تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۵۸۰۹۸

امیدوارم تحلیلم غلط باشد! این روزهای تاجگردون!

۴۳
۰
کبنا ؛صفا فضیلت**kezare.taj.bzorgvari.

مطلبی که می‌خوانید از سری یادداشت‌های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می‌توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
امیدوارم تحلیلم غلط باشد!
بی‌شک همه هم استانی‌هایم با من هم عقیده‌اند که در بین نمایندگان استان جناب آقای تاجگردون از قدرت و به قول معروف برش بیشتری چه در سطح استان و چه در سطح ملی برخوردار است.

چرا که هم از نظر سطح تحصیلات و چه از نظر توان سخنوری و هم آشنایی کامل با وظایف نمایندگی یکی دو سر گردن از هم قطاران خود جلو‌تر است.

اما آن چیزی که در این برهه زمانی قدرت وی را دوچندان کرده، همسویی وی با دولت بوده است چرا که دولت را چه اصلاحات بدانیم و چه اعتدال که هر دو در یک مسیر هستند با اصولگرایی شکاف کاملا مشخصی دارد.
اما روی سخنم این است از روز ۲۴ خرداد۹۲ که همه اصلاح طلبان با حضور خود کفهٔ ترازو را در اقصی نقاط ایران به نفع اصلاحات سنگین کردیم انتظار داشته‌ایم که خط بطلانی بکشیم بر هشت سال ناکارآمدی و سومدیریت و شروعی نو باشد بر زمانه ای جدید.
مشخصا در قسمت دهدشت، چرام، لنده، چاروسا، دیشموک، لیکک نباید انتظاری از نماینده فعلی خود برای تغییرات می‌داشتیم به همین دلیل تاجگردون به عنوان معیار اصلاحات که در هرم قدرت قرار داشت باید برای به قدرت رسیدن همفکران خود در این منطقه تلاش می‌نمود و باید اذعان کرد در حوزه گچساران با توجه به حضور خود آقای تاجگردون و در حوزه بویراحمد چون قدرت قبلا از یک اصول گرا گرفته شده بود حساسیت لازم وجود نداشت.
باد تغییرات خیلی سریع شروع به وزیدن گرفت اما روی باد به سمت گچساران بود و پشت به سمت مناطق یاد شده تنها چند ماه از دولت گذشته بود که فرماندار گچساران تغییر کرد بعد ریاست آموزش و پرورش و بعد یکی پس از دیگری جایگزین شدند و نمود اصلاحات در گچساران محرز شد.

کار تنها به گچساران ختم نشد بلکه اصلاح طلب‌های حامی جناب آقای تاجگردون یکی پس از دیگری پست‌های کلیدی استان را هم درو کردند به هر حال به عنوان یک اصلاح طلب و کلا جامعه اصلاحات با تغییرات هیچ گونه مشکلی نداشته و نداریم و تغییرات را به فال نیک گرفته‌ایم چرا که هر تغییر را به عنوان بازگشت اصلاحات به قدرت می‌دانیم.

تا اینجای کار باید تاجگردون را تحسین کرد چرا که به همه گوشزد کرد که دوره مدیران ضعیف به سر آماده است و همه باید آماده رفتن باشد. اما تو گویی در استان ما فقط مردم گچساران اصلاح طلب هستند و در کهگیلویه کسی به اصلاحات رای نداده است تا جایی که هنوز اکثر پست‌ها در تصرف نیروهای اصولگرا و حتی فرماندار کهگیلویه به عنوان راس قدرت همچنان در اختیار اصولگرا‌ها می‌باشد.
وی کوچک‌ترین تلاشی نه از طریق وزارت کشور و نه از طریق استانداری برای حاکم شدن اصلاحات در این قسمت استان انجام نداد و عملا دست بزرگواری را در این منطقه آزاد گذاشته تا همچنان به سیاق سابق اصلاحات را تحت منگنه و فشار قرار دهد تا جایی که اگر تغییراتی هم شکل گرفت به کسانی قدرت داده شد که در شناسنامه خود حداقل یک بار مهر رای به جناب آقای بزرگواری ثبت شده باشد یا بهتر بگویم از نیروهای دست سوم اصلاحات استفاده شد و نیروهایی که در گرماگرم انتخابات شب و روز خود را صرف جلب آرا به سمت اصلاحات کردند با بی‌مهری، مورد توجه قرار نگرفتند.
