تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۵۱۶۰۶

هشدار به داروخانه های گچساران

۳۹
۰
کبنا ؛سیدمحمدهادی فخراحمد

گرانفروشی و احتکار شایع  در بازار محصولات غذایی ، با شدت بیشتری در داروخانه ها ظهور و نمود پیدا کرده است. گرانی دارو - قصه پرغصه بیماران و بیماردارانی که مجبورند داروها را تا ۳۰ درصد و حتی بیشتر، گرانتر از قیمت خریداری کنند و راهی جز سکوت نداشته باشند.

برای خرید یک داروی پیش پا افتاده مثل پماد تبخال هم که به داروخانه های گچساران مراجعه میکنی هرگز خبری از قیمت هایی خرد نیست و همیشه مبلغی که از متصدیان این داروخانه ها میشنوید مضربی از ۵۰۰ است و هرگز دارویی با قیمتی مثل ۱۳۵۰تومان ۲۲۵۰ یا امثال این نیست.

این در حالی است که همین پماد تبخال مورد اشاره  دارای قیمت درج شده ۱۱۵۰ تومان است و در داروخانه ها به قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه میشود.

اکثر داروخانه ها  برای نسخه های پزشک حتی اگر تک قلم دارو هم باشد بدون هیچ  رو در بایستی مبلغ حق فنی را از بیمار اخذ می کنند در حالی که پزشک آنها در محل حضور ندارد ، در همین شهر داروخانه ای وجود دارد  که بیش از یکسال است پزشک مربوطه به آن قدم نگذارده و اصلا در شهر دیگری و خارج از استان زندگی میکند.

آنچه بیش از همه چیز  آشکار است ضعف سیستم های نظارتی و کوتاهی آنها در انجام بازرسی های مداوم و سخت گیرانه و همچنین عدم وجود جریمه هایی بازدارنده از سوی سازمانهای مربوط مانند تعزیرات حکومتی برای متخلفان اینچنینی است ، وضعیت آنگاه بدتر میشود که با بررسی وضعیت داروخانه های شبانه روزی  که مشتریانی به مراتب بیشتر از سایر داروخانه ها دارند مشخص می شود درصد گرانفروشی آنها از سایر داروخانه های شهر بیشتر است و قیمت ها را به دلخواه خود تغییر میدهند.

از آنجا که بررسی خبرنگاران ما می تواند برای افکار عمومی و مخاطبان عزیز جالب باشد نمونه ای از بررسی وضعیت داروها در ۳ داروخانه ... را ارائه میکنیم.

داروخانه دکتر... ابتدای خیابان ...:  بسته قرص شیاف استامینوفن برای کودکا ن - قیمت درج شده روی بسته ۲۲۵۰ تومان برای ۱۰ عدد. قیمت اخذ شده ۲۰۰۰ تومان برای ۵ عدد.

داروخانه دکتر .... مرکز شهر .... بسته۵ عددی قرص شیاف استامینوفن برای کودکا ن - قیمت روی بسته بندی ۱۱۵۰ تومان  مبلغ اخذ شده ۱۵۰۰ تومان که در این مورد اعتراض همکار ما نیز نتیجه ای در بر نداشته است.

داروانه دکتر ... جنب ....- پماد سیکلوویر (تب خال) قیمت درج شده ۱۱۵۰ تومان - مبلغ اخذ شده ۱۵۰۰ تومان.

تصویر کنید بیمارانی را که با بضاعت کم مالی نیمه شب به این داروخانه ها مراجعه می کنند در حالی که شاید بزرگترین دغدغه شان پس از بیماری کرایه تاکسی باشد که با آن به خانه برگردند آنگاه باید ۵-۶ قلم دارو مانند سرم ، آمپول و سرنگ و یا قرص و پماد برای خود تهیه کنند و برای هرکدام مجبورند ۲۵۰ تا ۵۰۰ تومان اضافه پرداخت کنند.

انگار برخی از پزشکان دارو ساز ما  نه تنها انصاف را فراموش کرده اند بلکه به شغل خود فقط به عنوان نوعی تجارت پر سود  نگاه میکنند و فراموش کرده اند سوگندی را که در آخرین روز تحصیل خود در دانشگاه بر زبان آورده اند.

