تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۰۸
کد مطلب : ۷۰۳۷۵

دکتر چمن و علوم پزشکی در یک سالگی

۷۴
۰
کبنا ؛حجت‌ کشاورز*
dr chaman1بی‌شک «شاگرد اول دولت» بهترین عنوانی است که می‌توان بر دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی گذاشت. عملکرد چشم پزشک حاذق به حدی خوب و حتی عالی بوده که اصطلاحا تحسین دوست و دشمن را سبب شده است. ایشان فارغ از مسائل سیاسی تنها با دغدغهٔ سلامت مردم توانسته است انقلابی را در حوزه بهداشت و درمان به راه بیندازد و امید می‌رود که این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد. همین موفقیت شخص وزیر و توانمندیهای ایشان موجب شده قضاوت در مورد عملکرد معاونان و روسای دانشگاه‌ها در این وزارت خانه کمی سخت باشد.
ششم ابان ماه سال قبل بود که دکتر رضا چمن بعد از یک ماراتن دشوار و بویژه در رقابت با دکتر یزدان پناه که بیشترِ نیروهای بومی و فعال پشت سر ایشان بودند توانست نظر وزارت را به دست بیاورد. هر چند ظاهرا دلخوری‌هایی از ایشان در‌‌ همان ابتدا بوجود آمده بود و وزارت از اینکه چگونه اسرار جلسات مصاحبه به بیرون درج کرده است نگران و پیگیر بود.
نیروهای بومی صراحتا با چمن مخالفت نکردند ولی برخی از آن‌ها معتقد بودند که این حق دکتر یزدان پناه است که رئیس شود و چمن سال‌ها در استان نبوده و از وضعیت شناخت چندانی ندارد و از طرف دیگر آن‌ها می‌گفتند: چمن نیروی اعتدالی نیست که اگر اینگونه بوده است چگونه ایشان سال‌ها در دولت مهرورز احمدی‌نژاد که همه را از دم تیغ می‌گذراند توانسته بود مدیر باقی بماند. برخی نیز دوست داشتند خانم دکتر پورانصاری انتخاب شود تا حداقل زنان استان به آنچه که شایستگی‌اش را دارند برسند و مدیریت اولین زن مدیر در سطح کلان را تجربه کنند. هم خانم دکتر پورانصاری و هم دکتر یزدان پناه از چهره‌های موفق پزشکی و دارای تخصص‌های ارزشمند بودند.
اما هرچه بود در ‌‌نهایت قاضی‌زاده هاشمی پای حکم رضا چمن را امضا کرد و مراسم معارفه ایشان یکی از شلوغ‌ترین مراسمات معارفه در استان بود که بنا به اهمیت حوزه سلامت حتی شخص استاندار با چند تن از معاونانش به این جلسه رفته بودند و به چمن توصیه نمود که ورودی و خروجی را برای مردم در آینده بگوید. چمن هم خیلی سعی می‌کرد با ژست‌های متفاوت بودن خود را به رخ بکشاند و بعد هم در نطق معارفه خود به روال همیشگی‌اش سراغ تفال اشعار شاعران ایرانی رفت.
چمن کارش را شروع کرد و از‌‌ همان لحظهٔ اول فشار‌ها بر ایشان زیاد بود تا مدیر توسعه منابع انسانی آنزمان دانشگاه که گفته می‌شد کار‌ها و انتصابات مسئله دار بسیاری در زمانش انجام گرفته شده بود تغییر کند و آن موارد هم پیگیری شود، مدیر توسعه منابع انسانی علی رغم همه دوستی‌هایی که با چمن داشت از اتاق کارش رفت و همه هم خوشحال شدند گرچه بعد‌ها گفته شد او بازنشسته شده بود ولی گزارشی از پیگیری دغدغه‌ها و‌‌ همان موارد مسئله دار ارایه نشد که شاید هم اصلا تحقیقی صورت نگرفت.
دکتر چمن در ابتدای دوران صدارت خود در دانشگاه علوم پزشکی دو مشکل اصلی سازمان تحت مسئولیتش را کمبود اعتبارات و معوقات پرسنل عنوان کرد ولی به نظر می‌رسد با‌‌ همان سیاست کلان حوزه سلامت و هزینه‌هایی که سریع الوصول هستند این مشکل در حال حاضر به چشم نمی‌‌اید. البته دکتر چمن در ابتدا پیگریهایی برای رفع این معضل داشت و حتی جلسه‌ای را با سید صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی جهت حمایت از دانشگاه برگزار نمود که در جای خود جای تقدیر دارد.
اما در حوزه عزل و نصب‌ها که متاسفانه بالا‌ترین دغدغه مردم استان است و مردم بیشتر برش و برندگی مدیران را با همین فاکتور می‌سنجد چمن تغیرات زیادی را در دانشگاه علوم پزشکی در یک سال گذشته انجام داد. در حالی که طیف زیادی از نیروهای فعال ستاد دکتر روحانی در حوزه بهداشت و درمان نسبت به این انتصابات اعتراض دارند و معتقدند این انتصابات با هماهنگی کامل نمایندگان صورت گرفته است. و حتی به جد و یا کنایه گفته می‌شود چمن بدون هماهنگی با فلان نماینده هیچ کاری انجام نمی‌دهد. و یک نمونه بارز آن شهرستان کهگیلویه می‌باشد که چمن خود زمانی مدیر‌‌ همان شهرستان بود ولی تاکنون ترجیح داده است سراغ مطالبات فعالان حوزه سلامت این شهرستان نرود که علت روشن است و آنهم مخالفت آقای نماینده می‌باشد.