عدم تلاش آقای تاجگردون برای نشر قدرت اصلاحات خارج از حوزه گچساران باعث شده است که همچنان با مدیرانی در حوزه کهگیلویه روبرو شویم که گوش و چشم به نماینده اصولگرا دارند اما در دولت اصلاحات پست گرفته‌اند که این از عجایب علم سیاست که فقط در استان ما نمود پیدا می‌کند.
تغییرات مدیران در کهگیلویه به سمتی پیش رفت که می‌شود متصور شد در انتخابات پیش روی مجلس اکثریت مدیران حامی نماینده فعلی باشند و امید برای پیروزی مجدد نماینده اصولگرا در انتخابات آتی همچنان زنده باشد. مگر اینکه طرز تفکر مدیران تغییر نماید.
عدم تسری قدرت اصلاحات به منطقه کهگیلویه از سوی آقای تاجگردون و آزاد گذاشتن دست آقای بزرگواری در این برهه که ساختار قدرت همسو با اصلاحات است اینجانب را به این تحلیل بدبینانه کشاند که خدای نکرده نکند جناب آقای تاجگردون همچنان مشتاق است در دور آینده انتخابات بزرگواری اصولگرا را به عنوان نماینده استان کنار خود ببیند تا یک نماینده اصلاح طلب مقتدر.
اما باید بگویم آری مشتاق است چرا؟ چون سیاست همین است. تاجگردون همچنان علاقه‌مند است در کنار خود یک نماینده اصولگرای ضعیف در کهگیلویه و یک نماینده مستقل(خنثی) همچون زارع در بویراحد رای بیاورد تا در سطح ملی از قدرت و نفوذ بیشتر برای جذب سرمایه برای تنها حوزه نمایندگی استان که کاندیدای اصلاح طلب به مجلس فرستاد برخوردار باشد و در سطح استان از قدرت و جولان بالاتری برای به کرسی نشاندن حامیان و طرفداران خود در پست‌های کلیدی.
این‌‌ همان شرایطی است که در حال حاضر در استان حکم فرماست و جناب آقای تاجگردون بسیار مشتاق است این روند در ۴سال آینده پابرجا باشد تا همچنان در کانون توجهات باشد و همچنان شاه کلید و شاه مهره اصلاحات، چرا که با حضور دو نماینده دیگر اصلاح طلب هم قدرت تقسیم می‌شود هم جذب سرمایه و هم از تب و تاب و قدرت منحصر به فرد او کاسته خواهد شد.

چیزی که نمایندگان فعلی اصلا تهدیدی برای اونیستند.
** کار‌شناس ارشد علوم سیاسی، مدرس علوم سیاسی در دانشگاه پیام نور دهدشت
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در استان اصلاح طلب و در پایتخت اصولگراست .این یعنی نان به نرخ روز خوردن یعنی هرهری مذهب. این کاری بود که .... هم در زمان حیاتش با ..... می کرد. ولی عاقبت این کار افتادن در چاه است چه افتادنی.
علی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در استان اصلاح طلب و در پایتخت اصولگراست .این یعنی نان به نرخ روز خوردن یعنی هرهری مذهب. این کاری بود که.....هم در زمان حیاتش با .... می کرد. ولی عاقبت این کار افتادن در چاه است چه افتادنی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
بالاخره اسمت رضا هست یا علی؟؟؟ یه بار با اسم رضا پیام گذاشتی یه بار علی....تحلیلات هم مثل اسمی که گذاشتی دروغه.
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکش با 2 اسم نظر میدی!
شرمت الله
United States
اولا" : کامنت گذار اولی ودومی فقط نامشان یکی نیست

دوما" روی سخنم با نویسنده میباشد

جناب برادر بزرگوار مگر تاجگردون میبایست جور زمین وزمان را بکشد

برادر عزیز مگر تاجگردون میبایست جور اصلاح طلبان کل عالم را بدوش بکشد .

