کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستگیری قاچاقچیان اشیای تاریخی در بویراحمد

8 فروردين 1394 ساعت 15:47


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج قاچاقچی آثار باستانی در حین حفاری در تپه تاریخی زنگوای شهرستان بویراحمد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
محمود باقری افزود: با اعلام گزارشات مردمی نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد وپاسگاه انتظامی دمچنار به محل اعزام و قاچاقچیان را در حالی که با یک دستگاه بیل مکانیکی مشغول حفاری این تپه تاریخی بودند، دستگیر کردند.
باقری اظهار کرد: با وجود اینکه سودجویان بیش از دو ساعت مشغول حفاری غیرمجاز در این تپه تاریخی بودند اما تلاش آنها با هوشیاری ماموران و همکاری مردم بی نتیجه ماند.
وی تصریح کرد: علاوه بر بیل مکانیکی یک دستگاه تریلی کمرشکن و یک دستگاه پژو ۴۰۵ این قاچاقچیان نیز از سوی ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان توقیف شد.
باقری بیان کرد: این سودجویان اشیای تاریخی پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شهرستان بویراحمد شدند.
وی افزود: تپه تاریخی زنگوا مربوط به دوره تاریخی ساسانی اسلامی است و تاکنون دو بار در سال های ۱۳۵۴ و ۱۳۸۳ به ثبت ملی رسیده است.
این تپه تاریخی در دهستان چنار بخش کبگیان شهرستان بویراحمد و در ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
باقری اظهار کرد: در ایام نوروز امسال نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی مشغول هستند.


کد مطلب: 97176

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/97176/دستگیری-قاچاقچیان-اشیای-تاریخی-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1