یاد آن دوران آسپرین های صورتی رنگ بخیر که داروخانه ها بجای باقی پول دارو به بیماران میدادند در این زمانه پزشکان بخاطر تعهدی که دارند و زیان های احتمالی آسپرین آن سنت قدیمی را کنار گذاشته اند و به لبخند و گاهی هم اخم و تخمی به بیماران بسنده میکنند.

حال باید پرسید اگر این قیمتهای درج شده روی بسته بندی داروها  نباید رعایت شود چرا درج می شود و اگر باید درج و اجرا شود چرا نظارتی بر روی آنها صورت نمی گیرد؟ این داروها که حق فنی و... ندارند و اصولا نسخه ای هم  نبوده که حق فنی دریافت گردد. بدون شک داروخانه ها  کسب و کار سکه ای دارند  و لبان و لپ هایشان از این رونق  پر سود بی رقیب گلگون است ،

از مسئولان  انتظار می رود با اتخاذ تدابیری مانند ارائه صورت حساب داروها به مشتریان همچون بسیاری از فروشگاههای این شهر ، داروخانه داران را مجبور کنند تا به قیمت های مصوب پایبند باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

غرور
Iran, Islamic Republic of
سلام
من دیروز یه شربت ایبوپروفن خریدم که قیمت روی جلد اون 1150 تومن بود ولی دکتر داروخانه 2000 تومن بابت اون شربت گرفت...
دزدی مگه چیه؟؟؟؟
دزدا که شاخ و دم ندارن!!!
بیمار همیشگی
Iran, Islamic Republic of
دروود بر شما
کی گوش بده؟ تا بوده همین بوده
روستای من
Iran, Islamic Republic of
ما تو روستامون خانه بهداشت داریم خودش به تنهایی 30 قلم دارو هم بیشتر داره
کبنا جون کسی توجه نمیکنه به این حرفا
United Kingdom
مدیر شبکه بهداشت فقط بدنبال اینه که بدونه کی علیه مدیریت ضعیف او کامنت میزاره تا با اون فرد برخورد کنه ! آقای عکاشه حضرت عباسی یه سری به اداره بزن ببین توی این چند روز چند نفر رو توی حراست ازشون بازجویی کردن !! آقایون بدونند ما انقلاب کردیم که با روشهای دیکتاتوری برای همیشه خداحافظی کنیم اما مدیریت شبکه بهداشت گچساران ظاهراً هنوز توی خواب هستند !!! اما ما جوانها دیگه اجازه سوء استفاده از بیت المال را نمی دهیم وبا هربهانه ای اونها را رسوا می کنیم حتی اگه هر روز به حراست بریم !!!
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
واقعا داروخانه های . بیداد می کنن .
میلیاردر شدن
خصوصا اونا که قبلا قصاب بودن حالا دارو فروش شدن
نفتی هوادار توسعه
United States
یک پزشک که ردیف استخدامیش درمانگاه شماره یک شهری بوده با فشار رییس دفتر نماینده بر رییس مرکز بهداشت مجبور شده جای دیگری زیر نظر بهورز کار کنه.از طرفی همین رییس مرکز بهداشت که داماد رییس دفتر نماینده هستش خودش بخشنامه کرده که هر کارمند مجبوره طبق دستور ریس جمهور بره سر ردیف خودش خدمت کنه! برادرمن ارباب سالاری و بنده پروری همینه دیگه
کلاغ
United States
وقتی متخلف ترین داروساز شهر که بیشتر داروهای ... رو توزیع میکرد . ... دانشگاه علوم پزشکی استان دیگه چه میشه گفت؟ بله اینه مدیرای آقای تاجگردون
الهی
Iran, Islamic Republic of
