تاریخ انتشار
شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۹۷۱۷۶

دستگیری قاچاقچیان اشیای تاریخی در بویراحمد

۴
۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج قاچاقچی آثار باستانی در حین حفاری در تپه تاریخی زنگوای شهرستان بویراحمد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
محمود باقری افزود: با اعلام گزارشات مردمی نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد وپاسگاه انتظامی دمچنار به محل اعزام و قاچاقچیان را در حالی که با یک دستگاه بیل مکانیکی مشغول حفاری این تپه تاریخی بودند، دستگیر کردند.
باقری اظهار کرد: با وجود اینکه سودجویان بیش از دو ساعت مشغول حفاری غیرمجاز در این تپه تاریخی بودند اما تلاش آنها با هوشیاری ماموران و همکاری مردم بی نتیجه ماند.
وی تصریح کرد: علاوه بر بیل مکانیکی یک دستگاه تریلی کمرشکن و یک دستگاه پژو ۴۰۵ این قاچاقچیان نیز از سوی ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان توقیف شد.
باقری بیان کرد: این سودجویان اشیای تاریخی پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شهرستان بویراحمد شدند.
وی افزود: تپه تاریخی زنگوا مربوط به دوره تاریخی ساسانی اسلامی است و تاکنون دو بار در سال های ۱۳۵۴ و ۱۳۸۳ به ثبت ملی رسیده است.
این تپه تاریخی در دهستان چنار بخش کبگیان شهرستان بویراحمد و در ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
باقری اظهار کرد: در ایام نوروز امسال نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی مشغول هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آقای حاجی سلام
Iran, Islamic Republic of
جان خودت این خبرو - عزیزی تو ایرنا کارکرده و کپی پیسته. نوروزت مبارک
امیر
Iran, Islamic Republic of
حالبه بعضی از دستگیر شدگان پرسنل دستگاه های خاصی هستند به جای اینکه خود مروج فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی باشند خود چنین اقداماتی را انجام میدهند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
اون افرادی که بیشتر از همه ادعاشون میشه و به قول خودش دلشون به حال مملکت میسوزه به جای چرت و پرت گفتن و راپورت دادنهای الکی بهتره جلوی این دزدیها و قاچاق کشی ها رو بگیرند.
این دزدان بی شرف رو باید از کشور بیرون کنند چون این افراد به تمام معنا وطن فروش هستند و تحت هیچ شرایطی دل در گرو وطن ندارند. این بی شرفان باید به بدترین شکل ممکن باهاشون برخورد بشه تا درس عبرتی بشه برای همه دزدان و چپاولگرانی که ارزشهای تاریخی میهن عزیزمان را به بیگانگان در عوض پول میفروشند.
امین
Iran, Islamic Republic of
چه بگم؟؟؟؟؟بله اینجاست چندصباحی علفهامون همه بوی هرزگی گرفتن.نمکها هم گندیدن....خدایاحجتت را ارزوست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1