تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۲۹۸۳۸

استاندار مصوبات سفر «زیلایی» را پیگیری کرد / منطقه‌ای که فضای ورزشی آن صفر است

۰
کبنا ؛در جلسه‌ای با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مصوبات سفر استاندار به منطقه زیلایی مورد بررسی قرار گرفت.

علی محمد احمدی در نشست بررسی مصوبات زیلایی با اشاره به اولویت جمعیت در خدمات دهی، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خدمات خود را بر این اساس ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی چند محور روستایی و راه اصلی پرتردد را بررسی کند و به راین اساس نسبت به تعریض و توسعه راه‌ها اقدام نماید.
وی خطاب به مدیران تاکید کرد: از ارائه آمار نجومی خودداری کنند و باتوجه به اینکه اطلاعات مهم‌ترین حلقه توسعه و پیشرفت است، آمار دقیق و اصولی ارائه دهند.
احمدی گفت: مسئولان صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت شهرک‌های صنعتی به صورت جداگانه کارشناسان خود را به منطقه زیلایی فرستاده و پس از بررسی وضعیت منطقه، طرح مشترکی در خصوص زیرساخت‌های آن ارائه دهند.
احمدی با انتقاد از این رویه که بعضی از مدیران بدون برنامه در جلسات حضور می‌یابند، گفت: دستگاه‌ها باید بر اساس سطح بندی و برنامه وزارت خانه متبوع خود نسبت به اجرایی کردن طرح‌ها و پروژه‌های استان اقدام کنند.
وی با تاکید براینکه، وظیفه مدیر ساختمان سازی نیست، ابراز کرد: قبل از اجرای هر طرح روستایی حتماً کارشناسی‌های لازم در آن منطقه انجام شود و از ساختمان سازی غیرضروری جلوگیری شود زیرا پس از مدتی آن روستاها خالی از سکنه می‌شود و این اعتبار دولت و مردم تنها به یک انبار علوفه تبدیل شده و خاک می‌خورد.
استاندار با بیان اینکه، اولویت کار ما اشتغال پایدار روستایی است، عنوان کرد: بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فنی و حرفه ای نباید به شکل جزیره ای عمل کنند و این شیوه مدیریتی پاسخگو نیست و باید با اتفاق نظر به مسائل توجه شود.
وی با ابراز ناراحتی از اینکه سرانه فضای ورزشی در منطقه زیلایی صفر است خواستار ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در این منطقه شد.
احمدی تاکید کرد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری باید وضعیت برون سپاری دو سالن ورزشی موشمی و برد پهن منطقه محروم زیلایی انجام شود.
استاندار اظهار داشت: مدیران پیگیر جذب اعتبارت ملی باشند و نحوه جذب ردیف‌های ملی توسط دستگاه‌ها انجام شود.
احمدی، هدف از برگزاری این نشست را بررسی مصوبات در جهت رفع محرومیت‌های منطقه زیلایی عنوان کرد و افزود: این مصوبات در حوزه‌های بهداشت و درمان، اشتغال، تسهیلات روستایی و زیرساخت‌هاست.
وی افزود: این جلسه متعاقب نشست در تهران با معاون مناطق محروم ریاست جمهور بود و در این نشست مقرر شد با هدف رفع محرومیت ساختاری از این مناطق پروژه‌هایی را تعریف کنیم که ۵۰ درصد منابع این پروژه‌ها را ریاست جمهوری در تهران پرداخت کند و ۵۰ درصد از محل منابع استانی تامین شود.
استاندار گفت: این طرح باید مطالعه و بررسی شود و نتایج این مطالعات جمع بندی و در نشستی با حضور رضوی معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به یک موافقت نامه تبدیل شود تا بتوانیم یک گام اساسی و اجرایی برای رفع محرومیت از این منطقه برداریم.
وی با بیان اینکه، طرح‌ها و پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه، بهداشت ودرمان، آموزش و پرورش، امدادی، بهزیستی و کمیته امداد ارائه شد، گفت: این طرح‌ها بررسی شدند و برخی از گزارش‌ها کامل و بعضی نیاز اصلاح داشت که در یک بازه زمانی ۳ روزه کمیته ای تشکیل و پس از اصلاح و جمع بندی هفته آینده با حضور معاون ریاست جمهوری این تفاهم نامه را عملیاتی می‌کنیم.
استاندار بیان کرد: امید است با عملیاتی کردن این تفاهم نامه بتوانیم بخشی از محرومیت‌های ساختاری این منطقه را برطرف کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1