تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۳۲۹۱۷۷

مبارزه آتش نشانان گچساران با حوادث و بلایا با «دست خالی»

۱
۰
کبنا ؛
آتش نشانان گچساران با کمبود امکانات و تجهیزات لازم از جمله لباس غواصی، بالابر برای اطفاءحریق ساختمان‌های بلند مرتبه و عدم آنتن دهی بی سیم در تمام نقاط شهر روبه رو بوده و به نوعی با دست خالی به میدان مبارزه با حوادث و بلایا می‌روند.


 حوادث در زندگی انسان‌ها غیرقابل پیش بینی است اما سازمان‌ها و نهادهایی برای مدیریت و کاهش خطرات جانی تاسیس شده و در صورت عدم داشتن امکانات کافی توسط این نهادها در عصر تکنولوژی و امکانات مدرن خود سبب از بین رفتن جان انسان‌ها می‌شود.
یکی از این نهادها سازمان ایمنی و آتش نشانی در شهرها بوده که تمانم  مردم آن را با شماره تلفن ۱۲۵ می‌شناسند و در هنگام بروز حوادثی چون آتش سوزی، ریزش ساختمان‌ها، غرق شدن در رودخانه‌ها، تصادفات شدید و حریق ناشی از آن و همچنین گیرافتادن سرنشینان خودرو در بین بدنه با این نهاد خدمت گذار تماس می‌گیرند.
شهرستان گچساران دارای دو ایستگاه آتش نشانی و ۵۵ نفر پرسنل و تعداد ۵ خودروی اطفاءحریق بوده که یکی از آنها مربوط به امداد جاده‌ای بوده و در مجموع یک خودروی سبک و سه دستگاه خودروی سنگین در حال خدمت رسانی در شهرستان است.
عدم تکمیل امکانات در ایستگاه‌های آتش نشانی یکی از عمده نگرانی‌های مردم بوده به طوری که نبود لباس غواصی، بالابر برای اطفاءحریق ساختمان‌های بلند مرتبه و عدم آنتن دهی بی سیم در تمام نقاط شهر و استفاده پرسنل از تلفن همراه برای ارتباط با مرکز از عمده ترین مشکلات آتش نشانان گچسارانی است.
مدیرخدمات ایمنی و آتش نشانی گچساران گفت: در خصوص بی سیم در ایستگاه‌های آتش نشانی هیچ مشکلی نیست و شهردار و حراست در نظر دارند دستگاه‌های جدید خریداری تا با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ هماهنگ باشند.
این در حالی است که طبق مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم ارتفاع آنتن در ایستگاه شماره یک آتش نشانی گچساران به ۳ متر هم نمی‌رسد و این ایستگاه فاقد دکل است.
کامبیز افشین پور عنوان کرد: لباس ضد حریق و نسوز خریداری شده و به همراه دستکش نسوز به تمامی پرسنل تحویل داده شده است.
وی به تیم غواصی سازمان ایمنی و آتش نشانی شهرستان گچساران اشاره کرد و افزود: شهردار شهر دوگنبدان در نظر دارد برای خدمت رسانی به مردم و تکمیل تجهیزات آتش نشانی اقدام به خرید لباس غواصی و بالابر برای اطفا ءحریق ساختمان‌های بلند اقدام کند.
(تسنیم)
نام شما

آدرس ايميل شما

دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
مگه نماینده ملی نداره........
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1