تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۲۷۶۳۶

نامه‌ی یک جوان بویراحمدی خطاب به نماینده رباط کریم در خصوص توهین به قوم‌لر

۱۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
جناب آقای نوروزی نماینده مردم شریف رباط کریم در مجلس شورای اسلامی
با سلام؛
چند روزی بهانه تعطیلات نوروزی سعادت دوری از فضای مجازی را نصیبمان نمود و متاسفانه امروز متوجه شدم که در مجلسی آرواره بذله گویی شما از ریتم احترام و اعتدال خارج شده و تاسفی را نه برای قوم لر و نه برای مجلس شورای اسلامی که برای تقدس بلاانکار کسوت روحانیت و لباس مقدسی که منتسب به پیامبر رحمت للعالمین (ص) و اسوه اخلاق است رقم زده‌اید و در صدر اخبار استان حضوری توام با تنفر و انتقاد را به خود اختصاص داده‌اید.
اگر چه اساساً حس خوشایندی ندارم که سرآغاز نگارش امسال را خطاب به شما و با چنین موضوعی آغاز نمایم اما واقعیت این است که انگیزه اصلی این مرقومه گله مندی از صاحبنظران قوم بزرگ و با عزت و تاریخ‌دار لر بوده است که اصلاً چرا به سخنان افرادی چون شما واکنش نشان می‌دهند و مگر نه این است که در طول تاریخ هر اصالت و ارزشی همواره مورد هجمه بوده است؟ و مگر نه اینکه باد را توان کندن ریشه‌های عمیق نخواهد بود؟ و سایر مگرهایی که به حرمت لباس روحانیت و احترام قلبی به این مقام ارزشمند از بیان آن‌ها معذورم.
چندی پیش که فردی چون "تتلو" نیز به هنگام فرار از کشور، ریشه و تربیت خود را همچون فیزیک مخدوش خود در پیامی موهن به جانباختگان سقوط هواپیما عیان کرد، بر خلاف همه واکنش‌ها و عصبانیت اصیل مردان و متعصب زنان قومم واکنش بنده این بود که اصلاً چرا باید به هر بی سر و پایی بها بدهیم و به هر اراجیفی واکنش نشان دهیم، چرا که دریا با تلنگر خرده سنگ‌ها متلاطم نمی‌شود بلکه آن‌ها را می‌بلعد و وجود حقیرشان را به روی خود نمی‌آورد.
اکنون نیز واکنش بنده به زیاده روی و خروج شما از حدود اخلاقیات و تعرض به اتحاد و انسجام اقوام ایرانی و بلکه امت اسلامی، لبخندی گذرا و سکوتی متأمل و معنادار بیش نیست و خطاب به قوم سرفراز لر در سراسر ایران اسلامی معروضم که اگر چه آقای نوروزی خود را به استناد لباسی مرسوم، حجتی برای اسلام عزیز می‌دانند و حجه‌الاسلام می‌خوانند اما ایشان نیز یک انسان جایزالخطا هستند و به انگیزه تفنن و خنده حضار می‌توانند مرتکب اشتباهی شوند.
بنده از قوم اصیل خود تمنا دارم برخورد شما را که خواسته یا ناخواسته عنان مزاح از کف داده‌اید را به حساب جامعه ارزشمند و اصیل روحانیت نگذارند و هرگز فکر نکنند که همه روحانیون ما در مجلس شورا و خارج از آن مصداق توصیف پیر کبیر انقلاب هستند آنجا که فرمودند: خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است... آنقدر که اسلام از این مقدسین ضربه خورده است از هیچ قشر دیگر نخورده است.
اما در پایان لازم می دانم دو رهنمود ارزشمند را به شما یادآور شوم یکی کلام امیر مومنان علی (ع) که می‌فرمایند: مَا مَزَحَ امْرُؤٌ مَزْحَهً إِلاَّ مَجَّ مِنْ عَقْلِهِ مَجَّهً؛ (هیچ کس شوخی (نامناسبی) نکرد مگر این که مقداری از عقل خود را فرو ریخت.
و دیگری توصیه رهبر معظم انقلاب که فرموده اندروحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.
خداوند عاقبت ما و شما و مجلس ما را ختم به خیر فرمایند و آراء همه ملت را مزین انتخاب اصلح فرمایند ان شاالله
---------------------
سعید کرمی
لر زاده‌ای از دیار بویراحمد و مفتخر به اصالت و هویت قوم لر
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
افرین جناب کرمی گل گفتی واقعا این ..ه میزنن و جامعه روحانیت باید از ایشون بازخواست کنه
ایشون در لباس روحانیت باید مراعات کند
مختار
Iran, Islamic Republic of
درد از ناله بسیاره
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما نباید به.جواب بدیم
اسلام علیک یا صاحب الزمان عج
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم شیوا درود بر نویسنده عزیز از کلیه شیرمردان لر غیرت با اصالت خاضعانه ومتواضعانه استدعا دارم گرچه توهین های این . قابل بخشش نبود به حرمت این قلم ونوشتار زیبا از اهانت های ناروا به هتاکی نوروزی خوداری فرمایید وان شاءالله بادی نوزد وگردی بر اصالت قوم بزرگ وسترگ لر ننشیند
Iran, Islamic Republic of
قوم لر همیشه یک ظرفیت بالقوه است که با اراجیف نوروزی ها ذلیل نمیشه
Iran, Islamic Republic of
همانطور که دریا با .... نجس نمیشه
فرهگی زحمت کش
United Arab Emirates
سلام جناب اقای کرمی از خوندن متن زیبا و پر معنی شما خوشحال شدم و به هم زبانی و هم استانی شما افتخار می کنم باشد که نگارش چنین متن مودب و ادبی باعث نشان دادن درس اخلاق و شرمساری بداخلاقان می شود
جهانیان لر نهاوند
Romania
فقط یه انسان شریف و خرمند و اصیلی (یه لر و ایرانی اصیل ) مثل آقای کرمی اینگونه سخنان تامل برانگیز و زیبایی می تونست ارائه دهد.
مرحبا به شما
گودرزى
Iran, Islamic Republic of
با سلام: جسارت به اقوام ایرانى از جمله قوم اصیل وبا صداقت لر از روى غفلت,ک.ى و .افرادى است که به جاى حل وفصل مشکلات عبادا... نه تنها جایگاه حساس و و وظیفه خود را
مد نظر ندارند بلکه بواسطه ب. اورده ارامش و ذهن میلیون ها انسان پاک را مخدوش مى کنند.چه حیف که پاک ترین جوانان و بلکه کوچک و بزرگ این مرز و بوم جان و مال خویش را براى سربلندى و پایدارى ایران عزیز در طبق اخلاص گذارند و اما تعدادى
أفراد . بِه عکس سلفى گرفتن با دشمنان قسم خورده این ملت افتخار و از همدیگر پیشى گیرند.ایرانى بزرگ است از هر قومى که باشد. و به زبان .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مگر می شود زیباتراز کلام بردار گرامی اقای سعید کریمی مطب دیگری نگاشت
جهانیان لر نهاوند
Romania
مرحبا فقط یک انسان شریف و خردمند می توانست این چنین سخنان ارزشمند و تامل برانگیزی را ارائه دهد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1