اولین مدیران ضعیفی که باید بفکر جایگزینی مناسب برای آنها بود ، دکتراسدپور ، دکتر رستمی و آقای ملکی است . جناب دکتر چمن لطفاً تحقیق کنید اگردانشگاه را مانند خودرویی فرض کنیم ، افراد فوق مانند چرخهای پنچر این خودرو می باشند که شما را به مقصد نمی رسانند واحتمال خسارات جدی هم برای شما وجود دارد !!
نارضایتی از عملکرد آنها بسیار زیاد است ، بایکوت خبری در اداره بوجود آورده اند ، هر نظر وسخن مخالفی را در نطفه خفه می کنند ، افراد ضعیفی را درجاهای حساس اداره بکارگرفته اند ، افراد لایق وتوانمند از پذیرفتن مسئولیت واحدها پرهیز نموده وکسی حاضر به همکاری با مدیریت نیست ، سوء ....در اداره وجود دارد بخصوص در... پزشک خانواده که برخلاف قانون درصد زیادی از آن بین مدیریت تقسیم شد و باعث اعتراض شدید پرسنل شد . متأسفانه پرسنل معترض را یا جابجا نموده ویا به تخلفات اداری معرفی می نمایند !! دکترجان اگه اقدام نکنید ، به استناد همین گزارش و با تأیید کاربران محترم ، موضوع وفق قانون گزارش خواهد شد .
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
براساس کدام ضوابط ...... ابتدا در مرکز گذری جذب و بعدبه مرکزامامزاده جعفر منتقل وبناحق جای آقای علیپور شروع بکار کند ؟ آقای علیپور چه گناهی کرده که هرروز باید درمسیرامامزاده جعفر به گچساران تردد کند ؟ بر اساس کدام ضوابط مدیرشبکه هم در مرکز گذری کار کند ( آنهم بصورت ناقص اما دریافت حقوق کامل !!! ) وهم مدیر شبکه باشد و حق مدیریت کامل دریافت کند ؟
هم ۲۵درصد از درآمد کلینیک تخصصی و والفجر را دریافت کند ؟ هم درصد بالایی از کارانه بیمارستان را دریافت نماید ؟ هم بیش از ۱۵ درصد از کارانه پزشک خانواده را به خود اختصاص دهد ؟ ( طبق دستورالعمل کارانه ، سهم مدیر و رئیس مرکز بهداشت حداکثر ۱۰ درصد است ! )
براساس کدام ضوابط ... باید ساعت ۹ صبح سر کار بیاید ودیگران ساعت ۷ صبح ؟ بر اساس کدام ضوابط کارشناسی که حسابدار است ومدیریت صنعتی خوانده ، باید در واحد بهداشتی انجام وظیفه نماید و کارشناس اصلی بناچار در واحد بیماریها باشد ؟
براساس کدام ضوابط باید نیروی بهیار در ستاد جایگزین کارشناس باشد ؟ براساس کدام ضوابط کسی که نیروی بهداشتی است وهیچ گونه کار مدیریتی تا کنون انجام نداده ، بعنوان رئیس اموراداری انجام وظیفه نماید ؟
ونتایج کار ایشان چیزی جز نارضایتی پرسنل را در بر نداشته است ! براساس کدام ضوابط در واحدهای حساس اداره باید از نیروهای قرارداد معین استفاده کرد ؟ براساس کدام ضوابط به بعضی افراد هم حق مدیریت پرداخت می کنند و هم خارج از شمول ماهی دو میلیون ریال پرداخت می کنند ؟ براساس کدام ضوابط ……… ؟؟؟؟
داروساز
Iran, Islamic Republic of
برای اطلاع برخی دوستان باید بگم فروش به صورت OTC یا همان ازاد هست که داروخانه دار می تواند دارو را با سود 15% تا سقف 6500 ریال به مشتری بفروشد و هیج کس نمی تواند مانع کارش شود مگر اینکه خو سیستم داروخانه نخواد این مبلغ رو از بیمار بگیره......

