تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۵۲۷۰۷

دفاع‌ رضا توفیقی از موسی خادمی/ استاندار را درک کنید

۵۳
۰
کبنا ؛

در چند روز گذشته در سایت‌ها و محفل‌های برخی سیاسیون داعیه‌دار کاندیدا شدن در مجلس شورای اسلامی از هر دو طیف، برخی منصوبین به اصلاح‌طلبی و البته در مصاحبه‌های نماینده مردم کهگیلویه، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی از مدیریت سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است که بدون قضاوت در مورد خوب و بد این تحرکات به سراغ یکی از بزرگان جریان اصلاح‌طلبی در استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا نظرات او را در این زمینه جویا شویم.reza

در این مصاحبه که برای آنجام آن چند روز تلاش کردیم، بعد از ورود به اتاق مهجور و مظلوم آقای رضاتوفیقی، محور مصاحبه در سه مبحث شرایط حاکم بر دولت تدبیر و امید، وضعیت استانداری کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسائل متفرقه مانند لغو کنسرت‌های اخیر موسیقی در این استان قرار داده شد و در این سه حوزه سوالاتی از وی پرسیده شد که در این شماره به موضوع استاندار کهگیلویه و بویراحمد اشاره می‌شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید، حاصل گفت‌وگوی  ابتکارجنوب با رضا توفیقی در پاسخ به سوالات مطرح شده است.

وی  در مورد وضعیت سیاسی این استان و برخی تحرکات علیه استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هیچ تحرک سازمان یافته و منسجمی علیه استاندار شکل نگرفته و اگر دغدغه و اعتراضی هست موردی و شخصی است؛ اگر چیزی جز این است اطلاعی از آن ندارم.

موضع اصلاح‌طلبان چه قبل از انتخابات ریاست جمهوری و چه بعد از آن حمایت از آقای روحانی بود و اکنون نیز در استان‌ها حمایت از نمایندگان دولت در دستور کار اصلاح‌طلبان است.

فضای تنفس در برخی ادارات باز شده است

مهمترین نگرانی‌ها در مورد انتصابات است که باید بگویم در استان ما به نسبت سایر استان‌ها، کمیت تغییرات و انصابات بد نبوده ولی در کیفیت آنها انتقاد داریم و برخی انتصابات مورد نظر مجموعه اصلاح‌طلبان نیست اما این بدین معنی نیست که نیمه خالی لیوان را ببینیم و مدیری را مطلق تایید کرد و یا مطلقا رد کرد؛ باید دید استاندار فعلی و مدیران فعلی به نسبت استانداران و مدیران قبلی عملکرد مثبت‌تری دارند یا نه؟ و آقای استاندار نماینده چه دولتی است و چه مجلسی بر سر کار هست و فضای کلی حاکم بر کشور چگونه است؟

باید به این موضوع توجه کنیم که در اداراتی که تغییر اتفاق افتاد، در راه و شهرسازی، دانشگاه یاسوج، علوم پزشکی، شهرک‌های صنعتی، آب و فاضلاب‌ها و نمونه‌های دیگر، آیا خود کارکنان و مراجعین آن ادارات تغییر را احساس نمی‌کنند؟ آرامش و امنیت بیشتری دارند؟ نفسشان باز شده؟ بله اینگونه شده و باید قدر این فضای جدید را دانست و شکرگذار این اقدامات باشیم.

اتهام طایفه‌گرایی خادمی را پررنگ نمی‌دانم

بالاخره اینکه برخی این ور و آن ور می‌گویند طایفه‌گرایی شده، ضمن اینکه من این ایراد را خیلی پر رنگ نمی‌دانم ولی باید گفت: کی در این استان طایفه‌گرا نبوده؟ کی شهرستان‌گرا نبوده؟ ما جریان محور در استان کم داریم و غالبا یا کاندیدا محورند یا شهرستان محور و گرایش طایفه‌ای دارند ولی این گرایشات طایفه‌ای و شهرستان محوری را در تیم جدید مدیریتی استانداری غلیظ نمی‌بینم که لازم باشد از رسانه فریاد زد و یک مجموعه پر تلاش را تخطئه کرد و تخریب.

به شدت مخالف شهرستان گرایی و شهرستان محوری هستم و این گونه نگرش‌ها  را بر نمی‌تابم و مایلم بعد از خدا و دین محوری، جریان محور باشیم و اصلاح‌طلبان نیز باید در طول خدامحوری، جریان محور و اصلاحات محور باشند در غیر این صورت هر کسی چه استاندار چه نماینده و چه مدیر و اشخاص حقیقی غیر از این فکر کند، چه ملا باشد چه مکلا،  دچار واپس‌گرایی شده است.

جهت‌گیری برخی انتصابات درست نبود

پس با قاطعیت می‌گویم که این دولت را باید حمایت کرد و نماینده این دولت در استان نیز نباید تضعیف و تخطئه شودعلاوه بر این مدیرانی که خوب عمل می‌کنند نباید تضعیف شوند. اگر چه جهت‌گیری برخی انتصابات را مناسب نمی‌بینم ولی در کلیت نباید استاندار را تضعیف و تخطئه کنیم؛ ما در شرایط خاصی هستیم و اصلاح‌طلبان باید سطح انتظارات و توقعات خود را کاهش دهند و این انتظارات را به تناسب دولت انتخابی، وزیر کشور و مجلس اصولگرا تنظیم کنند و واقعیات را ببیننند.

