کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امیدوارم تحلیلم غلط باشد! این روزهای تاجگردون!

13 مرداد 1393 ساعت 13:25


صفا فضیلت**kezare.taj.bzorgvari.

مطلبی که می‌خوانید از سری یادداشت‌های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می‌توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
امیدوارم تحلیلم غلط باشد!
بی‌شک همه هم استانی‌هایم با من هم عقیده‌اند که در بین نمایندگان استان جناب آقای تاجگردون از قدرت و به قول معروف برش بیشتری چه در سطح استان و چه در سطح ملی برخوردار است.

چرا که هم از نظر سطح تحصیلات و چه از نظر توان سخنوری و هم آشنایی کامل با وظایف نمایندگی یکی دو سر گردن از هم قطاران خود جلو‌تر است.

اما آن چیزی که در این برهه زمانی قدرت وی را دوچندان کرده، همسویی وی با دولت بوده است چرا که دولت را چه اصلاحات بدانیم و چه اعتدال که هر دو در یک مسیر هستند با اصولگرایی شکاف کاملا مشخصی دارد.
اما روی سخنم این است از روز ۲۴ خرداد۹۲ که همه اصلاح طلبان با حضور خود کفهٔ ترازو را در اقصی نقاط ایران به نفع اصلاحات سنگین کردیم انتظار داشته‌ایم که خط بطلانی بکشیم بر هشت سال ناکارآمدی و سومدیریت و شروعی نو باشد بر زمانه ای جدید.
مشخصا در قسمت دهدشت، چرام، لنده، چاروسا، دیشموک، لیکک نباید انتظاری از نماینده فعلی خود برای تغییرات می‌داشتیم به همین دلیل تاجگردون به عنوان معیار اصلاحات که در هرم قدرت قرار داشت باید برای به قدرت رسیدن همفکران خود در این منطقه تلاش می‌نمود و باید اذعان کرد در حوزه گچساران با توجه به حضور خود آقای تاجگردون و در حوزه بویراحمد چون قدرت قبلا از یک اصول گرا گرفته شده بود حساسیت لازم وجود نداشت.
باد تغییرات خیلی سریع شروع به وزیدن گرفت اما روی باد به سمت گچساران بود و پشت به سمت مناطق یاد شده تنها چند ماه از دولت گذشته بود که فرماندار گچساران تغییر کرد بعد ریاست آموزش و پرورش و بعد یکی پس از دیگری جایگزین شدند و نمود اصلاحات در گچساران محرز شد.

کار تنها به گچساران ختم نشد بلکه اصلاح طلب‌های حامی جناب آقای تاجگردون یکی پس از دیگری پست‌های کلیدی استان را هم درو کردند به هر حال به عنوان یک اصلاح طلب و کلا جامعه اصلاحات با تغییرات هیچ گونه مشکلی نداشته و نداریم و تغییرات را به فال نیک گرفته‌ایم چرا که هر تغییر را به عنوان بازگشت اصلاحات به قدرت می‌دانیم.

تا اینجای کار باید تاجگردون را تحسین کرد چرا که به همه گوشزد کرد که دوره مدیران ضعیف به سر آماده است و همه باید آماده رفتن باشد. اما تو گویی در استان ما فقط مردم گچساران اصلاح طلب هستند و در کهگیلویه کسی به اصلاحات رای نداده است تا جایی که هنوز اکثر پست‌ها در تصرف نیروهای اصولگرا و حتی فرماندار کهگیلویه به عنوان راس قدرت همچنان در اختیار اصولگرا‌ها می‌باشد.
وی کوچک‌ترین تلاشی نه از طریق وزارت کشور و نه از طریق استانداری برای حاکم شدن اصلاحات در این قسمت استان انجام نداد و عملا دست بزرگواری را در این منطقه آزاد گذاشته تا همچنان به سیاق سابق اصلاحات را تحت منگنه و فشار قرار دهد تا جایی که اگر تغییراتی هم شکل گرفت به کسانی قدرت داده شد که در شناسنامه خود حداقل یک بار مهر رای به جناب آقای بزرگواری ثبت شده باشد یا بهتر بگویم از نیروهای دست سوم اصلاحات استفاده شد و نیروهایی که در گرماگرم انتخابات شب و روز خود را صرف جلب آرا به سمت اصلاحات کردند با بی‌مهری، مورد توجه قرار نگرفتند.
عدم تلاش آقای تاجگردون برای نشر قدرت اصلاحات خارج از حوزه گچساران باعث شده است که همچنان با مدیرانی در حوزه کهگیلویه روبرو شویم که گوش و چشم به نماینده اصولگرا دارند اما در دولت اصلاحات پست گرفته‌اند که این از عجایب علم سیاست که فقط در استان ما نمود پیدا می‌کند.
تغییرات مدیران در کهگیلویه به سمتی پیش رفت که می‌شود متصور شد در انتخابات پیش روی مجلس اکثریت مدیران حامی نماینده فعلی باشند و امید برای پیروزی مجدد نماینده اصولگرا در انتخابات آتی همچنان زنده باشد. مگر اینکه طرز تفکر مدیران تغییر نماید.
عدم تسری قدرت اصلاحات به منطقه کهگیلویه از سوی آقای تاجگردون و آزاد گذاشتن دست آقای بزرگواری در این برهه که ساختار قدرت همسو با اصلاحات است اینجانب را به این تحلیل بدبینانه کشاند که خدای نکرده نکند جناب آقای تاجگردون همچنان مشتاق است در دور آینده انتخابات بزرگواری اصولگرا را به عنوان نماینده استان کنار خود ببیند تا یک نماینده اصلاح طلب مقتدر.
اما باید بگویم آری مشتاق است چرا؟ چون سیاست همین است. تاجگردون همچنان علاقه‌مند است در کنار خود یک نماینده اصولگرای ضعیف در کهگیلویه و یک نماینده مستقل(خنثی) همچون زارع در بویراحد رای بیاورد تا در سطح ملی از قدرت و نفوذ بیشتر برای جذب سرمایه برای تنها حوزه نمایندگی استان که کاندیدای اصلاح طلب به مجلس فرستاد برخوردار باشد و در سطح استان از قدرت و جولان بالاتری برای به کرسی نشاندن حامیان و طرفداران خود در پست‌های کلیدی.
این‌‌ همان شرایطی است که در حال حاضر در استان حکم فرماست و جناب آقای تاجگردون بسیار مشتاق است این روند در ۴سال آینده پابرجا باشد تا همچنان در کانون توجهات باشد و همچنان شاه کلید و شاه مهره اصلاحات، چرا که با حضور دو نماینده دیگر اصلاح طلب هم قدرت تقسیم می‌شود هم جذب سرمایه و هم از تب و تاب و قدرت منحصر به فرد او کاسته خواهد شد.

چیزی که نمایندگان فعلی اصلا تهدیدی برای اونیستند.
** کار‌شناس ارشد علوم سیاسی، مدرس علوم سیاسی در دانشگاه پیام نور دهدشت


کد مطلب: 58098

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/58098/امیدوارم-تحلیلم-غلط-باشد-این-روزهای-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1