کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش برای کاهش هزینه‌ها در واحدهای دانشگاهی

2 آبان 1393 ساعت 11:57


نشست هماهنگی رؤسای واحد‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف تبیین استراتژی طرح‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد.
در ابتدای این نشست فردین بوستانی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج با اشاره به اینکه اقتصاد در دنیای امروز به سوی دانش‌های جدید و فن‌آوری روز جریان دارد، عنوان کرد: در این میان نخبگان و دانشگاهیان نقش بسزایی در ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی دارند.
رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج تصریح کرد: با توجه به نقش موثر اقتصاد در حوزه‌های مختلف از دانشگاهیان انتظار می‌رود که به صورت ویژه در این مقوله ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به عزم جدی که در دانشگاه آزاد یاسوج برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان وجود دارد، بیان کرد: درآمدزایی و ایجاد اشتغال در دانشگاه‌ها تنها با اتکای به طرح‌های دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت.
بوستانی با اشاره به بروز برخی مشکلات مالی ناشی از کاهش درآمدها در واحدهای دانشگاهی بیان کرد: در حال حاضر سریع‌ترین راه برای افزایش درآمد ۱۲ درصدی غیر از شهریه دانشگاه، سپرده‌گذاری در بانک است.
رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج بیان کرد: برای کم‌کردن هزینه‌ها باید به سمت کاهش جذب هیئت علمی و عدم جذب کارمند مازاد حرکت کنیم و این موضوع را به صورت عملی دنبال کنیم.
در ادامه محمدمهدی رحیمی معاون هماهنگی و نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه بویراحمد اظهار داشت: دانشگاه نقش اساسی در ساماندهی طرح‌های پژوهشی دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه‌ها و دانشجویان هرچه بیشتر در مسیر تحقیق و پژوهش قرار گیرند.
رحیمی با اشاره به تاثیرگذاری طرح‌های دانش‌بنیان در تقویت نظام اقتصادی عنوان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان، به دانش از نظر کیفی و کمی با اهمیت‌تر بیشتری نگاه می‌شود.
انتهای پیام/خشت زر


کد مطلب: 70016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/70016/تلاش-کاهش-هزینه-ها-واحدهای-دانشگاهی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1