معتقد نیستم به اینکه منتظر آرمانی عمل کردن باشیم اگر چه خوب است ولی واقعیت‌ها را دیدن و واقع‌گرایی بسیار لازم هست در این شرایط و این دولت و این مجلس و این دستگاه‌های فرهنگی حاکم، کار کردن به همین راحتی نیست؛ شعار دادن بسیار راحت است، من هم می‌توانم شعار دهم ولی وقتی به میدان اجرا برویم خواهیم دید تا چه اندازه موانع وجود دارد؟

استاندار را هم درک کنید هم نقد کنید ولی تضعیف نه

در همین استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مجلس خودشان برای آمدن آقای خادمی توافق کردند و اکنون باید خودشان دفاع کنند ولی می‌بینیم که هر کدام مطالبات و خواسته‌های خود را دارند و جریانات، افراد، گروه‌ها، کاندیداهای گذشته و آینده و کاندیداهای احتمالی هر کدام مطالبات خاص خود و مجموعه خود را دارند؛ حال با این همه پیچیدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد واقعا مدیریت سخت است؛ کمتر استانی وجود دارد که شرایط این استان و پیچیدگی‌اش را داشته باشد؛ برای همین است که آقای صوفی، استاندار اسبق این استان گفته است که هر مدیری یکسال در این استان دوام آورد، مدیر خوبی است.

معتقدم استاندار و مدیران انتصابی در این استان را باید هم درک کرد و هم نقد؛ آقای استاندار را باید نقد کرد ولی نقدها باید متناسب با واقعیت‌ها و شرایط و اوضاع و احوال باشد؛ خود من هم نقد دارم دوستان دیگری هم نقد دارند ولی این نقدها را نباید رسانه‌ای کرد و به فضای عمومی جامعه کشاند.

خوب می‌بینیم یک نماینده مجلس مطالبات و انتظاراتی دارد که می‌آید و استاندار را نقد می‌کند، می‌خواهد استاندار و مدیران ارشد طبق نظر او عمل کنند، بالاخره این نماینده خواسته‌های خاص خود را دارد ولی نحوه نقد بسیار مهم است باید دقت و انصاف را به خرج دهیم.

همه معترضین بگویند چه گزینه‌هایی را برای مسئولیت به خادمی پیشنهاد دادند؟

کسی که طایفه‌گرایی را در مجموعه استانداری مورد انتقاد قرار می‌دهد دیگر خودش نباید طایفه‌گرا باشد و کسی که به انتصابات ایراد می‌گیرد باید پیشنهاد داشته باشد و ببیند چه کسی را برای فلان مسئولیت پیشنهاد دارند و یا پیشنهاد دادند؟ همه کسانی که امروز به انتصابات نقد دارند باید این را بگویند چه کسانی را برای مسئولیت گرفتن معرفی کردند؟

جمعی از اصلاح‌طلبان مقیم یاسوج پیشنهادات و گزینه‌هایی برای انتصاب مدیران به آقای استاندار دادند، ولی بخش کمی از انها عملی شدند اما این اصلاح‌طلبان تحمل کردند و هیچ‌گاه نیامدند و در رسانه‌ها تخطئه کنند و بگویند کلا این استاندار و این دولت را قبول نداریم چرا که باید شرایط کلی کشور را هم دید.

برخی انتقادات از خادمی، غرض‌ورزی است/ قبول ندارم

بسیاری از حملات به دولت در کشور سازماندهی شده است و برخی انتقاداتی که در استان به آقای خادمی گفته می‌شود، پشت آن غرض‌ورزی است اگر چه برخی انتقاداتی که در رسانه‌ها به آن اشاره نشده به او وارد است ولی مسائلی و انتقاداتی که تاکنون گفته شده را وارد نمی‌دانم.

باید این را بگویم که در سطح کشور تخریب و تضعیف دولت با اهدافی چون عدم موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، عدم رای آوردن اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و این آرزو که در انتخابات چهار سال دوم ریاست‌جمهوری، آقای روحانی را به شکست بکشانند، انجام می‌شود ولی که اگر ادامه یابد، رای آوردن روحانی و اصلاح‌طلبان دشوار می‌شود.

من همه اصولگرایان را نمی‌گویم ولی برخی از انها واقعا می‌خواهند دولت را زمین بزنند که امید است با حمایت مردم و آن بخش از اصولگرایان معتدل، دولت زمین نخورد.

همه مشکلات و توقعات یک شبه برآورده نمی‌شود

در استان کهگیلویه و بویراحمد هم باید با شرایط موجود که ناشی از شرایط دولت است، ساخت و نباید به استاندار حمله کرد و یکسره همه مدیران استان را تخریب کرد؛ بالاخره استانداری آمده با همه این مشکلات، نبودن بودجه؛ خالی بودن کیسه، تعطیل شدن استخدام، پروژه‌های نیمه‌تمام، مطالبات مردم، مطالبات پیمانکاران، مطالبات اصلاح‌طلبان و مشکلات زیاد دیگری که انباشته شده و مدیرانی که آمدند نمی‌توانند یک شبه همه این‌ها را پاسخ دهند گرچه باز هم تاکید می‌کنم جهت‌گیری‌ها در برخی موارد سیاسی قابل دفاع نیست.