عزیزمن خودتان یکبار دیگر متن را بخوانید تا بفهمید که تاجگردون نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی است نه رئیس جمهور
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب استاد عزیز

تاجگردون نماینده گچساران هستش نه دهدشت ویاسوج اگه نیروهای اصلاحات درشهرشماحریف بزرگواری نیستند ازضعف خودشونه چراازعملکرد تاج ناراحت میشی فشاربه خودت نیار فشارخونت میره بالا.
کاشف
Iran, Islamic Republic of
اقای صفا تاجگردون به بزرگواری بدهکار است و مدیون. چون بزرگواری از روی عناد با حسینی سادات و اقوام خود را برای تاجگردون بسیج کرد.اری سیاست یعنی معامله یعنی در گچسا. ران با ارای اصولگرایان بریده و در تهران با حمایت باهنر و لاریجانی و بعد مدعی اصلاحات .کجای کاری استاد دهدشتپل بریم معجزه دارا.
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شما زیبنده در خور یک فارغ التحصیل علوم سیاسی و روابط بین الملل نیست با حدث و گمان که نمیشود تحلیل کرد . اصلاحات در کهگیلویه و بهمئی به دلیل اینکه سران اصلاحات همدیگر راقبول ندارند همیشه شکست می خورد.
کارشناس ارشد روابط بین الملل از بهمئی
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود به دوست عزیزم رضا وعلی که واقعا حرف دل تمام مردم گچسارانه در دو سه جمله خلاصع کردن و مفهوم حرف را به بینندگان فهماندن متاسفانه اصلاح طلبان به نظر من بازیچه دست جناب نماینده قرار گرفتن به علت اینکه ایشان کارشونو خوب بلدن ولی این تو بمیری دیگه از این تو بمیریا نیست جناب اقای ..... لطفا اقای کنار کوهی این مطلب را درج نماید با تشکر
محمد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل که کاملا درسته
مطمئن باش اگه هدایتخواه یا سید باقر موسوی در بویراحمد و موحد در کهگیلویه نماینده بودند استان ایقد تو دست تاجگردون نمی افتاد و استاندار حلقه به گوش انتخاب نمی کرد
کاری به جناح چپ یا راستش نداریم ولی انصافا یک مقایسه کوچک اگه بشه معلوم بود که دولت قبل هر ایرادی که داشت استاندارهای خوبی اومدن و خادمی به گرد پایشان نمی رسه
انصافا نوذری، نیکزاد و حتی صابری خیلی قویتر از استاندار کنونی بودن
بویراحمدیهای بی نماینده
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی نگاشتی بله ما مردم بویراحمد هم از دست نماینده خنثی خود به تنگ امدیم و دور بعد اگر به سنگ رای دهیم باز بهتر است چون از سنگ بخار بلند میشود ولی از ایشان هرگز!!!تنها نماینده استان در حال حاضر فقط تاجگردون میباشد و نهایت استفاده را از خنثی بودن اطرافیان خود میبرد....
عیوضی
Iran, Islamic Republic of
راه خوبی برای تبلیغ اقای تاجگردون پیدا کردی ، شما خیلی مسخره تاجگردون را بزرگ کرده و نماینده های دیگه رو ضعیف دوست عزیز اگر لیدر تاج نباشی از حامیان سرسخت تاج هستی.
تاجگردون فقط حرف میزنه ما که عمل ندیدیم
بخشش
Iran, Islamic Republic of
تحلیل مملو از خود خواهی و دیکتاتور مابانه است
شکلی از قدرت سرمایه داری که هر که با ما نیست بر ماست از گفته های اوباما و بوش
برادر عزیز شما چه هستی؟ دیکتاتور؟ دمکرات؟ آزادی خواه؟
برادر دولت در منطقه ما که رای اول را نیاورده که میراث در ستاد رفتن یا مدعی آن را دارید؟
شما مگر میزان رای ملت را قبول ندارید؟ اصلاٌ میانه ات با افکار امام چیست ؟ آن آقا مردم رای داده اند و نفرات خودش را طبق فرمول دمکراسی می چیند این یکی هم جور دیگر .که مردم غیر این می خواهند مردم حل مشکلاتشان را می خواهند اگر از این ندیدند سراغ دیگری می روند نان و نمک نه با اصلاحات خورده اند نه با دیگری که همه در چشم مردم یکیند هر دو مدعی خدمتند تا کدام راست کردار باشند
اینکه چون فلانی طرفدار دولتی بوده که معلوم نیست شما تحلیل گر هستید بهتر می دانید که این سیاست بازان در همه جلسات کاندیداها شرکت کردند نمی تواند حقی برای وی متصور شد بلکه حق مشکلات مردم و کسی است که راه حل مشکل را دارد و گرنه اینکه فلانی فامیل هایش را حمایت کند نه اصلاح طلبی است نه اصولگرایی .بلکه معجونی از تفکرات ملوک الوایفی رضا خانی است.
