تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۷۰۱۴۳

هجوم شبانه به کتابخانه حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد

۴
۰
کبنا ؛در یک اقدام نادر صبح روز شنبه زمانی که کارمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در محل کار خود حاضر شدند با قفل شکسته و درهای باز مواجه شدند.
معاون اداری مالی حوزه هنری استان  کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأئید این خبر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این حرکت توسط پرسنل سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهرداری یاسوج صورت گرفته بود و در این زمینه هیچ‌گونه هماهنگی  انجام نگرفت.
مصطفی فرخیانی در ادامه اظهارات خود، بیان کرد: این ساختمان در زمان استانداراسبق استان و با تخریب تپه استانداری و به دلیل نوساز بودن آنها به دستگاههای اداری که فاقد ساختمان دولتی بودند، تحویل داده شد.
فرخیانی در ادامه گفت:  این ساختمان محل کتابخانه تخصصی هنرمندان حوزه هنری بوده است که مورد استفاده پژوهشگران و محققین استان قرار می‌گیرد.
این مسئول حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این موضوع که مالکیت این ساختمان به حوزه هنری استان تعلق داشته نه به سازمان دیگری، ابراز داشت: با توجه به صورت جلسه ای که در حال حاضر در این نهاد و استانداری استان موجود است، این ساختمان به نهاد حوزه هنری استان که فاقد ساختمان دولتی بوده و در حال حاضر در یک ساختمان استیجاری سکونت دارد، واگذار شد.
وی در مورد وضعیت ساختمان و نحوه تحویل آن به حوزه هنری در دو سال گذشته، بیان داشت: در زمان تحویل این ساختمان به حوزه هنری و به دلیل نوساز بودن این نهاد با تغییر کاربری و تجهیز آن به کف پوش، فضایی دلنشین و زیبا را برای هنرآموزان و هنرجویان درست کرد.
فرخیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر این ساختمان به عنوان ساختمان اداری مالی و فرهنگسرای حوزه هنری در حال فعالیت بوده و با وجود پنج هزار جلد کتاب دفاع مقدس در راستای تبیین کارهای فرهنگی دراختیار هنرجویان حوزه هنری قرار گرفته است.
معاونت اداری مالی حوزه هنری استان با انتقاد از حوزه شهرداری یاسوج به دلیل ورود بی اجازه به فضای این ساختمان وشکستن قفل ورودی آن، ابراز داشت: در کجای دنیا دیده می شود که بدون اجازه صاحب خانه وارد یک ساختمان شوند و با شکستن قفل و شیشه های ساختمان وسایل آن را به بیرون پرتاپ کنند.
فرخیان یادآور شد: صبح امروز شنبه برای حضور در محل کار حاضر شدیم که متأسفانه با صحنه ناراحت کننده ای روبه رو شدیم که تعجب همه نیروها وهنرجویان حوزه هنری استان را در برداشت.
وی با اشاره به این موضوع که شهرداری یاسوج بدون اجازه و با شکستن قفل ورودی وارد ساختمان اداری مالی این حوزه شده و ادعای مالکیت بر این ساختمان را دارد، اظهار داشت: ما از شهردار فرهنگی یاسوج انتظار کمک فرهنگی به حوزه هنری که یکی از نهادی های فرهنگ محور در رشد و بالندگی هنرجویان وهنرمندان دفاع مقدس است را داریم.
وی با تأکید بر این امر که اعضای شواری شهر همگی به دغدغه فرهنگی توجه دارند ویکی از رکن های اصلی شهرداریها باید توجه به کارهای فرهنگی باشد، خاطر نشان کرد:شهرداری یاسوج و حوزه هنری استان باید در یک فضای دوستانه در پیشرفت کارهای فرهنگی با هم تعامل داشته باشند نه با ایجاد چنین موضوعات از پیش پا افتاده ای رو به روی هم قرار گیرند.


انتهای پیام/اخلاقی
نام شما

آدرس ايميل شما

هنرمند
Iran, Islamic Republic of
همچین کاری بدور از شأن اخلاقی و اسلامی میباشد. واقعا جای تاسف داره که یک دستگاه فرهنگی اون هم شهرداری دست به چنین اقدام زشت و ناپسندی زند و با این کار حیرت همه کارکنان و هنرمندان حوزه هنری را برانگیخت.
حوزه هنری با این همه عملکرد فرهنگی که در کارنامه خود دارد و یک نهاد انقلابی محسوب می شود کارکنان شهرداری یاسوج چطور به خودشون اجازه دادند و دست به این عمل ناپسندزدند. فقط می تونم بگم متاسف هستم برای همشهریان خودم که فردا همه جا پیچیده شود که شهرداری شهر یاسوج دست به همچین کاری قبیحی زده است. متاسفم.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برای شهرداری وشهردار وشورای شهر با این انتخابش متاسفم
دنا
Iran, Islamic Republic of
هنرمند وهمشهری عزیز چرا غیر منصفانه قضاوت میکنید اولا هوزه هنری مدتی است که این ساختمان را ترک کرده ا ند و هیچ فعالیتی در این ساختمان نداشتند دوما مالکیت ساختمان متعلق به شهرداری است که به دلیل کمبود مکان شهرداری خود با وجود بدهیهای زیادچند ساختمان اجاره نموده واز طرفی کارهای انجام شده فرهنگی شهرداری یاسوج در چند سال اخیر بیشتر از حوزه هنری بوده شهردار یاسوج هم خود فردی انقلابی هنر دوست و ارزشی ودلسوز نظام است خداوند عاقبت هممان را ختم به خیر کند
پرويزي
Iran, Islamic Republic of
فعالیت های فرهنگی در شهرداری کاملا تعطیل شده است .
شهردار و اعضاء شورای شهر چه جوابی برای شهروندان دارند !؟
واقعا این همه بی توجهی جای تعجب دارد ، حالا که کار فرهنگی برای مردم نمی کنید لااقل جلوی دیگر دستگاه های فرهنگی را نگیرید .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1