نکته جالب توجه در این سیاست رئیس دانشگاه آن است که ایشان در‌‌ همان اولین مصاحبه خود به رسانه‌ها گفته بود: که بنده وامدار هیچ جریان سیاسی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیستم.
یک مورد دیگر از این نوع سیاست اقای دکتر چمن وضعیت رئیس مرکز بهداشت استان و یا به عبارتی معاونی بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان است که نه تنها تغییر نکرده است که اتفاقا محکمتر از قبل بر صندلی خود نشسته است و سعی گردیده که این ابقاء به پای استاندار و برخی مسائل دونشان مدیریت نوشته شود که ظاهرا استاندار قویا دخالت خود در این موضوع را رد کرده است و بیشتر مسئله به‌‌ همان دوستی گرمابه و گلستان خود آقایان بر می‌گردد. و البته یک مورد جدید و خلاف شعارهای داده شده آن است که گفته می‌شود اخیرا هم در مرکز بهداشت استان و هم در مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه دو مورد انتصاب نسبی و سببی وجود داشته است که بویژه مورد شهرستان کهگیلویه بدون رعایت ضوابط و به صرف برخی ارتباطات خارج از اصول اتفاق افتاده است.
انصاف حکم می‌کند زمان بیشتری بگذرد و بیش از این از زوایای طرح بزرگ و ملی وزرات اطلاع پیدا کنیم تا بعد چه به صورت تحلیلی و چه در مقایسه با گذشته و سایر استان‌ها بتوانیم بگوییم دکتر چمن تا چه اندازه در مدیریت این سازمان عریض و طویل و در حوزه‌های مختلف آن موفق بوده است.

ولی با این وجود نباید ازصدای اعتراض مردم نسبت به برخی اتفاقات در بیمارستان‌های استان و کمبود امکانات و پزشک متخصص به سادگی گذشت. فقط در مورد بیمارستان امام سجاد (ع) هر هفته یک تیتر از حواشی و مشکلات آن بر روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرد و هیچ اراده‌ای هم برای رسیدگی به این وضعیت دیده نشده است.
چمن نیروی جوان و علاقه‌مند به رشد و کار سیاسی است و تجربه کار سیاسی هم دارد. او پیش‌تر در سال ۷۸ و همزمان با رقابت درون گروهی بین جریان اصلاحات دهدشت بین لاهوتی و منطقیان که به قول یکی از مزاح گویان برای دومی و سومی می‌جنگیدند به کرات در کمپین قادر لاهوتی سخنرانی ایراد نمود.
حالا هم در آشفته بازار انتخاباتی این حوزه که انگار خیلی‌ها عزم جزم کرده‌اند تا در انتخابات آینده ثبت نام کنند دیده می‌شود برخی از دوستان و نزدیکان چمن در قسمت نظرات مخاطبان در سایت‌های استان و در سطح جامعه القا می‌کنند که او می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای کهگیلویه در مجلس باشد و کسی که بتواند شهرستان را نجات دهد تنها اوست، البته معلوم نیست در ‌‌نهایت در این شهرستان چه اتفاقی بیفتد ولی هر چه باشد دکتر چمن پزشک دارای mph و متخصص اپیدمیولوژی همچون خیلی از ما ایرانی‌ها بدش نمی‌آید بیشتر از او بگویند و بیشتر بنویسند.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست دار شما
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای دکتر چمن با ابقاء بعضی از معاونان فقط موقعیت خودش را به خطر میندازه اگه دراین امر مهم چاره درست نیندیشد در آینده نه چندان دور نتیجه مستمر الثمر را درثبت نمره منفی در کارنامه خود خواهد دید واین همه زحماتی که خود ومجموعه اش میکشند لگد مال خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
کمایی جان، اسرار نه اصرار!
معلم
Iran, Islamic Republic of
آنچه در مورد شخصیت آقای دکتر چمن نوشته اید تا حدود زیادی از انصاف به دور است:
اولا ایشان از با استعدادترین دانش آموزان استان و از با سوادترین پزشکان متخصص و دانشیار دانشگاه بود و امتیازات ایشان بر همه روشن بود و در امتیاز دهی گوی سبقت را از دیگران ربود.
ثانیا بی انصافی است اگر اصطلاح ژست مصنوعی را برای ایشان بکار ببرید چون ما از دانش آموزی تا به امروز می شناسیمش همیشه صادق و یکرو و قاطع بوده.
ثالثا حیف شخصیت ایشان است که وارد مسایل پیش پا افتاده سیاسی کهگیلویه شود.
و نکته آخر اینکه بی شک مقتدرترین مدیر دولت تدبیر و امید در استان ما بوده است.
مرکز بهداشت
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها خیلی چیز ها را رد می کنند. بپرسید آقای استاندار چه نسبتی با معاون بهداشتی دانشگاه دارد ؟
عبادی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان کبنا چرا اجازه داده اید مطالب توهین آمیز به جای تحلیل منتشر شود. تحلیل سلامت و پزشکی کار تخصصی اساتیدی همچون شخص آقای دکتر چمن است او که با قدرت نظم و قانون را بر علوم پزشکی حاکم کرد او که شجاعت داشت رقبایش را به معاونت منصوب کند او که جلوی پارتی بازیها با قدرت ایستادگی کرده و نهایتا موفقیت های پی در پی او حسادت برخی را به دنبال داشته.
هر انسان منصفی می داند که او شایسته ترین مدیر کل استان ماست.