شما معلوم است درس و مشق اثری بر روحیاتتان نداشته است
داستان شما شبیه همان کشاورز روستایی است که وقتی دکتر شریعتی از فرانسه به مزینان رفته بود به دکتر می گوید علی جان کجا بودی فرانسه بودم می گوید اونجا از کدخدا ی ده ما هم حرفی بود؟ دکتر با خنده می گوید بله بود
این چه تحلیلی است که بزرگان منطقه ما می کنند؟
بیاییم مغزهای منطقه را برای حل مشکلات بسیج کنیم نه با مردم عوام یکسان باشیم فرق شما و مردم بیسواد چیست؟
بیایید نقد منطقی بر کارهای نمایندگان بزنیم .
باشت
Iran, Islamic Republic of
نظرشما درست است
مکتب نوگرا
Iran, Islamic Republic of
بابا اینو میگن توانایی وبینایی سنجی سیاسی ماشالله امپراطور مجلس (بالطف وعنایت ایشان اقا بخشایی نیز ریس شورا هستش)
از چرام
Iran, Islamic Republic of
راستاي آقاي فضيلت کجا به مکتب رفته اي و درس سياست خوانده اي درس سياستي که جز حذف چيزي ياد تو ندادن مي دوني سياست يعني چه ادبيات خيلي گوياست در مورد اينکه اصل از سياست چيزي نمي دوني و حتي الفباي آن را نياموخته اي
حيف از عنوان "مدرس" که اين روزها قبل از اسم هر کس و ناکسي نشسته!
عنوان زيبنده اي که به يمن راه اندازي دانشگاه هاي آزاد و پيام نور، هر کسي را صاحب نون و نوايي کرده
عنواني که ...........................!!
مردی برای همه فصول
United States
دددددددددددددددرود بر قاظی فر جوانترین اصولگرا و محبوبترین درمیان آنان وعده ما انتخابات 94
گچسارانی بومی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات در استان ک.ب بیشتر تحت تاثیر حمایتهای قومی قبیله است تا تفکرات و جریانات سیاسی ،اقای تاجگردون یا هر نماینده دیگر که نمیتوانند طرز تفکر رای دهندگان و جو موجود انتخاباتی را در استان تغییر دهد در منطقه کهگیلویه نبود یک کاندیدای مقتدر اصلاح طلب از یک سو و کثرت سادات باعث انتخاب شدن اقای بزرگواری در دو دوره شده است در حوزه بویراحمد نیز بدلیل ناراضی بودن مردم از عملکرد ستار هدایت خواه و نفوذ مردمی اقای زارع باعث شد که اقای زارع در این حوزه به عنوان نماینده انتخاب شود در مورد انتخاب مدیران نیز هر نماینده تلاش میکند که نیروهای مورد نظر خود را به کار گمارد و بعد سالیان زیاد این اولین دوره ایست که مدیران گچسارانی به چشم میخورد دلیل ان هم ضعف نمایندگان قبلی گچساران و اندک بودن مدیران گچسارانی در سطح استان بود در حالی که باید مدیران استانی ترکیبی از مدیران سه حوزه بود که متاسفانه چنین نبود وبا کثرت مدیران غیر گچسارانی مواجه بودبم حالت طبیعی که اکنون وجود دارد حق طبیعی حوزه انتخابیه گچساران است و کار غیر معقول و انحصاری نیست مردم کهگیلویه و بویراحمد خودشان باید به سظح اگاهی برسند که یک نماینده قدرتمند و با نفوذ به مجلس بفرستند . این را نباید به حساب اقای تاجگردون نوشت اگاهی و رشد سطح سیاسی مردم استان میتواند توارن قدرت را در استان برقرار سازد
اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
گوشه ای از سخنان تاج گردون در خرداد93
امام حسین (ع) یک اصلاح طلب بود.
