تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۷۶۵۳۴

در خواست ائمه جمعه استان از دانشجویان

۱
۰
کبنا ؛امام جمعه یاسوج:
تفکر ۱۶ آذری در دانشگاه همواره باید زنده بماند

امام جمعه یاسوج گفت: راه و الگوی استکبارستیزی دانشجویان تأسی به شهیدان ۱۶ آذر است و این تفکر باید همیشه زنده بماند.
آیت‌الله سید‌علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، با بیان حوادثی که در روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اتفاق افتاد اظهار کرد: این حرکت دانشجویان در ۱۶ آذر سرآغازی برای مبارزات انقلابی مردم بود که تا بهمن ۵۷ ادامه پیدا کرد.
حسینی افزود: امروز اگر دانشجویان ما مصمم به ادامه استکبارستیزی هستند باید این راه را سرمشق و الگوی حرکت‌های دانشجویی قرار دهند.
امام جمعه شهر یاسوج از روز ۱۶ آذر به عنوان نقطه روشن و درخشانی در کارنامه جنبش‌های دانشجویی نام برد و افزود: این روز باید همیشه در ایام مختلف زنده نگه داشته شود و ۱۶ آذر را تنها مختص به یک روز ندانیم بلکه تفکر ۱۶ آذری لازم است که همواره در خون و رگ دانشگاه‌ها جاری باشد.
حسینی این حرکت دانشجویی و انقلابی را به مانند ضربه مهلکی بر پیکره استبداد داخلی و استعمار خارجی در آن برهه از زمان دانست و گفت: لازم است در این روز دانشجویان به خوبی با فلسفه ۱۶ آذر و فداکاری‌های صورت گرفته و خون‌های ریخته شده آشنا شوند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اربعین حسینی را به‌زودی در پیش‌رو داریم، از مردم استان و به‌ویژه شهر یاسوج خواست تا خود را برای اجرای برنامه‌های باشکوه این روز بزرگ آماده کنند.
وی بقای اسلام را به همین روزها از جمله محرم و صفر دانست و گفت: دشمن از روزهایی مانند عاشورا و تاسوعا و اربعین واهمه دارد چرا که این روزها بصیرت‌آفرین و دشمن‌شکن هستند.
حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج به آزمون سراسری مهدویت و مهلت ثبت‌نام آن که تا فردا ۱۵ آذر ادامه دارد اشاره کرد و افزود: آزمون این دوره در روز ۱۲ دی‌ماه برگزار می‌شود که اقشار مختلف در این آزمون لازم است شرکت گسترده داشته باشند.
***
امام جمعه موقت باشت:
تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهکار امام راحل بود

امام جمعه موقت باشت با اشاره به ۱۹ آذرماه و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اقدام معمار کبیر انقلاب در تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شاهکار بزرگ بود.
حجت‌‌الاسلام‌ سیدحبیب‌‌الله بلادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی یعنی خود نگه‌داشتن در برابر فرامین الهی و انجام واجبات الهی، بنابراین باید واجبات را بشناسیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.
امام جمعه موقت باشت در خطبه نخست به ادامه تشریح حدیث معراج و گفتگوی نبی اسلام (ص) و خداوند متعال درخصوص اوصاف اهل آخرت پرداخت و گفت: یکی از صفات اهل آخرت این است که دنیا و آخرت در نزد آنان یکسان می‌باشد و همانگونه که دنیا را لمس کرده و به آن معتقدند به آخرت نیز اعتقاد داشته و در راستای کسب سعادت الهی گام برمی‌دارند.
حجت‌الاسلام بلادی افزود: مردم دو دسته‌اند گروهی که اهل دنیا بوده و همه چیز را محدود به این دنیا می‌دانند و می‌گویند برخی ‌می‌میرند و عده‌ای متولد می‌شوند و تنها روزگار است که ما را هلاک می‌سازد.
وی ادامه داد: گروه دوم اهل آخرت هستند که به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ای دنیا را اصل می‌دانند و دسته‌ای آخرت را اصل و هدف اساسی قرار داده‌اند.
خطیب موقت جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی‌سیاسی این هفته به ماجرای حکمیت و ایجاد انحراف در سپاه اسلام اشاره کرد.
بلادی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر ماه مصادف با روز دانشجو پرداخت و این روز را به همه علم‌آموزان تبریک گفت.
وی همچنین به ۱۹ آذر و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اقدام معمار کبیر انقلاب در راستای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را یک شاهکار بزرگ برشمرد.
امام جمعه موقت در ادامه به شهادت شهید آیت‌الله دستغیب اشاره کرد.
***
امام جمعه موقت دهدشت:
آمریکا بزرگ‌ترین پایمال‌کننده حقوق‌بشر در جهان است