همشهري
Iran, Islamic Republic of
ای کاش همه مدیران کل نصف مدیر کل علوم پزشکی تلاش می کردند و اینگونه با شجاعت ودرایت پیگیر مشکلات استان بودند تا استان گلستان می شد تنها مدیر کلی که فقط شایسته سالاری را در عمل اجرایی نمود و سلامت مردم استان را با زد وبندهای سیاسی عوض نکرد و در عملکرد یکساله واقعا مدیر نمونه استانی بود .
پزشك
Iran, Islamic Republic of
انصافا در همین مدت یکسال به اندازه سی سال خدمات بهداشتی و درمانی صادقانه و ارزنده به مردم ارائه شده است.
هم استاني
Iran, Islamic Republic of
با تشکر ازمدیر سایت کبنانیوز . بحث بهداشت و درمان باید با تحلیل و تحقیق علمی و منطقی صورت گیرد بیشتر مطالب یاد شده علمی و حتی کارشناسی نیستند. در مورد پیگیری و جذب وپرداخت مطالبات معوق کارمندان و یا در خصوص جذب پزشک متخصص و یا سامان دادن بی سر وسامانی استخدامی های غیر قانونی و یا حضور نور آوران سلامت در محرومترین بخش استان و ارائه خدمات خیر خواهانه و خدا پسندانه به مردم و......... که اینگونه خدمات قابل تحسین و تقدیر است.
Iran, Islamic Republic of
او .خودش رو بهترین پستو داخل مرکز بهداشت استان گذاشته و اسفند۹۲بیش از ..کارانه و اضافه کار گرفته.اقای مهندس .رو به سبب اینکه از فامیلهایش بود و از جناح مخالف بود بر نداشت
گل بي منت بارون
Iran, Islamic Republic of
هر چند از نزدیک ارتباطی با ایشان ندارم ولی با توجه به اخبار و اطلاعات در خصوص دکتر و پیگیریهای مستمر در بهبود شرایط ایشان را مدیری توانمند ، لایق و موفق می دانم.
همكار
Iran, Islamic Republic of
انصاف چیز خوبیست این همه تحولات بهداشتی و درمانی چشمگیر را نا دیده گرفتن و پر داختن به حرفهای بی اساس کار شایسته ای نیست و گناه نا بخشودنیست . من لم یشکر المخلوق ..... از دکتر چمن سپاسگزاریم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ای قضات من سر ... .که .دانشگاه .نور .
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
انصافا" تغییرات ایجاد شده در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ظرف مدتی که جناب آقای دکتر چمن این مسئولیت را پذیرفته اند چه از حیث توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی بخش های بهداشتی و درمانی و چه از حیث ارتقاء شاخص های تخصصی مربوط به این حوزه ،پیشرفت قابل توجهی را نشان می دهد که جا دارد از زحمات این شخصیت فرهیخته و علمی که افتخار استان است کمال تقدیر و تشکر به عمل آید.طول عمر با عزت و افتخار برای ایشان از درگاه ایزد منان خواهانم.
از گچساران
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل علوم پزشکی عملکرد قابل قبول و پسندیده ای در این مدت یک سال داشته اند.الحق با شجاعت جلوی خواسته های ناصواب را با اقتدار گرفتند از این مدیر توانمند و سخت کوش و خستگی ناپذیر کمال تشکر را داریم
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
انصافا" تغییرات ایجاد شده در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد طی مدت مسئولیت جناب آقای دکتر چمن، چه از حیث توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی بخشهای بهداشتی و درمانی و چه از لحاظ ارتقاء شاخص های تخصصی مربوطه رشد چشم گیری داشته که این مهم ماحصل تلاش های بی وقفه و شبانه روزی ایشان و همکارانشان می باشد که از همین جا کمال تقدیر و تشکر را از این پزشک فرهیخته و توانمند دارم وطول عمر با عزت و افتخار ایشان را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.
همكار
Iran, Islamic Republic of
دکترچمن مدیرتوانمندی است ودرطول یک سال عملکردی خوبی درکارنامه خود ثبت نموده
پزشک همکار
Iran, Islamic Republic of
بی شک آقای دکتر چمن قویترین مدیرکل هم از نظر سواد غلمی و هم رعایت عدالت و قانون بوده و هست و اگر شما از رقیبانش بپرسید هم شک نکنید که خواهند گفت آقای دکتر چمن از آونها توانمندتر بوده است.
احمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن یک شخصیت علمی چند بعدی و با هوش و استعداد فوق العاده است و مهمتر از همه تقوا و صداقت ایشان از کودکی تا به امروز حفظ شده بنظرم این شخصیت ها را باید قدرشان را بیشتر دانست نه که تخریبشان کرد.
حسنی، دهدشت
United States
از عزیزان با انصاف کبنا نیوز انتظار می رود که اجازه ندهند یک انسان اندیشمند دانشگاهی مورد هجمه مطالب بی اساس قرار گیرد. من خدا را گواه می گیرم و اطلاعات کافی دارم که آقای دکتر چمن چقدر متدین و شجاع است خصوصا در مقابل سفارشات سیاسیون و نمایندگان بیشترین مقاومت را دارد و فکر نمی کنم هیچ فرد دیگری در این موارد قابل مقایسه با ایشان باشد.
حیدری
Iran, Islamic Republic of
کسی که بعنوان معاون معاون بهداشت شبکه انتخاب شده که دکتر چمن روحش هم ازش خبر نداره بعدش هم لیسانس حسابداری هست و بعد هم خانواده بزرگ چمن و ایل نوعی و طایفه زیلایی صدها فرد خبره دارند این چه حرف مضحکی است که بگردیم اینجوری حرف ناحساب بزنیم.
