تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۹۳۲۷۷

گلایه تند غفاری از تاجگردون، زارعی و بزرگواری

۲۷
۰
کبنا ؛حسن غفاری

حسن غفاری عکاس برتر استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور با ارسال نامه سرگشاده‌ای از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، متن این پیام بدین شرح است؛

سلام و درود به نمایندگان محترم استان‌ کهگیلویه و بویراحمد

همان طور که می‌دانید تصاویری از مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و زندگی محقرانه‌ای که دارند، به مدت سه روز میهمان دیوارهای خانه ملت بوده است.

هدف از برگزاری اینچنین نمایشگاه‌هایی نشان دادن وضع موجود مردمی است که شما برای راهیابی به مجلس بارها در خانه‌هایشان را زدید، در مجالس ترحیم‌شان شرکت کردید و برای بهتر کردن زندگی شان وعده‌ها دادید. یا اینطور بگوییم همان مردمی که ازسه سال پیش تاکنون عکس و شعارهای انتخاباتی شما را آویزان به در و دیوار خانه‌هایشان دارند و حالا عکس‌های آنهاست که سه روز بر در و دیوار خانه شما مجلسیان نصب گردیده است.

خوبی عکس هم به همین است که وقتی پاهای مردمی چنان در گل و لای محرومیت فرو می‌رود که توان حرکت کردن نداشته باشند، عکس‌هایشان می‌تواند به دور از محدودیت‌های تلخ زندگی های نابرابر به پرواز درآیند و اینجا و آنجا مهمان چشمان گاه صبور و تیزبین و گاه کم حوصله و فراموش‌کار گردند.

نمایندگان محترم!

با اینهمه دیدن این تصاویر برای شما تازگی نداشت.

شما خود زاده این محرومیت هستید و با آن آشنایید. راستش را بخواهید در تمام زمان اجرای این پروژه که با همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اداره‌کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و به مدد وعده‌های شما شکل گرفت، نگرانی‌مان این بود که نکند این اتفاق به یک سرگرمی سیاسی تبدیل شود و یا به جای اینکه اصل مسأله محرومیت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گیرد، شرایط بهره‌برداری برای گروه و یا افراد خاصی را با شعار دفاع از محرومان بوجود آورد.

به همین خاطر امیدواریم بعد از اینکه شما با حضور رئیس مجلس در کنار عکس‌های موکلین محرومتان عکس‌هایی انداختید که در سایت‌های استان منتشر گردید، در گوش ایشان درباره اصل موضوع محرومیت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز سخن‌هایی گفته باشید.
یک جورهایی دوست داشتیم شما در این سه روز در کنار عکس‌ها می‌ماندید. سد راه عبور بی‌تفاوت سایر نماینده‌ها از کنار عکس‌ها می‌شدید و پیرامون تک‌تک عکس‌ها و از حقی که این سرزمین به گردن ایران زمین دارد، سخن می‌گفتید.TAJ.ZARE.BZORG.

ریاست کمیسیون‌های متعدد مجلس را به پای عکس‌ها می‌کشاندید که بگویید سرچشمه آبادی ایران از این سرزمین است، خطابه‌های غرا از تریبون مجلس می‌خواندید و دولتی‌ها را به دیدن عکس‌ها دعوت می‌کردید تا  شرایطی بوجود آید برای ساماندهی و زندگی بهتر موکلین‌تان.

جناب‌آقای بزرگواری! آن چماق لریت را اینجا اگر امتحان می‌کردی شاید کسی به روی خودش نمی‌آورد...