من هم افتخار میکنم که اصلاح طلبم.
خوشحالم که در بسیاری از طرح های حساس امنیتی کشور و حتی هسته ای از نظرات من اصلاح طلب استفاده میکنند.
نباید بسیاری از تقدسات کشور من جمله بسیج را به گروهی خاص نسبت دهیم.
اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوشحالیم که قدرت یک اصلاح طلب از خطه جنوب در کشور بر بسیاری اصولگرایان حاکم بر مجلس که داعیه تصمیم گیری در برهه های حساس کشور را دارند چربش شدیدی دارد.و نگران کننده چشمهای غیر تیزبین افرادی است که به سبب کوته فکری وشایعه پراکنی گروهی ذینفع(گروهی شکست خورده که بدنبال بازگشت به قدرتند) همچنان در خط بطلان تفاوت بین اصولگرا یا اصلاح طلبی میباشند.
گچسارانی بومی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات در استان بیشتر تحت تاثیر حمایت های قومی و قبیله است تا جریان و تفکرات سیاسی ،اقای تاجگردون یا هر نماینده دیگر نمیتواند تفکر جاکم بر جو انتخابی استان را تغییر دهد و این مساله فقط با رشد اگاهی و تفکر سیاسی مردم استان امکانپذیر است نبود یک کاندیدای قدرتمند اصلاح طلب و کثرت سادات باعث انتخاب اقای بزرگواری در دو دور شده است
عملکرد ضعیف و نفوذ مردمی اقای زارع در حوزه بویراحمد نیز باعث انتخاب ایشان شد
هر نماینده تلاش میکند نیروهای حوزه خود را درسمت های مدیریتی به کار گمارد
کم بودن نیروهای گچسارانی در سمت های مدیریتی در ادوار گذشته به علت ضعیف بودن نمایندگان قبلی باعث این تفکر شده که اکنون با حضوذ چند مدیر گچسارانی در استان تعجب اور شود در صورتیکه مدیران استان باید ترکیبی متوازن از سه حوزه انتخابی باشد .اکنون بعد از گذشت چندین سال اولین دوره ای است که چند مدیر گچسارانی در استان وجود دارد که این حق ظبیعی مردم گجساران است اقای تاجگردون سعی در احقاق خق مردم گچساران دارد که وظیفه اصلی نماینده همین است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل خنده داری بود آیا تمام مدیران دولت قبل اصولگرا بودند؟ آیا تمام مدیران این دولت اصلاح طلبند؟ اگر فهم نویسنده این است واقعا بایستی فاتحه تحلیل سیاسی را خواند؟ در کمال تاسف همواره مدیران عالم و ارزشمند و همچنین کم بنیه و کم سواد را به جناح حاکم منتسب مینمایند که در مورد اول توهین به مدیران و در مورد دوم توهین به جناح حاکم است.شک نداریم که در هردولت دو دسته مدیر همزمان وجود دارند دسته اول مدیران بسبار توانمند و باتجربه که حتی از نظر سیاست ممکن است با جناح حاکم همراه نبوده و به دلیل توانایی های بسیار بالا توسط حاکمیت در بخشهای غیرسیاسی پست میگیرند و دسته دوم مدیران صدرنگ و چاپلوس که با حاکمیت میچرخند.تحلیل دیگر آن است که مگر تمام مدیران جدید اصلاح طلب بوده و یاحتی از نظر کارایی با مدیر قبلی همسان هستند؟!!!! نگاهی به فرمانداران برخی شهرستان ها و یا مدیران کل کشاورزی و دامپزشکی کنید و سپس قضاوت نمایید .نکته آخر آن که کجای این تاجگردون به مرام اصلاح طلبی میخورد او که در مجلس برای اخذ رای از طرف اصولگرایان کاندید میشود.برادران عزیز اصلاح طلب در حوزه های کهگیلویه و یاسوج دلتان را به کسب خوش کنید که جرات کند صاف و شفاف و محکم بگوید من اصلاح طلبم و منفعتی نمیخواهم و حتی هزینه اش را هم می دهم
مصفا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي فضيلت ميگم شما به اصطلاح اصلاح طلبها چرا اينقدر از خود راضي هستيد و فكر ميكنيد غير از شما نه كسي چيزي مي داند و نه توان مديريتي دارد ....!!!!! حضرت عباسي از بين تمام كساني كه توسط آقاي تاجگردون يا با نشان اصلاح طلبي پست گرفته اند يك نفر را نام ببر كه از نيروي قبلي كه اصولگرا بوده قوي تر باشه...!!! بابا جمع كنيد اين حرف هاي مفت را مدرس علوم سياسي دانشگاه پيام نور دهدشت...!!! خدا را شكر كه كسي كلاس نمياد كه تو درس سياست بهش بدهي...!!!! خودمونيم ولي خيلي خودتو قبول داري هاااااااااا......