امام جمعه موقت دهدشت آمریکا را بزرگ‌ترین پایمال کننده حقوق بشر در جهان خواند و گفت: آمریکا از این طریق ملت‌های مستضعف را می‌بلعد.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی  در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته دهدشت اظهار داشت: تقوا به معنی ذکر و یاد خدا در همه لحظات زندگی انسان است.
خطیب موقت جمعه دهدشت ذکر خدا را باعث از بین رفتن امراض روحی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: پریشانی جامعه امروزی ناشی از عدم ذکر خداوند متعال در زندگی‌ها است.
حجت‌الاسلام تقوی دوست داشتن و اطاعت از دستورالعمل‌های اهل بیت در زندگی را باعث سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت دانست و بیان داشت: اگر معیار زندگی‌ها بر اساس دستورات اهل‌بیت نباشد هیچ کدام از عبادت‌ها پذیرفته نخواهد شد.
وی با اشاره به تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ علیه انگلیس و آمریکا که شجاعانه سینه‌های خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند و گفت: امروز دانشجویان با توجه به جنگ نرم دشمن و هجمه‌های فرهنگی علیه نظام جمهوری اسلامی باید بیدار در صحنه میدان نسبت به دفاع از کشور عزیز ایران باشند.
خطیب موقت دهدشت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام (ره) را یادآور شد و گفت: همه مسئولین با تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائل فرهنگ عمومی و فرهنگی اسلامی را به مردم تبیین کنند.
وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب در خصوص شخصیت این مرد بزرگ گفت: معلمی فداکار مقید به دستورات اسلام که از سال ۴۱ مبارزات خود را علیه رژیم پهلوی آغاز و بار‌ها در دفاع از اسلام زندانی و مورد تبعید قرار گرفت.
تقوی با اشاره به سالروز حقوق بشر، آمریکا را بزرگ‌ترین پایمال کننده حقوق بشر دانست و گفت: امروزه حقوق بشر حربه‌ای در دست مستکبرین شده و به این واسطه ملت‌های مستضعف را می‌بلعد.
***
 تیم مذاکره کننده هسته ای ایران قاطعانه در برابر غربی ها ایستاده است
خطیب جمعه گچساران گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تاکنون قاطعانه در برابر زیاده خواهی ها و زورگویی های غربی ها ایستاده است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نمار جمعه گچساران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بزرگترین سرمایه های ملی کشور دانست و افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مذاکرات با کشورهای عضو گروه ۱+۵ با هوشیاری کامل برای عزت ملت و نظام تلاش کرده است.

وی بیان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با اقتدار از حقوق مسلم ملت ایران دفاع می کند.
حجازی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب همواره با جنگ نرم به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند، اظهار کرد: همدلی و اتحاد قشرهای مختلف ملت ایران و پیروی آنان از منویات رهبر معظم انقلاب موجب شکست ترفندهای دشمنان شده و عامل عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی عنوان کرد: شهرستان گچساران با وجود برخورداری از منابع غنی در زمینه های مختلف به ویژه نفت و گاز بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارد که امری نگران کننده است.
حجازی ابراز داشت: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود برای رفع مشکل بیکاری در گچساران بیش از پیش تلاش کند زیرا وجود این معضل موجب بروز مشکلات اجتماعی متعدد در این شهرستان می شود.
وی افزود: مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران برای خدمت رسانی صادقانه و مطلوب به مردم گام های اساسی بردارند.
حجازی گفت: تقویت ایمان، گسترش اخلاق اسلامی و فضایل اخلاقی از وظایف مهم دولت اسلامی به شمار می رود.
***

