کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قاتل دست پرورده در کمین شهروندان سوق

18 دی 1393 ساعت 22:09


سید حمزه نجاتی*
سوق! یک کلمه بسیار آشنا برای استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی استانهای همجوار مثل خوزستان، فارس و بوشهر.
بله !!! کلیه کسانی که با نام پر آوازه سوق آشنا هستند به خاطر پیشرفتهای فرهنگی و علمی این شهر کوچک می باشد، شهری که قدمهای مثبت زیادی جهت همراهی با امام راحل در قبل و بعد از انقلاب اسلامی برداشته است شهری که در جنگ تحمیلی در حالی که حدود چهار هزار نفر جمعیت داشته است و به عنوان یک روستا مطرح بود بیش از ۴۰ شهید نثار دفاع از ولایت، شرف، حیثیت و تمامیت ارضی کشور همیشه جاویدان ایران عزیز نموده است.
شهری که شهروندان آن در تمام عرصه های علمی، فرهنگی و هنری از صاحب نظران بنام می باشند.
شهری که همه چیز را برای همه درخواست می نمود ولی هیچ وقت توجهی به خود ننمود.
بله سوق منطقه ای است محروم از استان همیشه محروم کهگیلویه و بویراحمد که در ۱۲ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
طبق بررسی های به عمل آمده جاده سوق به دهدشت جزء اولین جاده هایی بوده است که در استان آسفالت و قیر ریزی شده است جاده ای که در حال حاضر دو شهرستان کهگیلویه و لنده را به هم متصل مینماید.
حکایت این جاده حکایتی است بس عجیب که چندین سال است مهمترین دغدغه و نگرانی مردم ولایت مدار این خطه شده است .
گزارشات زیادی با عنوان های متفاوت از جمله:
۱- جاده سوق به دهدشت خطرناک ترین جاده استان
۲- جاده سوق مسیری که به مرگ منتهی می شود
۳- من نمی خواهم قربانی بعدی جاده سوق باشم
۴- جاده سوق به دهدشت همچنان بوی خون میدهد
۵- جاده سوق به دهدشت قتلگاه شده است
۶- جاده ای که هنوز هم بوی خون می دهد
۷- مرگ دلخراش جوان کهگیلویه ای در جاده سوق به دهدشت
در سایتهای مجازی قلم خورده اند ولی دریغ از کوچکتری توجهی!
عده زیادی از دوستان نوشته اند و اطلاع رسانی نموده اندولی سودی نبخشید.
بنده نیز که هیچ بهره ای از قلم و کتاب نبرده ام بر حسب وظیفه و از روی دلسوزی اقدام به نگارش این مرقومه نموده ام تا در فردای قیامت به عنوان خواهان و شاکی در پیشگاه قاضی القضات حاضر باشم نه به عنوان شخصی بی طرف.
می گویند خانه ای آتش گرفت و در آن خانه گنجشکی لانه ای داشت که دوست آن گنجشک در آتش می سوخت گنجشک دیگر با آوردن آب با دهان خود سعی در خاموش کردن آتش می نمود کسی از او پرسید شما که می دانید نمیتوانید آتش به این بزرگی را خاموش کنید پس چرا بیهوده تلاش می کنید گنجشک در جواب گفت فردای قیامت در برابر دوستم خجالت زده نیستم و میگویم تمام تلاشم را کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم.
لذا بنده نیز در حد توانم مسئولین بی درد و بی مسئولیت را امر به معروف می نمایم و می گویم همانطور که مردم شریف شهر سوق به اولین ندای رهبر خود لبیک گفته و قبل و بعد از انقلاب از جان خود نیز گذشته اند ، شما مسئولین بی مسئولیت حداقل به یکصدمین ندای این مردم پاسخ دهید و رنگ خون را از این جاده بشوئید.
چه کسی باید پاسخگوی مظلومیت و محرومیت سوق باشد؟
چه کسی باید جوابگوی ناله های شبانه خانواده های داغدار حاجتی، کهنسال، دانایی، معزی، تقوی ، اسماعیلی و دیگر قربانی های این جاده خون آشام باشد؟
چه دکسی باید پاسخگوی دلواپسی ها و نگرانی های پدران و مادران یا فرزندان دیار سوق در برگشت عزیزان خود از این قتلگاه باشد ؟
چه کسی باید پاسخگوی بهانه های کودکانه سروش و علی اسماعیلی باشد؟
چه کسی باید پاسخگوی نگاههای معصومانه و گریه های بچه گانه دختر چهار ساله و پسر سه ساله همشهری دشمن زیاریمان در جاده سوق در کنار جسم بی جان پدر و مادرباشد؟
چه کسی باید جوابگوی زجه های دلخراش مادر همت یا دختر دیدگاه باشد؟
بله ! شما مسئولین باید پاسخگو باشید. نماینده اسبق محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جناب حاج سید محمد موحد اگر به غرورشان بر نخورد که نزدیک به ۲۰ سال از این جاده عبور کردند و فکری به حال مردم شریف سوق و حومه نکرده است !!!
استاندار محترم که خداوند را شاکر شده ایم که فرزندی از دیار خودمان استان را می راند ولی متاسفانه ندانسته ایم که قرار است ما را از استان برانند.
و شاید بهتر باشد بگویم خود ما مردم باید پاسخگوی این همه ظلم و بی عدالتی باشیم چرا که مولایمان علی (ع) فرموده اند ابتدا مظلوم بوجود می آید بعد ظالم، یعنی تا مظلومی نباشد ظالم میدانی برای ظلم کردن ندارد و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرموده اند انسان مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود در حالی که ما بارهای بار گزیده شده ایمس.
ما که ۲۰ سال به دنبال حاج سید محمد موحد دویده ایم و خیری ندیده ایم چرا باز ...نماینده فعلی مردم شریف و ولایتمدار شهرستان کهگیلویه را خورده ایم که بارهای بار با وعده های توخالی ما ر....
امید است این بار مسئولین بی درد استان همیشه دردمند و محروم کهگیلویه و بویر احمد نسبت به این موضوع پیگیری عاجل به عمل آورند تا شاید در پیشگاه خداوند منان در سرای باقی مورد غفران و رحمت الهی قرار گیرند.
شاید در جواب این مرقومه عده ای بگویند ما پیگیری کرده ایم ، اما ما مردم ایرانی اسلامی شهر سوق فقط خروجی پیگیری ها را باید ببینیم (جاده ای استاندارد ) نه کاغذ بازی و سیاست بازی ها را.
متاسفانه در روزهای گذشته شاهد مرگ دلخراش سیدی بزرگوار و جلیل القدر از سلسله جلیله سادات رضا توفیق و هم شهری دیگرمان از طایفه بزرگ دشمن زیاری بوده ایم که در جاده سوق دهدشت با مرگ خود خانواده های زیادی را داغدار نموده اند.
و این اولین بار نیست که برای شهروندان سوق از اینگونه اتفاقات تلخ و ناگوار می افتد و شاهد عزا دار شدن خانواده های سوق در این قتلگاه هستیم ولی امیدوارم آخرین بار باشد.
تسلیت صمیمانه ما رانیز پذیرا باشید.

 


کد مطلب: 82773

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/82773/قاتل-دست-پرورده-کمین-شهروندان-سوق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1