تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۵۱۲۳۶

همه ماجرای آزمون استخدامی کمیته امداد

۱۹
۰
کبنا ؛کریم بنام
کمیته امداد یکی از نهادهای برآمده از متن انقلاب اسلامی است که خدمات آن بر کسی پوشید نیست. از سوی دیگر وضعیت بغرنج بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب شده که چشم بسیاری از خانواده‌ها برای استخدام فرزندانشان به آزمون‌های استخدامی ادارات باشد تا بلکه از این رهگذر به نوایی برسند.
ائمه جمعه نیز همواره جایگاه والا و قابل احترامی در بین مردم و مسئولان دارند.
کوچک بودن استان و پر رنگ بودن مسائل قومی و قبیله‌ای بر حساسیت‌های آزمون‌های استخدام در این استان افزوده است و تقریبا" هیچ آزمون استخدامی در این استان بدون حاشیه و اعتراض برگزار نشده است.
در یکی از این موارد کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برگزاری آزمونی جهت استخدام چند نفر در ادارات کمیته امداد مناطق مختلف این استان کرده که این آزمون نیز حاشیه‌هایی داشت و این بار پای این گلایه‌ها به تریبون نماز جمعه دو شهرستان رسید به طوری که ائمه جمعه شهرهای لنده و باشت در سخنان مشابهی، پیام نگرانی خود را از صحت و سلامت این آزمون به شکل‌های مختلف از این تریبون بیان کردند.
گویا موضوع بومی بودن که از شرایط اصلی استخدام بود محل مناقشه بود، ائمه محترم جمعه بر این باور بودند که فرد بومی باید اهل همان شهرستان باشد ولی کمیته امداد در این زمینه با آیین نامه مرکزی استخدام خود استناد می‌کرد و می‌گفت: منظور از بومی بودن، استانی است نه شهرستانی؛ یعنی هر کسی که اهل استان کهگیلویه و بویراحمد باشد می‌تواند در باشت و لنده هم استخدام شود.
سوتفاهمی که برطرف نشد تا اینکه سر از خطبه‌های نماز جمعه در این دو شهرستان درآورد.
ائمه جمعه باشت و لنده معتقد بودند که فردی که اهل این دو شهرستان نیست بعد از مدتی ادارات را رها می‌کند و به زادگاه خودش منتقل می‌شود که این موضوع موجب خالی شدن ادارات شهرستان‌های تازه تاسیس باشت و لنده می‌شود.
بعد از بیان این سوتفاهمات و شائبه تخلف در آزمون استخدامی کمیته امداد در جامعه، این نهاد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که کمیته امداد این استان هیچ دخل و تصرفی در آزمون مذکور نداشته و آزمون استخدام کمیته امداد به صورت مرکزی و بر اساس دستورالعمل جذب و استخدام جامع دفتر مرکزی این نهاد در سراسر کشور به صورت متحد الشکل، برگزار شده است.
کمیته امداد در آن بیانیه به حضور دستگاه‌های ذیربط با محوریت نمایندگانی از دفتر مرکزی کمیته امداد در مراحل مختلف برگزاری آزمون و گزینش اشاره کرد و قویا" اعلام کرده که کمیته امداد در کمال سلامت آزمون استخدامی خود را برگزار کرد.
آنها در این بیانیه اعلام کردند که منظور از بومی بودن این نیست که تنها افرادی که اهل این دو شهرستان هستند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند چرا که این موضوع با قوانین دفتر مرکزی این نهاد مغایرت دارد؛ پس همه هم استانی‌ها در قوانین این آزمون بومی محسوب می‌شوند.
ولی این پایان این آزمون نبود و بار دیگر والبته این بار به صورت آتشین از خطبه‌های نماز جمعه باشت و لنده، کمیته امداد به دروغگویی و تخلف متهم شد و از کمیته امداد بخاطر انتشار بیانیه در مورد سلامت آزمون استخدامی خود باز هم در تریبون نمازجمعه به شدت انتقاد کردند.
