تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۹۳۸۴۹

نیک اقبالی: فاصله طبقاتی در گچساران نگران‌کننده است

۱۶
۰
کبنا ؛
NIKپژمان نیک‎اقبالی امروز  با اشاره به بررسی پروژه‌ها و مشکلات شهرستان گچساران طی بازدید عبدالمجید میرهاشمی معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری، مجتبی مهری مسئول کارشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از دفتر ریاست جمهوری، اظهار کرد: این جلسه در راستای بررسی مشکلات و معرفی نیازمندی‎های شهرستان و استان به دفتر ریاست جمهوری در جهت فراهم‌سازی مقدمات سفر ریاست جمهوری به این استان است.

وی با بیان اینکه سعی ما براین است که نهایت بهره و سود را از این سفر و بازدیدها داشته باشیم، افزود: سیاست‌ سفرهای جدید دولت یازدهم به استان‌ها بر این است که علاوه‌بر بررسی و مرتفع کردن مشکلات شهرستان‌ها، توجه خاصی به پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری به این استان با بیان اینکه گچساران اولین شهرستان مورد بازدید این افراد در استان بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری این استان و بسیاری از روستاهای آن را به خوبی می‌شناسند، در بقیه استان‌ها زیرساخت‌ها آماده شده و به دنبال مسائل به روزتری هستند اما در استان ما هنوز به دنبال زیرساخت‌ها هستیم.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه استان ما دارای ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی است، خاطرنشان کرد: گچساران به عنوان یک امتیاز بزرگ این استان به علت داشتن ذخایری همچون نفت و گاز، متاسفانه با وجود داشتن این ذخایر ارزشمند از داشتن یک پالایشگاه نیز محروم است.

زیرساخت‌های جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست

این مسئول با اشاره به دیگر مشکلات استان با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای ما مطلوب نیست، عنوان کرد: با توجه به این که در بحث جاده‌های ورودی شهر در مراکز استان باید ۳۰ کیلومتر و شهرها ۲۰ کیلومترجاده چهارخطه باشد با توجه به حجم زیاد این مساحت در مجموع این استان تنها دارای ۶۳ کیلومتر جاده به این شکل است.

وی با بیان اینکه استان ما معبر بسیاری از استان‌ها از جمله فارس، بوشهر، خوزستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری است، اذعان کرد: متاسفانه این استان معبری است که جاده‌های آن آماده نبوده و تقاضای ما از مسئولان تامین اعتباری در این راستا به ویژه برای جاده پاتاوه- دهدشت که به عنوان اصلی‌ترین پروژه بوده، است.

معاون عمرانی  استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به واقع شدن سد کوثر در این استان و مشروب کردن استان‌هایی چون بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان و... از این سد، گفت: سدکوثر در این استان بوده، اما خود گچساران تا چندماه پیش هنوز موفق به استفاده از آن نبوده است.

ضرورت از بین بردن فاصله طبقاتی در گچساران/ فاصله طبقاتی در بین مردم گچساران نگران‌کننده است

نیک اقبالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فاصله طبقاتی که در گچساران هست در هیج جای کشور مشاهده نمی‌شود، یادآور شد: وجود محلاتی فرسوده چون محله رادک، سادات، لبنان و پرو بالی  و در مقابل آن مناطق و محلات مسکونی شرکت نفت نیز گویای این تفاوت فاحش است.

گچساران بالاترین نرخ بیکاری در استان

این مسئول در ادامه بالاترین نرخ بیکاری در استان را گچساران دانست و افزود: نرخ بالای بیکاری گچساران نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نیز شاید به همین منوال باشد و این جای سوال برای بسیاری از مردم و مسئولان بوده که با وجود استقرار شرکت نفت در این شهرستان این نرخ بالا وجود دارد.

وی بیان کرد: در بحث عمران شهری ما در سطح استان عمرانی نداریم و گچساران به عنوان دومین شهرستان بزرگ این استان که طی دو سال اخیر کارهای خوبی در آن صورت گرفته، هنوز دارای سرانه‌های از جمله سرانه فضای سبز، آسفالت و ... بسیار پایین است.

افتتاح پروژه سدشیو طی سفر ریاست جمهوری به استان

نیک اقبالی با اشاره به سکونت دو قوم لر و ترک در گچساران، وجود پتانسیل‌های خوب کشاورزی را در این شهرستان یادآور شد و گفت: سدشیو در این شهرستان در حال نهایی شدن است که انجام مقدمات بهره‎برداری از آن، از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری به این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از روان آب‎های کشور در این استان است، اذعان کرد: کشت بسیاری از زمین‌های کشاورزی این استان به صورت دیم نوعی بی‌عدالتی است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان مشکلات این شهرستان در بخش‌های مختلف، با اشاره به اینکه فاصله این شهرستان تا بندر دیلم و آب‌های آزاد یک ساعت است، یادآور شد: تبدیل این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات را نیز مرتفع کند.

گچساران در تقسیمات کشوری بخش ندارد/ معرفی دهستان لیشتر به عنوان یک بخش در گچساران

این مسئول با بیان اینکه فرودگاه گچساران دارای باند خوبی است، گفت: متاسفانه این فرودگاه از تجهیزات لازم و مطلوب برخوردار نبوده که در صورت تامین این تجهیزات، می‌توان استفاده مطلوبی از آن برای سایر شهرستان‌های استان و استان‌های مجاور داشت.

نیک اقبالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه گچساران در تقسیمات کشوری بخش ندارد، اظهار کرد: توصیه ما بر این بوده که در دهستان لیشتر نیز یک بخش برای این شهرستان معرفی شود.