جناب‌آقای زارعی؛ بر غیرت لریت بیفزای

و جناب آقای تاجگردون؛ باور کنید نمی‌خواستیم که عکس‌ها شرایط تمسخر سایر نماینده‌ها را برایتان بوجود آورده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
United Kingdom
این همه می گوییدتاجگردون کار کرده چه کارکرده؟تاجگردون درانتخابات وعده طرح ویژه اقتصادی را داده بودکه فقط درحدشعار بود
اصلاح طلب پشیمان
United Kingdom
چشم رییس کمیسیووون بودجه و تلللللفیییییق روشن
دختر ایل
United Kingdom
اینه واقعیت حاکم بر زندگانی مردمان ما. حالا میخواد تاجگردون صد تا مسئولیت شخصی داشته باشه. مهم اینه که مردم توی فقر و فساد و اسیب دارن غئطه میخورن و آقایان شعار و تبلیغات ... راه انداختن خلق خدارو ... میدن.پاهاشون روی شونه های همین فقیر بیچاره هاس
اشنا
United Kingdom
ای کسانی که میگوییدتاجگردون کار کرده،خدمت کرده لطفا”بگویید کدام کار؟کدام خدمت؟شاید بگوییدما نمیدانیم،باشه لااقل یکبار بگویید چکار کرده.خودش که همیشه جلو دوربینه و.. میزنه وشعار میده
حامی
Iran, Islamic Republic of
در جواب ۴ کامنت اول که توسط یک نفر در یک بازه زمانی ۱۰ دقیقه ای نوشته شده باید بگم که عزیزم شما چشم و گوش ات رو باز کن و راه بیفت توی گوشه گوشه شهر و روستاها تا ببینی تاجگردون چه کارایی کرده.
#خدمت بی منت
باشت
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی تاجگردون شده ریس کمسیون چه دخلی به این مردم داره کل هزینه این استان از اول عمرش تا حالا اندازه طرح قطار اصفهان تا تهران نبوده الکی دلتونو خوش نکنید که تاجگردون شاخ غولوشکسته...............
برما
Iran, Islamic Republic of
شما مشکل دارید نمی بینید .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
شما جناح مخالف نمیتوانی ببینید که جناب دکتر تاجران چقدر برای شهرستان کار کرده چون لیاقت شما همون نماینده های است که حتی وقت صحبتش را در مجلس به دیگر نماینده ها میفروشد
میراث
Iran, Islamic Republic of
آقای غفوری هم دق کرده چون برای عکس ها از خودش استفاده نکردند این مطالب را نوشته
کو انصاف ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه از ماست که بر ماست .