ائمه جمعه بار دیگر بر تخلف در این آزمون تاکید کردند به طوری که حجت‌الاسلام عبودی در این باره گفت: اگر کمیته امداد امام‌خمینی باشت برای جذب نیرو شرط بومی بودن را قرار داده چرا هم‌ اکنون هر سه نفر منتخب برای این اداره غیر بومی هستند در حالی که در شهرستان باشت برای هر پست خالی و نیازمند نیرو بالغ بر شش نفر با دارا بودن همه شرایط ثبت‌نام کرده‌اند، آیا این بی‌عدالتی و ظلم در حق جوانان باشتی نیست؟
به هر حال در این بین افکار عمومی سوالات زیادی خواهد داشت که موضوع استخدام سه نفر در یک اداره تا چه اندازه مهم است که از خطبه‌های نماز جمعه فریاد زده شود؟ آیا نمی‌شد با یک گفت‌وگوی دو طرفه و احیانا به قاضی گرفتن بزرگان اداری این استان به این سوتفاهمات پایان داد؟ مگر قوانین و شرایط یک استخدام از رسانه‌ها و روزنامه‌ها اعلام نشده که تا این حد محل اختلاف است؟ شرط بومی بودن بدون شک باید قبل از برگزاری آزمون و در هنگام نشر از طریق نشریات به صورت شفاف اعلام شود؛ اگر نشده چرا کمیته امداد این کار را نکرده و اگر شده چرا ائمه جمعه تا این حد روی این موضوع پافشاری می‌کنند؟
از سوی دیگر وقتی هدف دو نهاد فرهنگی و انقلابی چون دفاتر ائمه جمعه و کمیته امداد در خدمت به مردم یکی است چرا باید اینگونه همدیگر را رسوا کنند آن هم بخاطر موضوع کم اهمیتی چون استخدام سه نفر در یک اداره!
اگر اینگونه است که از تریبون نماز جمعه مطرح شد پس هیچ فرد باشتی یا لنده‌ای هم نمی‌تواند در یاسوج و بویراحمد و کهگیلویه استخدام شود؛ آیا می‌دانیم که این گونه تفکرات برای استان ما که این روزها وحدت نیاز اصلی آن است تا چه حد مخرب و بازدارنده است؟
در حالی که گفته می‌شود خدمت در منطقه محرومی چون باشت حتی امتیاز استخدامی و شغلی دارد چگونه باید بگوییم به جز اهالی همان شهرستان نباید در ادارات ان شهرستان استخدام شوند؟ اگر اینگونه بود اصولا خدمت در مناطق محروم امتیازی محسوب نمی‌شد.
اگر واقعا تخلفی در این آزمون صورت گرفته چرا بقیه شهرستان‌ها اعتراض نکردند؟ و تنها در باشت و لنده چنین نارضایتی اعلام شده است؟
اگر واقعا تخلف شده، مگر قانون راهی برای مبارزه با تخلفات نگذاشته است؟ که از آن طریق اگرحقی ضایع شده را مطالبه کنیم.
باید متوجه این هشدار باشیم که هر حرفی  به ویژه از سوی افراد صاحب نفوذی چون ائمه جمعه گفته شود با وجود رسانه‌ها به گوش همه مسئولان کشوری می‌رسد و خوب و بد این اظهارنظرها روی دیدگاه آنها نسبت به استان ما موثر است؛ اغراق نیست اگر بگوییم چنین اظهارنظرهای حتی در میزان و امکان جذب اعتبارات کشوری و نحوه تعامل دولتمردان و مسئولان ارشد کشور نیز اثرگذار است.
به هر حال انتظار می‌رود که مسائل حساس جامعه قبل از بیان شدن از تریبون‌های نماز جمعه در جلسات داخلی مطرح شوند و راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای آنها پیدا شود که باعث بدبینی مردم به ائمه جمعه و نهاد حمایتی چون کمیته امداد نشود چرا که در این صورت ضرر آن متوجه مردم خواهد بود.
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند. منبع: ابتکارجنوب
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
آقای بنام چقدر گرفتی تا اینو نوشتی خدا وکیلی راستشو بگو . خودت کاملا هم مطمئنی که تخلف شده هم در ابتدا که گفتن مثلا دانشجویان کارشناسی ارشد هم می تونن شرکتت کن و بعد زدن زیرش و هم الان ک ... . آقای د.... رو که از همون اول معلوم بود قبول می شه برا باشت و شد
13
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرتو بیامرزه برادر بنام. ائمه حمعه باید منادی وحدت و اجرای قانون باشند نه اصرار الکی
سایه
Iran, Islamic Republic of
کاملا با آقای بنام موافقم. اگه اینطوریه هیچ باشتی نباید یاسوج بمونه. امام جمعه محترم این اختلاف را شروع کردن. خودش هم مسئول ا.ونه
کریم بنام
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز من نگفتم تخلف نشده یا شده، شما قطعا قبل از خوندن مطلب پاسختون را نوشتید! من نوشتم اگر تخلف شده چرا خیلی شفاف و از راهکار قانونی رسیدگی نمیشه؟ آیا باید این موضوع ساده را که می شد با یک گفت و گو حل کرد و جلوی تضییع حقوق استخدام شده‌ها و یا کمیته امداد را گرفت، به تریبون نماز جمعه بکشانیم؟
اختلاف بر سر این بود که بومی یعنی اهل باشت بودن یا یعنی اهل استان بودن، من این موضوع را بررسی کردم که می‌بایست شفاف به مردم گفته شود.
