تاریخ انتشار
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۷۰۰۱۶

تلاش برای کاهش هزینه‌ها در واحدهای دانشگاهی

۱۴
۰
کبنا ؛نشست هماهنگی رؤسای واحد‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف تبیین استراتژی طرح‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد.
در ابتدای این نشست فردین بوستانی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج با اشاره به اینکه اقتصاد در دنیای امروز به سوی دانش‌های جدید و فن‌آوری روز جریان دارد، عنوان کرد: در این میان نخبگان و دانشگاهیان نقش بسزایی در ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی دارند.
رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج تصریح کرد: با توجه به نقش موثر اقتصاد در حوزه‌های مختلف از دانشگاهیان انتظار می‌رود که به صورت ویژه در این مقوله ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به عزم جدی که در دانشگاه آزاد یاسوج برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان وجود دارد، بیان کرد: درآمدزایی و ایجاد اشتغال در دانشگاه‌ها تنها با اتکای به طرح‌های دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت.
بوستانی با اشاره به بروز برخی مشکلات مالی ناشی از کاهش درآمدها در واحدهای دانشگاهی بیان کرد: در حال حاضر سریع‌ترین راه برای افزایش درآمد ۱۲ درصدی غیر از شهریه دانشگاه، سپرده‌گذاری در بانک است.
رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج بیان کرد: برای کم‌کردن هزینه‌ها باید به سمت کاهش جذب هیئت علمی و عدم جذب کارمند مازاد حرکت کنیم و این موضوع را به صورت عملی دنبال کنیم.
در ادامه محمدمهدی رحیمی معاون هماهنگی و نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه بویراحمد اظهار داشت: دانشگاه نقش اساسی در ساماندهی طرح‌های پژوهشی دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه‌ها و دانشجویان هرچه بیشتر در مسیر تحقیق و پژوهش قرار گیرند.
رحیمی با اشاره به تاثیرگذاری طرح‌های دانش‌بنیان در تقویت نظام اقتصادی عنوان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان، به دانش از نظر کیفی و کمی با اهمیت‌تر بیشتری نگاه می‌شود.
انتهای پیام/خشت زر
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اگه یه کم از حقوق های کلانی که شما مسئولین بالا رتبه دانشگاه هر ماه می گیرید رو کاهش بدید، همه مشکلات حل میشه. مشکل اینجاست که شماها هر کدوم چندین میلیون از پرداختی های دانشجویان رو برای خودتون برمی دارید و در آخر نه پولی باقی می مونه که بتونید در دانشگاه عمران و آبادانی داشته باشید و نه پولی که حقوق بسیار کم کارکنان دانشگاه و اساتید رو بدید. باور کنید من به عنوان یکی از کارمندان دانشگاه آزاد گچساران هیچوقت مسئولانی که تا این حد در پرداخت حقوق های ما کوتاهی می کنند رو نمی بخشم و امیدوارم همه پولهایی که به ناحق می خورند، بلای جانشان باشد. در طول چند ماه اخیر به خاطر وضعیت مالی نابسامان دانشگاه چندین بار مجبور شدم به دوست و آشنا رو بزنم و پول قرض بگیرم تا جلو زن و بچه شرمنده نباشم و بتونم جوابگوی نیازهای ضروری خانواده باشم. اما آقایان رئیس و معاون حاضر نیستند یک ریال از حقوق های چندین میلیونی شون کم کنند که به ما هم چیزی برسه.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از اینکه بخواهید در کاهش هزینه ها صرفه جویی بکنید کار خوبیه اما به شرطی که حق و حقوق کارکنان نادیده نگیرید
دانشگاه ازاد واحد گچساران عملا مقدار زیادی از حقوق کارکنان قطع کرده کسانی که بدون چشم داشتی زحمت کشیدن باید حقوقشان پایمال بشه اضافه کاری هایی که انجام گرفته رو کلا نادیده گرفتن پاداشهایی که سازمان تصوب کرده و فرستاده سرپوش گذاشتند و ندادن چرا باید حقی که زحمت کشیدن نادیده بگیرید اعلام کردن جهادی کار بکنید نه اقایون محترم شماها که مدیر هستید حقوقتان رقمش زیاده براتون فرقی نداره که کارمند حقوق پایین چه میکشه جلوی زن و بچه اش شرمنده نباشه این کار شماها حق خوری تو روز روشن نه صرفه جویی اقایون محترم خدا جای حق نشسته امیدوارم همه اش ازتون بگیره اقای دکتر ملک زاده شما از همون روز اول بین کارکنان منفور شدی
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر بوستانی ابتدا روی طرح های دانش بنیان تاکید می کنند بعد ادعا می کنند کمبود منابع مالی وجود دارد و بعد سپرده گذاری در بانک را به عنوان سریعترین راه کسب درآمد عنوان می کنند. این موارد با هم تناقض دارد شما می گوئید واحد های دانشگاه با کمبود مالی مواجه شده اند پس چگونه سرمایه گذاری کنند؟ نکته دوم اینکه کسب درآمد از طریق سود بانکی در شان دانشگاه نیست! بهتر است شرکت های دانش بنیان را راه اندازی کنید.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
"در ادامه محمدمهدی رحیمی معاون هماهنگی و نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه بویراحمد اظهار داشت: دانشگاه نقش اساسی در ساماندهی طرح‌های پژوهشی دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه‌ها و دانشجویان هرچه بیشتر در مسیر تحقیق و پژوهش قرار گیرند."

