تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۸۳۸۳۶

کهگیلویه و بویراحمد جایگزین استان‌های تولیدکننده لیموترش می‌شود

۰
کبنا ؛مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مطالعات انجام شده استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند قطب تولید لیموترش کشور شود.
 ابوالقاسم حسن‌پور ظهر امروز بعد از پایان سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مسئولان و فعالان بخش خصوصی حوزه باغبانی اظهار کرد: با تهدیدی و خساراتی که بیماری جاروک در  باغات مرکبات کشور به ویژه لیموترش استان‌های مختلفی چون هرمزگان، فارس و جنوب کرمان به وجود آورده است، که باید به فکر جایگزینی برای تولیدکنندگان لیموترش باشیم.
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: با مطالعاتی که انجام شده است، استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه بالایی در مرکبات دارد چرا که هم رودخانه‌های پر آبی دارد و هم اراضی شیبدار و خاک‌های حاصل‌خیزی دارد.حسنپور
تأمین مالی هزینه‌های تأمین آب اراضی شیبدار کهگیلویه و بویراحمد
وی با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر نیز موجب افزایش جمعیت حشرات ناقل بیماری جاروک شده است، تصریح کرد: این مشکلات موجب کاهش شدید تولید لیموترش کشور شده است که می‌طلبد در استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف جبران کاهش تولید، باغات مرکبات به خصوص لیموترش را توسعه دهیم.
حسن‌پور شرایط توسعه باغات در این استان را با توجه به وجود رودخانه‌های پر آب و میزان مطلوب بارندگی‌ها مساعد دانست  و تأکید کرد: در بازدیدهایی که در این دو روز از این استان داشتیم ظرفیت‌های بالای باغبانی و توسعه باغات مرکبات و زیتون کاملا محسوس است.
وی از افزایش سهم یارانه نهال استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: برای ایزوله ماندن این استان باید سیاست سازمان جهاد کشاورزی در عدم وارد کردن نهال از استان‌های مجاور تداوم داشته باشد.
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش و بعد از شنیدن برنامه‌های آتی این استان در بخش کشاورزی ابراز داشت: برای تأمین آب احداث باغات در اراضی شیبدار اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهیم.
وی از برگزاری جلسه‌ای ویژه به همین منظور در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی به موضوع تأمین آب اراضی شیبدار را با جدیت پیگیری می‌کنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1