بعدش هم من اصلا مطمئن نیستم که تخلف شده که اگر مطمئن بودم بدون شک با شجاعت می نوشتم که تخلف شده کما اینکه برای رسانه ای کردن برخی مسائل و ابهامات در آزمون استخدامی شرکت نفت گچساران در چند سال قبل تا درب زندان رفتم و البته وظیفه‌ام بود.
شما هم اگر اطلاعاتی مستند در این زمینه دارید ارسال کنید تا اطلاع‌رسانی کنیم.
برادر باوی موفق باشید / کریم بنام
دوست
Malaysia
کاش می دونستم حاج اقا از کجا مدرک گرفته که اینطوری خطبه می خواند. برادر محترم اولا بومی بودن شهرستانی بودن نیست, دارای ضوابطی که در بخشنامه ها قید گردیده است.دوما اگر فکر می کنید گفته و تحلیل شما درست است دستور بدین هرچه کارمند غیر بومی در یاسوج , گچساران و دهدشت می باشند اخراج و بومی جایگزین کنند. به عنوان لیدر دینی در شهر باشت باید همه جوانب سخنان را سنجید و بعد بر ادارات تازیانه راند. به جای این حرفها تخصص گرایی را پیشه کنید.
احسان
Iran, Islamic Republic of
برادر تمام دعواها سر یه برادر بویراحمدیه که چند سال داره داخل اداره کمیته باشت به صورت قرار دادی کار میکنه. و فامیل چند نفر از کارمندان ارشد اداره کل و رییس اداره گچساران که الان دهدشت رفتند هست و تمام این سر و صداها را خود اقایان شاغل در کمیته کل استان که نتونستند این فامیلشون را قبول کنند دارن به نام باشت راه میاندازند. خود اقای امام جمعه هم به این موضوع اشاره کردند و گفتند چرا کسی که چند سال به صورت قرار دادی داره کار میکنه را قبول نکردید. این چند روز هم ایشان امام جمعه را رها نمیکنه و دایم داره به اقای عبودی فشار میاره. این وسط باشتی ها هیچ کاره هستند. اقایان اداره کل باید ریشه ماجرا را که داخل خود اداره کل هست را بخشکانند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم به امام جمعه چه ربطی داره که در همه چیز دخالت میکنند بابا شما به کار خودت برس ٰ البته فقط حاج اقا حسینی امام جمعه دهدشت که فرد واقعا مخلصی هست دخالت نداره ٰ این ائمه باشت و چاروسا و لنده شورشو دراوردند اخه یکی نیست به اینا بگه تورا سننه
کامران
Iran, Islamic Republic of
کریم حداقل طوری بنویس که خواننده بهت شک نکنه انصاف خوب چیزیست
منصف
Iran, Islamic Republic of
سلام کجای ایران شنیدی که بگویند 35 امتیاز به غیر بومی بدهند برود در شهرستان دیگر استخدام شود.خیلی مسخره است که این امتیاز را به بومی باید بدهند.
مدیر کل جدید کمیته امداد گفته مقصر مدیر قبلی است که این کار را کرده است.