منتقد 1
Iran, Islamic Republic of
وای از این همه تلاش کاشکی سازمان بازرسی سری به معاونت بهداشت بزند
مهریان
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن همه شاخصه ها و توانمندی های یک نماینده اندیشمند مجلس را دارد البته برای یک منطقه بزرگ نه حوزه های انتخابیه ما که اساسشون بر خط بازی هست نه شایستگی افراد.
United Kingdom
خلاصه بگم۱) این عزیزان ومتخصصین توانمندی که نام بردید یقینا ازفرزندان خوب استان هستند اما هیچیک نمیتوانند در حد حتی یک رقیب درکنار اسم دکتر چمن قرار گیرند ۲)تحولاتی که در بهداشت ودرمان استان اتفاق افتاد از بهترین و موفقترین برنامه های استان است و نام وجایگاه استان را انشاا...ارتقا خواهد داد ۳) ایستادگی در برابر خواسته های نابجا در اینمدت درخور تحسین است و همه به آن اذعان دارند ۴افراد بزرگ شایسته جایگاههای بزرگ هستند اندیشمندی چون دکتر چمن در هر دولت و هر شکل از برنامه سیاسی از توانمندیش بایستی استفاده شود گرچه در دوره چند ساله گذشته از ایشن بعنوان یک چهره ملی یاد میشد اما هرگز ایشان حاضر به پذیرفتن پسهای کلان نشدند ۵) یادمان باشد این استان ماست که همه چیز را سیاسی که نه سیاست زده می بیند در سایر نقاط کشور اصلا به اینگونه نیست و ملاک توانمندی افراد است
هموطن
Iran, Islamic Republic of
پزشکان عزیزی که در متن به آن اشاره شد از انسانهای فهیم و فرزندان شایسته استان هستند وباعث افتخار استان اما باید بپذیریم که هرگز درحد یک رقیب هم نمیتوان اسمشان را درکنار بزرگمردی چون دکتر چمن نوشت توان رقابت باایشان بسیار سخت است و نفس گیر وخداییش وزیر شایسته وباهوش بهداشت ودرمان تنها کسی بود که این را بدرستی درک کرد
چرام
Iran, Islamic Republic of
همان موقع که جناب دکترچمن سخنران انتخاباتی بود همه مردم معتقد بودند که خودش از همه کاندیداها بالاتر و باسوادتر است ماخودمان میگفتیم کاش خودش کاندید بود که بهش رای بدهیم ولی خداییش برای شهرهای کوچک و سیاست زده ما افراد ی چون او حیف است
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی استاد چمن اگر از وزیر توانمندتر نباشد کمتر نیست و حقش بیشتر از اینهاست من با ایشان چندین سال است کار میکنم از خواندن مطالب فوق سخت دلگیر شدم که چرا این همه بی انصافی در حق وی شده در عمل همه چیز بر عکس گزارش منتشر شده می باشد خدا را شاهد می گیرم تا بحال مدیر به این شجاعت و توانمندی و علمی و با صداقت در استان نبوده ونیست.
معلم دیشموک
Iran, Islamic Republic of
هم استانی عزیز چرامی ماهم در دیشموک همین نظر را داشتیم سخنرانیهای انتخاباتی دکتر چمن به گونه ای بود که کسی بخاطر کاندیدا نمی آمد همه می آمدند که صرفا پای سخنرانی ایشان بنشینند
حقگو
Iran, Islamic Republic of
حیف دکتر چمن که خودش را در استان برای محرومیت زدایی به اب وآتش می زند و از هر دری یاری می طلبد که بلکه گوشه ای و یا دردی از دوش این مردم محروم برداشته شود.بیائید به جای تخریب در اینگونه خدمات خیر خواهانه یاریگر ایشات باشیم.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
در این که دکتر چمن شخصیتی با سواد و فرا استانیست که شکی نیست ولی به نظر من خودش را قاطی این بازیهای سیاسی استان نکند محبوبتر است زیرا در جایگاه دانشگاهی بهتر می توانند ارائه خدمت نمایند ودر بهداشت ودرمان در سطح کلان صاحب نظر هستند.
Iran, Islamic Republic of
چرا خبرهایی که من زدم که انتقاد از دکتر چمن وزیر مجموعه اش بود نزدی کبنا یکطرفه کار نکن قیامتی هم هست اینروزها دارن نیرو میگیرن مگه میشه چمن قول چیزی بهت داده باشه
الات
Iran, Islamic Republic of
..
فرزند بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن یک نابعه ای است که توان پست گرفتن در دولت سازندگی دولت اصلاحات و دولت احمدی نژاد را دارند . وبه ان سمت میروند ، در کشف استعداد هم خیلی استاد است نمونه کشف استعدادی. استان دارد,..معاون مرکز بهداشت دهدشت است
و بهداشت هسوم
Iran, Islamic Republic of
ککا نیخو و بازرسی بگوی چه کنه؟ خوش دونه و همه جا هم سر ایزنه نیخی نگرانا بوی، تی بهداشت هم هسی و سر ایزنه مرتب هم سر ایزنه
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
با نظر مهریان موافقم که ایشان از همه نماینده های فعلی و کاندیداها باسوادتر و اهل فکرتر هست اما فکر کنم کار دانشگاه مهمتر از کار نمایندگی مجلس است و هر کسی می تونه نماینده بشه اما ریاست دانشگاه اونهم علوم پزشکی کار هر کسی نیست. پس بهتر استکه از این متخصص توانمند در جای تخصصی خودش استفاده بشه.