اصلاح‌طلبان انتقادات خود را به سطح جامعه نکشانند

در این شرایط انتظار می‌رود، اصلاح‌طلبان حداقل انتقادات خود را خصوصی منتقل کنند و این تنش‌های جزئی را به سطح جامعه نکشانند و اصولگرایان نیز انصاف به خرج دهند و نگاهی به هشت سال گذشته بیندازند؛ چقدر استخدام بی‌رویه و بدوم ملاک و معیار کردند و همان استخدامی‌ها اکنون در جای اصلی خود نیستند؛ چقدر امتیازات نابجا دادند؟ یکی از دوستان ما به شوخی می‌گفت در دولت قبل حتی به محل گدایی یک گدای اصلاح‌طلب گیر دادند و آن محل را به یک گدای اصولگرا دادند!

البته وقتی دولت و مجلس دست اصولگرایان بود این حق آنها بود که مدیران از خودشان باشد؛ ما همیشه گفتیم مدیران، فرماندران و بخشداران باید با دولت هماهنگ و همسو باشد اگر چه اصول آن این است که پست‌های سیاسی فقط با تغییر دولت‌ها باید عوض شود ولی در کشور ما اینگونه است و مدیریت‌ها سیاسی هستند؛ اصولگرایان وقتی نوبتشان بود همه را جارو کردند و همه این را دیدند ولی در این دولت وقتی یک مدیر در یک شهرستان عوض می‌شود داد و فریاد می‌کنند که وای مسلمانی نیست!

اصولگرایان می‌خواهند در این دولت هم همه‌کاره باشند

اعتدال به معنی این نیست که همان مدیران قبلی سر کار باشند ضمن اینکه همه شعارهای دولت زیر مجموعه اصلاح‌طلبی تعریف شد و اعتدال جزئی از اصلاح‌طلبی است؛ اصولگرایان دولت را به دست گرفتند و تندروترین‌ها را بر سر کار آوردند حالا می‌گویند اصلاح‌طلبان نباشند چون هر اصلاح‌طلبی افراطی است! خیر چنین چیزی نیست و اصلاح‌طلبان همانند اصولگرایان یک طیف هستند.

اصولگرایان به این دولت رای ندادند و اگر دادند قابل اشاره نیست ولی می‌خواهند در این دولت هم همه کاره باشند؟ نمی‌شود چنین چیزی.

سطح انتظارات از خادمی، واقع‌بینانه نباشد بی‌انصافی کردیم

ولی از سوی دیگر باید وعده‌های دولت در وفاق ملی را درک کنیم و با توجه به شرایط کلی کشور از نماینده دولت در این استان توقع داشته باشین نه حالت آرمانی.

اصلاح‌طلبان در استان کهگیلویه و بویراحمد همانند کشور و عمده استان‌ها حضور کم‌رنگی در دولت دارند و آنچه اکنون در استان ما در حوزه انتصابات وجود دارد نمونه‌ای است از انچه که در هیئت دولت هست نه چیز جدیدی که استاندار آن را ابداع کرده باشد.

سطح انتظار ما از مدیران ارشد این استان باید به اندازه امکان و شرایط و واقعیات باشد که اگر غیر از این باشد دچار بی‌انصافی شدیم.

حامیان استاندار امروز منتقد او شدند

باید این را تاکید کنم که نمایندگان مجلسی که در این استان در امدن آقای خادمی نقش داشتند الان دیگر خودشان که نباید نقد کنند بلکه باید حمایت و کمک کنند و اگر ایرادی وجود دارد آن را خصوصی انتقال دهند و کارها را به رسانه‌ها نکشانند.

این نمایندگان منتقد و ناراضی، ما را مجبور نکنند در مورد هشت سال گذشته حرف بزنیم، پرونده‌ها را دربیاوریم و عملکردها را بررسی کنیم؛ قرار بود با تشکیل این دولت و به تبع آن در استان‌ها یک وفاق ملی ایجاد شود برای حل مشکلات عدیده داخلی و بین‌المللی؛ جناح‌ها و گروه‌ها با هم کنار بیایند نه اینکه با کوچکترین عزل و نصبی برآشفته شویم و همه چیز را تخطئه کنیم و فضای کار و تلاش برای توسعه این استان را ملتهب کنیم.

این‌ها به جای انتقاد باید استاندار را حمایت کنند نه اینکه خودشان تخطئه کنند و حتی اتهام و برچسب بزنند.

سهم اصولگرایان و انتظارات اصلاح‌طلبان هر دو زیاد است

اصولگرایان نیز نباید ناراضی باشند چرا که هشت سال مملکت در اختیارشان بود و من نمی‌گویم صدا و سیما، قوه قضائیه، هیئت نظارت و این‌ها، همین دولت را می‌گویم همچنان اصولگرایان قدرت اصلی را دارند؛ در همین استان وضع همین گونه است هنوز در بسیاری از شهرستان‌های ما تغییر خاصی اصلا نداشتیم و همان مدیران قبلی بر سر کار هستند، آنها باید راضی باشند این اصلاح طلبان هستند که باید ناراضی باشند هر چند همواره گفتم که باید انتظارات خود را کاهش دهند؛ آنها فکر می‌کردند هشت سال گذشته مال آقایان اصولگرا بوده حالا نوبت ما است که بعد از این همه فشار یک نفسی بکشند.

ولی سطح انتظارات اصلاح‌طلبان بسیار با واقعیات فاصله دارد و آنها فکر می‌کنند دوم خرداد دیگری رقم خورده ولی دوم خرداد با 24 خرداد متفاوت است.

