تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۷۳۷۳۴

قانون مداری صرفأ به ادعا بر نیاید

۰
کبنا ؛سامان کرم‌نیا*
قانون مداری  صرفأ به ادعا بر نیاید؛ عمل را پیشه ی خود ساز.....
باید به همه ی زوایای قانون مدنی جامعه احترام گذاشت و جامه عمل پوشاند،تا مردم در حاصل اجرای آن روح و جانشان به تسخیر عدالتخواهی و عدالت منشی درآید، وقتی قانون و نحوه ی استفاده از آن توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسولینی که در رأس هرم هستند قلمی گشته و به گونه ای سند دار و منگوله دار می شود ، به میزان توجه عملی و اخلاقی مسئولین و مدیران بلند پایه  در سطح کشور ، در بین سایر کارگزاران و مردم عادی جامعه تأثیر گذار و نهادینه گشته و مبانی اخلاق و ادب قرار می گیرد.بافت جامعه ی ما به گونه ای است که قانونمندی و قانون مداری از سطوح بالای جامعه به سمت طبقه ی پایین جامعه در جریان است ، بدین منوال است که وقتی توسط تعدادی از مدیران بلند پایه اختلاس و سوء استفاده های میلیاردی اتفاق می افتد ، از کارگزاران طبقه ی مادون و مردم عادی جامعه چه انتظاری می توان داشت ، جز دغدغه ی فکری  و لغزش رفتاری؟
شعار دولت تدبیر و امید ، اعتدال به همراه احترام گذاشتن به همه نوع تفکرات و گرایش های سیاسی در جامعه میباشد .
بیان اندیشه و ترویج قلم ، مبتنی بر قانون موجب نقد نارسائیهاو گشودن گره های کور در پدیده های اجتماعی گشته ، شفافیت و ذوق مشارکت در سازندگی کشور را افزایش داده ، امید و اعتماد به نفس نیز حاصل می گردد.
برای فارغ ماندن از دغدغه های فکری و برون رفت از مشکلات اجتماعی ، بسط قانونمندی و قانونمداری الزامی است .
برای ترویج و اشاعه ی قانونمداری ونهادینه کردن آن بایستی هر آنچه را که در توان هست در راهی عقلانی به کار گرفت و از هیچ کوششی دریغ نورزید .
ازهم اندیشی نگرشهای مختلف در صحنه ی سازندگی و ماحصل آن در پوشش قانونمداری و عدالت خواهی ، رونق سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی پدیدار می گردد .
برای رسیدن به سر منزل مقصود ، تصالح و تعامل در بین مدیران و سیاستمداران ، برای برداشتن موانع و نهادینه کردن قانون ، یک اصل  مهم است ، که نباید از آن غافل ماند ، اگر چنین شود در بین سایر اقشار جامعه نیز تسری پیدا خواهد کرد و شاهد شکوفایی و سربلندی میهن عزیزمان خواهیم بود .
*دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه ازاد اسلامی واحد کازرون و عضو شورای سیاست گذاری تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1