همکار دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
گرچه کبنا خوب گزارش تهیه میکند ولی درست نبود اسم پزشکان استان را در متن بیاوری، بهرحال دکتر چمن رییس دانشگاه شدند و البته انتخاب بجا درست و کاملی بود، همانگونه که وزیر بهداشت از بهترین های دولت انتخاب شدند یقینا تصمیم گیریهای درست و بجایی هم دارد که یکی هم انتصاب دکتر چمن به ریاست بود و اتفاقا بسیار هم مورد حمایت وزارت متبوع هستند بهتر است در استان هم با نگاه حمایت قاطع از دکتر چمن به پیشرفت بهداشت و سلامت کمک کنیم
Iran, Islamic Republic of
تو که کامنتها را نمیگذاری چرابخش نظرات گذاشتی ؟ مردم آزاری؟
کامران
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم اینهمه کامنت برای چیست بگذارید هر کسی کار خودش را. بکند هرارگانی از تهران تااینجا کنترل و نظارت میشود لازم نیست به تهمت و ... بپردازیم، ضمنامعلوم است که کبنا یاکامنتهارا نمیگذارد یاخیلی دیر میگذارد بعضی مثل علی وناشناس قبلش احتمالا یکی بوده اند اماچون امیدی به نشر کامنتش نداشت دوباره نوشته چون دوتا متنش ا شبیه هم است
هم شاگردی
Iran, Islamic Republic of
شاگرد اول دولت تدبیر و امید در استان هم بدون شک دکتر چمن می باشد .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بدون شک بین مدیران کل دولت تدبیر و امید آقای دکتر چمن شاگرد اول است.
گچساران و باشت
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر چمن آدم خیلی خوبی میباشدولی تعجب ما از اینه که تمام نیروهای که در گچساران و باشت در بیمارستانها و مراکز بهداشتی استخدام شده اند از فامیلهای ..و آشنایان ایشان میباشد در باشت هر که وابسطه به .نباشد از کار در مراکز بهداشتی خبری نیست این بالاترین ظلم تاریخ است جناب دکتر چاره جویی کنید
همکار
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدام اشنا نیست
شایعه نسازید
Iran, Islamic Republic of
تااینجا به افرادی که تهمت و افترا زدیم یا ایراد گرفتیم، من شمردم شده وزارت و رییس و معاونین دانشگاه و مدیران شهرستانی و رحتی خود رسانه کبنا . بنظرم بس است دیگر دراین ایام حسینی به پیروی از سالارشهیدان آزادگی داشته باشیم برای دین و دنیاو آخرتمان بهتراست. بروید رسانه ها را بخوانید بالاترین نشان فرهنگی کشورفرانسه به یک ایرانی تعلق گرفته آنوقت ما چشم دیدن فرزندان زحمتکش استان خودمان را نداریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آیا میدانید در ۴مآه
مانده به پایان سال ۹۲همین آقا ی...تومان دریافتی داشته. پس شما کامنت بزارین اونم بخنده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در۵۴روز دریافتی .. تومان شده
پرس وجو
Iran, Islamic Republic of
مگه گچسا ان چقدر جمعیت داره همه باهم فامیلن بایکی درجه یک بایکی درجه سه . هرکی استخدام بشه فامیل یکی درمیاد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درطول مدتی دکتر قایدی مسولیت گرفته اولا هیچ استخدامی نبوده ونیست واگر هم باشد قانونی کارش را انجام خواهد داد و هر که به نزدیک برخورد داشته باشد با رجوع به وجدان قضاوت بکنه میداند عملکرد وی چگونه است فقط گوش به حرف عده ای سودجو نیست همین مهم باعث نگرانی عده ای از دوستان شده امیدوارم که همه چیزو ادم برا خودش نخواهد تا عامه مردم از عملکرد مسولین راضی باشند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن .... گذاشته مدیر توسعه شبکه استان بخاطر درامدش، او .... رییس دانشگاه بود و اگر عاقلانه فکر میکرد اینکارو حتی برای خوش امدگویی دیگران نمی کرد.دکتر یزدان پناه که معاونشه یک نفر متخصص توانبخشی رو بخاطر حذف رقباش نمی ذاره بیاد استان.یه سانتافه برای خودش کرایه کرده ماهی چهار ونیم میلیون.من نمیدونم کجاش نابغه است اخه تخصص پزشکی که نداره بعد اگه نابغه بود جاش جاهای دیگه بود، اخه امار و اپیدمیولوژی که اصلا پزشکی نیست،.این برنامه تحول سلامت مال وزارتخانه بوده وربطی به دانشگاه خاصی نداره، اخه کجاش نابغه است.با کی مقایسش میکنین کسی که در انتصاب هیچکدوم از مدیراش نقشی نداشته، متاسفم برای افراد سطحی نگر.کبنا لطفا چاپش کن، ممنونم
رئیس
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن واقعا دلسوز است
ای کاش مردم کمی از کارهای مفیدش اگاه باشند
تاسیس بخش قلب
دستگاه ماموگرافی
امبولانس هلی کوپتر .....
هیچ کس این قدر به فکر ما نبوده هر کجا هست خداوند پشت و پناهش باشد .
انسانیت
Iran, Islamic Republic of
سلام
افراد نالایق حقشان این است که از بین خودشان یک فرد بی مسئولیت مسئولشان باشد نه دکتر چمن عزیز و دوست داشتنی
ای کاش یه روز برگرده
ایشون شخصیتی است که به معرفت واقعی رسیده
ای کاش همه از کار های مهم ایشان مطلع شوند
لطفا بدون آگاهی درمورد کسی نظر ندهید
دکتر چمن عزیز دوستت داریم.