در این استان باید به تغییرات جزئی راضی باشیم و از سوی دیگر نباید اینگونه باشد که هر کدام از ما پست و مسئولیتی گرفتیم مداحی کنیم و اگر نگرفتیم شروع کنیم به تخطئه و تخریب.

به هیچ وجه رد نمیکنم که در میان اصلاح طلبان و اصولگرایان افرادی هستند که مطالبات آنها بر مبنای منافع شخصی است و این قابل انکار نیست ولی نباید در بین هر دو جناح جمعیت عظیم فرصت‌طلبان را فراموش کنیم، که در هر دولتی می‌خواهند سهم داشته باشند؛ فرصت طلبانی که البته در میان اصولگرایان امکان نفوذ کمتری دارند و کمتر می‌توانند از اصولگرایان امتیاز بگیرند ولی از اصلاح طلبان به مراتب بیشتر امتیاز می‌گیرند.

ایجاد تعادل در میان این همه خواسته و تنوع سلایق کار راحتی نیست

این همه توقع کاندیدا و سلایق و جریانات و تعدد و تنوع آنها در این استان هم هست؛ واقعا کار مدیریت ارشد این استان در ایجاد تعادل سخت است هر چند مدیر باید خودش با مشورت گرفتن از همه در نهایت تصمیم بگیرد و مقتدرانه البته با حفظ آرامش و امنیت همه جانبه عمل کند.

این استان اقتضای یکی به میخ زدن و یکی به نعل زدن ندارد و جایی لازم است یک تصمیم قاطع گرفت و برید تا آرامش و امنیت برقرار شود.

اولویت اول توسعه این استان است و رفع بیکاری و پرداختن به این مسائل؛ سرمایه‌گذاری، گردشگری، پژوهش، رشد رسانه، کتاب، هنر، کشاورزی، تولید و این‌ها باید دغدغه اصلی ما باشد که انصافا در این جهت‌گیری‌ها در موضوعات مطرح شده، قابل دفاع است.

مسئول امنیت این استان با استاندار است و امنیت و آرامش در این استان باید سرلوحه کارها باشد تا توسعه و سایر پیشرفت‌ها محقق شود.

جهت‌گیری کلی مسائل سیاسی را قابل دفاع نمی‌دانم

اگر چه جهت‌گیری کلی در مسائل سیاسی و انتصابات را چندان قابل دفاع نمیدانم ولی جهت گیری در حوزه‌های برنامه ریزی، اقتصاد، سرمایه گذاری و جذب سرمایه قابل دفاع و درست است و این جهت گیری استاندار برای توسعه استان درهمه حوزه ها یک جهت‌گیری قابل قبول است؛ هم اصولگرایان هم اصلاح طلب باید فارغ از اینکه چه کسی در این جهت گیری نقش دارد، دفاع و کمک کنند.

اگر اصولگرایی و یا استاندار هر دولتی کار خوبی شروع کرده باید حمایت شود، فرقی ندارد کار خوب را چه کسی انجام داده است اگر این استان برایمان مهم است باید از جهت‌گیری‌های تیم مدیریتی استان به سمت توسعه دفاع کنیم.

هیچ گروهی به صورت سازمان یافته علیه استاندار نیست

من سراغی ندارم فردی یا گروهی به صورت سازمان یافته علیه استاندار اقدامی کرده باشد همه این استان بر استاندار بومی اجماع داشتند؛ حالا همه یکدست شویم و بگوییم خادمی نباشد، سوال این است که چه کسی باشد؟ من فکر نمیکنم آلترناتیو بهتری (نسبت به خادمی) با توجه به شرایط موجود در دولت و مجلس پذیرفته شود.

قبل از این هر گروه و جریانی پیشنهاداتی داشتند ولی آقای خادمی اکنون استاندار شده و باید حمایت شود؛ اصلاح طلبان و همه جریانات باید جایگاه استاندار و استانداری را حفظ کنند او مسئول امنیت این استان است؛ حوزه رای‌گیری با حوزه تصمیم‌گیری متفاوت است.

هم خود استاندار، هم جناح‌ها و هم افراد شاخص سیاسی باید حرمت این جایگاه را حفظ کنند.

تا حال این استان از این تخریب‌ها و تخطئه‌ها علیه همدیگر سودی نبرده و من از همه افراد و جناح‌ها انتظار دارم که دغدغه اصلی خود را توسعه این استان قرار دهند و حال که جهت‌گیری کلی استاندار در مورد مسائل غیر سیاسی صحیح است، همه به او کمک کنیم.