مندنی
Iran, Islamic Republic of
ما ایل بویر احمد تنها نماینده کارامد و شایسته استان را تاجگردون میدانیم نه امثال......
ای وای
Iran, Islamic Republic of
یقینابویراحمدی نیستی بروازپدربزرگت بپرس شایدیادش باشه ازکدوم دره ای اومدی پس قاطی نکن خودت واول اصل ونسبت روثابت کن
ح
Iran, Islamic Republic of
شاید بابدبینی بتوان این تحلیل شما که تاجگردون دوست دارد نماینده های ضعیفی در کنار او باشند را پذیرفت(به همان دلیل آورده شما) شاید!!!! ولی بعید می دانم این را بپذیرید که شخص دیگری چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در استان تواناییهایی در حد ایشان داشته باشند. خالی از هر تعصبی باید بپذیریم شرط عقل و منطق بدور از تعصب تایید و انتخاب دوباره ایشان است آن هم تنها و تنها به خاطر تواناییهای بالای مدیریتی ایشان به خصوص در حوزه اقتصادی که آسیب اصلی استان ماست . امیدوارم شما هم مانند بسیاری از اهل منطق و علم دوباره به ایشان رای دهید. بی شک برنده انتخابات آینده ایشان خواهد بود. این پیش بینی ناشی از تحلیل است نه از سر دوست داشتن و تعصب. ضمنا نباید انتظارداشت ایشان تمامی کاستی ها در تمامی حوزه ها را برطرف نماید.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
والا ما هرچه پرونده تاجگردون رو نگاه کردیم همش با اصولگرایان در تعامله. ما که اصلاح طلبی ندیدیم . اصلاح طلبی هم برچسبی شده برای خودنمایی. اصلاح طلبی اینجوری نیست برادر.
دلواپس دهدشت
United States
طوری درآخرستون نوشتی کارشناس ارشد سیاسی ومدرس دانشگاه فکرکردم دردانشگاههای خارج کشور سیاست درس می دهی خدا قوت خسته نباشی مشکل ما این است که اگر یک مدرکی گرفتیم خیال مکنیم که علامه ایم ومردم را باید آگاهی ببخشیم نه امروزه یک فرد بی سواد روستایی بحمدالله سیاست را قشنگ می فهمد
فامیل دور
Iran, Islamic Republic of
بساط دروفغ و فریب و کاسه لیسی داغه. کدوم مدیر تاجگردون قوی و مستقله؟ اینا مطیع هستن نه مدیر. درضمن تاجگردون که عضو اصلی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس هیتند. کاش فیلم سخنان ایشون در شورای نگهبان یاسوج را میدیدید که چطور دم از تابعیت از رهبری و عناد با موسوی و جنبش سبز میزدند. تاجگردون ارباب دروغ و تزویره و حکومت، راست،چپ،مردم و همه رو فریب داده وگرنه نه توانی داره و نه نبوغی .تنها هنر وی توانایی کسب قدرت در نتیجه فریبه که اونم ژنتیک بهشون به ارث رسیده
سیاس
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزان کپنایی حیفااست اینگونه تحلیل های آبکی راکه تراوش شده ازیک مغزعقده ای وبی محتوی ازشم سیاسی راکه فقط خواسته خودی نشان دهددرسایت خودبیاوریدواینگونه وقت همه رابگیریدوصدحیف که اورا استادسیاسی معرفی کنیدوهزارحیف که اوراتحلیل گردهدشتی معرفی کنید
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
درود بر امیر کبیر بویراحمد و دنا حاج زارعی. از کامنتهایتان معلوم بد جوری دارید میسوزید.
