تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۸۲۷۷۳

قاتل دست پرورده در کمین شهروندان سوق

۱۹
۱
کبنا ؛ سید حمزه نجاتی*
سوق! یک کلمه بسیار آشنا برای استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی استانهای همجوار مثل خوزستان، فارس و بوشهر.
بله !!! کلیه کسانی که با نام پر آوازه سوق آشنا هستند به خاطر پیشرفتهای فرهنگی و علمی این شهر کوچک می باشد، شهری که قدمهای مثبت زیادی جهت همراهی با امام راحل در قبل و بعد از انقلاب اسلامی برداشته است شهری که در جنگ تحمیلی در حالی که حدود چهار هزار نفر جمعیت داشته است و به عنوان یک روستا مطرح بود بیش از ۴۰ شهید نثار دفاع از ولایت، شرف، حیثیت و تمامیت ارضی کشور همیشه جاویدان ایران عزیز نموده است.
شهری که شهروندان آن در تمام عرصه های علمی، فرهنگی و هنری از صاحب نظران بنام می باشند.
شهری که همه چیز را برای همه درخواست می نمود ولی هیچ وقت توجهی به خود ننمود.
بله سوق منطقه ای است محروم از استان همیشه محروم کهگیلویه و بویراحمد که در ۱۲ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
طبق بررسی های به عمل آمده جاده سوق به دهدشت جزء اولین جاده هایی بوده است که در استان آسفالت و قیر ریزی شده است جاده ای که در حال حاضر دو شهرستان کهگیلویه و لنده را به هم متصل مینماید.
حکایت این جاده حکایتی است بس عجیب که چندین سال است مهمترین دغدغه و نگرانی مردم ولایت مدار این خطه شده است .
گزارشات زیادی با عنوان های متفاوت از جمله:
۱- جاده سوق به دهدشت خطرناک ترین جاده استان
۲- جاده سوق مسیری که به مرگ منتهی می شود
۳- من نمی خواهم قربانی بعدی جاده سوق باشم
۴- جاده سوق به دهدشت همچنان بوی خون میدهد
۵- جاده سوق به دهدشت قتلگاه شده است
۶- جاده ای که هنوز هم بوی خون می دهد
۷- مرگ دلخراش جوان کهگیلویه ای در جاده سوق به دهدشت
در سایتهای مجازی قلم خورده اند ولی دریغ از کوچکتری توجهی!
عده زیادی از دوستان نوشته اند و اطلاع رسانی نموده اندولی سودی نبخشید.
بنده نیز که هیچ بهره ای از قلم و کتاب نبرده ام بر حسب وظیفه و از روی دلسوزی اقدام به نگارش این مرقومه نموده ام تا در فردای قیامت به عنوان خواهان و شاکی در پیشگاه قاضی القضات حاضر باشم نه به عنوان شخصی بی طرف.
می گویند خانه ای آتش گرفت و در آن خانه گنجشکی لانه ای داشت که دوست آن گنجشک در آتش می سوخت گنجشک دیگر با آوردن آب با دهان خود سعی در خاموش کردن آتش می نمود کسی از او پرسید شما که می دانید نمیتوانید آتش به این بزرگی را خاموش کنید پس چرا بیهوده تلاش می کنید گنجشک در جواب گفت فردای قیامت در برابر دوستم خجالت زده نیستم و میگویم تمام تلاشم را کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم.
لذا بنده نیز در حد توانم مسئولین بی درد و بی مسئولیت را امر به معروف می نمایم و می گویم همانطور که مردم شریف شهر سوق به اولین ندای رهبر خود لبیک گفته و قبل و بعد از انقلاب از جان خود نیز گذشته اند ، شما مسئولین بی مسئولیت حداقل به یکصدمین ندای این مردم پاسخ دهید و رنگ خون را از این جاده بشوئید.
چه کسی باید پاسخگوی مظلومیت و محرومیت سوق باشد؟
چه کسی باید جوابگوی ناله های شبانه خانواده های داغدار حاجتی، کهنسال، دانایی، معزی، تقوی ، اسماعیلی و دیگر قربانی های این جاده خون آشام باشد؟
چه دکسی باید پاسخگوی دلواپسی ها و نگرانی های پدران و مادران یا فرزندان دیار سوق در برگشت عزیزان خود از این قتلگاه باشد ؟
چه کسی باید پاسخگوی بهانه های کودکانه سروش و علی اسماعیلی باشد؟
چه کسی باید پاسخگوی نگاههای معصومانه و گریه های بچه گانه دختر چهار ساله و پسر سه ساله همشهری دشمن زیاریمان در جاده سوق در کنار جسم بی جان پدر و مادرباشد؟
چه کسی باید جوابگوی زجه های دلخراش مادر همت یا دختر دیدگاه باشد؟
بله ! شما مسئولین باید پاسخگو باشید. نماینده اسبق محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جناب حاج سید محمد موحد اگر به غرورشان بر نخورد که نزدیک به ۲۰ سال از این جاده عبور کردند و فکری به حال مردم شریف سوق و حومه نکرده است !!!