البته در طول ۳۶ سال فقط دکتر تاجگردون واسه عمران و ابادانی

استان قدمی برداشته . بقیه که کلا تعطیل و ول معطل بودند خدایی .
کارشناس مسایل اقتصادی از نارک
Iran, Islamic Republic of
از کلیه کسانی که می گویند تاجگردون چکار کرده می خواهم که عینک بدبینی خود را برداشته وبا اون عینک خوشکله به قضیه نگاه کنند و کینه وحسادت را دور بگذارید و با چشم بصیرت نگاه کنید خدایی اگه دین ندارید لااقل مردانه قضاوت کنید خدایی گچساران از لحاظ طرح های عمرانی و زیربنایی وبودجه و اعتبارات بیش از ۱۰۰درصددر این دو سال اخیر تغییر کرده ، پروزه های زیادی تعریف شده و در حال اجرا میباشد وکلی از پروزه ها هم به اتمام رسیده اگر کار را به کاردان داده اید پس بگذارید کارش را ادامه دهدتا شاهد پیشرفت گچسارانی بهتر و آبادتر باشیم چون تاجگردون یک چهره ملی و ماندگار و افتخار این دیار و استان میباشد
سادات
Iran, Islamic Republic of
والا مو ده نونم ناجگردون باید جه کنه سی ای مردم!!!!!!!!!!!!!!!!!
طلا
Iran, Islamic Republic of
درجواب کامنتی که از باشت نوشتی لطفا از طرف باشت وباوی برعلیه تاجگردون ننویس چون اولا تاجگردون دیگر مخالفی در باشت ندارد ثانیا با اینهمه کار وآبادی که انجام شده مردم باشت نمک نشناس نیستند
تاح
Iran, Islamic Republic of
تاح گردون یک مدیرآورده تو ورزش که روی همه را سیاه کرده
نرگس احمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود
دوست وبرادر هنرمند ودردآشنا جناب استاد حسن غفاری
درد سمفونی غریبی نیست که موکلین مردم برای چشیدن طعم، آن دیگران را با شعار دادن غرا وکوبنده متوجه ی سلولهای پوسیده و تکثیرشده اش کنند.به همان میزان که آنانی که کامنت می گذارند شما وهنر ارجمند خدمت به مردم از طریق تصاویر جذاب وزحماتی پر بار نمی شناسند متاسفم به عنوان یک گچسارانی ویک نویسنده از طیف همین اقشار برای چندمین بار به شما دوست عزیز یادآور شوم بی سرپرست ترین واژه در اعصار مختلف درد است وفقر .نمایندگان محترم مجلس همگی دردآشنا هستند وتابلوی پرافتخار هنری آنان همان چهره ی شاد روستاییانی است که در حین افتتاح گاز برق وآب آنهم در عصر نوین تکنولوژی شادی وصف نشدنی شان حاکی از عمق فاجعه ی مدرن زندگی های دور از دسترسشان دارد.
این تنها رسالت نمایندگان نیست.آقای بزرگواری را نمی دانم زیرا شنیده ام محرومیت بخش کهگیلویه بیداد می کند .باهنرمندان فهیم وبااستعدادشان در ارتباطم .ودردشان از رنج برقلب شما رفته عمیق تر است.شرم آورترین صحنه ی فقر همان عکسی را بس که از کودکان کوه افروز در بهمیی را من دیدم ورسالت قلمم را به جای آوردم.
برادر دیگرم جناب زارعپور را نمی شناسم اما انصافا بسیار در تلاش وتکاپو برای رسیدگی به امور مردم حوزه اش است ..وفقر گستره ای دارد که دستان وچشمان نمایندگان به تنهایی برای درکش کافی نیستند.وتا در حوزه ی وظایفشان نباشی نمی توانی داد بر بی کفایتی انان برآوری.
وظیفه من به عنوان نویسنده ایجاب می کند تادرتوان دارم رنج مردم را درقالب جملاتی مسلم پسند عنوان کنم ودستی باشم در توان رساندن به نماینده ی شریف دیارم که الحق بیش از آمار مورد نظرم مردم رضایت خاطر دارند.
اما برادر هنرمندم
آیا به عنوان یک هنرمند برجسته که همواره دل مهربانت برای مردم دیارت تپیده است توانمندی این را داری که فقر خفته در چروکهای دودگرفته ی دختران وزنان تصویرت را در کل استان با یک حرکت عظیم به تصویر بکشانی و در میان مردم خودت انقدر آن را فریاد کنی تا همانها یادشان باشد شعار بنیانگذار کبیر انقلاب آن فرزانه ی جاوید همانا محرومیت زدایی در قبال مشارکتی ملی بود؟
شعاری که فرزند برومند انقلاب حضرت آقا (مدظله) امام خامنه ای عزیز سرلوحه مردان اقتصاد قرار دادند عزم راسخ همه را در کفایت ولیاقتی مشترک خواستار شدند؟
در زمانی که تحریم عنکبوتیان وعمال ستم استعمارگر آمریکا،ونابخشوده بودن گناه آنان که رنج را در دامان فرزندان این دیار در ندانم کاری های پیشین ماندگار کردند وظیفه ی من وشما در جلب مشارکت مردم در رفع فقر است.
مردمی که فقیرند ومحروم می توانند همدل ونظرپرداز در کنار نمایندگانشان باشند تا آنان نیز در آرامش حمایتی مردمی به جذب اعتبار جهت رفع محرومیت بپردازند.
برادر عزیز
قدرت خدمت این نظام مقدس به مردم محروم در قدرت آرامشی است که مملکت ما در این بهبوهه ی نفاق منطقه ای دارد.نظامی که به برکت هوشیاری موکلان مردمش با آرامشی بیشتر به دفاع از ناموس ومرزهای بیکرانمان از سیطره ی داعشیان دارد. در این تحریم بیشترین نیاز جامعه به توانمندی وبی نیازی دفاعی در برابر جنگ نابرابر استعمار برفکر وفرهنگ ماست واولین جرقه اش همان نفاق نرم داخلی است.
عزیز هنرمند
می دانم ومی شناسمت.خلق وخوی شما وبرادر هنرمند دیگرت اقای اسحاقی را در تصاویرتان درک می کنم .اما؟
کاش خود شما به نمایندگی از همه ی آنان که طعم زندگی را تنها در هوایی پاک می چشند در کنار تصویرها حضور داشتید وفریاد مردمت و رسالت واجب هنرت را شفاها عرض می کردی .تا بدانی لبخند دکتر تاجگردون از سر شور وشعفی است که در خدمتش به مردم دیارش روا داشته وهیچ لبخندی شیرینتر از لبخندهای مردم دیارم چهره ها را جذاب نمی کند.مردمی که پله پله لیاقتی که حقشان بوده پس از سالها با صداقت برادر بزرگوارم دکترتاجگردون ودرایتش طی می کنند.
در صداقت ودرایت دیگران شکی نیست اما گستره ی محرومیت بیشتری دارند پس با دیگر عزیزان هنرمند دست در دست هم در روزهای آخر سال وبه برکت این نظام مقدس که محرومین را قدیسین می نامند محرومیتها را بیشتر به رخ دیدگان آنان که باید بکشانید وقدر دان آنان که می دانند وانجام دادند هم باشیم
باسپاس از تیزبینی ودرایت برادر هنرمند جناب حسن غفاری عزیز
نرگس احمدپور-گچساران
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت تاج گردون به پای سید باقر نماینده اسبق نمی رسد
ش.د
United States
جناب آقای غفاری