p p
Iran, Islamic Republic of
از گچسارانی های مقیم یاسوج و دهدشت میخام که بازم به این دو نفر رای بدن تا....... عشقمی تاج
دنا
Iran, Islamic Republic of
مدرس دانشگاه!!!! خدا به داد دانش آموزانی !!!!!! برسه که ایشون درس میده . همانند اعلیحضرت همایونی حکم فرموده اند . ما اینکارو کردیم اونکارو کردیم فرمودیم !!!! آخه تحلیلگر سیاسی انتخاب نماینده با رای مردمه . مگر در اختیار نماینده شهرستان دیگه ای که شما میگید تاجگردون نماینده دهدشت و... را انتخاب کنه دوم انتخاب مدیران هر شهرستان با نظر نماینده همون شهرستانه این چه منطقیه که شما انتظار دارید مدیران شهرستان کهگیلویه را تاجگردون انتخاب کنه . !!!! حالا مدیران استانی حرف دیگری است . خوب است این استاد دانشگاه !!!!! که از قضا علم سیاست !!!!! را تدریس میکنند یه کم با اصول دموکراسی و مردم سالاری و وظایف نمایندگان در حوزه انتخابی آشنایی پیدا کنند بعد افاضه کلام بفرمایند
بیدزرد
Iran, Islamic Republic of
قضیه تاجګردون مثل جریان مرغ همسایس،برا بویراحمدیا،ولا ما جیزی ازش ندیدیم.
از چرام
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظر آبکی ننویسید آقای تاجگردون وتاجگردون ها از طریق حمایت مردم بی نوای چرام ودهدشت ولنده وبهمیی تاجکردون شدند ولی الان اصلا این مردم را بحساب نمیآورند چوب خدا صدا ندارد من اصلاح طلبم ونه بادی به هر جهت
سید ابراهیم یوسفی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر جناب زارعی امیرکبیر صبح تا شب فاتحه خوانی، مرد خوش خواب و اصولگرای ساده و (خنثی) سایلنت مجلس،مجهز به انواع سنگ شکن های ابی و بادی و برقی و...!!!
امیر
United States
ضمن احترام به نظرات دوستان که ذیل تحلیل سیاسی آقای فضیلت مطلب خویش را نگاشتند ؛می بایست خدمت دوستان عرض کنم که انصاف را درارائه نظر نسبت به دوستمون آقای فضیلت رعایت نکردند. وبخش زیادی از کامنت های گذاشته شده توهین آمیز بوده .ومنطق نقد حکم می کرد .که آقایانی که توان تحلیلی قوی تری نسبت به دوستمان(جناب فضیلت) را داشتند و دارند . جهت تنویر افکار عمومی تحلیل بهتری بنویسند .نه اینکه متعصبانه ایشون را زیر بار سنگین کلمات توهین آمیز قرار دهند.