استاندار محترم که خداوند را شاکر شده ایم که فرزندی از دیار خودمان استان را می راند ولی متاسفانه ندانسته ایم که قرار است ما را از استان برانند.
و شاید بهتر باشد بگویم خود ما مردم باید پاسخگوی این همه ظلم و بی عدالتی باشیم چرا که مولایمان علی (ع) فرموده اند ابتدا مظلوم بوجود می آید بعد ظالم، یعنی تا مظلومی نباشد ظالم میدانی برای ظلم کردن ندارد و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرموده اند انسان مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود در حالی که ما بارهای بار گزیده شده ایمس.
ما که ۲۰ سال به دنبال حاج سید محمد موحد دویده ایم و خیری ندیده ایم چرا باز ...نماینده فعلی مردم شریف و ولایتمدار شهرستان کهگیلویه را خورده ایم که بارهای بار با وعده های توخالی ما ر....
امید است این بار مسئولین بی درد استان همیشه دردمند و محروم کهگیلویه و بویر احمد نسبت به این موضوع پیگیری عاجل به عمل آورند تا شاید در پیشگاه خداوند منان در سرای باقی مورد غفران و رحمت الهی قرار گیرند.
شاید در جواب این مرقومه عده ای بگویند ما پیگیری کرده ایم ، اما ما مردم ایرانی اسلامی شهر سوق فقط خروجی پیگیری ها را باید ببینیم (جاده ای استاندارد ) نه کاغذ بازی و سیاست بازی ها را.
متاسفانه در روزهای گذشته شاهد مرگ دلخراش سیدی بزرگوار و جلیل القدر از سلسله جلیله سادات رضا توفیق و هم شهری دیگرمان از طایفه بزرگ دشمن زیاری بوده ایم که در جاده سوق دهدشت با مرگ خود خانواده های زیادی را داغدار نموده اند.
و این اولین بار نیست که برای شهروندان سوق از اینگونه اتفاقات تلخ و ناگوار می افتد و شاهد عزا دار شدن خانواده های سوق در این قتلگاه هستیم ولی امیدوارم آخرین بار باشد.
تسلیت صمیمانه ما رانیز پذیرا باشید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرام
Iran, Islamic Republic of
خدمت به مردم در نظام حمهوری اسلامی یک فریضه الهی است همان طور که امام عزیزمان تاکید ویژه داشتندبه خدمت کردن ، به مردمی که ولی نعمتان ما هستند . واقعا جاده سوق جاده مرگ است.وهمه مسئولین استانی و شهرستانی و نماینده محترم بایستی در راستای منویات مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای به تکمیل این جاده داشته باشند تا شاهد پرپرشدن عزیزمان نباشیم. اما نویسنده محترم اولا بنده اصلاح طلبم چرا جناب آقای موحد که رای ۹۰ درصدی درشهرتان داشتند که خودت هم به آن اقرارمی کنی به این مهم نپرداختند موحدی که نورچشمتان بود و عاشق و معشوق و قطعا عاشق و معشوق برای هم جان می دهند. حتی زمانی که در بهبهان کاندید شد تمام قد ازش حمایت نمودید وبهش رای دادید یادم می آید زمانی که رستاد در سوق سخنرانی داشتند تحریم نمودید. برادر عزیز هرچند با بزرگواری از لحاظ سیاسی مخالفم اما انصاف بده همین مقدار کارهم که شده در زمان ایشون بوده است . در زمان بزرگواری لنده شهرستان شدو سوق بخش از جناب موحد انتظارمی رفت که .....
منبع موثق
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان تیتر بزن دلاویز از پاسار گاد رفت و میخواد معاون وزیر نفت بشه .
کلوس
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب اقای نجاتی درست مرقوم فرمودی احسنت به این قلم زیبای شما . این مردم بدبخت سوق هنوز چوب همراهی موحد را میخورند .....
