مجری همه برنامه‌های ایام دهه فجر،خود دانش‌آموزان ما بودند و در واقع می‌خواستیم به آنها نقش داده باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت‌های هنری در مدارس ما رونق خوبی داشت به طوریکه در مدارس با آموزش خطاطی، تئاتر، سرود و... سیمای مدرسه را به یک مدرسه تربیتی و هنری تبدیل کرده است. 
وی گفت: با منابع طبیعی قرارداد بستیم که بوستانی تحت عنوان بوستان آموزش وپرورش احداث شود که ما بتوانیم درخت بکاریم و از درخت ها مراقبت کنیم. 
عزت‌خواه تاکید کرد: آموزش همیشه باید همراه باید تربیت باشد، همان طور که در سند تحول بنیادین آمده آموزش و تربیت به همراه هم آمده است.
 حجت‌الاسلام مصباح_ امام جمعه سی‌سخت_ در ادامه این نشست، ضمن تبریک هفته امور تربیتی به همه مخاطبان تربیتی، مربیان مدیران و جامعه دانش‌آموزی، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک محیط فرهنگ ساز اهمیت بسیاری دارد. حساس‌ترین مقطع تربیتی دبستان است. به فرموده امام تربیت باید قرآنی باشد تراز آن اهداف و رسالت انبیا باشد. در آموزش و پرورش فعالیت‌های خوبی در دولت انقلابی صورت گرفت، نگرش و گفتمان دولت کار را برای تربیت اسلامی آسان می‌کند. رویکرد ما در قرآن و عترت با توجه به سند تحول که یک اقدام تربیتی بزرگی بود و بر مبنای این سند و آموزه‌های دینی سعی می‌کینم فعالیت‌های اسلامی و قرآنی را افزایش دهیم و فضای تربیتی ایجاد کنیم.
امام جمعه سی‌سخت گفت: با فعالیت حضور خود دانش‌آموزان.  زیرساخت تربیتی را فراهم کنیم و در این زمینه آموزش و پرورش موفقیت خوبی کسب کرده و این نویدی برای حوزه تربیتی استان خواهد بود.


کد مطلب: 459017

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459017/پاسخ-عزت-خواه-این-سوال-دلیل-عدم-موفقیت-آموزش-پرورش-تربیت-اسلامی-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1