جالبه هر سه نیرو غیر بومی است
باشت
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون کمی غیرت و مردانگی را از امام جمعه محبوب شهرستان یاد بگیر . باشتی ها می دانند برای چه سکوت کردی برای آقای الف که قبول شده و غیر بومیه
بیکار باشتی
Iran, Islamic Republic of
بعد از این همه سال یک انسان شجاع پیدا شده که داره از جوونای بیکارباشت حمایت میکنه کاش بقیه مسئولین هم با این صراحت از حق مردم شهرشون دفاع کنند
بیکار باشتی 2
Iran, Islamic Republic of
آقای بنام تمام مراحل اعتراض انجام شد ولی هیچ کس اهمیتی به اعتراض هاندادکه رسیدگی کنن پس بناچار شرکت کننده ها دست به دامان امام جمعه حق طلب شهرشون شدند
باوی
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه هر سه استخدام از یاسوج باشه .اما تعدا اسخدامی های یاسوج را در شرکت نفت محاسبه کنید از نسبت گچسارانی ها در تمام ادارات کل بیشتر است یا دهدشتی ها در گچساران . تعداد گچسارانی ها در دهدشت از انگشتان یک دست هم کمتر است
عشق
Iran, Islamic Republic of
ائمه جمعه دارن حقو میگن و دارن ازش دفاع میکنن تا کی پارتی بازی در این استان امان از پارتی
همت
Iran, Islamic Republic of
درود بر انسانهای حق طب از جمله حاج اقا عبودی که همیشه نترس و شجاع هستش حرفش میزنه من که حاضرم کشاورزی کنم اما استخدام هیچ اداره ای نشم چون واقعا از جو ادارات استان بیزارم اما ی بار همین بلا سر فامیلم اومد تو دهدشت با وجودی تو همه مراحل ازمون قبول شده بود بهش ساعت کاری ندادن چون پارتی نداشت اما به یه گچسارانی ساعت دادن تا با خلقی و هزار دعوا به اون هم ساعت دادن به همین راحتی داشت حقش پایمال میشد بعدش گچسارانیه دیر میامد زود میرفت خلاصش میکرد بعد ی سال هم راحت انتقالی گرفت و رفت گجساران من با بومی بودن شهرستانها تو شهرشون صد در صد موافقم اما مرکز استان برا همه هستش همه استان را شامل میشه
سی طالب
Iran, Islamic Republic of
ااااامممممااااااااااااااااااااننننننننن ازززززززززز پپپپپپپپااااااااررررررررتتتتتتتتتییییییی
001
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر عزیز اقااحسان فک میکنم در هر دو پست این نظر را داده اید وزیاد هم منصفانه نیست .چنانچه فرد مورد نظر شما اگر از نظر قبیله ای بویر احمدیست ولی سالیان سال است که در این منطقه زندگی میکند و جز مردم باوی می باشد،پس اگر این همه سرمدیر کل وسابقه کاری که داره قبول نشده و چطور جز3نفر نبوده!!!(البته قبل از این آزمون ها من شنیده بودم که چه کسانی جز قبولین هستن که ظاهرا به حقیقت پیوست واسامیشان جز این نفرات هم بوده)..
به نظر شما فرد دیگری که باوی و جز نفرات برتر تحصیلی می باشد چطو ؟اینجور مغلطه بازی هم زیاد خوب نیست که افکار یکسری افراد رادر مورد هجمه این چنین سخنان در مورد افراد داشته باشید .به نظر می رسه که زیر...خوبی هم هستی.
alireza
Iran, Islamic Republic of
هی کاکام ..همه شما قشر تحصیل کرده و بفهمی هستید انشاالله بحث رو این قضیه نیست که فلانی از دهدشت اومده یا بویر احمدیه اگر چنین بحث های مطرحه شه بحث از حالت منطقیش جدا میشه در نظر خوانند گان محترم که نوشته بودن گفته بودن چرا فقط امام جمعه باشت و لنده میگن اولا به هیچ عنوان دلیل قانع کننده ای نیست که بقیه نمیگن اینا میگن دوم وظیفه امام جمعه ست که از مشکلات مردم شهرش آگاهی پیدا کنه مهمترین مشکل الان حل فصل کارای جوانان هر شهریه به هر حال این جوونا هستن که باید ورود کنند به ادارات و کارها رو تو دست بگیرن سومن امام جمعه که کارش نماز خوندن نیست نماینده ولایت فقیه هستن ایشون و مسئول پیوند صدای مردم به ولایته و ولایت فردی انقلابی از دل همین ملته ....به هر حال الان که این شهر تازه شهرستان شده اداراتش بیشتر شده و امید قشر تحصیل کرده به همین استخدامی های هاست ..به هر حال وقتی این همه جوون تحصیل کرده در خود این شهر هستش چرا باید هر سه نفر از بیرون از این شهرستان انتخاب شده باشه پس این بنذه خدا های که تو خود شهرستان هستن باید چی بشه هرار مشکل اجتماعی وجود داره در این برهه زمانی که اوضاع اقتصادی دچار مشکله این جوون ها چکار کنند ....اقا خدا وکیلی کمتر کسی از بحث استخدام در ادارات راضیه منصف باشید ...به هر حال شک پذیره که سه نفر نیرو بخوان هر سه نفر بیرون باشه در صورتی که متضاقی در خود شهرستان زیاده در ضمن صدای امام جمعه محترم اینجا ظهور کرده ...قبلا چنین اتفاقاتی هم افتاده تا کبی چشم پوشی
Alireza
Iran, Islamic Republic of
ممنونم که نظرمون تایید نکردید واقعا خیلی منصفی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1