تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۵۶۲۰۸

برخی مدیران آیات قرآن را اشتباه می‌خوانند/ صدای دهل به‌ جای فرهنگ قرآنی

۱
۰
کبنا ؛نشست مجمع اساتید قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در استانداری این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی، علی‌حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امین کمالوندی و حجت‌السلام مرتضوی مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی  استان در سالن شماره 1 استانداری برگزار می‌شود.ghoran.moh

* آقای کمالوندی مرا به عنوان قاری قرآن نمی‌شناسد/ چرا استان ما قاری بین‌المللی ندارد
در این نشست حکیمه گلستانی یکی از فعالین و مدرسین قرآنی با بیان اینکه ضعف استان کهگیلویه و بویراحمد را در ترویج فرهنگ و علوم قرآنی را نمی‎توانیم انکار کنیم، اظهار کرد: اگر در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی حرف برای گفتن داشتیم، امروز کهگیلویه و بویراحمد باید یک قاری بین‌المللی در سطح ملی و دنیا معرفی می‌کرد.
گلستانی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان به فعالیت‌های قرآنی خطاب به امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چرا آقای کمالوندی من را به عنوان قاری قرآن نمی‌شناسد. چند جلسه با فعالین قرآنی گذاشتید.
این مدرس قرآنی با بیان اینکه نیازهای قرآنی کهگیلویه و بویراحمد باید بومی‌سازی شود، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک سری نیازهای قرآنی و فرهنگی لازم دارد که تا کنون در این خصوص برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفته است.
گلستانی تاکید کرد: اهداف‌سنجی اولویت کار این استان است و از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم که به کارشناسان نخبه قرآنی استان اجازه بدهند تا برنامه قرآنی متناسب با این استان طراحی کنند.
وی اضافه کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بودجه لازم است که متأسفانه فعالین قرآنی با کمبود منابع مالی مواجه هستند که از مسئولین می‌خواهیم در این زمینه ما را یاری کنند.

*مدیران هزینه‌های فرهنگی خود را صرف آموزش قرآن کارکنان کنند
در ادامه این نشست هیبت‌الله دین‌پرور از مربیان قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه برخی از کارکنان هنوز روخوانی قرآن را به خوبی بلد نیستند، گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرائی اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های متبوع خود را صرف آموزش قرآن کارکنان‌شان کنند.

*برخی مدیران آیات قرآن را در شبکه دنا اشتباه می‌خوانند
جواد جلالی که سال‌های زیادی به عنوان مدرس قرآنی در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تعلیم قرآن است در این نشست با انتقاد از برخی مدیران به دلیل کم‌توجهی به توسعه علوم قرآنی، اظهار کرد: امیدواریم برخی مدیران وقتی از مسئولیت کنار می‌روند از میزان خدمت به قرآن راضی باشند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی مدیران استان آیات قرآن را در صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اشتباه قرائت می‌کنند، گفت: ظرفیت شورای قرآنی استان بسیار بالا است و مدیران شبکه دنا می‌تواند از این ظرفیت در راستای آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی بهره ببرند.
جلالی ادامه داد:  به قرآن اصلاً نباید جناحی و سیاسی نگاه کرد، متأسفانه به جای اینکه جناح‌ها زیر چتر قرآن باشند، قرآن زیر چتر جناح‌های سیاسی قرار گرفته است و از این منظر هر گروه و جریان سلیقه‌ای به برنامه‌های قرآنی نگاه می‌کنند.
این پیشکسوت قرآنی با اشاره به موسیقی‌های غیرمتناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، اظهار داشت: اگر فرهنگ قرآن در نظام اسلامی حاکم است، چرا باید اجازه بدهیم ارگ و دهل اینچنین بر فرهنگ ما بتازد.
جلالی تاکید کرد: با این موسیقی‌ها مخالفیم و از استاندار و معاونین وی می‌خواهیم که تدابیری در این خصوص بیندیشند.
وی افزود: قرآن باید در رأس امور قرار بگیرد.

انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

هنرمند
Iran, Islamic Republic of
این جوری که می گن خبرنگاران از کمالوند ناراضیند ، هنرمندان هم ناراضیند ، خادمان قرآنی نیز ناراضیند یکی بیاد بگه این آقا چکار می کنه . اگیه اینجوری چرا دو باره حکمش تمدید شد. آقای استاندار می شه یه کم وقت بذاری یه بررسی بکنی این موضوع را .
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1