نامه تان قشنگ بود اما زیباتر از آن عکسهای شما و همکارانتان بود که در عین اینکه غم درون چهره ها را به آدم منتقل میکرد آدم را خوشحال هم میکرد چرا که این استان هنرمندانی چون شما دارد.من هم با شما موافقم بعضی از نماینده های این استان چماق شان را جاهائی بلند میکنند که منافع خاصی دارند بعضی ها هم دردشان درد مردم نیست. اما سوالم اینست چرا فکر می کنید آقای تاجگردون باید به خاطر محرومیت مردم این استان مورد تمسخر قرار بگیرد؟ بنظرم همت ایشان اینقدر بلند هست که بودن پاره ای از این مردم را افتخار بداند.
گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون از گفتن نام استان هم پرهیز میکند چه برسد که با این عکس ها بخواهد محرومیت های استان را معرفی کند .
گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تحمل انتقاد در آقای تاجگردون و اطرافیان ایشان وجود ندارد . اگر دست اینها بود میگفتند گچسارانی وجود نداشت تا اینکه تاجگردون نماینده شد
حامی پیشرفت
Iran, Islamic Republic of
آقایی که می گویی تاجگردون چی کار کرده بگو چی کار نکرده
چشم دل باز کن که جان بینی آنچه نادیدنیست آن بینی
حسینی - م - بوستان
هم رای با غفاری
Iran, Islamic Republic of
دوست میراثی .. غفاری محتاج به این بودن ها نیست ، پیرامون نوشته ات باید بگوییم عاقلان دانند.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
به نظر ما هم نمایندگان و مسئولین محترم یه سری به "روستای فقیر تو گبری "از توابع شهر چرام بزنند و رفع محرومیت کنند و به جد بگویم که کوتاهی شده و ما از آرمانهای امام وانقلاب دور ماندیم چرا که رفع محرومیت چه فرهنگی و چه مادی در اولویت آرمانهای امام بود و مسئولین گذشته و حال بایستی پاسخگوی این مطلب باشند
حداقل اگر مسلمان باشیم بایستی بدانیم که اگر در همسایگی ما کسی گشنه بخوابد و ما سیر بخوابم مسلمان نیستیم
فقط سربسته بگویم که مردم ومسئولین یه سر به این روستا و یا روستاهای مشابه آن بزنند واز نمایندگان و مسئولین مطالبه کنند اگر مسلمانیم چرا که این انتقاد ها و خدمت به محرومین باعث جلو گیری از انحراف مسیر انقلاب میشود
واین یک مطالبه جدی است از مردم ومسئولین لطفا پیگیری کنید
اکبری خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
فعلاً اولشه بایدمنفجرشین دوردوم هم دکترتاجگردون راهی مجلس میشه تاچشم حسودها بیشترکوربشه زنده باداین ابرقدرت اقتصادی کشور زنده بادتاپیروزی
اکبری خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
بابا تازه اول راهه بایدازرشددکترتاجگردون توای زمان کم منفجرشن ای حسودادیگه تمام شد این همه بی صحابی الان خواروشکر ی سایه بزرگ دکترتاجگردون روی سرمردم استادمون هست البته توکشورم براخودش کسی هسته زنده بادتاجگردون سرفرازو سربلندباشی
قطره
Iran, Islamic Republic of
آزادگی بخرج دهید. کدام خدمت؟ فقر بیداد میکنه بیکاری بیداد میکنه. تاجگردون هرماه یک مسئولیت جدید و هر شب یک مانور جدید توی تلویزیون. اینا واسه ما نون و اب نمیشه. ما نماینده ای میخوایم که فریاد محرومیت مارو به گوش دنیا برسونه نه اینکه در سکوت و مماشات .. کنه و خودشو بالا بکشه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
بابا تا کی میخواین با این حرفا خودتونو گول بزنین من یه هم استانی هستم که خارج از استان زندگی میکنم..آقای تاجگردون یا هرکس دیگه اگه کاری برا مردم استان و شهرش انجام بده وظیفه اش هست و بابتش حقوق دوازده میلیون تومنی میگیره حالا شما هی بیا بگو این و آن.. واقعیتش اینه استان ما تا این تفکرات رو داره همیشه محرومه
اسحاق آقایی
Iran, Islamic Republic of
درود استاد عزیز
لطفا دوستان بر واقیتها چشم پوشی نکنند و تعصبات قومی و سیاسی را کنار بگذارند
عمق محرومیت در این استان بی داد میکند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1