قانون مدار
Iran, Islamic Republic of
طبق بخشنامه شماره ۵۹۲۸/۸ ب مورخ ۱۶/۸/۷۹ هیأت رئیسه دانشگاه تغییر عنوان بهورزان با مدرک تحصیلی سوم راهنمایی با ۱۰ سال سابقه خدمت و یا داشتن مدرک تحصیلی دیپلم در رشته های تکنیسین بهداشت خانواده، تکنیسین بیماری و متصدی آمار و مدارک پزشکی طبق بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به دلیل افزایش فارغ التحصیلان دانشگاه در رشته های فوق ممنوع است. که در مرکز بهداشت گچساران به این امر توجهی نشده وبهورزان به راحتی تغییر عنوان داده به تکنسین بهداشتی ودر کارهای که مربوط به تخصص خود نیست در حال انجام وظیفه هستند.
غفار بهداشت
Iran, Islamic Republic of
البته تا جایی که سراغ داریم کسی از فامیل قایدی تو شبکه باشت نیست و اگر هم میبود باید احترام شد ولی کسی در شبکه باشت وجود ندارد خود پرسنل میدونن که دکتر درمورد کلیه همکارانش چه انصافی بخرج میدهد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر چمن از نیروهای شاخص وبا شهامت و توانمند وبا تدبیر است اما دکتر قایدی برادر خانمش برای او تصمیم گیری میکند حتی جدیدا برادر خانمش نماینده پیمانکار شده و ازقبل کلیه نیروها را باهماهنگی دکتر انتخاب کرده اما آقای دکتر قایدی اظهار بی اطلاعی میکند که دروغ است واین مورد اعتراض مدیران باشت وگچساران قرار گرفته که حتی میگویند کمبود نیرو بهتر از نیروهای مهران قایدی است جناب دکتر چمن عزیز تجدید نظر بفرمایید .ممنونم
عطار
Iran, Islamic Republic of
کارهای خوبی انجام شده ولی هنوز خیلی جای کار هست مدیر کل علوم پزشکی هم در این مدت یک سال عملکرد قابل تقدیری داشت .
حسابدار
Iran, Islamic Republic of
ای خداوند لعنت کند کسانی را که اطلاعات کذب نسبت به دریافتی مسولین منتشر کرده اند من از نزدیک همه اسناد را می بینم دریافتی متخصصین بیمارستانها چندین برابر شده ولی اعضای هیات رییسه بندگون خدا همون کارانه ثابت مصوب هیات امنای سال قبل را که یک چهارم یک متخصص معمول بیمارستان هم نمی شود دریافت می کنند بنظرم آقای دکتر چمن صبر را کنار بگذارند و به راحتی با شناسایی آی پی فرادی که کومنت دروغین گذاشته اند اونها را به سزای اعمالشان برسانند. آقایان کبنایی که هر کامنت ناروایی منتشر می کنید اگه به امام حسین اعتقاد دارید این کامنت را بذارید چون خدا می داند که در مورد آقای دکتر چمن برخی کامنت کذب محض گذاشته اند.
پزشک همکار
Iran, Islamic Republic of
دوستان کبنا ای کاش این کامنت های غیراخلاقی که مربوط به حریم خصوصی افراد هست را منتشر نمی کردید مثلا موضوع درامد و دریافتی افراد هر چند که بنظرم بهتر است مسولین این افراد هتاک را شناسایی کنند تا محاکم قضایی در مورد اونها مجازات اعلام کنه که شناسایی آی پی اونها هم کار سختی نیست اما حالا که مطالب کذب اونها را منتشر کرده اید شما را به خدا این واقعیات را که با یک یاحسین صادقانه عرض می کنم منتشر کنید:
- اولا دریافتی و حقوق و مزایا تابع قانون و ایین نامه و مصوبه هست و جای بحث نداره و اصلا نباید رسانه ای بشه
- ثانیا دریافتی متخصصین بیمارستانها چندین برابر شده و چندین برابر اعضای هیات رییسه دانشگاه است حتی یک متخصص معمول سه تا چهار برابر شده.
- رقم های اعلام شده برای مسولین دانشگاه کاملا کذب است و اصلا صحت ندارد.
- من اگر جای رییس دانشگاه بودم حتما بیش از ده خودروی گرانقیمت ایمن برای سرکشی و نظارت از محل بودجه تحول برای خودم و مدیران ستادی می خریدم حتی داشتن بالگرد هم چیز عجیبی نیست. مگه نه اینه که در این برنامه میلیاردها تومن داره برای خدمت رسانی هزینه می شه و حتما باید بازدید و نظارت سفت و سخت همه جا باشه.
- نکته آخر اینکه هر جور که حساب کنید و چه در بین مدیران کل استانی و چه روسای دانشگاههای کشور شک نداشته باشید که رییس علوم پزشکی ما از ممتازترین ها و بهترین هاست وظیفه ما حمایت است تمام.
معتقدم که موفقیت های پی در پی و چشمگیر جناب دکتر موجب حسد و غرض برخی شده است.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
چراغی را که ایزد بر فروزد هر انکس پف کند ریشش بسوزد دکتر چمن در سطح کلان بهداشت ودرمان صاحب نظر است و این توانایی بر کسی پوشیده نیست.