گفت و گو از کریم بنام


نام شما

آدرس ايميل شما

بیدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ضیاء هزاران درود!!
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
من بر خلاف نظر بسیاری ، معتقدم بزرگواری بسیار رند و زیرک است روزی که از استاندار انتقاد کرد می دانستم منظورش چیست . حالا که به نوعی آقای رضا توفیقی دارد تا حدودی از خادمی دفاع می کند بزرگواری به منظور خودش رسیده است . خیلی شفاف تر بگویم ، چون فضای انتقاد اصلاح طلبان در استان و مرکز علیه خادمی بود و همین مدت هم تیم بازرسی وزارت کشور به استان آمده اند خادمی و بزرگواری که کلاً در یک جریان هستند با هم هماهنگ نمودند تا از این حجم انتقادات بکاهند . وقتی همه جا مطرح شده خادمی استاندار بزرگواری است ، بزرگواری انتقادات تندی علیه استاندار داشت تا خادمی سندی در دست داشته باشد که بزرگواری شدیداً مخالف اوست و دولت اصلاحات او را برکنار نکند وقتی سندش را با سخنان بزرگواری جفت و جور کرد ، فردای آن دیدیم که چگونه بزرگواری حرفهای خود را توجیه کرد . ولی حالا در تعجبم که فردی سیاسی چون رضا توفیقی هم در همین دام افتاده و در بازی زیرکانه خادمی و بزرگواری افتاده است .
مهمان
Iran, Islamic Republic of
عملکرد استاندار در این مدت گذشته نشان دهنده دیدگاه بشدت قوم گرائی اوست و متأسفانه تحت تأثیر نماینده باشت عمل می نماید. این تبعیض ها کم کم روشن خواهند شد. بهتر است تا دیر نشده سیاست خود را نسبت به همه طوایف و ایلات یکسان ساخته و یکسان عمل نماید. تا الان که نتایج مورد انتظاری بدست نیامده
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای رضا توفیقی که الحق و الانصاف درست فرمودی آقای خادمی تا کنون عملکرد خوبی داشته و مردم راصین اشااله به امید توسعه هم جانبه استان
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای رضا توفیقی از بزرگان اصلاحات هستند و اقای استاندار هم به طور جد دنبال توسعه استان هستند به هر دو خسته نباشید میگم
محمد
Iran, Islamic Republic of
از حرف زدنت مشخصه از روی غرض حرف زدی و واقعا تحلیل اشتباهی داشتی
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر توفیقی و خادمی و اصلاحات
نصر اله
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت دهد مرد بانجابت واخلاق مدار ای کاش بقیه مثل جنابعالی درک درستی از واقعیتها داشتند وخواسته یا ناخواسته تیشه دبر ریشه اصلاحات نمیزدند چرا که شکست یا موفقیت استاندار پای اصلاح طلبها نوشته میشود نه شخص خادمی
Iran, Islamic Republic of
این سخنان نشانه اتحاد اصلاح طلبان احسنت...از همین حالا شروع کنیم تا بازی دستمان باشد و بماند احسنت بر سید و درود بر استاندار
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر خادمی از فعالترین و بهترین استانداران دولت کنونی میباشد این موضوع رو خود وزارت کشور گفته و تایید کردا
سید عزیز
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضاتوفیق که نشان داد مرد روزهای بهران است حالا اقای خادمی گوش کن ببین واقعا که کی اصلاح طلب واقعی است
ظریف
Iran, Islamic Republic of
سید رضا توفیقی انسانی روشنفکر و وارسته است.او فارغ هر نوع تعصبی حق مدارنه حرکت می کند. ای کاش آقای خادمی از همان روز نخست از نظرات ایشان بهره می برد تا امروز گرفتار چنین چالش های تعصب گرایانه ای نمی شد.
دوست
Iran, Islamic Republic of
فک کنم توفیقی و احزاب چهار نفره اش هم با بزرگواری و خادمی همراه شدند . گویا با تاج هم نشستند چرا که کبنا رسانه تاج هست و در شرایط خاصی به سراغ توفیقی امد . بیچاره اصلاحات.....................................................................................................................................................................
باشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مغز متفکر اصلاحات در کهگیلویه و بویراحمد. جناب رضاتوفیقی
بهلول
Iran, Islamic Republic of
سلام بر رضاتوفیقی عزیز
واقعا رضاتوفیقی اندیشمندی کم نظیر و بلکه بی نظیردر استان میباشد . دوستان من معتقدم که آقای استاندار انسانی دلسوز بحال استان است و تمام سعی و تلاشش در راستای توسعه استان میباشد . حال تا چه اندازه موفق باشه بسته به عوامل متعددی است .
همانطور که آقای رضاتوفیقی گفته اند ،هیچکس را نمیتوان پیدا کرد که انتقاد بر او وارد نباشد آقای خادمی هم از این امر مستثنی نیست و هر که بامش بیش برفش بیشتر . ایشون استاندار هستند و اختیارات وسیعی دارند لذا طبیعی است که هر کس که در این جایگاه باشه (چه اصلاحطلب چه غیراصلاحطلب) نسبت به او و عملکردش انتقاداتی صورت میگیرد . اما باید به این نکته توجه کرد که بیشترین انتقادات به آقای خادمی ، در مورد مدیریتهای ادارات استان است . ما متاسفانه همیشه بخش خالی لیوان را میبینیم . از منتقدین محترم ( که البته انتقادشان بجاست ) این سوال را دارم که آیا آقای خادمی اختیار تام برای انتخاب همکارانش را داراست ؟
