کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمیته آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برگزار شد

23 بهمن 1393 ساعت 1:49


 
با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ۱۳گانه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج،  در این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه سراسر استان و حجت‌الاسلام ملکی مشاور وزیر و دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نیز حضور داشتند.
آیت‌الله ملک‌حسینی در این نشست گفت: نوجوانان دارای وجودی پاک و بی‌آلایش که با مدیریت صحیح و برنامه‌های متناسب از سوی روحانیون- مربیان و مشارکت خانواده در مسیر تعالی و سعادت قرار می‌گیرند.
ملک‌حسینی به نقش امام در تربیت نسل انقلاب اشاره و اظهار کرد: نباید کاستی‌های برنامه‌ها ما را از انجام امور وظایف مأیوس کند، در این مسیر باید از امام راحل و یاران انقلاب الگو بگیریم.
وی گفت: هجوم فرهنگ غرب و برنامه‌های مخرب ماهواره ما را موظف کرده مواظب تربیت صحیح نسل‌هایمان باشیم و این کار درحوزه فعالیت مشترک حوزه وآموزش و پرورش مسیر است.
نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری افزود: باید از ظرفیت طلبه‌های با ذوق-مدیران پاک وروحانیون بیدار درهدایت نوجوانان بهره برد.
وی گفت: در جامعه‌ای که ارزش معلم والا باشد با پذیرش و اشتباهات گذشته به اهداف آموزش وپرورش می رسیم.
آیت‌الله ملک حسینی گفت: باید ارتباط خود را با خداوند تقویت کنیم و این مهم مستلزم پیروی از مکتب انبیاست.
دراین دیدار مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش وپرورش نیز گفت: حوزه‌ها محل تدوین فلسفه و راهکار تعلیم و تربیت صحیح اسلامی هستند که بوسیله مربیان در مدارس اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام مجتبی ملکی گفت: آموزش درغرب بر محور دانش بدون تربیت است که ناهنجاری‌های اجتماعی، بزهکاری، طلاق و سستی بنیان خانواده را به دنبال دارد و رویکرد تربیت اسلامی همراه با دانش افزایی سعادت را رقم می‌زند.
وی گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی فضاهای علمی ایجاد شده در کنار تربیت دینی صحیح و افتخارات ایران اسلامی در جهان در زمینه‌های زیست شناسی-نانو-فیزیک-شیمی وریاضی در رتبه‌های اول است.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بعنوان قانون اصلی درعرصه تعلیم وتربیت اشاره کرد وگفت: انتظار داریم ائمه محترم جمعه نسبت به تبیین این سند بویژه از طریق تریبون نهاد مقدس نماز جمعه ودرجهت مشارکت خانواده ها درامر تربیت همکاری نمایند.
وی گفت: بیش از۶۰درصد جمعیت کشور نوجوان هستند و باید جریان فرهنگی ماندگاری برای آنان فراهم شود.
حجت الاسلام ملکی گفت: بهترین استفاده از تولیدات علمی حوزه درمدرسه است.
مدیریت حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ایجاد انگیزه-وجود افراد متعهد وهمراهی معلمان ومربیان با روحانیون درمدارس اهداف کمیته های حوزه وآموزش وپرورش را محقق خواهد کرد.
حجت الاسلام پایدار افزود: آموزش وپرورش ظرفیتی گسترده از جمعیت را دراختیار دارد وتعامل باحوزه در ادامه مسیر صحیح تربیت بسیار اثربخش است.
امام جمعه دهدشت در ادامه این نشست بیان کرد: تعلیم و تربیت باید برگرفته از تعالیم مکتب انبیاء وشامل تربیت دینی-سیاسی واجتماعی وهمراه با مدیریت صحیح و هدفمند باشد.
حجت الاسلام حسینی افزود: فلسفه انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی و زیربنای آن آموزش وپرورش است که توسعه همه جانبه را محقق خواهد کرد.
وی ادامه داد: ایجاد ستاد وکمیته همکاریهای حوزه وآموزش وپرورش بیانگر دغدغه مسئولان عرصه تعلیم وتربیت است وباید مدیران درسطح مدرسه بخوبی اجرا شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: فرآیند تربیت چندکانونی است وباتوجه به بلندمدت بودن مستلزم مشارکت روحانیون، خانواده‎‌ها و جامعه درایجاد و حفظ آن است.
زارع پور گفت: باید تلاش کنیم باهمکاری دیگر کانونها نسل نوجوان وجوان رابه حیات طیبه وقرب الهی هدایت کنیم واین مهم از وظایف ستاد همکاریهای حوزه وآموزش وپرورش است.
وی ادامه داد: تربیت به مفهوم واقعی شکوفایی همه استعدادها درمسیر درست وسعادت انسان است که باید برای نسل جوان ونوجوان به آن توجه ویژه شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری ۱۲۰نشست آموزش خانواده -۲۳همایش مهدویت، اعزام ۵۰ روحانی با راهیان نور از برنامه های اجرائی مصوبات این کمیته در استان است.
وی گفت: ۳ طرح مصباح الهدی، طرح نور و حفظ نیم تا۳۰ جزء قرآن کریم وحفظ موضوعی قرآن و همچنین برنامه آموزش قرآن برای تمامی معلمان ابتدایی استان درحال اجراست.


کد مطلب: 89205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/89205/کمیته-آموزش-پرورش-حوزه-های-علمیه-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1