تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۸۷۴۷۰

جشن انقلاب عشایر در کهگیلویه

۹
۰
کبنا ؛برگزاری جشن انقلاب عشایر با حضور مسئولان کشوری و استانی در منطقه فیلگاه دهدشت در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
اقتصاد مقاومتی پیش نیاز مقابله با تحریم ها است
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: اقتصاد مقاومتی پیش نیاز مقابله با تحریم ها است.
سید کرامت اله کریمی در حاشیه برگزاری جشن انقلاب با اشاره به نقش عشایر در یپروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، افزود: عشایر ما امروز با تمام توان در عرصه اقتصادی و تولیدی حضور پیدا کرده و حاضر هستند با احیای بخش عظیمی از قدرت و توانمندی اقتصادی خود صحنه تحولی عظیم را رقم بزنند .
وی اظهار کرد: نقش عشایر در قبل و بعد از انقلاب بسیار موثر بوده و این قشر همواره توانسته اند سهم خود را در مدیریت کشور و هم در جبهه های دفاعی، سیاسی و اقتصادی به خوبی ایفا کند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه عشایر در امور کشور از جمله امور سیاسی سهم بزرگی دارند، خاطرنشان کرد: این مسئله در ملاقات با امام راحل هم نمایان بود و امام هم به این نکته تاکید کرد که عشایر ذخایر انقلاب هستند و ما باید امروز از این ذخایر در فضای سیاسی و اقتصادی که مقام معظم رهبری می خواهد استفاده کنیم و آنها نیز در بحث اقتصاد مقاومتی هم باید سهم خود را به خوبی ایفا کنند.
کریمی با اشاره به اینکه امروز عشایر نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی کشور دارد، تصریح کرد: این قشر در دهه های گذشته نقش های متفاوتی بر عهده داشته اند و حالا وظیفه دولت و دستگاههای دولتی است که به این عشایر کمک کند تا اقتصاد آنها شکوفا شوند و ثمر بدهد.
وی ادامه داد: با تلاش مردان و زنان عشایر در زمینه طرح های اقتصاد مقاومتی  ،دشمنان ما دچار یأس و نا امیدی شده اند  و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای حمایت از کسانی که در این راستا حرکت میکنند بکار بگیرند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه بیان کرد: عشایر بعد از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام مشکلاتی که وجود دارد ایستاده اند و همیشه پشت ولایت فقیه بوده اند و این تحریم ها هیچ گونه مشکلی در روند پیشرفت کشور را به وجود نخواهند کرد.
وی در پایان هدف از برگزاری این جشن را تببین دستاوردهای عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در میان نسل جوان عنوان کرد.
تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد توسط عشایر
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۴ درصد گوشت قرمز این استان را عشایر تولید می کنند.
سید موسی خادمی در جشن بزرگ انقلاب عشایر در شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه میراث بزرگ بشریت زندگی عشایری است، افزود: زندگی عشایری یک انتخاب برای مردم نبود بلکه یک ابتکار برای بشریت بود.
وی با بیان اینکه در جبهه اقتصادی زندگی عشایری منحصر به فرد است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نمونه بارز فعالیت ها و تولیدات عشایر است و باید آنها در این زمینه حمایت شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت این استان را عشایر تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: عشایر ۵۴ درصد گوشت قرمز، ۲۲ درصد تولیدات کشاورزی و ۳۵ درصد شیر مورد نیاز را تولید می کنند و این به معنای نقش آفرینی عشایر و و بهره وری است.
وی با اشاره به اینکه ما باید به فکر رفاه و زندگی عشایر باشیم، تصریح کرد: ما باید آنها را کمک کنیم و نیازهای آنها را در حوزه بهداشت، سلامت و راه تامین کنیم.
خادمی از اختصاص پنج میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان به امور عشایر این استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تلاش می شود در سال آینده این اعتبار افزایش داشته باشد.
تولیدات عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند
رییس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند.
هادی قوامی در جشن بزرگ انقلاب عشایر در شهرستان کهگیلویه ضمن تشکر از برگزاری این جشن، افزود: برگزاری این چنین جشن هایی نمایانگر رشادتهای عشایر و از خودگذشتگی آنها در زمان انقلاب و دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه دفاع از آرمان های انقلاب وظیفه ما و عشایر است، اظهار کرد: تولیدات عشایر نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است و با توجه به نامگذاری شعار سال باید این فعالیت ها افزایش یابد.
رییس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام(ره) پیرامون عشایر که آنها ذخایر انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: تحول و روحیه خود باوری و رفاه عمومی و توانایی مقاومت از دیگر خصوصیات عشایر است که باید به آنها افتخار کرد.
قوامی با بیان اینکه عشایر ۲۰ درصد پروتئین کشور را تامین می کنند، تصریح کرد: این قشر ۱۸۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور که خاصیت دارویی نیز دارند را تامین می کنند.
وی با اشاره به اینکه عشایر ۳۵ درصد صنایع دستی را تولید می کنند، ادامه داد: صنایع دستی این عشایر بسیار دیدنی و ارزشمند است که سازمان میراث فرهنگی نیز باید از آنها حمایت کند.
رییس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده نیز فرزند عشایر هستم، تاکید کرد: اگر ما می خواهیم اقتصادی بدون تکیه بر نفت داشته باشیم باید عشایر را حمایت کنیم.
وی بیان کرد: اگر امروز کشور ما گوشت قرمز یخ زده از برزیل وارد می کند و اما اگر ما عشایر را حمایت کنیم آنها گوشتی با بهترین کیفیت و ۱۰۰درصد طبیعی در اختیار ما قرار می دهند.
قوامی به حمایت های مجلس شورای اسلامی به عشایر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی یک درصد از سود صندوق توسعه ملی را برای عشایر تصویب کرد.
وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان از گاز به این قشر جهت رفع مشکلات آنها اختصاص داده شده است، یادآور شد: تاکنون ۶۰درصد آن اختصاص داده شده و امیدواریم با حمایت دولت ۴۰درصد دیگر آن نیز اختصاص یابد.
رییس فراکسیون عشایر مجلس شواری اسلامی اضافه کرد: جشن عشایر باید با کیفیت بهتری برگزار شود تا دستاورهای انقلاب برای نسل جوان تبیین شود.