طبیعی است که این اختیار را ندارد و تنها نظر استاندار برای وزرا مهم نیست بلکه نظر نمایندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است . لذا اگر در مورد توان مدیران استانی ضعفی هست برمیگردد به نگاه و نظر نمایندگان که هر کس تلاش میکند نیروی خودش را (توانایی فرد مورد نظر ارای نماینده اصلا مهم نیست بیشتر انتصاباتی که تاکنون صورت گرفته این امر را نشان میدهد) نصب نماید .
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
اقاي تو فيقي چرا برادر از استا ندار بز رگواري حمايت مي كني
واقع
Iran, Islamic Republic of
احسنت به درک وشعورتان جناب توفیقی ،استاندارواقعاشایسته تخریب نیست.
واقع
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شعورتان جناب توفیقی ،استاندارشایسته تخریب نیست.
خادمی
Iran, Islamic Republic of
قبلا که فرماندار کهگیلویه بود تو ذهنم ادم بدی می آمد اما حالا واقعا خوشم ازش امدسید رضاتوفیق دوست داریم
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
مامیدانیم که آقای رضاتوفیقی اینقدر با تجربه هست اینقدر سردوگرم چشیده هست که هر اظهارنظری کند قطعا از یک دلیل ومنطق خاصی داردروهیچگاه بیجا سخن نمیگوید قطعا ما اصلاح طلبان ردیف های پایین مو می بینیم و جناب رضا توفیقی پیچش مو وهر حرفی ایشانربزنند در مورد مسایل سیاسی قابل قبول میباشد اما ضمن احترام به تمام گفته های جناب حاج رضاتوفیقی باید بگوییم درست است حال که خادمی استاندار این دولت است بایدحمایتش کنیم اما متاسفانه این استاندار درحدواندازه استانداری نبوده واز اول انتصابش غلط بوده بابا ما هنوز 90 درصد مدیران دولت قبل دارند تاخت وتاز میکنند من تعجب میکنم حالا ما ضعیفیم ونمیتونیم تغییربدیم اصولگرایان که مخالف این وولت هستند چطور توقع دارندهنوز سرجایشان بمونند اینقدرمردباشید که اگر با این فضاهمسو نیستیدخودتان بروید میگیداصلاحات راقبول نداریم اما میخواهیم تو دولتش رییس باشیم خدا میدونه که چقدر از بزرگان اصلاحات مردم ناراحتند چرا یکسال از دولت میگذرد هنوز مدیران دولت احمدیرنژاد برگرده ما می کوبند کجایید اگه خواب رفتید تامردم خودشون افدام کنند ای بزرگان اصلاحات استان بدانید اگرباهمین وضعیت جلو بروید تحت هیچ شرایط این مجلس را نخواهید داشت واصلا رای نمیارید مردم که نمیتونند صبرکنند تا سال سوم دولت یه بخشداری عوض بشه هرچند اگه مدیرانتون مثل ..باشه که صدیاد اصولگرایان بخیر اون بیچاره هنوز نمیتونه پست موی خودشو اصلاح کنه وبا انگشتر طلا نماز میخونه و دیت چپ ورایتش را بلد نیست برادران عزیز کبنا اگه این نظر را نمایش ندید شما را هم اصلاح طلب نمیدانم خیلی حرف هست ومجال نیست
سیاست زده
Iran, Islamic Republic of
جناب رضاتوفیقی ضمن سلام وخسته نباشید منتظرایجادوحدت درانتخابات اینده مجلس هستیم/
محمد امين
Iran, Islamic Republic of
درود بر سيد رضا توفيقي كه الحق و بالانصاف شخصيت بزرگ و با اصالتي است . حيف و صد حيف كه از اين چهره با وقار در كشور استفاده نمي شود
بهروز
Iran, Islamic Republic of
سید تو کجایی که نظر میدی استاندار همه فامیل وهم طایفه ای خودرا پست داده اینقدر بی انصاف نباش چوب خدا صدا ندارد روزی همه چیزها برملا میشود وخود شما مدعی میشوید
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا توفیقی همیشه واقع گرا باش شما اولین کسی بودید که بر علیه استاندار بودیدچطور شد الان حامی آن شدید واز آن حمایت مکنید حتما کار مهمی برای شما انجام داده میتونی مثل بقیه اصلاح طلبان سکوت کنی وحرف نزنی نه اینکه مخالفش باشی بعد کاری برایت انجام داد دفاع کنی ب...
وحيد
Iran, Islamic Republic of
جناب اقاي توفيقي و دكتر خادمي هر دو از بزرگان اصلاحاتن و هر دو كارشون درسته
فاطی
Iran, Islamic Republic of
دفاع از خادمی توسط شما تقویت فرصت طلبان و طایفه گرایی است کاش بیشتر دقت می کردی
بهلول
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا توفیقی عزیر
سلام
شما سنگ زیرین و سنگ صبور اصلاحطلبان هستید . هیچکس از دوستان اصلاحطلب به اندازه شما برایش مشکل ایجاد نشد ولی با این حال مرد و مردانه آن وسط ایستاده و علی رغم همه ی تهدیدها و ارعابها ، از کیان اصلاحطبی دفاع مینمایید . انتقادات شما از مجموعه مدیریت استان نه بخاطر منافع شخصی است بلکه دغدغه شما منافع مشترک همه ی مردم استان بوده و هست و خواهد بود .نمیدانم آیا سران اصلاحطلب شهرستان کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده ، تا چه اندازه از شما حرف شنوی دارند اما از شما خواهش دارم و تمنا میکنم برای انسجام و اتحاد میان دوستان اصلاحطلب در این شهرستانها اگر شده به خانه ی تک تک آنها برو و آنها را به اتحاد دعوت بنما .