نرخ دارو هم با توجه به تغییر قیمت های فراوان که دارن به صورت انی و به روز حساب میشوند و قیمت روی جلد ملاک نیست.. جون بیش از 80% اقلام دارویی قیمت روی جلدشان با قیمت فاکتور هم خوانی ندارند....

در پایان باید بگویم خبرنگار باید دنبال علت گرانی باشد چون به داروخانه ها به صورت مرتب سرکشی می شود... وگرنه چه دلیلی دارد داروی 4500 ریالی بشود 11500 ریال....دارو در طی این یکی دو سال افزایش 200% درصدی قیمت داشته است
كارمند
Iran, Islamic Republic of
وقتي دكتر ...داروخانه خودش تخلف كرده و تعطيل شده ديگه وال به حال بقيه
مش مندلی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دفترچه تامین اجتمایی برای دارو گرفتن هیچ فایده ای نداره به دلیل اینکه با آزاد گرفتن هیچ تفاوتی ندارد. تازه با دفترچه حق فنی هم می گیرند. ( بیشتر داروها طبق گفته پزشک دارو خانه آزاد هستند. در واقع دفترچه برای دارو گرفتن حضور کاذب دارد.)
بیمار
Iran, Islamic Republic of
کی به مردم ظلم نمیکنه که داروخانها ظلم میکنند میریه یک بسه قرص میخری رو جعبه نوشته 30 تایی میای تو خونه بازش میکنی میبینی 20 تا قرص توشه میری داروی گیاهی میخری من چند روز پیش رفتم در یک از این عطاریها دیگه اونا که قیمت هم ندارن علف را میدن قیمت طلا وقتی عاری ماهی دوملیون ونیم کرایه میده خوب باید از کجا پولش را در بیاره راستی اینها چقدر مالیات میدن
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
بابا متخلف ترینشون تو شیراز زندگی و کار میکنه خیلی هم با ادعای اصول گرایی . البته سال گذشته به عنوان مدیر کل متخلف دستش رو شد و یک هفته داروخانه اش رو تعطیل کردند.
بهنام عکاشه
United States
سلام.اگه مستندی برای حرف هاتون هست در صورت تمایل می تونید با شماره 09170188001 تماس بگیرید.
دل خون
Iran, Islamic Republic of
درود و صد آفرين به شما برادر گرامي كه به فكر مردم هستيد .انشاءاله هميشه همين طور پيگير باشيد تا ديگران به فكر چنين كاري نباشند.
داروساز
Iran, Islamic Republic of
به نظر من راست می گویی چون درر بخش غذا و دارئ هم همین بحث است....
Iran, Islamic Republic of
وااااای باز هم یه خبر از گچساران زدند و شماهم تا تونستید اراجیف بنویسین. خوب بیکارین
Iran, Islamic Republic of
تو هر دفعه از ماشین بی لاستیک و پنچر حرف میزنی هربار هم زمان و زمین رو تهدید میکنی که گزارشات رو ارائه میکنی بابا ول کنید این بچه بازیهارا مگه فضای رسانه مهد کودکه
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
جناب داروساز کار خود را اینگونه توجیح نکنید شما که تافته جدا بافته نیستید . شما هم باید مانند سایر اصناف مطیع قانون باشید. دارویی که 2 ماه پیش تولید شده با قیمت 1200 تومان یکباره نمی شود 200 تومان.
شما اجازه اینکار را ندارید لیکن بازرسی هم نمی شوید و از این بابت است که خیالتان راحت است.
اینکه میگویید دارو را تا سقف15 درصد بفروشد و هیج کس نمی تواند مانع کارش شود این مادامی است که قیمت فروش از قیمت بسته بندی تجاوز نکند که این امر یکموضوع محالی است که شما دارویی را کمتر از قیمت بفروشید.
اگر حقایق را نمیپذیرید لطفا نه سیاه نماییکنید و نه مظلوم نمایی .
خبرنگارر
Iran, Islamic Republic of
جناب داروساز کار خود را اینگونه توجیح نکنید شما که تافته جدا بافته نیستید . شما هم باید مانند سایر اصناف مطیع قانون باشید. دارویی که 2 ماه پیش تولید شده با قیمت 1200 تومان یکباره نمی شود 200 تومان.
شما اجازه اینکار را ندارید لیکن بازرسی هم نمی شوید و از این بابت است که خیالتان راحت است.
اینکه میگویید دارو را تا سقف15 درصد بفروشد و هیج کس نمی تواند مانع کارش شود این مادامی است که قیمت فروش از قیمت بسته بندی تجاوز نکند که این امر یکموضوع محالی است که شما دارویی را کمتر از قیمت بفروشید.