شهروند سوقی
Iran, Islamic Republic of
جناب سید حمزه نجاتی شما در قسمتی از مطلبتان به جناب حاج اقا موحد ایراد گرفته اید ولی به نظر بنده نوعی بی انصافی در حق موحد است . زیرا آرامردم سوق هیچ گاه ۱۰۰ درصد به سبد موحد ریخته نمی شد از طرف دیگر در زمان موحد کارخانه سایپا وایران خودرواینقدر به مردم سوق خدمت نکرده بود که در هر خانه ای حداقل یکی از محصولات آنها وجود دارد قبلا ما نیازهای دیگری داشتیم که در حد توان موحد به نسبت توزیع عادلانه خدمات سهم ما هم پرداخت شد .آن زمان جاده خواسته ضروری ما نبود مسله جاده حدود ۸ سالی است که به صورت معضلی شده از این ۸ سال هم ۷ سال جناب موحد در حوزه کهگیلویه عملا فاقد مسولیت است. ما به موحد انتقاد داریم اما نه برای جاده
غریبه ای آشنا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز جناب آقای نجاتی،بنده هم به نوبه خودم دست مریزاد میگم خدمت شما نویسنده توانا وباحترام کامل از ته قلبم تسلیت میگم خدمت خانواده های داغدیده دراین جاده.اما باعرض پوزش نقدی هم برمطلب فوق دارم.
۱-آیا حالا که میدونیم مسولین خواسته یا ناخواسته دراین چند سال متوالی اقدامی نکرده اند نباید خودمان دست بکارشویم و راههای دیگری را برگزینیم.۲-آیا نباید خودمان با بالا بردن فرهنگ رانندگی کردن دراین جاده خطرات را کم کنیم.۳-مگر جاده های بقیه شهرها و بخش ها استاندارد هستند که این دومیش باشه.۴-مگه بقیه جاده ها دو بانده هستش که اینم باید باشه.
پس بیاییم واقع بین باشیم ودراین اوضاع اقتصادی ، انتظاراتمون را پایین بیاریم و خودمون را گول نزنیم و کمی هم بر روی فرهنگ رانندگی خودمون ،من جمله بستن کمربند ایمنی،عدم سبقت بیجا
،و کنترل سرعت مناسب و.....کارکنیم.
غریبه ای آشنا
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت دوستان و عرض تسلیت به خانواده های داغدیده.
حالا که مسؤلین خواسته یا ناخواسته کاری نمیکنن دیگه باید خودمان دست بکارشویم و خودمون را گول نزنیم.
به نظر بنده حقیر اگه فرهنگ رانندگی خودمون را دراین جاده و سایر جاده ها بالا ببریم کمتر شاید این حوادث مرگبارخواهیم بود که این فرهنگ ها شامل بستن کمربند ایمنی.عدم سبقت غیرمجاز و داشتن سرعت مطمئنه و....
پس بیاییم دراین اوضاع خراب وتحریم های اقتصادی، به جای توقع و گله،دنبال راهکارمناسب باشیم .چون خیلی از تصادفات این جاده متاسفانه براثر بی احتیاطی و عدم رعایت مقررات رانندگی بوجود اومده و میبینیم که خیلی از جاده های این استان هنوز دوبانده و دوطرفه و عریض نیستند.
دست مریزاد خدمت آقای نجاتی و همه دوستان فعال رسانه ای
نقدی بر مطلب فوق
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت دوستان و عرض تسلیت به خانواده های داغدیده.
حالا که مسؤلین خواسته یا ناخواسته کاری نمیکنن دیگه باید خودمان دست بکارشویم و خودمون را گول نزنیم.
به نظر بنده حقیر اگه فرهنگ رانندگی خودمون را دراین جاده و سایر جاده ها بالا ببریم کمتر شاید این حوادث مرگبارخواهیم بود که این فرهنگ ها شامل بستن کمربند ایمنی.عدم سبقت غیرمجاز و داشتن سرعت مطمئنه و....
پس بیاییم دراین اوضاع خراب وتحریم های اقتصادی، به جای توقع و گله،دنبال راهکارمناسب باشیم .چون خیلی از تصادفات این جاده متاسفانه براثر بی احتیاطی و عدم رعایت مقررات رانندگی بوجود اومده و میبینیم که خیلی از جاده های این استان هنوز دوبانده و دوطرفه و عریض نیستند.
دست مریزاد خدمت آقای نجاتی و همه دوستان فعال رسانه ای
سید
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار نویسنده،اقای بزرگواری چه کاره هست؟مگه نماینده شما نیست؟خوب دست به یقه دولت میشه اما نمی تونه ۱۲کیلومترجاده رادرست کنه ،برای جناب بزرگواری متاسفیم که بانطقای بی منطقش ابروی استان ما را در کشور برده.
