کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آشتی مردم و مسئولان راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

26 شهريور 1393 ساعت 22:37


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح و تبیین برخی راهبردها و الزامات اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اصلاح الگوی مصرف مهمترین استراتژی و در عین حال نقطه شروع این مهم است.
81315041-5955433
سید علی موسوی‌نور در کارگاه علمی وتخصصی اقتصاد مقاومتی در یاسوج افزود: نقش دستگاه های فرهنگی و تبلیغاتی، روحانیون، هنرمندان، نخبگان و فعالان اقتصادی و نیز رسانه های جمعی برای تحقق و آگاهی بخشی مردم در این راستا تعیین کننده خواهد بود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان برخی آمارهای تکان دهنده از وضعیت مصرف بی‌رویه انرژی در ایران نسبت به کشورهای در حل توسعه، گفت: هم اکنون میزان مصرف انرژی در ایران 17 برابر ژاپن، دو برابر کشور چین و 10 برابر کل اتحادیه اروپا است.
موسوی‌نور تصریح‌کرد: این در حالی است که مقوله و رونق تولیدات داخلی در کشور طی سال‌های گذشته به شدت افت کرده و تراز تجاری و معادلات اقتصادی ایران در منطقه و جهان دچار چالش های اساسی شده است.
وی تصریح‌کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی و تحمیل خواسته‌های نامتعارف حکومت بر مردم نیست بلکه اقتصادی فعال و پویا مبتنی بر برنامه‌ریزی استراتژیک و راهبردی، مردمی و در راستای میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی است.
موسوی‌نور ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد و الگوی مثبت در فعالیت‌های اقتصادی می تواند ضمن استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کار آمد، نقش تعیین کننده خود را در زمینه رشد اقتصادی و صنعتی کشور و تحقق اهداف توسعه‌ای دولت را به نحو مطلوب بروز دهد.
این مسئول در مجمع تشخیص مصلحت نظام ضعف اجرای ناصحیح و معیوب اصل 44 قانون اساسی در سال های گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: چنانچه این اصل به معنای واقعی و صحیح انجام می‌گرفت نیازی به تبیین و اعلام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نبود.
وی با تاکید بر اینکه محوریت و اساس اقتصاد مقاومتی مردم و حضور پر رنگ‌تر بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: دولت باید به جای نقش تصدی گری، تسهیل‌گر و بستر ساز باشد و راه را برای حضور و فعالیت بیشتر فعالان و سرمایه‌گذاران خصوصی در بخش‌های مختلف فراهم کند.
موسوی‌نور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک باور، فرهنگ و در عین حال گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود، افزود: راهکار تحقق این مهم نیز حذف فاصله‌های اجتماعی و آشتی دادن بیشتر مردم و مسئولان و در سطح کلان، ملت با نظام است.
وی پیوند اقتصاد مقاومتی با مبانی و مفاهیم فقهی و دینی، پیوند دادن ظرفیت های بالقوه و در عین حال نهفته در حوزه‌های مختلف با اقتصاد و بازنگری در قوانین و ارایه مشوق ها و الگوهای توسعه‌ای جدید را از مهمترین الزامات و ضرورت های اجتناب ناپذیر در تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.


کد مطلب: 63993

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/63993/آشتی-مردم-مسئولان-راهکار-تحقق-اقتصاد-مقاومتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1