کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیک اقبالی: فاصله طبقاتی در گچساران نگران‌کننده است

15 اسفند 1393 ساعت 7:23



NIKپژمان نیک‎اقبالی امروز  با اشاره به بررسی پروژه‌ها و مشکلات شهرستان گچساران طی بازدید عبدالمجید میرهاشمی معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری، مجتبی مهری مسئول کارشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از دفتر ریاست جمهوری، اظهار کرد: این جلسه در راستای بررسی مشکلات و معرفی نیازمندی‎های شهرستان و استان به دفتر ریاست جمهوری در جهت فراهم‌سازی مقدمات سفر ریاست جمهوری به این استان است.

وی با بیان اینکه سعی ما براین است که نهایت بهره و سود را از این سفر و بازدیدها داشته باشیم، افزود: سیاست‌ سفرهای جدید دولت یازدهم به استان‌ها بر این است که علاوه‌بر بررسی و مرتفع کردن مشکلات شهرستان‌ها، توجه خاصی به پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری به این استان با بیان اینکه گچساران اولین شهرستان مورد بازدید این افراد در استان بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری این استان و بسیاری از روستاهای آن را به خوبی می‌شناسند، در بقیه استان‌ها زیرساخت‌ها آماده شده و به دنبال مسائل به روزتری هستند اما در استان ما هنوز به دنبال زیرساخت‌ها هستیم.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه استان ما دارای ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی است، خاطرنشان کرد: گچساران به عنوان یک امتیاز بزرگ این استان به علت داشتن ذخایری همچون نفت و گاز، متاسفانه با وجود داشتن این ذخایر ارزشمند از داشتن یک پالایشگاه نیز محروم است.

زیرساخت‌های جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست

این مسئول با اشاره به دیگر مشکلات استان با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای ما مطلوب نیست، عنوان کرد: با توجه به این که در بحث جاده‌های ورودی شهر در مراکز استان باید ۳۰ کیلومتر و شهرها ۲۰ کیلومترجاده چهارخطه باشد با توجه به حجم زیاد این مساحت در مجموع این استان تنها دارای ۶۳ کیلومتر جاده به این شکل است.

وی با بیان اینکه استان ما معبر بسیاری از استان‌ها از جمله فارس، بوشهر، خوزستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری است، اذعان کرد: متاسفانه این استان معبری است که جاده‌های آن آماده نبوده و تقاضای ما از مسئولان تامین اعتباری در این راستا به ویژه برای جاده پاتاوه- دهدشت که به عنوان اصلی‌ترین پروژه بوده، است.

معاون عمرانی  استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به واقع شدن سد کوثر در این استان و مشروب کردن استان‌هایی چون بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان و... از این سد، گفت: سدکوثر در این استان بوده، اما خود گچساران تا چندماه پیش هنوز موفق به استفاده از آن نبوده است.

ضرورت از بین بردن فاصله طبقاتی در گچساران/ فاصله طبقاتی در بین مردم گچساران نگران‌کننده است

نیک اقبالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فاصله طبقاتی که در گچساران هست در هیج جای کشور مشاهده نمی‌شود، یادآور شد: وجود محلاتی فرسوده چون محله رادک، سادات، لبنان و پرو بالی  و در مقابل آن مناطق و محلات مسکونی شرکت نفت نیز گویای این تفاوت فاحش است.

گچساران بالاترین نرخ بیکاری در استان

این مسئول در ادامه بالاترین نرخ بیکاری در استان را گچساران دانست و افزود: نرخ بالای بیکاری گچساران نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نیز شاید به همین منوال باشد و این جای سوال برای بسیاری از مردم و مسئولان بوده که با وجود استقرار شرکت نفت در این شهرستان این نرخ بالا وجود دارد.

وی بیان کرد: در بحث عمران شهری ما در سطح استان عمرانی نداریم و گچساران به عنوان دومین شهرستان بزرگ این استان که طی دو سال اخیر کارهای خوبی در آن صورت گرفته، هنوز دارای سرانه‌های از جمله سرانه فضای سبز، آسفالت و ... بسیار پایین است.

افتتاح پروژه سدشیو طی سفر ریاست جمهوری به استان

نیک اقبالی با اشاره به سکونت دو قوم لر و ترک در گچساران، وجود پتانسیل‌های خوب کشاورزی را در این شهرستان یادآور شد و گفت: سدشیو در این شهرستان در حال نهایی شدن است که انجام مقدمات بهره‎برداری از آن، از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری به این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از روان آب‎های کشور در این استان است، اذعان کرد: کشت بسیاری از زمین‌های کشاورزی این استان به صورت دیم نوعی بی‌عدالتی است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان مشکلات این شهرستان در بخش‌های مختلف، با اشاره به اینکه فاصله این شهرستان تا بندر دیلم و آب‌های آزاد یک ساعت است، یادآور شد: تبدیل این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات را نیز مرتفع کند.

گچساران در تقسیمات کشوری بخش ندارد/ معرفی دهستان لیشتر به عنوان یک بخش در گچساران

این مسئول با بیان اینکه فرودگاه گچساران دارای باند خوبی است، گفت: متاسفانه این فرودگاه از تجهیزات لازم و مطلوب برخوردار نبوده که در صورت تامین این تجهیزات، می‌توان استفاده مطلوبی از آن برای سایر شهرستان‌های استان و استان‌های مجاور داشت.

نیک اقبالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه گچساران در تقسیمات کشوری بخش ندارد، اظهار کرد: توصیه ما بر این بوده که در دهستان لیشتر نیز یک بخش برای این شهرستان معرفی شود.

منبع: فارس


کد مطلب: 93849

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/93849/نیک-اقبالی-فاصله-طبقاتی-گچساران-نگران-کننده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1