کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخی مدیران آیات قرآن را اشتباه می‌خوانند/ صدای دهل به‌ جای فرهنگ قرآنی

31 تير 1393 ساعت 10:07


نشست مجمع اساتید قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در استانداری این استان برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، در این نشست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی، علی‌حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امین کمالوندی و حجت‌السلام مرتضوی مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی  استان در سالن شماره 1 استانداری برگزار می‌شود.ghoran.moh

* آقای کمالوندی مرا به عنوان قاری قرآن نمی‌شناسد/ چرا استان ما قاری بین‌المللی ندارد
در این نشست حکیمه گلستانی یکی از فعالین و مدرسین قرآنی با بیان اینکه ضعف استان کهگیلویه و بویراحمد را در ترویج فرهنگ و علوم قرآنی را نمی‎توانیم انکار کنیم، اظهار کرد: اگر در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی حرف برای گفتن داشتیم، امروز کهگیلویه و بویراحمد باید یک قاری بین‌المللی در سطح ملی و دنیا معرفی می‌کرد.
گلستانی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان به فعالیت‌های قرآنی خطاب به امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چرا آقای کمالوندی من را به عنوان قاری قرآن نمی‌شناسد. چند جلسه با فعالین قرآنی گذاشتید.
این مدرس قرآنی با بیان اینکه نیازهای قرآنی کهگیلویه و بویراحمد باید بومی‌سازی شود، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک سری نیازهای قرآنی و فرهنگی لازم دارد که تا کنون در این خصوص برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفته است.
گلستانی تاکید کرد: اهداف‌سنجی اولویت کار این استان است و از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم که به کارشناسان نخبه قرآنی استان اجازه بدهند تا برنامه قرآنی متناسب با این استان طراحی کنند.
وی اضافه کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بودجه لازم است که متأسفانه فعالین قرآنی با کمبود منابع مالی مواجه هستند که از مسئولین می‌خواهیم در این زمینه ما را یاری کنند.

*مدیران هزینه‌های فرهنگی خود را صرف آموزش قرآن کارکنان کنند
در ادامه این نشست هیبت‌الله دین‌پرور از مربیان قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه برخی از کارکنان هنوز روخوانی قرآن را به خوبی بلد نیستند، گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرائی اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های متبوع خود را صرف آموزش قرآن کارکنان‌شان کنند.

*برخی مدیران آیات قرآن را در شبکه دنا اشتباه می‌خوانند
جواد جلالی که سال‌های زیادی به عنوان مدرس قرآنی در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تعلیم قرآن است در این نشست با انتقاد از برخی مدیران به دلیل کم‌توجهی به توسعه علوم قرآنی، اظهار کرد: امیدواریم برخی مدیران وقتی از مسئولیت کنار می‌روند از میزان خدمت به قرآن راضی باشند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی مدیران استان آیات قرآن را در صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اشتباه قرائت می‌کنند، گفت: ظرفیت شورای قرآنی استان بسیار بالا است و مدیران شبکه دنا می‌تواند از این ظرفیت در راستای آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی بهره ببرند.
جلالی ادامه داد:  به قرآن اصلاً نباید جناحی و سیاسی نگاه کرد، متأسفانه به جای اینکه جناح‌ها زیر چتر قرآن باشند، قرآن زیر چتر جناح‌های سیاسی قرار گرفته است و از این منظر هر گروه و جریان سلیقه‌ای به برنامه‌های قرآنی نگاه می‌کنند.
این پیشکسوت قرآنی با اشاره به موسیقی‌های غیرمتناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، اظهار داشت: اگر فرهنگ قرآن در نظام اسلامی حاکم است، چرا باید اجازه بدهیم ارگ و دهل اینچنین بر فرهنگ ما بتازد.
جلالی تاکید کرد: با این موسیقی‌ها مخالفیم و از استاندار و معاونین وی می‌خواهیم که تدابیری در این خصوص بیندیشند.
وی افزود: قرآن باید در رأس امور قرار بگیرد.

انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 56208

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/56208/برخی-مدیران-آیات-قرآن-اشتباه-می-خوانند-صدای-دهل-به-جای-فرهنگ-قرآنی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1