تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۸۱۷۸۸

سهل‌انگاری مسئولان وقت، برخورد با وانت‌بارهای متخلف را سخت کرده است

۳
۰
کبنا ؛ملکی ابوالحسن

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد، پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی وانت‌بارهایی که در سطح خیابان‌های شهرهای استان اقدام به توقف و خرید و فروش می‌کنند، گفت: «پیرو تماس‌های تلفنی مکرر شهروندان مبنی بر سلب آسایش آنها توسط این وانت‌بارها، از ابتدای دو هفته پیش طرح ضربتی پلیس برای برخورد با این موضوع آغاز شده که در هفته اول این طرح حدود ۵۰ دستگاه خودرو از این خودروها و نیز خودروهای فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش، به پارکینگ انتقال داده شده و نزدیک به ۱۳۰ دستگاه نیز اعمال قانون شده‌اند».

 

سرهنگ ابوالحسن ملکی افزود: این وانت‌بارها با سدّ معبر و اخلال در عبور و مرور سایر خودروها، برای جان افراد خطرآفرین هستند و مطابق قانون باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

وی با تشریح مواد قانونی مربوط به این خودروها، تأکید کرد: هر خودرویی که در خیابان متوقف است اجباراً باید با نصب تابلو دیگران را از این توقف آگاه کند در غیر اینصورت خطر برخورد خودروهای دیگر و تلفات جانی وجود دارد.

 

این مسئول با طرح این سؤال که «در صورت بروز حادثه و مرگ شهروندی در این شرایط، چه کسی باید پاسخگو باشد؟» ادامه داد: پلیس به همین جهت می‌گوید که چرخه‌ی ترافیک محل تردد است نه محل خرید و فروش! ضمن اینکه این مسئله قطعاً در مبلمان شهری، گره‌های ترافیکی و ایمنی شهروندان نقش مؤثری دارد.

سرهنگ ملکی از شهروندان خواست در همکاری با پلیس و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی حساسیت بیشتری به‌خرج دهند و تأکید کرد: توصیه‌ی ما به شهروندان عزیز این است که به‌خاطر رضای خدا، حفظ جان خود و همشهریان دیگر و سایر مشکلات عدیده در چرخه‌ی ترافیک اقدام به توقف غیرقانونی و خرید و فروش نکنند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با سلام دنا به یکی دیگر از مشکلات پلیس در بحث ساماندهی وانت‌بارها پرداخت و تصریح کرد: واقعیت این است که از آنجا که بسیاری از مسئولان وقت، با عدم برخورد مناسب با این موارد، سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی کردند اکنون در مورد برخی از تخلفات، برای شهروندان «ایجاد حق» شده و بر همین اساس هم به راحتی نمی‌توانیم آنها را قانع کنیم که این اقداماتشان تخلف است.

ملکی ادامه داد: وانت‌باری که پنج سال پیش به راحتی در وسط خیابان خرید و فروش می‌کرده اکنون وقتی قصد برخورد با او داشته باشیم مقاومت می‌کند و می‌پرسد «آیا در سالهای گذشته قانون نبوده و حالا آمده یا اینکه چطور مسئولان گذشته برخورد نمی‌کردند و شما برخورد می‌کنید».

این مسئول استانی با بیان اینکه این فرد متخلف ممکن است به گمان خود حتی پلیس را مردم‌آزار و مانع کسب و کار بداند، تأکید کرد: با در نظر گرفتن تمام این جوانب، بهرحال همه باید بدانند ما مطابق قانون و مصلحت شهر و جامعه، مجبور هستیم این مسئله را نهادینه و فرهنگ‌سازی را در استان از همین امروز آغاز کنیم.

گفت‌وگو: سجاد بنام

انتهای پیام/


نام شما

آدرس ايميل شما

سبزواري از مشهد
Iran, Islamic Republic of
درود بر سرهنگ ملکی
///////؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سرهنگ مسیر اکبراباد سروتاه را نجات دهید جان مردم در خطر است
tt
Iran, Islamic Republic of
مشکلات را باید مسئولان با شجاعت و شفافیت بیشتری بیان کنند تا حل شوند. از جمله آقای ملکی عزیز
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1