در نماز جمعه این هفته بهمئی عنوان شد
تقدیر امام جمعه بهمئی از خدمات هلال‌احمر این شهرستان

امام جمعه بهمئی در نماز جمعه این هفته از خدمات شایسته جمعیت هلال‌احمر این شهرستان تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام سیدرحمت‌الله سیادت ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته بهمئی ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: انسان‌های با تقوا اهل دروغ و شایعه‌سازی علیه بندگان خدا نیستند و دروغ از گناهان کبیره است که خداوند به اهل آنها وعده عذاب داده است.
سیادت با بیان اینکه این گناه بزرگ آثار اجتماعی، فردی زیادی در دنیا و در آخرت برای انسان به همراه دارد، گفت: بدترین دروغ، دروغ بستن به خدا، انبیاء و معصومین است.
وی در این خصوص ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید «دروغ پستی و خیانت است، لذا انسان عاقل هیچگاه دروغ نمی‌گوید همچنین مؤمن اهل دروغ و افتراء نیست».
امام جمعه بهمئی، مهم‌ترین ریشه درونی دروغ را دشمنی، حسد، خشم و عصبانیت و حب مال دانست.
سیادت به پیامدهای دروغ اشاره کرد و افزود: اولین پیامد دروغ نابودی ایمان است، همانطور که حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید مومن دارای هر سرشتی می‌شود جز دروغ و خیانت، همچنین دومین آثار دروغ گفتن محرومیت از هدایت الهی است.
وی، زمینه‌سازی کفر و نفاق، ضعیف‌سازی مروت و جوانمردی، فراموشی، سلب توفیق، کاهش ارزش اجتماعی، فقر و تنگ‌‌دستی، سرزنش و پشیمانی و نابودی شرم و حیا را از دیگر آثار و پیامدهای دروغ برشمرد.
خطیب جمعه بهمئی در فراز دیگری از خطبه‌های جمعه این هفته خود ضمن گرامی‌داشت روز جهانی داوطلبان هلال‌احمر و با اشاره به اینکه خدمت این داوطلبان فرا مرزی است، گفت: نیروهای داوطلب و زحمت‌کش هلال‌احمر با اهداف انسان دوستانه و بدون هیچ چشم‌داشتی به انسان‌های آسیب دیده خدمت می‌کنند، که جا دارد از خدمات شایسته جمعیت هلال‌احمر بهمئی در این راستا تشکر کرد.
وی همچنین به روز ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در مقابل استکبار بوده که این روز برای همیشه در تاریخ نظام مقدس ما ثبت شده است.
سیادت همچنین به روز ۱۹ آذرماه روز شورایعالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت فرهنگ می‌فرماید «استقلال یک ملت با استقلال فرهنگی آن کشور تأمین می‌شود، لذا باید همه ما به فرهنگ و کارهای فرهنگی در جامعه اهمیت فراوانی دهیم.
امام جمعه بهمئی همچنین با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی و تسلیت این روز عظیم، گفت: مقام عظمای ولایت در خصوص فضایل این روز بزرگ می‌فرماید «درسی که اربعین به ما می‌دهد، زنده نگه داشتن حقیقیت و خاطره شهادت در مقابل طوفان دشمنان است.
سیادت با بیان اینکه روز اربعین بزرگترین تجمع شیعیان است، گفت: امسال نیز با حساسیتی که در منطقه وجود دارد، این تجمع ترس بزرگی بر دل گروهک داعش می‌اندازد.
***
امام جمعه قلعه‌رئیسی:
دانشجویان دانشگاه را جای تسویه حساب سیاسی ندانند