اگر حقایق را نمیپذیرید لطفا نه سیاه نماییکنید و نه مظلوم نمایی .
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فخراحمد و عکاشه ممنون که به فکر درد مردم هستید و گزارش میزنید تو سایتتون .
تا حالا شده یک مسئولی در این شهر واکنشی نشون بده؟
نمیدن که
مطلع داروساز
Iran, Islamic Republic of
آقایان عزیز در سالهای اخیر به دنبال تحریم و تورم در کل کشور این اتفاق افتاده و قیمت داروها توسط شرکت های دارویی مرتب تغییر می کند و افزایش مستمر بر روی برچسب اولیه منتقل نمی شود و با آن همخوانی ندارد از طرفی افزایش قیمت دارو حتی در همین نمونه هایی که ذکر شده بسیار کمتر از سایر کالاها و اقلام اقتصادی دیگر بوده است. لطفا منتشر کنید تا به انصاف قضاوت شود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
داروخانه شبانه روزی شهرگچساران هردارو را بیش از 3000تومان گرانتر از بقیه داروخانه ها می فروشد خواهشمنداست مسئولین به موضوع رسیدگی فرمایند . وگرنه روز قیامت باید پاسخگو باشند .
United Kingdom
با سلام خدمت آقای عکاشه ،
1 - شما خودتان حتماً نسبت به موضوع تحقیق کرده وبعد آن را منتشر نموده اید
2 - همین رنگ سبز ها نشانه ای از نارضایتی پرسنل نسبت به عملکرد مدیریت شبکه بهداشت است .
3 - طی روزهای گذشته افرادی مانند آقایان نعمتی ، ارچین ، سعادت فر و ... درخصوص کامنتها ی منتشره در آن سایت ، در حراست مورد بازجویی قرارگرفته اند .
4 - اعتراض آقای کوهکن نسبت به تقسیم 12 میلیون تومان اضافه کار بین 4 نفر از مسئولین ، باعث معرفی وی به تخلفات اداری شد .
5 - اعتراض آقای سعادت فر نسبت به دیر به سرکارآمدن جناب دکتر اسدپور باعث اخراج وی در جلسه اداری و برکناری او از مسئولیت واحد بهداشت محیط شد .
6 - اعتراض آقای پیرایش نسبت به نحوه تقسیم کارانه پزشک خانواده ، منجربه عدم انتخاب وی بعنوان فعال استانی هفته سلامت شد .
7 - به آقایان پاکدل ، ملکی ، نجاتی ، مرادی ، ظفری و... علاوه بر پرداخت حق مدیریت ، هر 3 ماه مبلغ 6 میلیون ریال نیز خارج از شمول پرداخت می کنند .
8 - آقای حیدری که از جانبازان و آزادگان می باشد را از واحد حراست برکنار و آقای عباسی که فاقد هرگونه سابقه ایثارگری است واز نیروهای شرکتی بوده که اخیراً قرارداد معین شده اند ، بجای ایشان گمارده اند صرفاً به این دلیل که آقای حیدری نسبت به نحوه مدیریت آقایان معترض بود !
9 - نحوه جذب پسر برادر دکتر در سیستم اداری بصورن خلاف نیز بسیار آسان قابل پیگیری است . تاریخ بکارگیری وی درمرکز گذری وتاریخ انتقال او به مرکز امامزاده جعفر وتغییر مسیر شغلی وی بصورت 87 روزه واخیراً هم بصورت قرارداد معین ، همه قابل دسترسی آسان می باشد . آقای علیپور که با حضور پسر برادر جناب دکتر در پذیرش امامزاده جعفر ، بناچار به ستاد اداره منتقل شده هم هر روز ساعت 14/15 بعدازظهر جلوی اداره در آفتاب سوزان منتظر وسیله نقلیه جهت عزیمت به امامزاده جعفر در خدمت شماست !
10 - طی روز های آینده نیز متن دستورالعمل پزشک خانواده درخصوص میزان کارانه پرداختی به پرسنل درگیر ونامه معاونت درمان دانشگاه درخصوص منع ادامه کار مدیر شبکه در مرکز گذری و .... به آن سایت ارسال خواهد شد .
11 - درخصوص مابقی مستندات ، کافی است شما شال وکلاه نموده و با کیف وضبط خبرنگاری به اداره تشریف آورده و توان تهیه گزارشی آنچنانی !!! را دشته باشید !!! هرچند طی همین چند روز نیز مدام تحت فشار قرار گرفته اید !!!! با آروزی توفیق برای دلسوزان واقعی نظام جمهوری اسلامی
همکار گچساران
United States
مستند حسابداری شبکه بهداشت درمان گچساران
باوی
Iran, Islamic Republic of
