تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۸۹۲۰۵

کمیته آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برگزار شد

۰
کبنا ؛ 
با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ۱۳گانه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج،  در این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه سراسر استان و حجت‌الاسلام ملکی مشاور وزیر و دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نیز حضور داشتند.
آیت‌الله ملک‌حسینی در این نشست گفت: نوجوانان دارای وجودی پاک و بی‌آلایش که با مدیریت صحیح و برنامه‌های متناسب از سوی روحانیون- مربیان و مشارکت خانواده در مسیر تعالی و سعادت قرار می‌گیرند.
ملک‌حسینی به نقش امام در تربیت نسل انقلاب اشاره و اظهار کرد: نباید کاستی‌های برنامه‌ها ما را از انجام امور وظایف مأیوس کند، در این مسیر باید از امام راحل و یاران انقلاب الگو بگیریم.
وی گفت: هجوم فرهنگ غرب و برنامه‌های مخرب ماهواره ما را موظف کرده مواظب تربیت صحیح نسل‌هایمان باشیم و این کار درحوزه فعالیت مشترک حوزه وآموزش و پرورش مسیر است.
نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری افزود: باید از ظرفیت طلبه‌های با ذوق-مدیران پاک وروحانیون بیدار درهدایت نوجوانان بهره برد.
وی گفت: در جامعه‌ای که ارزش معلم والا باشد با پذیرش و اشتباهات گذشته به اهداف آموزش وپرورش می رسیم.
آیت‌الله ملک حسینی گفت: باید ارتباط خود را با خداوند تقویت کنیم و این مهم مستلزم پیروی از مکتب انبیاست.
دراین دیدار مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش وپرورش نیز گفت: حوزه‌ها محل تدوین فلسفه و راهکار تعلیم و تربیت صحیح اسلامی هستند که بوسیله مربیان در مدارس اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام مجتبی ملکی گفت: آموزش درغرب بر محور دانش بدون تربیت است که ناهنجاری‌های اجتماعی، بزهکاری، طلاق و سستی بنیان خانواده را به دنبال دارد و رویکرد تربیت اسلامی همراه با دانش افزایی سعادت را رقم می‌زند.
وی گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی فضاهای علمی ایجاد شده در کنار تربیت دینی صحیح و افتخارات ایران اسلامی در جهان در زمینه‌های زیست شناسی-نانو-فیزیک-شیمی وریاضی در رتبه‌های اول است.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بعنوان قانون اصلی درعرصه تعلیم وتربیت اشاره کرد وگفت: انتظار داریم ائمه محترم جمعه نسبت به تبیین این سند بویژه از طریق تریبون نهاد مقدس نماز جمعه ودرجهت مشارکت خانواده ها درامر تربیت همکاری نمایند.
وی گفت: بیش از۶۰درصد جمعیت کشور نوجوان هستند و باید جریان فرهنگی ماندگاری برای آنان فراهم شود.
حجت الاسلام ملکی گفت: بهترین استفاده از تولیدات علمی حوزه درمدرسه است.
مدیریت حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ایجاد انگیزه-وجود افراد متعهد وهمراهی معلمان ومربیان با روحانیون درمدارس اهداف کمیته های حوزه وآموزش وپرورش را محقق خواهد کرد.
حجت الاسلام پایدار افزود: آموزش وپرورش ظرفیتی گسترده از جمعیت را دراختیار دارد وتعامل باحوزه در ادامه مسیر صحیح تربیت بسیار اثربخش است.
امام جمعه دهدشت در ادامه این نشست بیان کرد: تعلیم و تربیت باید برگرفته از تعالیم مکتب انبیاء وشامل تربیت دینی-سیاسی واجتماعی وهمراه با مدیریت صحیح و هدفمند باشد.
حجت الاسلام حسینی افزود: فلسفه انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی و زیربنای آن آموزش وپرورش است که توسعه همه جانبه را محقق خواهد کرد.
وی ادامه داد: ایجاد ستاد وکمیته همکاریهای حوزه وآموزش وپرورش بیانگر دغدغه مسئولان عرصه تعلیم وتربیت است وباید مدیران درسطح مدرسه بخوبی اجرا شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: فرآیند تربیت چندکانونی است وباتوجه به بلندمدت بودن مستلزم مشارکت روحانیون، خانواده‎‌ها و جامعه درایجاد و حفظ آن است.
زارع پور گفت: باید تلاش کنیم باهمکاری دیگر کانونها نسل نوجوان وجوان رابه حیات طیبه وقرب الهی هدایت کنیم واین مهم از وظایف ستاد همکاریهای حوزه وآموزش وپرورش است.
وی ادامه داد: تربیت به مفهوم واقعی شکوفایی همه استعدادها درمسیر درست وسعادت انسان است که باید برای نسل جوان ونوجوان به آن توجه ویژه شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری ۱۲۰نشست آموزش خانواده -۲۳همایش مهدویت، اعزام ۵۰ روحانی با راهیان نور از برنامه های اجرائی مصوبات این کمیته در استان است.
وی گفت: ۳ طرح مصباح الهدی، طرح نور و حفظ نیم تا۳۰ جزء قرآن کریم وحفظ موضوعی قرآن و همچنین برنامه آموزش قرآن برای تمامی معلمان ابتدایی استان درحال اجراست.
نام شما

آدرس ايميل شما

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1