تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۷۵۲۸۲

کشف ۴۲۰تن مواد مخدر در هشت ماه اخیر/ جداسازی زندانیان مواد مخدر

۱
۰
کبنا ؛علیرضا جزینی عصر امروز در نشست مطبوعاتی در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین تعامل را با وزارت‌خانه‌های بهداشت، تعاون و آموزش و پرورش به اضافه وزارت علوم داریم، اظهار کرد: به طور مثال با وزارت تعاون برای اینکه معتادین بیمه شوند، ۳۰ میلیارد تومان قرار داد بسته‌ایم، که دستور عمل آن در شورای عالی به تصویب رسیده و در هفته آینده پس از تصمیم دولت اجرایی می‌شود.
*تعیین تکلیف پروتکل های بلاتکیلف در حوزه مبارزه با مواد مخدر
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به چند پروتکل امضاء شده با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: برخی از پروتکل‎ها در سال‌های قبل بلا اقدام مانده بود ولی اکنون این کار انجام شده است، از جمله نهایی شدن پروتکل درمان مراکز اقامتی میان مدت، تشکیل هیئت عالی نظارت و بازرسی از مراکز درمانی، موضوع تهیه نظام‌نامه نحوه فعالیت مراکز موضوع تبصره دو ذیل ماده ۱۶ که معتادین متجاهر به دستور قاضی به مراکز بخش خصوصی ارجاع می‌شوند.
جزینی۱
وی به دیگر اقدام این ستاد اشاره کرد و گفت: در مجموع گزارشی از فعالیت ستاد را در هیئت دولت ارائه کردیم که پیگیری‌های خوبی از سوی دولت و رئیس جمهور صورت گرفته از جمله اینکه ۸۰ میلیارد تومان واگذاری اعتبار به سازمان زندان‌ها برای جداسازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان است که در این مورد هفت مرکز پیش بینی شده است.
این مسئول اضافه کرد: تاکنون برخی از این اردوگاه‌ها تحت ماده ۴۲، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا آخر سال اردوگاه فشافویه در تهران با ظرفیت ۱۰ هزار نفر افتتاح می‌شود.
*کشف ۴۲۰ تن مواد مخدر با منشا تریاک
کشفیات مواد مخدر از دیگر آمار ارائه شده توسط جزینی بود که وی مقدار آن را در هشت ماه گذشته در کل با منشأ تریاک ۴۲۰ تن عنوان کرد.
معرفی ۵۲ هزار معتاد به مراکز درمانی و دستگیری ۱۸۰ هزار توزیع کننده خرد، انهدام ۱۷۰ کارگاه تولید شیشه و کشف ۴٫۳ دهم میلیون عدد قرص و آمپول در همین مدت از اقداماتی بود که وی به آن اشاره کرد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تشریح کرد: از مجموع یک میلیون ۳۲۵ هزار معتاد، ۹٫۸ آنها زن هستند؛ در بین دانشجویان وزارت علوم ۲٫۶ درصد و دربین دانشجویان وزارت بهداشت ۱٫۳ درصد و در بین دانش‌آموزان یک درصد مواد مصرف می‌کنند.
*تولید ۷۶۳ ساعت برنامه در صدا و سیما در راستای مبارزه با مواد مخدر
وی عنوان کرد: در هشت ماه امسال ۷۶۳ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی با موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر از شبکه های مختلف سراسری پخش شده است.
جزینی ابراز داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این راستا با برخی شبکه های سیما از جمله شبکه چهار، سلامت و آموزش توافق نامه همکاری منعقد کرده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: باید موضوع مهم پیشگیری از مصرف مواد مخدر مقطعی نبوده و به طور مستمر دنبال شود و بهتر است که آغاز آن از مهدهای کودک باشد.
جزینی گفت: بهتر است موضوعات مربوط به پیشگیری از مصرف مواد مخدر در قالب فیلم یا سریال بیان شود ولی این امر به دلیل بالا بودن هزینه های تولید چندان امکان پذیر نیست.
*انعقاد تفاهم نامه  بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان
وی بیان کرد: به منظور انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از گرایش ورزشکاران و عموم مردم کشور به مصرف مواد مخدر تفاهم نامه ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان منعقد شده است.
جزینی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده برخی از ورزشکاران کشور به طور دانسته یا ندانسته از داروهای نیروزا و انرژی زا استفاده می کنند در حالی که اینگونه داروها اعتیاد روانی به دنبال دارند.
وی عنوان کرد: برای رفع این مشکل اساسی پیشنهاد ایجاد و راه اندازی تشکل های مردم نهاد در حوزه ورزش از سوی مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به متولیان امر داده شده است.
جزینی ابراز داشت: مذاکرات و رایزنی هایی با سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه کشور مبنی بر آگاهی بخشی به مردم از سوی طلاب و روحانیون در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر انجام شده است.
وی افزود: تاکنون سه هزار و ۷۵۰ نفر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور به شهادت رسیده اند و این تعداد در هشت ماه امسال نیز ۱۱ نفر بوده است.
*فروش متادون بدون نسخه پزشک از سوی داروخانه ها ممنوع است
جزینی گفت:  فروش متادون بدون نسخه پزشک از سوی داروخانه ها ممنوع بوده و ضرورت مبارزه جدی با این اقدام نیز به وزارت بهداشت و نیروی انتظامی اعلام شده است.
وی بیان کرد: گزارش ها نشان می دهد که پایین ترین سن گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور تاکنون ۱۵ سال بوده و بیشترین مصرف مواد مخدر بین این افراد نیز به ترتیب شامل تریاک، هروئین و شیشه است.
انتهای پیام/خ
نام شما

آدرس ايميل شما

ارمغان .
Iran, Islamic Republic of
در مرکز گذری گچساران ،.متادون بیماران را بصورت آزاد می فروشد حتی از وزارت بهداشت به مرکز بهداشت استان وگچساران بصورت کتبی دستور داده اند که وی صلاحیت کار. اما مدیر شبکه همچنان او را در مرکز گذری.آسیب دیده مشغول بکار نگه داشته است . لطفا بررسی نمایید .
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1