تحلیل ایشون جای نقد وایراد دارد /اما خوب که کلیت متن را نگاه کنیم ایشون در ارتباط با آقای تاجگردون نماینده محترم گچساران یکی به نعل زده یکی به میخ ...هم از نماینده محترم تمجید وتعریف نموده وهم نسبت به بی تفاوتی ایشان به عنوان یک چهره ملی ومنطقه ایی انتقاداتی وارد نموده .اتفاقا همین متن را در فضای فیس بوک بنده خیلی وقت پیش مشاهده کردم ونقد تندی (فاقد از توهین)نسبت به این تحلیل داشتم که از سوی نگارنده متن تا حدودی پذیرفته شد .وروی سخن بنده نسبت به ایشون چند نکته بوده 1- ایشان نماینده گچساران هستند .نه نماینده کل استان 2- ایشان نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که وظیفه تقنینی دارند 3-بر اساس اصل تفکیک قوا هیچ نماینده ای حق دخالت در انتخاب مدیران اجرایی را ندارند.(هر چند رسم شده )اما این رسم غلط یعنی تعیین ومعرفی مدیران از طرف نماینده به وزیر عملا یعنی دخالت وزد وبندهایی است که بین وزیر ونمایندگان صورت می گیرد. جناب فضیلت از فحوای کلامشون چنین بر میاد که آقای تاجگردون به عنوان یک چهره ملی واصلاح طلب در مجلس ؛می بایست برای پیشبرد خواسته های مردم استان رایزنی عمومی تری برای کلیت استان انجام می دادند ومدیرانی را معرفی می کردند .که بتوانند بهتر مطالبات مردم را از دولت طلب می نمودند .(هرچند این فعل دخالت قوا در امور همدیگر غلط ونادرست است)اما حالا که مرسوم شده وبه عنوان یک اصل نانوشته (بین دولت ومجلس)در آمده است .لذا آقای تاجگردون به تعبیر دوستمون جناب فضیلت نسبت به سایر نمایندگان استان در دولت برش بیشتری دارند.از این روی انتظارات بیشتر ی از ایشون می رفت ومی رود...
که امیدواریم آقای تاجگردون وآقی زارع پور وآقای بزرگواری در مجلس بتواند با رایزنی هایی که با دولت انجام می دهد بتواند به مشکلات استان بیشتر رسیدگی نمایند .که البته در این بین ایشون وسایر نمایندگان استان مشکلات استان را اولویت بندی کنند .ومدیرانی را انتخاب نمایند که بتوانند استان را یک گام نسبت به امر توسعه پیش ببرند...
به جد باید گفت اختلافات سیاسی به شکل موجود در استان ما ومزید براین اختلافات سه حوزه انتخابی نمی تواند روند توسعه استان را تسهیل نماید.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه فرهنگ ضعیف در نظرات مشهوده
متاسفانه استان ما مثل همیشه چوب تعصب رو میخوره
با این نوع نگاه هیچ زمان رشد و پیشرفت به استان ما نمیرسه
اکثر مطالب دوستان از روی تعصب خشک بیان میشه
چرا درباره راه های استفاده از توان نمایندگان بحث نمیشه
فقط تخریب فقط تعصب . له یا علیه
بیکاری در استان بیداد میکند . جوانانمان ناامید و .....
تا سطح نگرش ها عوض نشه کارخانه ها و تولید و کسب و کار و پیشرفت و اشتغالزایی به استان ما نمیاد
ای کاش به جای انتقادهای بی فایده انتقادهای سازنده از دوستان ببینیم
حق
Iran, Islamic Republic of
اصولگرای اصلاح طلب بهتره 2تاج گردون با این انتصاب های جلوی ستاد ی ارای خودرا خراب کرد کاش شایسته سالاری را تقویت میکرد این هم به ثواب نزدیک بود و هم خواسته های مردم را راحتر بر اورده می کرد وفرماندارش مجبور نبود به مدیرانش نمره سر مرزی بدهد!! یعنی 14
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تحلیل مقایسه ای خوبی بود ولی کاش در جهت رشد کلی استان تحلیل صورت میگرفت
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
به خدا منطقیان از بزرگواری ضعیف تره.لاهوتی هم که فقط دوستاشو میبینه.ببا کهگیلویه نیروی شاخصاصلاح طلب نداره که رای بیاره
حسین از گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینجانب به عنوان یک اصلاح طلب کاملا با نظر جناب صفا فضیلت موافقم. آنچه در مخیله آقای تاجگردون میگذرد همین است و بس.
رامین از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
من تا اندازه ای با تحلیل شما موافقم که سیاستو تشریح کردین اما اینو بدونید که بزرگواری منطق حرف زدنو بلد نیست و از طرفی ما رای دادیم به روحانی که مدیریت عوض بشه .که هتک و حرمتها دیگه شکسته نشه .که دیکه دروغ نباشه .که دیگه توهین به روحانیت نباشه . که دیگه گندای احمدی نژاد بالا نیاد .من مطمئنم که به خواست خدا این ویروس (بزرگواری) برای همیشه ریشه کن خواهد شد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1