آیا منظور همان طرحهای پژوهشی است که خودتان انجام داده اید و ظرف این چند سال میلیون ها تومان به جیب زده اید؟ طرح هائی که تنها ارزششان انداختنشان در سطل زباله است. همان پژوهش هایئ که شرکت های خصوصی روزانه دهها تا از آنها را در یک اطاق کوچک می نویسند و هرکدام را به مبلغ چند میلیون تومان به دانشجویان ارشد می فروشند؟ و شما هم نه تنها این ها را خوب می دانی بلکه عمدتأ دانشجویان خود شما هستند.
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
سلام طرح خوبی است اما به شرط عملی شدن این پیشنهاد : مدیران یا اعضاء هیأت علمی که بازنشسته دیگر ادرات ازجمله آموزش وپرورش هستند وتازه رشته هاشون اکثرا مربوط به علوم انسانی است که اخیرا دانشجو در این رشته به شدت کم شده است برای مثال در دهدشت تعداد دانش آموزان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسند بنابراین در سالهای آینده اصلا تو این رشته دانشجو پیدا نمی شه .بنابراین از مدیر واحد آقای افضلیان که بازنشته آموزش وپرورش است شروع کنید که واقعا با توجه به سن وسلش حوصله هیچ کاری ندارد .هم به نفع خودش است هم به نفع دانشگاه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر ملک زاده
کارت هدیه ها چی شد چرا ندادید انها رو سازمان هدیه کرده
کارمند
Iran, Islamic Republic of
ای برادر کجای کاری اعلام کرده اند کارانه واضافه کاری نیست ولی برای اقای پناهی که مدیر عزل شده می باشد کارانه رد کرد اند این عدالت است اقای ملک زاده حالا پاسخ بده
کارمند
Iran, Islamic Republic of
آقای ملک زاده میخواهد با قطع کردن حقوق و مزایای کارکنان مدیریت کند.کسی که نمیتونه مدیریت کنه نمیپذیره.لطفا کارکنان را بیچاره نکن.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
هرکسی را بهر کاری ساختند.آقای وبداند ومال این حرفا نیست.بخدا داره ومیکنه.
زحمتکش
Iran, Islamic Republic of
تو دانشگاه گچساران اینا میگن بیایید کار کنید ولی بدون حقوق مگه میشه.دکتر ملک زاده از ماموریتهای خودت کم کن.اگه راست میگی.طرف میره خونش تهران ماموریت میگیره.اخه خیانت تا کی.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
راستی کار .چیه من فکر میکنم هزینه تراشی الکیه اگرراست میگین میخواهین هزینه کم کنید بساط .راجمع کنید .اگه ازاین شهر نره این دفعه انچنان میزنمش که یا بمیره یا نقص عضو بشه پس زود جمع کن برو تا جمعت نکردیم
آزاد
Iran, Islamic Republic of
.... تو دانشگاه گچساران هر چی.. هنوزم دست بردار نیست از قبل کنگره بی بی هنوز .... ماموریتهاییی که به اسم دانشگاه براب حفظ پست خودش می رفت و اضافه کاریها و کارانه هایی که برا خودش زد هنوز اسنادش باقیه.
....
Iran, Islamic Republic of
..خزانه خالی تحویل گرفته چه کار می تونه بکنه. رییس قبلی خزانه رو خالی کرد و رفت. تازه دو سالی که میشد رشته اورد کاری نکرد حالا که دیگه خیلی سخنه.حالا بذارید اینم ۲ سال بمونه.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای . کم کردن هزینه ها را اول از خودت و دفتر کارت شروع کن .قطع کردن اضافه کاری کارکنان این دانشگاه . را جلو نمیبرد.شما نان کارکنان و فرزندانشان را کم کردید.کارکنان به غیر از حقوق دانشگاه هیچ منبع درامد دیگری ندارند.فردای قیامت باید جوابگو باشید.چون حق الناس بخشوده نمیشود.فریب آدمهای مکار.دورو.و چاپلوس را نخورید.که عاقبت شما از محمودی بدتر میشود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1