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: دانشجویان دانشگاه را جای تسویه حساب سیاسی ندانند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از موارد تقوا کسب مال حلال است، روزی و لقمه حلال موجب استجابت دعا می گردد.
وی در خطبه نخست در ادامه بحث تربیت فرزند خاطرنشان کرد: چالش مهمی که امروز در بحث تربیت دینی پیش‌روی فرزندان است و مشکلات و آسیب‌هایی را در روند تربیت متوجه فرزندان می‌کند، تضاد الگوهای رفتاری و گفتاری از ناحیه والدین و مربیان است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه دوگانگی در رفتار و گفتار، فرزندان را دچار بحران هویت می‌کند و شخصیت موجب بی‌اعتمادی، شک و تردید و تزلزل در رفتارها و باورهای فرزندان می‌شود، تصریح کرد: دین اسلام همواره بر هماهنگی میان گفتار و رفتار تأکید می‌کند و این هماهنگی را عامل مهم در صحت و سلامت جامعه می‌داند.
صلواتی عنوان کرد: خداوند متعال درباره تضاد رفتاری و گفتاری و تأثیرات سوء آن می‌فرماید که ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی را می‌گویید و عمل نمی‌کنید و نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی را می‌گویید و عمل نمی‌کنید؛ چنین کسی مورد غضب و خشم خدا است.
وی با بیان اینکه پدر و مادر باید عامل به خیر و خوبی باشند و زبان کردار از زبان گفتار کارآمدتر است، یادآور شد: اگر پدر و مادر به واجبات و محرمات عمل کرده و به مسائل دینی و مذهبی مقید باشند، فرزندان هم توجه می‌کنند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه والدین باید خیر و خوبی‌ها، صداقت، تدین، دعوت به خوبی‌ها و اهل عمل بودن را با رفتار به فرزندان یاد بدهند، هماهنگی بین گفتار، رفتار والدین و مربیان برای تربیت فرزند را یک امر اساسی و لازم دانست و متذکر شد: بهترین ارثی که پدران برای فرزندان می‌گذارند، ادب است، نه ملک و خانه و زمین؛ از نمونه‌های ادب صدق، شجاعت، همت، کارکردن و شرف و انسانیت است.
صلواتی در خطبه دوم با اشاره به اینکه تقوا دوری از لقمه حرام است و از جمله آثار لقمه حرام نسبت به فرزندان بی‌اعتنایی فرزندان در پذیرش حق و حقانیت و عبادت و معنویات است، با تبریک ۱۶ آذر (روز دانشجو) به دانشجویان، اضافه کرد: در روز ۱۶ آذر که در آن سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند، تقریباً ۴ ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاد، یعنی در آن عصر اختناق و سکوت، یک انفجار در دانشگاه به عنوان اعتراض به آمریکا به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه دانشجویان قشر روشنفکر و تمام‌عیار مسلمان و متدین و  وجدان بیدار ملت ما هستند، عنوان داشت: انتظار داریم دانشجویان با چشم باز، با نگاه روشن، با احساس تکلیف و با انگیزه به مسائل نگاه کنند و دانشجو به عنوان فرهیخته باید مدافع ارزشها و معنویت باشد و دانشگاه را جای تسویه حساب سیاسی نداند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در پایان از دانشجویان خواست که اخلاق، رفتار، گفتار و ظاهر معقول و الگو داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
سید بزرگوار جنب آقای حجازی امام جمعه دلسوز وپرتلاش گچساران:باید به عرض برسانیم مسئولین گچساران هرکدام با پارتی بازی فرزندان خود را در اداره ای مشغول کار نموده اند بنابراین فرزند تحصیلکرده بیکار ندارند بنابراین هیچگاه خانواده های جوانان بیکار وخود جوانان را درک نمیکنند.حتی در نهادهای ..نیز متاسفانه پارتی بازی وحق کشی وجود دارد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1