تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۶۳۹۹۳

آشتی مردم و مسئولان راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

۵
۰
کبنا ؛معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح و تبیین برخی راهبردها و الزامات اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اصلاح الگوی مصرف مهمترین استراتژی و در عین حال نقطه شروع این مهم است.
81315041-5955433
سید علی موسوی‌نور در کارگاه علمی وتخصصی اقتصاد مقاومتی در یاسوج افزود: نقش دستگاه های فرهنگی و تبلیغاتی، روحانیون، هنرمندان، نخبگان و فعالان اقتصادی و نیز رسانه های جمعی برای تحقق و آگاهی بخشی مردم در این راستا تعیین کننده خواهد بود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان برخی آمارهای تکان دهنده از وضعیت مصرف بی‌رویه انرژی در ایران نسبت به کشورهای در حل توسعه، گفت: هم اکنون میزان مصرف انرژی در ایران 17 برابر ژاپن، دو برابر کشور چین و 10 برابر کل اتحادیه اروپا است.
موسوی‌نور تصریح‌کرد: این در حالی است که مقوله و رونق تولیدات داخلی در کشور طی سال‌های گذشته به شدت افت کرده و تراز تجاری و معادلات اقتصادی ایران در منطقه و جهان دچار چالش های اساسی شده است.
وی تصریح‌کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی و تحمیل خواسته‌های نامتعارف حکومت بر مردم نیست بلکه اقتصادی فعال و پویا مبتنی بر برنامه‌ریزی استراتژیک و راهبردی، مردمی و در راستای میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی است.
موسوی‌نور ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد و الگوی مثبت در فعالیت‌های اقتصادی می تواند ضمن استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کار آمد، نقش تعیین کننده خود را در زمینه رشد اقتصادی و صنعتی کشور و تحقق اهداف توسعه‌ای دولت را به نحو مطلوب بروز دهد.
این مسئول در مجمع تشخیص مصلحت نظام ضعف اجرای ناصحیح و معیوب اصل 44 قانون اساسی در سال های گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: چنانچه این اصل به معنای واقعی و صحیح انجام می‌گرفت نیازی به تبیین و اعلام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نبود.
وی با تاکید بر اینکه محوریت و اساس اقتصاد مقاومتی مردم و حضور پر رنگ‌تر بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: دولت باید به جای نقش تصدی گری، تسهیل‌گر و بستر ساز باشد و راه را برای حضور و فعالیت بیشتر فعالان و سرمایه‌گذاران خصوصی در بخش‌های مختلف فراهم کند.
موسوی‌نور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک باور، فرهنگ و در عین حال گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود، افزود: راهکار تحقق این مهم نیز حذف فاصله‌های اجتماعی و آشتی دادن بیشتر مردم و مسئولان و در سطح کلان، ملت با نظام است.
وی پیوند اقتصاد مقاومتی با مبانی و مفاهیم فقهی و دینی، پیوند دادن ظرفیت های بالقوه و در عین حال نهفته در حوزه‌های مختلف با اقتصاد و بازنگری در قوانین و ارایه مشوق ها و الگوهای توسعه‌ای جدید را از مهمترین الزامات و ضرورت های اجتناب ناپذیر در تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی نور انسانی متواضع وباسواد و فردی بادانش سیاسی و اجتماعی بالا وصاحب نظر در خیلی از مباحث سیاسی واجتماعی است
Iran, Islamic Republic of
دم سید عزبز گرم.....
حاجی
Iran, Islamic Republic of
لام این آقا کیه نظراقتصادی میده
Iran, Islamic Republic of
سلام
خوب گپ زدین
اسد اندرزی
Europe
دکتر جان امید وارم در همه عرصه ها پیروز سر بلند و موفق باشی برادر جان تو که همه حرفات گل 👉👉👉
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1