آقای رضا توفیقی بیایید از آنها بخواهید که همه کدورتها را دورانداخته و در کنار هم برای عمران و آبادانی استان و شهرستان تلاش کنند . وقتی دوستان اینگونه از هم دلخور و با هم در تضاد باشند ، طبیعی است که افرادی که دنبال منافع شخصی بوده براحتی در این میدان هرگونه که میلشان باشد بازی میکنند.
بهلول
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم بی انصافی هستید . البته فکر میکنم شما اصلاحطلب نیستید و هوادار اصلاحطلبان هم نیستی و فکر میکنم از این گذشته از آقای رضاتوفیقی هم کینه بدل داری.
Iran, Islamic Republic of
بروید و مظلومیت رضاتوفیقی را در دانشگاه یاسوج ببینید. در یک اتاق ساده با یک میز کوچک و یک کامپیوتر با سه تا صندلی. این نشان می دهد که اصلاح طلبانی مانند ایشان شایستگانی هستند که دلبستگی به این دنیا ندارند. درود بر ایشان
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
l ... لعنت خدا بر تو باد ر
Iran, Islamic Republic of
جدیدا یک ساداتی دیگر سر کار اومده در یک اداره فرهنگی اون هم بزارین مدیرتا دیگه تکمیل بشه..
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ضیا وخادمی واعتدال وشایسته سالاری وبرنامه ریزان توسعه ی استان وعزت اعتدال گراین با وحدت وحرمت پیش کسوتان و معرفی کاندیدای مقبول ، بی حاشیه ، با تقوا ،با تجربه و بدون افراط وتفریط...............انشاءالله
مشفق
Iran, Islamic Republic of
نمیشه همه گروهها را داشت برادر باید موضع شفاف وبر اساس ان گروه خود را تقویت کرد .ببین الان نه اصولگرا راضی است و نه اصلاح طلب ومیانه رو ولی بهترین کار اینه که ادم موضع مشخص داشته باشد .یا زنگی یا رومی .وقتی جناح مشخص باشد تکلیف همه معلومه ولی اینطور تکلیف ادم خودش هم معلوم نیست چه برسه به بقیه..تا هزار سال اجماع ویکدستی در جامعه به وجود نخواهد امد.
مشفق
Iran, Islamic Republic of
دو کلمه نان شد برای گروهها یک عده بنام توسعه استان توجیه هدف خود کنند دیگری با فتنه فتنه کردن .حرف تازه ای بیاورید لطفا نه کسی دغدغه اش توسعه استان است و نه واقعا فتنه گری هست در این استان
مک
Iran, Islamic Republic of
جناب سید ایامجمع باشماموافق هستنداین حرفهارازدی خط قرمزشما در دهدشت چی شد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضاتوفیقی، استاندار مرد بسیار متدین ومعتدلی است بیشتر کامنتهای مخالف مدیران خلع شده هستند
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
ی سوال به نظرشماهااین دفاع رضاتوفیقی مشکوک نیست؟به نظرتون پشت پرده بابزرگواری وخادمی هماهنگ نکرده؟آیاآیت الله ملک حسینی که باشجاعت نسبت به فتنه قوم گرایی هشداردادنداوضاع رابهترمیبینه یاآقای رضاتوفیقی؟آقای رضاتوفیقی ی نگاهی به این اسامی بنداز ببین چندنفرشون اصلاح طلبه؟فروزان آموزش وپرورش دهدشت سخنگووسخنران دورگذشته بزرگواری سادات امام زاده علی:کشاورز اقتصاد و دارایی ،عین ا... درخشان،علی وفایی،علی علی پور، موحدی پور،تقوی معاون دفتر توسعه منابع انسانی،تقوی ثبت و احوال،مدیر کتابخانه های استان البته همسرشون ساداتیه
حوزه سرفاریاب ابراهیم فتاح پور فرماندار چرام،خاضع تبلیغات اسلامی
غیر 80 درصد افراد فوق الذکر که در دولت احمدی نژاد سابقه مدیریت داشتند این افراد رو هم اضافه کنید:
دلشاد فرماندار بهمئی،کورش درخشان زاده معاون بازرسی استانداری ،حمزه کرمی معاون امار استانداری،هرمزی معاون امور اقتصادی استانداری،کاظمی مدیر کل دفتر فنی ،ایلخانی بخشدار دنا،جانی پور بخشدار کبکیان،دانشی بخشدار پاتاوه سجاد پور معاون فرماندار گچساران
حالا چند سوال واقعا این توهین به مردمی نیست که با وعدهای دولت تدبیر و امید (دولت راستگویان و پاکدستان،شایسته سالاری رفع تبعیض )شعارش بوده
ایا متهم کردن مدیران دولت قبلی و انتصاب مجدد انها بعضا در پستهای بالاتر توهین به شعور ملت نیست
یک سوال دیگه توی این انتصابها تعادل منطقه ای رعایت شده اگر شده سهم چرام بهمئی و سی سخت چی بوده یعنی معنی این حرف اینه که افرادی که واجد شرایط احراز سمت های مدیریتی در استان باشند در این شهرستانها نبوده
Iran, Islamic Republic of
.دانی که مردان پیمان شکن ستوده نباشند به هرانجمن
منتقد استاندار
Iran, Islamic Republic of
جناب رضا توفیق پس چرا رفته بودی تهران جلو وزارت کشور خوابیده بودی میگفتید نزارین استاندار نشه
اصلاح طلب لنده
Iran, Islamic Republic of
درود بر خادمي درود بر لاهوتي درود بر دو مغز متفكر اصلاح طلبان رضا توفيقي و سيد كامل تقوي نژاد درود بر لاهوتي
گچساران ک.م.ت
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضا توفیقی
