تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : ۷۰۰۸۵

کلنگ‌زنی اولین اقامتگاه همراه بیمار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج

۲
۰
کبنا ؛اولین اقامتگاه همراه بیمار توسط خیرین با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان امام سجاد(ع) کلنگ‌زنی شد.
عصر امروز در آئینی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از خیرین اولین اقامتگاه همراه بیمار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج کلنگ‌زنی شد.
رضا چمن رئیس علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با بیان اینکه تمام متولیان امر بهداشت و سلامت در تلاش هستند که گیرندگان خدمات سلامت و بهداشت رضایت داشته باشند، اظهار کرد: اقامتگاه همراه بیمار که با همکاری جمعی از خیرین در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر در سه طبقه ساخته می‌شود.
چمن گفت: ظرفیت پذیریش این اقامتگاه ۱۶۰ نفر می‌باشد که تمام امکاناتی که همراه بیمار لازم داشته باشد در این اقامتگاه ارائه خواهد شد.
رئیس علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح نظامت سلامت تاکنون با موفقیت در حال اجرا است، تصریح کرد: این روزها خواب و آرامش از متولیان امر سلامت گرفته شده است و همه تلاش مسئولان این است که رضایت گیرندگان خدمات سلامت جلب شود.
چمن گفت: اقدامات خیرخواهانه خیرین برای ساخت اقامتگاه همراه بیمار زمینه رشد و بهبود خدمات سلامت را فراهم می‌کند.
این مسئول ارشد علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خدمت به مردم از هر عبادتی نزد خداوند اجر و قرب بیشتری دارد، خطاب به خیرین اظهار کرد: اقدام شما نزد خداوند هیچ‌گاه مهجور نمی‌ماند.
***
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های سلامت اظهار داشت: وجود اقامتگاه همراهان بیمار یکی از نیازهای اساسی در مرکز استان است که امیدواریم با همدلی مسئولان و خیران ساخت آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
سالار جوکار افزود: اولین اقامتگاه همراه بیمار خیر ساز استان در بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج در سه‌طبقه به همت نیک اندیشان سلامت ساخته می‌شود و ظرفیت اسکان هشتاد نفر را خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود این مرکز در کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسد.
رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج نیز گفت: به دلیل اینکه ساخت اقامتگاه همراهان بیمار در چارچوب وظایف دولت تعریف‌نشده است، رویکرد مردمی را برگزیدیم و در این راستا با هماهنگی کافی بین بخش‌های دولتی و مردم‌نهاد، خواستار پیشرفت عملیات اجرائی این پروژه مردمی هستیم.
دکتر فرزاد وفایی در راستای اهمیت احداث این همراه سرای بیمار بیان کرد، در اقامت طولانی بیماران وقتی با خانواده‌هایی روبرو شدیم که حتی توان پرداخت کرایه رفت‌وآمد را ندارند، با نیات خیرخواهانه نیکوکاران به فکر ایجاد این سرپناه افتادیم.
رئیس شورای خیرین سلامت بیمارستان اظهار نمود: به دلیل اینکه تعداد زیادی از بیماران روستایی و شهری هم‌جوار و دیگر شهرستان‌های استان ناچار به بستری طی زمان‌های طولانی در این مرکز هستند، همراهان آنان به‌اجبار در حاشیه و محوطه بیمارستان و پارک ساحلی مجاور چادر می‌زنند و به‌صورت کاملاً ابتدایی بدون امکانات بهداشتی و اولیه به سر می‌برند.
پیمان خضوعی  اضافه کرد: بسیاری از همراهان ناگزیر به اقامت اجباری در مدت بستری بیمارشان هستند که مشاهده این‌گونه تصاویر زنده از اوضاع‌واحوال همراهان بیماران، خیران سلامت را به فکر احداث ساختمان همراهان بیمار این بیمارستان معطوف داشت.
مدیر پروژه ساخت اقامتگاه همراهان بیماران بیمارستان که خود یکی از بانیان ساخت این واحد حمایتی هست، گفت: همراهان بیماران به‌دوراز هرگونه امکانات بهداشتی وزندگی اولیه در چادر، بیمار خود را طی مدت بستری همراهی می‌کنند و رنج این افراد با این مشکلات مضاعف می‌شود و در اینجاست که چتر حمایتی هم‌وطنان و شهروندان این استان می‌تواند تنها سایبانی برای حمایت و دستگیری این محرومان باشد.
فاطمه نجات‌بخش درخواست کرد: همشهریان و هم‌وطنان در صورت تمایل، وجوه کمک حمایتی خود از ساخت اقامتگاه همراه بیمار بیمارستان امام سجاد (ع) را به‌حساب جاری شماره  ۶۳۲۲۲۲۵۵  مجمع خیرین سلامت آن بیمارستان نزد بانک رفاه شعبه علوم پزشکی یاسوج واریز کنند و یا برای مشارکت‌های خدماتی و مصالح ساختمانی موردنیاز به دفتر مجمع خیرین سلامت بیمارستان مراجعه نمایند.کافی است فقط لحظه‌ای چشمانمان را بازکنیم و نگاهی با دقت به اطرافمان داشته باشیم، آنگاه درخواهیم یافت که فقط کمی همت لازم است.
گفتنی است: تاکنون همراهان بیمار به دلیل نبود اقامتگاهی برای اسکان و استراحت شب را در محوطه به صبح می‌گذرانند. این موضوع معضلی دیرینه است که هنوز به سرانجام نرسیده است، همراهانی که غالباً از اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه هستند و به دلیل نبود مکانی ارزان‌قیمت و مناسب برای اسکان، شب و روز را به همراه خانواده به شکل نامناسبی در گوشه‌ای از این بیمارستان در داخل چادر می‌گذرانند. بعضی روزهای گرم تابستان دیگر نیاز به پرس‌وجو نیست، در هر گوشه و کنار بیمارستان چهره‌های خسته و نگران مسافرانی را می‌بینم که همه امکاناتشان چند پتو و یک فلاسک چای است. روی اکثر نیمکت‌های بیمارستان همراهان بیمار مچاله شده و سعی کرده‌اند که خستگی را از تن بیرون کنند، آن‌ها افرادی هستند که زیرانداز و رواندازی ندارند، حتی کارتن هم ندارند تا راحت روی زمین حداقل دراز بکشند و لحظه‌ای بیاسایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عبادی
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه در هردو بیمارستان شهید بهشتی و امام سجاد اقامتگاه همراه بیماران در حال ساخت هست انشاالله که در این ماه محرم هرکسی به هر شکلی که می تواند کار خیر انجام دهد و خصوصا به مدد این مسولین سخت کوش برسیم تا چنین معضلی هر چه زودتر رفع بشه.
ادیب
Iran, Islamic Republic of
انشالله خداکمک کند همچون گذشته برای مردم محرو م موفق وموید باشند
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1