فدایی سوق
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
دوستان تمام حرفارو زدن ولی ی نکته نباید یادتون بره ک شهر سوق سالهاست ک داره بیلطفی میشه نسبت بهش و اب از اب تکون نمیخوره..میخوام بگم ک چرا باز با این همه بی لطفی هنوز امیدی دارید ک معجزه ای بشه؟؟من یکی ک امیدی ندارم و لباس مشکی همیشگی بر تن سوقی های مظلوم را میبینم و واقعیت رو میپذیرم.بازم تسلیت میگم ب همه شهروندان عزیزم.و ب تمام مسولین سوق باید بگم ک این غرور بیجارو کنار بزنن و خود واقعیشون باشن و دست ب دست هم بدن ک با ایجاد امکانات و توجه نسبت ب جوانان باعث بشن ک حداقل جوانان زنده سوق با دست خودشون( بدلیل و نادانی و فشارهای موجود و زیاد شدن مواد مخدر )خودشونو ب خاک نسپارن و امید های این شهر نابود نشن.
Iran, Islamic Republic of
وطنم پاره تنم
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما سنگ .به سینه نزدی.سنگ سهم خواهی رو به سینه زدی.مردمی که تفکرشون هنوز طایفه و خودبرتربینی باشه حقشون نابودیه.منظور من خدای نکرده سوق و...نیست.تمام این دیاره
Iran, Islamic Republic of
یا سوق یا بهمیی دیگه شهری نداریم تو این استان
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
احسنت برشما ..........
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که من می دانم نویسنده محترم این مطلب که واقعا حق مطلب را ادا نمود خود از حامیان موحد بوده است که در نوشته خود نیز اشاره کرده است شهری که همه چیز را برای همه میخواست ولی هیچ چیز را برای خودش درخواست ننمود . موحد از افتخارات جنوب کشور است و قابل مقایسه با نماینده فعلی نیست و منظور نویسنده شاید این باشد که از موحد که بسان عقابی تیز پا می باشد این نقدها می شود بزرگواری که بسان کنجشکی بال شکسته هم نیست چه توقعی هست
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مردم شریف شهرستان کهگیلویه علی الخصوص سوق مظلوم ، خدمت خانواده های داغدیده نیز تسلیت عرض می نمایم ، واقعا که مسولین در حق بخش سوق ظلم نموده اند و همچنان میکنند آرای سوق همیشه تقریبا بین کاندیدای مجلس تقسیم می شد و اینطور نبود که موحد چند برابر دیگران رای بیاورد لذا قبلا که جاده مشکل آنچنانی نداشت در این سالهای اخیر با مشکل اساسی روبه رو شده است که نماینده محترم نیز شاید به دلایل شخصی و نفرت از شهروندان سوق کارشکنی می نماید . از آقای سید حمزه نجاتی نیز بابت متن به حقشان تقدیر می گردد امیدوارم دیگر مردم شهر سوق نیز به پا خیزند .
سوق
Iran, Islamic Republic of
من می دانم که قربانی بعدی جاده سوق هستم پس از همین الان بگم که مسولین و کسانی که میتوانند کاری بکنند و نمیکنند را نمیبخشم و خون بهایم را در پیشگاه خداوند طلب میکنم گفته باشم که فردا نگید نگفته بودی
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
خدمت حضرت آیت الله ملک حسینی و کلیه هم استانیهایم عرض ادب و احترام دارم بنده از طایفه دشمن زیاری می باشم از نویسنده این مطلب تقدیر و تشکر مینمایم و از نماینده خبرگان رهبری نیز خواستارم نسبت به جاده سوق پیگیری لازم صورت پذیرد تا خدای ناکرده همشهری دیگرمان به کام مرگ روانه نگردد
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بزرگواری باید پاسخ بی عدالتی ها و پارتی بازی ها و استخدامی ها و انتصابات فامیلی و طایفه ای خود را در شهرستان بدهند ضمنا از حضور موحد در صحنه نباید بهراسد تا شاهد مبارزه ...
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
بنده نیز به نوبه خود از کلیه کسانی که قدم در راه اصلاح جاده سوق برمیدارند تشکر مینمایم و از مسئولان میخواهم سیاسی بازی را کنار بزنند و فکری به حال مردم مظلوم لنده و سوق در این جاده بکنند تا حادثه تلخ دیگری مثل آتش سوزی برادران و خواهرمان در این جاده نباشیم من واقعا تعجب میکنم از نگاه مسئولان چطور شب سر بر بالشت مینمایند در حالی که این همه کم کاری در حوزه های مسئولیتشان هست از نماینده تا استاندار و حتی آقای محنایی که خود بچه سوق میباشد واقعا جای بسی تاسف هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1