تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۹۰۷۹۵
در نشست شورای ترافیک شهرستان بویراحمد مطرح شد

چرا سامانه «اینوباس» در یاسوج حمایت نشد؟ / انتقاد فرماندار بویراحمد از تصمیمات خودسرانه مدارس: این کار غیرقانونی است

۴
۰
کبنا ؛
چندین سال است که همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک شهر یاسوج تبدیل به یکی از معضلات بزرگ شهری می شود، با وجود اینکه در سال جدید با همکاری فرمانداری بویراحمد برای مشکل سرویس مدارس و ترافیک شهر راه حلی اندیشیده شده اما همکاری لازم از سوی دستگاه های متولی و مردم برای اجرای طرح صورت نگرفته است.
به گزارش کبنا نیوز، فرماندار بویراحمد در نشست شورای ترافیک شهرستان بویراحمد گفت: والدین دانش‌آموزان در فرصت باقی مانده برای ثبت نام در سامانه شرکت‌های حمل و نقل معتبر اقدام کنند.
فرماندار بویراحمد گفت: بازگشایی مدارس از این هفته رسما آغاز می‌شود اما فرصت هست که برای ساماندهی سرویس مدارس تا هفته اول مهرماه تبلیغ و تبیین صورت بگیرد.
فرماندار بویراحمد دغدغه سرویس ایاب و ذهاب مدارس و وضعیت ترافیک در ایام آغاز شروع به کار مدارس را دارد و به همه دستگاه‌های متولی اعلام کرده که باید با هم‌افزایی تدابیر‌ لازم برای برون‌رفت از این معضل اساسی‌ اندیشیده شود.
شهرام مهدوی مطلق افزود: مشکل اصلی ما آن گره ترافیکی است که در اوج مهرماه شکل می‌گیرد و تاپایان سال ادامه دارد. همه ما از جمله آموزش و پرورش و صدا و سیما باید پای کار بیاییم تا والدین برای ثبت نام در سامانه سرویس‌های حمل و نقل معتبر از جمله سامانه EnoBus.ir اقدام کنند.
وی افزود: برخی مدیران مدارس ابتدایی یاسوج و اطراف اعلام کردند که چند ون اجاره کرده‌اند که کار سرویس مدارس را انجام بدهد و این کار غیرقانونی است، یا برخی والدین برای دانش آموز خود سرویس شخصی گرفته‌اند‌.
مهدوی مطلق گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای سامانه‌های حمل و نقل خوب نبوده و مدیران ما ضعیف عمل کرده‌اند‌.
رئیس آموزش و پروش بویراحمد نیز در این خصوص گفت: فقط ۱۲۰۰ دانش‌آموز تاکنون در سامانه سپند ثبت نام کرده‌اند.
مدیر شرکت حمل و نقل سامانه EnoBus.ir در استان گفت: ۱۵۰ مدرسه تأیید شده در اپلیکیشن EnoBus وجود دارد و ۴۰۰ دانش‌آموز و حدود ۲۲۰ راننده‌ای که استعلام‌هایشان گرفته است. استعلام اماکن آن‌ها، سو پیشینه و راهور و ریسک رانندگی و بیمه نامه آن‌ها گرفته شده است.
وی تأکید کرد: این اپلیکیشن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و همچنین نیاز به تبلیغات در صدا و سیما دارد. ما طبق نرخ شورای شهر اقدام می‌کنیم.
فرماندار بویراحمد هم گفت: در ایام بازگشایی مدارس در سطح خیابان‌ها ترافیک ایجاد می‌شود که عمده آن زیرساختی است.
مهدوی مطلق در رابطه با سرویس مدارس نیز افزود: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و یک شرکت دانش بنیان از یزد نیز برای خدمات دهی به استان دعوت شده است.
وی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر در سامانه مینوباس و سپند برای سرویس مدارس ثبت نام کردند.
فرماندار بویراحمد گفت: ۳۰ مینی بوس در یاسوج وجود دارد که عمدتاً در اختیار بخش خصوصی است، اما سهمیه گازوئیل دولتی دریافت می‌کنند که در همین رابطه با دادستان مرکز استان مکاتباتی انجام شده که اگر به مدارس خدمات ندهند سهمیه سوخت آن‌ها قطع می‌شود.
وی افزود:‌ امیدواریم موضوع مهم سرویس مدارس با استقبال اولیاء و همکاری مسئولان ذی ربط حل و فصل شود.
مهدوی مطلق گفت: برخی از مدیران مدارس با برخی سرویس مدارس قرارداد بسته‌اند که درصدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد و باید در این خصوص همکاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار
چرا وقتی روشنفکر میاورد میذاشت رییس مدرسه سکوت بودی؟
پارسا
Iran, Islamic Republic of
شما و شهردار اگر عرضه داشتید، یه پیگیری می کردید برای این ۶ دستگاه اتوبوسی که شهرداری یاسوج یک سال پیش خریداری کرده و ایران خودرو هنوز تحویل نداده.
۲۶ دستگاه اتوبوس در پارکینگ شهرداری یاسوج وجود دارد که تقریبا از ۱۷ دستگاه آن استفاده میشود. مابقی فرسوده و غیرقابل استفاده هستند.
رضایی
Romania
جناب فرماندار به اتفاق اماکن ودادستان سری به آبشار بزنید اگر احداث ///قانونی شده اطلاع رسانی کنید تا بقیه مردم هم سرمایه گذاری کنند
Iran, Islamic Republic of
بی کفایت
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1