یک دوست
United States
جناب کمایی
با سلام اجازه ندهید برخی کامنت های ناروا منتشر بشه و پیشنهاد می کنیم مطالب مربوط به شخصیت حقیقی و حقوق فردی حتی بصورت کامنت هم درج نشه چون تبعات اخلاقی و قضایی داره(حقوق و مزایای افراد و مسایل خانوادگی و.....). این کامنت ها را حذف کنید و فقط کامنت های مربوط به نقد عملکرد را درج کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اینهم شبانه روز تلاش و زحمت حقش بیشتر از اینه تازه ما فکر کردیم ماهی حد اقل دویست میلیون میگیره حد اقل دریافتی پزشک متخصص در همه استانها در هر ماه بالای سی میلیونه و پزشکهای متخصص آزاد در امدشان بیش از دویست میلیونه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آیا رسانه ها در گذاشن کامنتها پایبند اصول خبرنگاری و روزنامه نگاری هست یا خیر؟ گذاشتن دروغهای مالی قابل پیگیری حقوقی است ، فقط خدا کند که امور حقوقی این دستگاه یعنی علوم پزشکی حتما پیگیر باشند ادعاهای کذب که هرکسی مدعی آن است و رسانه چاپ میکند قابل قضایی شدن است، لطفا این کامنت را بگذارید تاهمه بخصوص کسانی که قبلا هم با دروغهایشان مشکلاتی را برای خود و اطرافیان ایجاد کرده اند بدانند مملکت قانون دارد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
شخصی که خودش را محمدی معرفی کرده از الفبای پزشکی خبر ندارد و گرنه اینگونه حب وبغض خودش را خالی نمی کرد همه می دانند که دکتر چمن از زمان دانش آموزی در دبیرستان نمونه دانشگاهی شیراز بوده و از دانش آموزان ممتاز بود و رتبه دو رقمی کنکور را کسب کرد و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رشته پزشکی پذیرفته شد و چهره شناخته شده و بارزی در دانشگاه بود در آزمون بورد تخصصی رتبه اول را کسب نمودند و هم اکنون دارای رتبه دانشیاری و عضو انجمن اپیدمیولوژیستهای ایران می باشد و سوابق ارزنده مدیریتی ایشان زبانزد عام و خاص است.
کارشناس امور قضایی
Iran, Islamic Republic of
کار رسانه فرهنگ سازی است نه ساختار شکنی ، یک نفر بیاید هرچه دلش خواست بنویسد و رسانه هم چاپ کند بی اخلاقی رایج میشود، دروغ و تهمت رایج میشود بخصوص افترا و توهین به سازمانها و اشخاص حقیقی و حقوقی قابلیت پیگرد دارد شاید مردم عادی ندانند اما رسانه بایست در موارد اتهامات اینگونه دقت کند اگر اعداد و ارقام صحیح نیست و صرفا ادعاست حق انتشار اکاذیب ندارد ، یک فرد تحصیل کرده که مدیر یک دستگاه است را اتهامات گوناگون بزنیم حتی خود ایشان هم نخواهد مدعی العموم باید شاکی باشد تا اخلاق به جامعه برگردد، همه میدانیم در نظام اسلامی ما همه فعالیتها و پرداختهای مالی تک به تک چک میشوند لطفا کامنتم را بگذارید تا آنانی که نمیدانند بخوانند و متوجه رفتار و ادعاهای کذبشان باشند
دست اندرکار
United States
این کامنت را فقط برای توجه خود آقایان عکاشه و کمایی می گذارم:
در یکی دو کامنت یک نفر مبالغ دروغین به مسولین نسبت داده که اخلاق حکم می کرد به اطلاعتون برسونم کاملا دروغ هست. بله این یکی دو سال متخصصین کلینیک و بیمارستان افزایش کارانه چند برابری داشتن نه مدیران و دیگران.
اگه این کامنت های که عرض شد حذف کنید خیلی بهتره چون حتی زمینه سوء تفاهم برای یک نفر درست کردن هم صحیح نیست.
مالی
Iran, Islamic Republic of
یه نفر در دو دقیقه کامنت مالی را مدعی شده با ذکر مبلغ و اسم و..... و کبنا اعتماد کرده و گذاشته ولی باید بدونید اولا این ادعا به اینصورت کذب است در هرصورت دریافتهای بالاترین مقام یک دستگاه در استان که قائم مقام وزیر دراستان است کاملا مطابق ضوابط بوده و اسنادش بایستی مطابق آیین نامه باشه و به تایید نهادهای مالی و اداری و حسابرسی برسه که تاکنون همینطور بوده بنابراین اگر کسی غرض یا مشکل شخصی داره نباید با ادعای دروغ عملکرد یک مجموعه را زیر سوال ببره
داراب
Iran, Islamic Republic of
در اسلام کسی که غیبت میشنود به اندازه غیبت کننده کیفر میبیند، حالا کسی دروغی را مدعی شده و این رسانه هم پخش کرده مطمئن نقش رسانه کمتر نباشد بیشتر هم هست چرا اصرار داارین هر ادعای سخیفانه ای را چاپ کنین ؟ ازکجا میدانی درآمد افراد چقدره ، خب پس بروین درآمد رییس جمهور و وزیر و وکیل و استاندار و فرماندارو همه رو هم بذارین هرکسی مدعی شد درآمد فلان شخص ایکس ریال است شماهم چاپش کن ، دروغ گفتن که مالیات نداره والا یکی این سایت رو بخونهدازبیرون استان نمیگه اینجا کدوم دره ای است ؟ که هیچ اخلاقی برآن حاکم نیست؟
شاهد جزییات
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی تو را بخدا در این ماه عزیز این کامنت که براساس تکلیف وجدانم هست منتشر کن:
۱ . من با شناخت خودم می گم که. توانمندترین مدیرکل که با کمال صداقت کار می کند و در کشور یک وزنه محسوب می شود ریاست علوم پزشکی استان هست.