کر بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم رضا توفیقی که با اصل نظام مشکل داره چرا باید هر روز تیتر سایتهای استان ما باشد؟؟؟اخه با چه زبانی بگویم که ایشان یک مهره کاملا سوخته میباشد که خودش هم بهتر میدونه وگرنه الان برای پست و مقام دنیا رو بهم ریخته بود ولی چون میداند که جایی در این حکومت ندارد یه گوشه نشسته و دارد با سران نقشه براندازی طراحی میکند که این را هم بگویم کوررررررررررررخواندی!!!در ضمن اتفاقا خود شما یکی از همانهایی هستید که همانطور که خودت هم اشاره کردی فرصت طلبی بین اصولگرا و اصلاح طلب البته با این تفاوت که شما فقط و فقط دنبال خیال خام و دست نیافتنی خود براندازی هستی که خیالی زهی باطل بیش نیست.....کبنای عزیز خواهشا همانند همیشه امانتدار خوبی باشید
نون از طولیان
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای حاج توفیقی که علیرغم اینکه حدودا 16 سال در پست های مختلف مدیریتی از جهادکهگیلویه گرفته تا فرمانداری و مدیرکلی و همچنین علیرغم اینکه هکتارها زمین و املاک در صحرای کلاچوی طولیان دارند ولی فقط دارای یک خانه محقر و کوچک در یاسوج هستند و مثل متاسفانه اغلب مدیران دیگر نیستند که یک شبه دارای چندین واحد ساختمانهای مجلل در این شهر و آن شهر هستند. انصافا و ایمانا ایشان نه تنها از این پستها و مقام ها سوء استفاده مالی نکردند بلکه هرساله ضمن پرداخت زکات نسبت به حلال نمودن مال خود از طریق ادای فریضه خمس اقدام می نمایند.
البته و صدالبته ایشان را نه تنها یک چهره شاخص سیاسی بلکه یک انسان پاک و نجیب می شناسم.
همین که ایشان بعنوان شاخص ترین شخص سیاسی استان خواهان هیچ پست و مقامی نبودند نشان از عدم دنیا خواهی این سید بزرگ و وارسته و صد البته خداترس دارد.
اما به هر حال با توجه به پیشینه و تجارب ارزشمندی که این سید عزیز در وزارت علوم و مدیریت دیگر ادارات دارند انتظار می رود بار دیگر به صحنه مدیریت بازگردند تا این استان محروم و تشنه خدمت از خدمات ارزنده ایشان برخواردار گردد
و السلام
بر محمد و آل محمد سلام و صلوات.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
استفاده کردیم
آشنا با فضای سیاسی کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه رضا توفیقی تو که اولش از مخالفان سرسخت خادمی بودی.......
خرزو خان
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای رضاتوفیقی یه روز ساز مخالف می زنی یه روز ساز موافق من شما را رضا توفیقی دهه هفتاد میدیدم ولی بعضی دوستان می گفتن که رضا توفیقی خیلی عوض شده ولی باورم نمی شد ولی حالا فهمیدم درست گفتن بنظرم خیلی عقده ای هستی و شماها بدرد این نظام نمی خوری و در انتخابات آینده وزن شما و دوستان اصلاح طلب شما مشخص خواهد شد جناب رضا توفیقی گر چه روی امثال شما هم زیاد هست
دختر بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آیت الله ملک حسینی، جناب زارعی کجایید به داد بویراحمد برسید بویراحمد رو دارن غارت میکنند و هیشکی به هیشکی نیست چقد طایفه گرایی؟ چقد مسئولان بی لیاقت و بی سواد؟فریاد فریاد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
نماینده ی بویراحمد آیت. الله ملک حسینی از شما خواهش میکنیم جلوی اینهمه پارتی بازی و قوم گرایی و شهرستان گرایی استاندار رو بگیرین، تا کی باید شاهد حضور افراد بیسواد و....در پست ها باشیم، هوار
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مدیر سایت هم ساداتی ای داد ای بیداد خدا خودش به داد ما نمیرسه و به حساب شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بااحترام،همه همنوعان نظراتشون قابل احترام است،،اماانصافا روحیه چاپلوسی،تملق رااز استان دور کنیم،کدام کار درشان مردم توسط خادمی انجام شد،وجود افرادی چون رضاتوفیقی میتوانست،روحیه انتقادسازی سازنده را توسعه دهد اما افسوس که زود تسلیم شد،اگر آ آقای استاندار عملکرد خودش راخوب ارزیابی کرد، ماهم خدقوت میگیم، امادوراز انتظاراست.انتقاد سازنده کنید تا مشکل مردم حل شود
روستای بردیان
United States
با سلام خدمت آقای رضاتوفیقی،شما از بزرگان اصلاحات هستید و قابل احترام بنده به شما افتخار میکنم و آرزوی موفقیت براتون میکنم،این روزها همه جا حرف از شماست و چیزی به جزء خوبی و باسواد بودن شما گفته نمیشه درود بر رضاتوفیقی با قدرت
حکیم
Asia/Pacific Region
آقای ناشناس شما در حد اندازه رضاتوفیقی نیستی که بخوای اظهار نظر کنی،شنا از سختی ها و مشکلاتی که رضاتوفیقی در این راه کشید چیزی میدونید؟؟؟؟؟؟پس خواهشا حرف از تسلیم زدن ایشان به زبان نیاورید،ایشان انسان بزرگی ست برای استان
Iran, Islamic Republic of
اقاى رضاتوفیقى را از دوران دانشگاه میشناسم زمانى که جوان بود و در اون دوران هم پخته و هم خوش فکر و هم ادم منطقى و معتدل بود بر خلاف خیلى ها که تندروى میکردند و امروز اصلاح طلب شدند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1