منبع: فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
ازتوجه ویژه جناب آقای نیک اقبالی به مشکلات شهرستان گچساران واقعا متشکرم باشددیگرمسئولین دلسوزاستانی باهمیت وهمدلی بیشتر به مشکلات گچساران واستان توجه بفرمایندچونکه هرچه تلاش مضاعف جهت پیشرفت استان داشته باشندبیش ازپیش به خودخدمت نموده اندبعدمردم باغیرت استانمان.دست همه دلسوزان نظام درد نکنه.
ادیب دنا.سی سخت
Iran, Islamic Republic of
تفکرات پویاوگام های بلندنیازمندافکارژرف باچاشنی لمس نرم خدافضیلت های ناب انسانی ومعنویت است که خدمت به خلق رابرای بشربه ارمغان می آوردوخالق آثارماندگارمیگردد.قانون مداری،توانمندی،تعهد،ایمان،شایستگی،درایت ومتانت این شیرمردواین نجیب زاده خاک پاک دنادرعرصه مدیریتی استان ستودنی وقابل ستایش است...جناب آقای مهندس نیک اقبالی عزیزنگاه ولطف ویژه خداوندی معطوف وجودتان باد...مستدام باشید...
Iran, Islamic Republic of
فقط گپ ول، یه مسئولی ایا گچساران فقط گپ ایزنه ، این نداره اون نداره باید ایطورا بو ، په کو عمل ، منم ایتنم برم فقط حرف بزنم پیشنهاد بدم ، ای حرفل وابی بزرگراه ؟ ای حرفل وابی اشتغال و رفع بیکاری؟
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
به ایشان می بایست آفرین گفت زیرا با اینکه گچسارانی نیستند خوب از مشکلات آن خبر داشته و بیان می نمایند ۰لذا برادر نیک اقبالی شما که دست اندر کار امور عمرانی می باشید همت نمایید و با پشتیبانی نماینده محترم گچساران و استاندار اصلاحات و مردم محروم منطقه رفع محرومیت نمایید۰
کرمی
Iran, Islamic Republic of
هر چه زودتر کلنگ منطقه ویژه اقتصادی رو بزنید...
همسایه
Iran, Islamic Republic of
بسم الله شروع کنید به خدمت. شما لطف دارید اما همه خوب میدانیم که فاصله تپه کیامرثی تا کارمندا فقط ۳ دقیقه است اما عمق فاجعه وقتی است که این کجا و آن کجا؟
آقا جان هرجندوقت مسوولی میاد و نمک به زخم ما میپاشه و میره.
لطفا اگه راهیبرای برون رفت وجود داره کمک کنید چون مسوولان شهرستانی واقعا پیگیر هستند پس خواهش میکنم اقدام عملی بفرمایید نه فقط حرف بزنید. درپایان از شما تشکر میکنم
نفتی
United States
باهمت نفت وخصوا"آقای پاکدل وتیمش فرودگاه گچساران بعنوان اولین وتنهافرودگاه استان برای هواپیمای جت هیچ مشکلی نداردفقط ممکن است از نظر مسافر تکمیل نشود که تادوسال پیش توسط آقای پاکدل این مشکل مدیریت میشد وهواپیمای جت میومد ولی با رفتن ایشون کسی دلسوزی ومدیرت نکرد وتبدیل به هواپیمای ملخی شد.(البته نواقصی دارد که باید رفع شوند ولی مانع نشست وبرخاست هواپیمای جت نمی شوند)
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
جناب نیک اقبالی ازخاندان شما ومرحوم بهمن بیگی دراین استان همواره به نیکی یاد میشود ولی متاسفانه قشقایی ها درگچساران مظلومند مخصوصا"دربحث اشتغال که بعلت پارتی بازی دادرسی ندارند اگر تفحص مختصری داشته باشید پی به عمق فاجعه خواهید برد
قطره
Iran, Islamic Republic of
اینارو باور کنیم یا ادعاهای تاجگردونو؟
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی تو جلسات با وزیر وزرا خوب با نفت گچساران پز میدی یه کمی هم به فکر مردمش باش
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
بله اقای نیک اقبال ؟توخیلی دلسوزی؟یکم به فکر سلامتیت باش؟خیلی زحمت میکشی بنده خدا؟
بویراحمد گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی حق بویراحمد گرمسیری هست که به بخش تبدیل بشه .

هم تعداد روستاهای زیادی داره و هم از نظر جمعیت بیشتر از بقیه جاهاست .

روستای دیل هم که بیشترین شهید رو در استان داره .

پس لطفا به مردم این منطقه خیانت نکنید .
یوسف شجاعی خو
Iran, Islamic Republic of
کاش همه معاونین آقای دکترخادمی مانندنیک اقبالی متخصص جایگاهشان وهم توانمنددرامورمحوله شان بودند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.. طرفدارانی رضایی بودن آن همه تلاش بدبختی فقط برایان بودکه ایشان بدون هیچ زحمتی بنشینندوکاری به کاره کسی نداشته باشندای . براین اصلاحات
بیکار
Iran, Islamic Republic of
اگه دیگه به روحانی رای دادم .فقط آماربیکاری داده میشه کم یاسوج جوان بیکارهست آقای زارعی همه چی شده گچساران پس شماچه کاره اید مردم هم خیال میکنند.. دلسوزانه نه جانم اقافقط دنبال پسته وحفظ جایگاشه
بوير احمد گرمسير 2
Iran, Islamic Republic of
لیشتر و خیرآباد دارای تاریخچه ای بسیار قدیمی است و دارای جاذبه های تاریخی و ملی است. در ضمن تعداد روستاهای بیشتر. لیشتر دارای منابع نفتی و گاز می باشد و در مسیر مواسلاتی فارس به خوزستان قرار گرفته است. منطقه وی‍ژه اقتصادی نیز در این مکان قرار دارد. لذا استحقاق تبدیل به بخش را دارد.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1