تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۵۱۲۴۱

عاملان زکات و خیرین باشت تجلیل شدند

۰
کبنا ؛ 
طی مراسمی با حضور مدیران و مسئولان شهرستان باشت از عاملان زکات و خیرین شهرستان باشت تجلیل شد.
به گزارش خامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی، رئیس شورای زکات شهرستان باشت در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خیرین نیکوکار و عاملان زکات شهرستان باشت در راستای حضور خودجوش و فعال آن‌ها در مسائل زکات اظهار کرد: زکات یک امر واجب الهی است که پرداخت آن مایه بسیاری از خیرات و برکات در زندگی هر فرد خواهد بود چرا که رستگاری انسان و افزایش مال در دنیا در گرو پرداخت زکات است.
وی با اشاره به فصل برداشت محصولات گفت: نهادینه شدن فرهنگ زکات در یک جامعه نشان بر میزان باورها و اعتقادات افراد آن جامعه است و کسانی که در پرداخت زکات کوتاهی کنند همانند دزدانی تعبیر می‌شوند که سهم نیازمندان را در اموال خود می‌خورند و به آن‌ها ظلم می‌کنند.
امام‌ جمعه باشت در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد شورای زکات شهرستان پرداخت و اضافه کرد: شهرستان باشت یکی از شهرهای پیشتاز در خصوص زکات بوده و این موضوع ناشی از تلاش‌های بی‌وقفه شورای زکات شهرستان باشت و مسئولان ذیربط است.
عبودی خاطرنشان کرد: شهرستان باشت توانست در سال ۹۱ نزدیک به ۱۱۹ میلیون تومان جمع‌آوری زکات داشته باشد که در مصارف مختلفی چون ساخت حسینیه‌ها و مساجد ، اهدای کمک هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه برای دختران جوان و غیره هزینه شده است.
در پایان این مراسم به ۱۰۰ نفر از عاملان زکات و خیرین شهرستان باشت با اهدای جوایزی تجلیل شد.
بیش از۵۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان باشت جمع آوری شد
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان باشت گفت: امسال ۵۳۰میلیون ریال زکات از ابتدای فصل برداشت غلات تا کنون در این شهرستان جمع آوری شده است.
حبیب الله باقرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های ۹۱ و ۹۲ بیش از یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال زکات در شهرستان باشت جمع آوری شد.
وی بیان کرد: بخشی از مبالغ زکات جمع آوری شده برای پرداخت به محرومان منطقه و رفع نیازهای آنان هزینه و بخش دیگری نیز برای ساخت، بهسازی و تکمیل طرح ها و پروژه های عمرانی هزینه می شود.
باقر پور اظهار کرد: زکات ریشه درفرهنگ اصیل اسلامی دارد و با انجام برنامه های فرهنگی مناسب این فریضه الهی باید در بین مردم ترویج و نهادینه شود .
وی سخنرانی در روستاها، برگزاری نماز جماعت در روستاها، چاپ و توزیع بنرهای تبلیغی زکات در روستاها، توزیع جزوه و بروشور زکات، برگزاری نشست با روحانیون، دهیاران و شورای روستاها، تبلیغ چهره به چهره را از برنامه های تبلیغ و ترویج پرداخت زکات در شهرستان اعلام کرد.
باقر پور نقش رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه مهم توصیف کرد.









نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1