پرفسورفخراحمدعزیز؛کاش وقتی درباره موضوعی اظهارفضل می نمایی اول اطلاعات کافی درباره اون موضوع کسب میکردید!ولی حالاکه باآبروی داروسازان بازی میکنی منتظرتبعات اون نیزباشیدانشاالله درمراجع قانونی بتونی این اتهامات راثابت کنی!کاش خودت رابازیچه بهنام عکاشه نمیکردی چون بهنام خان بدلیل اینکه نتونسته ازشبکه باج بگیره توراانداخته جلو,خودش که مردنیست!
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
ای عکاشه ..!
جواد
Iran, Islamic Republic of
ما هم این درد را داریم ولی کو گوش شنوا!
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
من یک نوع قرص مصرف میکنم که روی جلدآن 4000 تومان قیمت زده بعضی داروخانها 4500 تومان می فروشند( به قول اقای داروخانه چی با 10 درصد سود)وبعضی داروخانه ها 5000 تومان می فروشند.
United States
با سلام ، چه سندی بهتر از مشاهده !! آقای عکاشه تشریف بیارین اداره و تمام موارد مطروحه توسط کاربران محترم قابل مشاهده ودسترسی هستند به شرطی که آقایان قبول کنند آنها را دراختیار شما بگذارند نه اینکه اسناد را مخفی نموده و از شما بخواهند ادعاهای کاربران باید مستند باشد !! مدیریت محترم شبکه نیز شهامت به خرج دهد در همین سایت از عملکرد خود وتیمش دفاع نماید وبه نظرات کاربران پاسخ دهد وبه فکر برخورد قهری با کامنت گزاران نباشد چون نتیجه ای دربر ندارد واگربه همین منوال پیش رود ، طی روزهای آتی سوء استفاده های دیگری مانند نحوه بکارگیری بازنشستگان اداره بصورت راننده با خودروی استیجاری و..... فاش خواهد شد !
فخراحمد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز افشای حقایق در رسانه بازیچه بودن نیست مگر در نگاه شما آینگونه باشد.
داروهای خریداری شده از داروخانه های مختلف به عنوان بهترین مدرک و سند وجود دارد و اصلا شما نگران این موضوع نباشید.
قبل از نگارش این گزارش ابتدا مستندات کافی فراهم شده است. در مراجع قانونی هم چشم شما اگر شهامت داشتید خود را معرفی و سپس در مراجع قضایی اعلام شکایت بفرمایید.
شک نیست که هیچ کدام از داروساز های محترم این شهر چنین نخواهند کرد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
لطفا با قیمت پراید مقایسه کنید!! البته همه چی مثل هنداوانه ارزون می شه5
کچل چشم سبز
Iran, Islamic Republic of
دوستان وهمکاران عزیز!هوشیارباشیدبه جان همدیگرنیفتید.اگردقت کنیدادبیات اکثرکامنتهامشابهه!ولی بااسامی متفاوت !جالب اینکه بامطرح کردن اسم خیلی ازهمکاران جوان وباشخصیت سعی درپنهان کردن خود دارندودرواقع باشلوغ کردن سعی دراغتشاش درمجموعه رادارندوزمینه بازگشت دوباره خودرا(البته به خیال باطل خودشان)فراهم نمایند.غافل ازاینکه هویت این فردمشخص وترفندهایش قدیمی است.فردموردنظربه تازگی دریکی از استانهای همجوار(بارایزنیهای گروهی فراوان)مشغول بکارشده است جهت اطلاع همکاران بزرگوار
شادگانی
Iran, Islamic Republic of
سلام با وجود اینکه بهنام عکاشه به دلایل خاص سعی در تخریب مدیریت شبکه ی بهداشت دارد ولی بهتر است .... را بررسی کند که فساد او چون آواز دهل در شهر پخش شده قیمت دارو کار کمیته امور صنفی است آقا بهنام خجالت بکش...
شادگانی
Iran, Islamic Republic of
جناب صادق رضایی بس کن،#######
صادق
United Kingdom
/.. شکی نیست !! ..ت بهداشتی از طریق بجان انداختن دیگران ، روزی خورده اید !! از زمانی که درسال 84 .
باشتی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت اقای عکاشه
حالا که رفتی تودارخانه یه سری هم به باشت بزن که اومدن تودرمانگاه به اسم داروخانه شبانه روزی دولتی بازار سیاه باز کردن هرموقع هم مسئولی میاد برای بازرسی اینگار که نه اینگار داروها رو گرون می ده بلکه یه چیزی هم طلپکار شده این رومی خوای چکارش بکنن مسئولین ؟
کمال فتاح زاده دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
داروخانه دکتر نیکبخت هم تو یاسوج سر بزنید دکتر چمن
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1