۲٫ دریافتی هیات رییسه دانشگاه ما و خیلی دانشگاههای دیگر بسیار ناچیز است در حالیکه کارانه متخصصان غیر مسول چند برابر افزایش داشته. حتی دریافتی پرستارا و پزشکان خانواده هم بیشتر ازشون شده
۳٫ تنها مدیر کلی که می شناسم که خارج از وقت اداری خودروی دولتی در اختیار خود و سایر مدیرانش نیست علوم پزشکی هست.
۴٫ وزیر محترم اصرار داشته که هیات رییسه دانشگاهها با در اختیار گرفتن بهترین خودروها کار نظارت و بازدید را در استانشون انجام دهند.شما ببینید سایر دستگاهها که حتی بعضیشون بازدید واحد میدانی ندارند چه خودروهایی در اختیار مدیراشون هست.
۵٫ دکتر چمن از اساتید برجسته علمی هست که هم دانش پزشکی او سرآمد است و هم سواد اجتماعی و توان مدیریتی کم نظیری دارد.
۶٫ اگر کسانی می خواهند عملکرد برخی معاونتهاشو نقد کنن باید احترام اون معاونا را حفظ کنن و حرف منطقی بزنن.
۷٫ اصلا نباید بحث های شخصی و خصوصی رسانه ای بشه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکترچمن باید رئیس شبکه کهگیلویه رابردارد چراکه این اقا لیاقت این پست راندارد
همکار
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن بهترین بود و هست چه کسی برای استان اینقدر زحمت کشید
آیا اوردن تعداددزیادی امبولانس و تخت بیمارستان و هلی کوپلر و تاسیس بخش قلب و اوردن دستگاه ماموگرافی ناموجود در استان ............... کار های کمی است؟ متاسفانه عده ای بی سواد که هیچی از ایشان نمی دانند به خود اجازه ناروا گویی داده اند
هیچ کس به اندازه ایشان این استان که شرایط متوسطی داشت را اباد نکرد
افراد قدر نشناس منتظر چوب خدا باشند.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
در جواب بکارگیری نیروهای پیمانکاری همه کارگران شناسنامه وکد ملی دارند والان هم لیستشون را پیمانکار تحویل داده معلومه که کجایی هستن اگه بجز پنج نفری که از مدت جهارسال تاکنون در مرکز باشت کار میکنند کسی از آنها دکتر را میشناسند یا دکتر میشناسند پس همه حرف منتقد گچسارانی راسته ولی بررسی کند اگه اینطور نبود شخصاً مرد باش وبرو از وی معذرت خواهی کن
اهورا
Iran, Islamic Republic of
دکتر قایدی سالم ترین و اصلاح طلب ترین مدیر است . بالغ بر ۱۰۰ نفر فامیل بیکار دارند همه شان بشدت ازش ناراحتند، که چرا برایشان کاری نمی کند
حالا یه نفر بلند شده به ایشان اتهام میزند این درست نیست
در جواب شاهد جزییات
Iran, Islamic Republic of
در این ماه مقدس دروغهای تملقی شما راکه . در کامنتها باب شده را به امام حسین می سپارم.اتفاقا نویسنده این مقاله تمام حرفهایی که در دانشگاه هست با زبانی محترمانه بیان کرده.بت ساختن و روپوش گذاشتن روی عیوب افراد از مصادیق بارز نوچه پروری است.
اهل رسانه
United States
بهتره هرکسی هر نظری یا حرف منطقی داره از روش های خداپسندانه استفاده کنه و پای مقدسات را هم به میون نیاره. آسیب شناسی برنامه تحول سلامت در رسانه های ملی و استانی با حضور افراد خبره به بهتر ادامه پیداکردن طرح کمک می کنه و مدیران بهداشت و درمان هم باید از نقد استقبال کنن.
چرا حب و بغض شخصی؟
Iran, Islamic Republic of
بیش از هشتاد درصدموارد شاهدجزییات صحیح است بقیه اش راهم چون نمیدانم نمیتوانم نظر بدهم، خب نوشته به مسائل اداری پرداخته شود نه شخصی، ماشین در وقت غیردولتی در اختیارمدیران نیست که درست است وعزیزانی که در مجموعه مدیران دانشگاه هستند از افراد تاثیرگذار درتصمیمات کشوری در حوزه تخصصی خود هستند ، مدیریت مالی هم که جدیدا ومستقیما از طرف معاون وزیرتشویق شدند واین یعنی نظارت مستقیم وزارت بر عملکرد دانشگاه علوم پزشکی پس جنابعالی دیگر چه چیز را واگذار میکنی؟ چه چیز تملق است؟ نکند فکر میکنی نظرات وزارتخانه هم تملق است، خدایاپناه برتو
Iran, Islamic Republic of
عملکرد چمن رو فقط خدا میدوند وبس تو پروژه های عمرانی که تا الان هرچی بود موافقتنامه هاش مربوط به زمان دکتر نبوی زاده است که خدا بیامرزد پدر و مادرش رو تو مابقی مسایل که خدا رو شکر شرایط پولی دولت خوب شده پس کدوم عملکردش خوب بوده فقط امیدوارم پیش خدا رو سفید باشه .خوش شانسی هم خوب والا
حمید
Iran, Islamic Republic of
یکی که داره کار می کنه را لطفا اینجور خراب نکنید، این را درخواست می کنم چون رسانه در اختیارتونه والا مثل همیشه می گذشتم ازش...لازم است مدیریت این سایت یا کمی دقیق تر مطالب را بررسی کند بعد انتشار دهد یا اینکه ضعف رسانه ای در زمینه نقد و اطلاع رسانی وجود دارد که با مطالعه ایشالا محقق میشه یا هم ....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1