-----------------------------------------------
گزارش و عکس: فرشید رجائی فر
----------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
گزارش و عکس ها از خبرگزاری ایسنا هستتند
سید فرشاد رجایی فر خبرنگار ایسناست
دوستدار فرشاد جان
Iran, Islamic Republic of
سلام محمد
به علی در اون خبر هم گفتم
کور که نیستی وقتی نوشته رجائی فر همه می دونن ایشان کی
رجایی از بچه های خوب و سرشناس و توانمند است
تو برو به فکر خودت باش
که خودت خودت را نمی شناسی
اسم گزارش دهنده خبر را نوشته مگر نمی بینی
ببخش
احسان
Iran, Islamic Republic of
وافعازیبابود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چقدر سبیل ک. .زشته
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار لطفا فرماندار دهدشت را هر چه زودتر ابقا کن اگه هم امکانش نیست بنده خدا را اذیت نکنید و فکری به حال این شهر ستمدیده کنید.
گچ
Iran, Islamic Republic of
یه دستمال بدید ......
عشایر
Iran, Islamic Republic of
واقعا دست مدیرت امورعشایر درد نکنه.کاری جالبی بود.
تعدادي از ريش سفيدان روستاي حكيم قشقايي 20 كيلو متري گچساران جاده ماهور باشت
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم با سلام عرض ادب ما تعداد ۶۰ خانواده هستیم که اسکان شدهایم از اسکان تا رودخانه زهره که در حال پمپاز اب از رودخانه به تلخ اب شیرین و دیگر جاهای دیگر حدود ۶کیلو متر جاده خاکی است که رفت و برگشت ماشین های سنگین ان شرکت و دیگر ماشینهای سبک گرد و خاک ان باعث لطمه سنگین و دچار شدن در خت ها به امراض تقاضا عاجزانه داریم به امور عشایر ویا جهاد کشاورزی و یا اداره راهسازی گچسارانویا شرکت سهند اذر که در حال حاضر پیمانکار پمپاز است دستور دهید جاده ما را اسفالت کنند و ما را از دلواپسی و نگرانی نجات دهید تا زحمات چند ساله مان به هدر نرود از همکاری جنابعالی و دیگر ارگانها متشکرم از عشایر پاکوه
.نانا
Iran, Islamic Republic of
عروس سیاه پوش نداشتیم تا حالا!! مد جدیده !!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1