کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عاملان زکات و خیرین باشت تجلیل شدند

17 خرداد 1393 ساعت 12:21


 
طی مراسمی با حضور مدیران و مسئولان شهرستان باشت از عاملان زکات و خیرین شهرستان باشت تجلیل شد.
به گزارش خامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی، رئیس شورای زکات شهرستان باشت در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خیرین نیکوکار و عاملان زکات شهرستان باشت در راستای حضور خودجوش و فعال آن‌ها در مسائل زکات اظهار کرد: زکات یک امر واجب الهی است که پرداخت آن مایه بسیاری از خیرات و برکات در زندگی هر فرد خواهد بود چرا که رستگاری انسان و افزایش مال در دنیا در گرو پرداخت زکات است.
وی با اشاره به فصل برداشت محصولات گفت: نهادینه شدن فرهنگ زکات در یک جامعه نشان بر میزان باورها و اعتقادات افراد آن جامعه است و کسانی که در پرداخت زکات کوتاهی کنند همانند دزدانی تعبیر می‌شوند که سهم نیازمندان را در اموال خود می‌خورند و به آن‌ها ظلم می‌کنند.
امام‌ جمعه باشت در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد شورای زکات شهرستان پرداخت و اضافه کرد: شهرستان باشت یکی از شهرهای پیشتاز در خصوص زکات بوده و این موضوع ناشی از تلاش‌های بی‌وقفه شورای زکات شهرستان باشت و مسئولان ذیربط است.
عبودی خاطرنشان کرد: شهرستان باشت توانست در سال ۹۱ نزدیک به ۱۱۹ میلیون تومان جمع‌آوری زکات داشته باشد که در مصارف مختلفی چون ساخت حسینیه‌ها و مساجد ، اهدای کمک هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه برای دختران جوان و غیره هزینه شده است.
در پایان این مراسم به ۱۰۰ نفر از عاملان زکات و خیرین شهرستان باشت با اهدای جوایزی تجلیل شد.
بیش از۵۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان باشت جمع آوری شد
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان باشت گفت: امسال ۵۳۰میلیون ریال زکات از ابتدای فصل برداشت غلات تا کنون در این شهرستان جمع آوری شده است.
حبیب الله باقرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های ۹۱ و ۹۲ بیش از یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال زکات در شهرستان باشت جمع آوری شد.
وی بیان کرد: بخشی از مبالغ زکات جمع آوری شده برای پرداخت به محرومان منطقه و رفع نیازهای آنان هزینه و بخش دیگری نیز برای ساخت، بهسازی و تکمیل طرح ها و پروژه های عمرانی هزینه می شود.
باقر پور اظهار کرد: زکات ریشه درفرهنگ اصیل اسلامی دارد و با انجام برنامه های فرهنگی مناسب این فریضه الهی باید در بین مردم ترویج و نهادینه شود .
وی سخنرانی در روستاها، برگزاری نماز جماعت در روستاها، چاپ و توزیع بنرهای تبلیغی زکات در روستاها، توزیع جزوه و بروشور زکات، برگزاری نشست با روحانیون، دهیاران و شورای روستاها، تبلیغ چهره به چهره را از برنامه های تبلیغ و ترویج پرداخت زکات در شهرستان اعلام کرد.
باقر پور نقش رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه مهم توصیف کرد.










کد مطلب: 51241

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/51241/2/عاملان-زکات-خیرین-باشت-تجلیل-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1